Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reedukace dyslexie, dysgrafie a dysortografie na 1. stupni základních škol
JELÍNKOVÁ, Petra
Diplomová práce osvětluje problematiku specifických poruch učení, které se projevují zejména v českém jazyce, a to dyslexie, dysgrafie a dysortografie. V teoretické části se zabýváme osobností žáka se specifikou poruchou učení. Vysvětlujeme pojem specifické poruchy učení. Výše zmíněné poruchy definujeme a uvádíme jejich projevy. Stručně se zabýváme etiologií specifických poruch učení. Zmiňujeme se také o diagnostice specifických poruch učení a reedukačních zásadách. Uvádíme i krátkou kapitolu o smyslovém vnímání, které s reedukací specifických poruch úzce souvisí. V praktické části práce nabízíme přehled reedukačních pomůcek, metod a aktivit pro reedukaci dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Přehled je doplněn sadou pracovních listů, které lze použít např. při nápravách specifických poruch učení.
Specifické vývojové poruchy učení a jejich reedukce
Lorencová, Tereza ; Cintlová, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Práce popisuje všechny specifické poruchy učení v obecné rovině. Nejvíce se zaměřu- je na dyslexii, dysgrafii a dysortografii. Uvádí příčiny a projevy SPU a jejich odraz na psychi- ce dětí a životě jejich rodin. Také se věnuje obecným metodám reedukace poruch učení i kon- krétním metodám nápravy dyslexie, dysgrafie a dysortografie včetně nástinu potřebných po- můcek k reedukaci. Představuje systém péče o děti s SPU v České Republice, resp. kdo se vzděláváním a péčí o tyto jedince může zabývat. K šetření v praktické části práce jsou použity následující metody: analýza dokumentace, pozorování, rozhovor a zpracování kazuistik. Šet- ření probíhalo ve dvou institucích, které se zabývají péčí o děti s SPU. Cílem praktické části bakalářské práce je představit dvě instituce pracující s dětmi se SPU, analyzovat jejich meto- dy nápravy SPU a sestavit kazuistiky dvou vybraných žáků.
Dyslexie ve výuce francouzského jazyka
Šimanová, Adéla ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem dyslexie a výuky francouzského jazyka. Navrhuje cvičení pro studenty s dyslexií, která jsou přizpůsobena jejich poruchám učení a tím přispívají k jejich reedukaci. Cvičení jsou určena zejména pro starší žáky a studenty středních škol, kteří mají mírně pokročilou úroveň jazyka. Mohou být použity v individuální výuce nebo ve třídě s integrovanými žáky. Práce by mohla být pomůckou učiteli, který pracuje s dyslektiky a chce přizpůsobit výuku jejich specifickým potřebám.
Výuka čtení u žáků s vývojovými poruchami učení na málotřídní škole
Žaloudková, Jitka ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkami výuky čtení u dětí na malotřídní škole. Pozornost je věnována zejména výuce dětí s poruchami čtení. Teoretická část specifikuje poruchy učení a metody práce, které vedou k úspěšnému nácviku čtenářských dovedností. Praktická část zahrnuje příklady práce s dětmi na ZŠ Josefa Suka a MŠ Křečovice, zpracování materiálů pro výuku čtení jak dětí bez vývojových poruch učení, tak s poruchami a ověření materiálů v praxi.
Žák s SPU na 1. stupni ZŠ
Šustrová, Eliška ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, etiologii vzniku SPU a klasifikaci jejich projevů. Vymezuje možnosti diagnostiky a následné reedukační péče. Popisuje možnosti vzdělávání žáků s poruchami v běžných školách či individuálně. Praktická část je zaměřená na prozkoumání problematiky specifických poruch učení na 1.stupni ZŠ, konkrétně ve třetí a čtvrté třídě, a kasuistice 3 žáků, jejichž výsledky testů nejvíce poukazovaly na nějaký problém.
Žák s dyslexií na 2. stupni základní školy
Heřmánková, Marie ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na jednu ze specifických poruch učení, a to konkrétně na problematiku dyslexie na druhém stupni základní školy v souvislosti se sebepojetím žáka. V praktické části jsou zpracovány kasuistiky tří dívek a Q-technikou také jejich sebepojetí. Poznatky, které shrnuji v závěru bakalářské práce, mohou být užitečné pro pracovníky pedagogickopsychologické poradny a pro všechny, kdo se zabývají problematikou vzdělávání dětí s dyslexií.
Dyslexia and language game in classes of French
Jašková, Petra ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Lingvistická hra a dyslexie ve výuce francouzštiny Klíčová slova: Hra, aktivita, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, speciální porucha učení, reedukace. Abstrakt: Tato práce se zabývá vztahem dyslexie a hry ve výuce francouzštiny. Navrhuje hry a aktivity, které by odpovídaly specifickým potřebám dyslektiků a tím přispívaly k jejich reedukaci. Hry jsou určeny především pro mladší žáky, začátečníky a mohou být doporučeny hlavně pro třídy s integrovanými žáky. Práce se má stát pomůckou učiteli při výběru vhodných herních aktivit.
Přístup učitele 1. st. ZŠ k žákovi s dysortografií
ROBOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je zaměřená na přístup učitelů 1. stupně základní školy k žákům s dysortografií. V teoretické části zmiňuji vymezení pojmu specifické poruchy učení a základním rozdělením. Dále se zabývám charakteristikou a vymezením základních pojmů, tedy dysortografií, jejích příčin a projevů, diagnostiku a základy reedukační péče. Empirická část je zaměřena na žáky s dysortografií. Metodou pozorování zjišťuji, jak vyučující přistupují k žákovi ve vyučovacím procesu. Pomocí dotazníkového šetření jsou upřesněny a doplněny některé informace o žákovi pedagogem. Cílem práce je zmapovat přístup a postoj pedagogů k žákům s dysortografií ve vyučovacím procesu.
Kompenzace dyslexie v podmínkách střední školy
Buchtová, Lucie
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení u žáků střední školy. Část teoretická je zaměřena na definování jednotlivých poruch, dále etiologii, diagnostiku, symptomy, reedukaci a kompenzaci. Jsou zmíněny také organizace, které pomáhají osobám se specifickými poruchami učení. Praktická část je realizovatelná ve formě kvalitativního výzkumu. Výzkum se věnuje případové studii-kazuistice studentky ve věku 21 let. Dílčí metody jsou pozorování, rozhovor, anamnéza, dotazník a analýza výsledků činnosti. Cílem teoretické části je zjištění nejnovějších poznatků v oblasti specifických poruch učení. Cílem praktické části je vypracování případové studie-kazuistiky, která je zaměřena na všechny stupně vzdělávání a s důrazem na rodinu.
Elektivní mutismus - případová studie
VENCLÍKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá elektivním mutismem u dítěte předškolního věku. V teoretické části je popsána problematika elektivního mutismu, tj. definice, etiologie a symptomatologie. Dále možnosti diferenciální diagnostiky a mezioborové spolupráce při diagnostikování a terapii elektivního mutismu. Součástí terapie jsou i možnosti reedukace u dětí. Empirická část bakalářské práce je zaměřena na případovou studii chlapce s diagnostikovaným elektivním mutismem. Na základě shromážděných informací byla vypracována metodika přístupu k dítěti s narušenou komunikační schopností, s důrazem na elektivní mutismus. Tato metodika poskytuje základní informace o elektivním mutismu, jeho rozpoznání, základních technikách přístupu k dítěti s poruchou a možném přístupu k rodičům dítěte s elektivním mutismem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.