National Repository of Grey Literature 528 records found  beginprevious518 - 527next  jump to record: Search took 0.05 seconds. 
Running an online store
Soukup, Milan ; Střížová, Vlasta (advisor) ; Bardún, Adam (referee)
This diploma thesis is focused on running an online shop in the Czech Republic. Online shopping is the fenomenon of modern age and had a strong infulence on consumer behavior. Customers can browse shops and order from shops all over the world at any time of day. In the first part of this work I am presenting theoretical background and basic principles on which online shopping is founded. I am also exploring its benefits, risks and possible limitations. Next, I am exploring the current situation of online shopping in Czech Republic and the prerequisites for further development. In the second part I am focusing on activities that are integral to the area of online shopping. This includes advertising systems, choice of software implementation, payment system, marketing campaigns or goods distribution. I am comparing possible options for every one of these areas and I am also suggesting advice tailored for different kinds of businesses. The overall aim of this work is to use my own experience to create a comprehensive guide on running an online store..
Identifikace přínosů e-businessových řešení pro malé firmy
Kysela, Jiří ; Voříšek, Jiří (advisor) ; Salava, Petr (referee)
Tato práce se zabývá fenoménem elektronického obchodování, identifikuje jeho přínosy, nastiňuje problematiku zřízení internetového obchodu a jeho následný provoz. Je zde předložena široká paleta softwarových, logistických a marketingových nástrojů, díky nimž je možné nakonfigurovat internetový obchod tak, aby vyhovoval požadavkům drobného podnikatele a zároveň perfektně fungoval z hlediska zákazníka. Založení internetového obchodu se zabezpečením veškerého provozu je sice podmínkou k jeho bezchybnému fungování, avšak to je teprve začátek elektronického obchodování. Jak se ukazuje v praxi, jednou z nejdůležitějších věcí je maximální snaha o spokojenost zákazníka, neboť jedině takový zákazník se bude do našeho obchodu vracet, případně ho doporučovat svým známým - dalším potenciálním zákazníkům. V kapitole ?Formování firmy a marketing? je čtenář seznámen se základními principy fungování firmy a její vazby na okolní prostředí, stejně jako s vnitropodnikovou politikou. Jaké jsou podmínky a možnosti pro distribuci svého zboží se pak popisuje v kapitole následující s názvem ?Logistika? a konečně analýza samotných stavebních kamenů internetového obchodu je popsána v kapitole ?Technické zabezpečení a realizace?. Kapitola ?Provoz elektronického obchodu? pak věrně zobrazuje možnosti a úskalí běhu celého systému obchodování. Tato práce se snaží komplexně informovat o realizaci a fungování internetového obchodu, který je sice novým způsobem prodeje, kde však platí stará pravidla o dobrém a poctivém obchodu.
Vývoj elektronického obchodu v ČR - minulost, současnost a výhled
Janák, Jiří ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Kubálek, Tomáš (referee)
Práce se zabývá vývojem elektronického obchodu v ČR a ve světě. Obsahuje vymezení e-komerce, její etapy, subjekty, výhody a nevýhody. Popisuje historii Internetu, hlavního prostředku pro realizaci e-komerce, a jeho služby. Dále se zajímá o pojem ?nová ekonomika? a její rysy. Praktická část práce porovnává vývoj e-komerce na úrovni regionů mezinárodně a v rámci ČR je provedeno srovnání segmentů prodeje. V poslední části nastiňuje možné budoucí směřování elektronického obchodu v ČR a ve světě.
the accessibility rating of electronic shops
Bourek, Josef ; Gála, Libor (advisor) ; Červenková, Marie (referee)
The main objective is to test the accessibility of electronic shops. The tested e-shops belong among small ones and not well-known. It's supposed that the accessibility of that e-shops is worse than the bigger ones have. First of all before testing the accessibility there are mentioned some important facts about accessibility. There are explained the conceptions of accessibility and web accessibility. There are mentioned people who suffer from some handicaps and because of it they have problems with working on the internet. There are described a few methodologies that are used for testing the web accessibility. One methodology was constructed from those methodologies. The metodology containes only a few check points because of the limited range of this work. After constructing the methodology several smaller e-shops were chosen and tested for their accessibilities. After the testing the results are interpreted and compared with other results.
Comparing SaaS e-Shops for small and middle business unit
Holoubek, Vojtěch ; Burkoň, Lukáš (advisor) ; Feuerlicht, Jiří (referee)
The goal of this bachelor project is to compare offers of a few e-Commerce (e-Shop) solutions which are realized as SaaS (Software-as-a-Service). After this comparison, I will try to chaose the most suitable e-Commerce projects for small and middle business units (SMUs). The project is divided into five sections. The first part starts with a definition and description of the problem. The following two sections include the theoretical aspects of SaaS and e-Commerce. There are defined the basic features and there is also written something about history and technology of these models. The next part deals with mentioned comparison of several e-Shop projects. There are defined the criterias for choosing of the individual providers and the metrics for evaluation. The output from this part is the order of the best e-Shop solutions for the Czech SMUs. The fifth section is aimed at a description of a practical e-Shop implementation. Concretely, the implementation is used for small Czech firm which deals in gardening. There are described the specific requirements of the company and estimated a future impacts on its economy. The conclusion sums up the bachelor project and there is also estimated an evolution of the SaaS model.
Provozování elektronického obchodu formou ASP
Kováčik, Petr ; Červenková, Marie (advisor) ; Svatoš, Oleg (referee)
Tématem této bakalářské práce je charakteristika elektronického obchodu, který je provozován formou ASP. Provozování obchodu je popsáno jak z pohledu pronajímatele služby, tak z pohledu obchodníka, který hledá vhodné aplikační řešení pro svůj elektronický obchod. Pro obchodníka, využívajícího tuto službu, jsou zmíněny výhody a zároveň jsou uvedena i možná rizika modelu ASP. Pro provozovatele ASP je v této práci věnována část, která mu má přiblížit příležitosti a zároveň možná rizika. Práce je zaměřena především na praktické zkušenosti autora v oboru elektronického obchodování. Pro srovnání jsou v práci uvedeny i jiné formy pořízení elektronického obchodu. Praktická část se zaměřuje na porovnání nabízených služeb čtyř poskytovatelů elektronických obchodů na českém trhu.
Electronic shop
Jirsa, Tomáš ; Nekvasil, Marek (advisor) ; Nemrava, Jan (referee)
The output of these Bachelor theses is a web application encouraging internet sale of goods which satisfies functional requirements emerging from the needs of managers. In addition these theses describe factors leading to increase the success of internet shops within the Czech environment. Thus found facts are then used to realize this application itself. These theses can also serve as a manual for entrepreneurs who are about to enter this market segment. Just as well it can inspire managers of already established shops. Attached you will also find a DVD containing complete source codes and documentation of the designed electronic shop. The application itself has been created by using a scripting language PHP and database system MySOL and is distributed under GPL license.
E-commerce in a specific segment
Řežábová, Jana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
Specifickým segmentem elektronického obchodu je obchod mobilními hrami. Obchod se realizuje mezi společnostmi - B2B a přímo zákazníkům - B2C. Vzhledem k dosavadnímu vývoji obchodu mobilními hrami můžeme předpokládat další kladný vývoj ve smyslu růstu tržního potenciálu. Firma podnikající v této oblasti se potýká s některými problémy, jakými jsou například nedostatečné právní zabezpečení a změny obchodních modelů mobilního internetu, musí reagovat na tyto změny. Společnost obchodující na trhu s mobilními hrami má pozitivní výhled při dostatečné analýze trhu, zákazníků, dostatečnému množství distribučních kanálů a při dostatečné kvalitě produktů.
Zdanění elektronického obchodu
Pektor, Tomáš ; Klazar, Stanislav (advisor) ; Škop, Jiří (referee)
Předmětem diplomové práce je zdanění elektronického obchodu. Práce obsahuje úhly pohledu EU a OECD týkající se daně z přidané hodnoty a daně z příjmu, dále analýzu definice stálé provozovny a místa zdanitelného plnění u služeb poskytnutých elektronicky. Práce popisuje elektronická podávání daňových přiznání v České republice. Práce rovněž obsahuje dva příklady z praxe.

National Repository of Grey Literature : 528 records found   beginprevious518 - 527next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.