Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Procedurální animace lidské chůze
Klement, Martin ; Žák, Pavel (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
V této práci je popsána implementace programu, zobrazujícího procedurální animaci lidské chůze. Program používá takzvanou skeletální animaci, kdy rozpohybováváme virtuální kostru pomocí přímé a inverzní kinematiky, a pak podle této kostry transformujeme vrcholy 3D modelu člověka. Nastavení vah kostí pro jednotlivé vrcholy se provádí metodou obálek, model je načítán z formátu "ASE". Aplikace je psána v jazyce C++ a pro vizualizaci je použita knihovna OpenGL s rozšířením GLUT.
Model a řízení robotického ramene
Bílek, Jiří ; Orság, Filip (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá ovládáním robotického ramene Lynx 6 pomocí programu OpenRAVE. Zabýval jsem se odvozením inverzní kinematiky pro 4DOF robotické rameno Lynx 6. Dále práce obsahuje podrobný popis tvorby modelů ramen ve formátu OpenRAVE XML. Následně je řešena implementace propojení programu OpenRAVE s robotickým ramenem přes FITkit. Závěrem práce je úvaha nad potřebnými úpravami pro připojení jiných robotických ramen k programu OpenRAVE.
Grafické demo s inverzní kinematikou
Kárníková, Pavlína ; Jošth, Radovan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou grafického dema s využitím inverzní kinematiky. Vysvětluje motivaci k jeho tvorbě, stručně se zmiňuje také o historii dema a principech animace. Poměrně podrobně popisuje základy i terminologii potřebnou k pochopení problematiky inverzní kinematiky a poté jsou zde uvedeny vybrané algoritmy. Na problematiku inverzní kinematiky se navazuje také v oddílu, kde se popisují principy skinningu. Jsou zde také zmíněny principy detekce kolizí a na závěr se detailně vysvětlují vybrané techniky, které se využívají v grafickém demu, například L-systémy a procedurální textury.
Animační knihovna se zaměřením na skeletální animace
Dokoupil, Petr ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce prezentuje návrh animačního enginu dostatečně flexibilního k tomu, aby pojal širokou škálu algoritmů pro animaci, s jednotným přístupem ke každé z nich. Jedním z hlavních cílů byla podpora vytváření komplexních animovaných sekvencí s vysokou mírou kontroly nad prováděním animací. Hlavní animační technika použitá v enginu je skeletální animace a některé její varianty jsou již v základu obsaženy, nicméně ve všech fázích vývoje byly brány v potaz i ostatní animační techniky a výsledná architektura není přímo závislá na žádné z nich.
Hexagonální platforma se servořízením
Korgo, Tomáš ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je ukázka využití běžných modelářských RC serv a způsob jejich ovládání pomocí počítače. Pro demonstraci schopností serv je vytovřená Stewartova platforma, která využívá modelářské serva pro polohování platformy. V práci jsou vysvětleny principy vnitřního fungování serv, jejich vlastností, schopností a způsob jejich ovládání pomocí počítače. V praktických kapitolách je důkladně zdokumentovaný proces návrhu a tvorby funkční Stewartovy platformy, spolu s jejími specifickými vlastnostmi ovlivňujícími její návrh. Zároveň je tato platforma podrobena testům a na základě výsledků je ukázané, jaké jsou různé technické parametry této platformy, výhody a nevýhody využití modelářských serv pro její pohon. Návrh platformy, zdrojové kódy a jejich dokumentace, je vytvořený způsobem, aby byla vhodná pro umístění na různě veřejně dostupné internetové stránky agregující návody pro domácí tvorbu různých projektů a pro umožnění dalšího využití poznatků v praxi.
3D animace postavy v počítačové grafice
Pečenka, Michal ; Štancl, Vít (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem projektu je seznámit čtenáře s technikami používanými při real-time animaci 3D postav. Práce se soustředí zejména na dva typy animace: snímkovou animaci a kloubovou animaci. Popsány jsou algoritmy pro softwarovou i hardwarovou deformaci modelu, interpolaci klíčových snímků, kombinaci a prolínání animací, inverzní kinematiku a ragdoll. Výsledkem projektu je framework pro animaci 3D postav, který se skládá z implementované animační knihovny, příkladů demonstrujících činnost knihovny a nástrojů pro export animace z 3D Studia Max a MilkShape 3D.
Fúze procedurální a keyframe animace
Klement, Martin ; Pečiva, Jan (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementace aplikace, v níž dochází k propojení procedurální a keyframe animace, s následnou vizualizací. Jádrem aplikace je spojení dvou různých technik animace použitých pro rozpohybování virtuální postavy. Základ pohybu je tvořen metodou klíčových snímků mezi kterými dochází k interpolaci. K níž je přidána animace procedurální, jenž se skládá z přímé a inverzní kinematiky. Spojením těchto dvou technik je postava interagující na okolní prostředí ve scéně. Aplikace je psána v jazyce C++, využívající knihovnu GLM, pro matematické funkce a k výsledné vizualizaci je použita knihovna OpenGL s rozšířením GLUT.
Konfigurace robotické struktury za použití MOLECUBES
Vítek, Filip ; Kubela, Tomáš (oponent) ; Simeonov, Simeon (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na sebe-rekonfigurovatelné modulární robotické systémy. Nejprve je proveden jejich popis a poté jsou uvedeny možnosti jejich využití. Další kapitola pojednává o modulárním systému Molecubes. Následuje návrh podobného systému, kde je popsána konstrukce jednotlivých modulů. Na závěr práce jsou popsány transformace souřadných systémů v jednotlivých modulech a proveden výpočet přímé kinematiky a simulace inverzní kinematiky.
Design of an application for educational model of a manipulator with three degrees of freedom
Youssef, Daniel ; Křivánek, Václav (oponent) ; Klimeš, David (vedoucí práce)
This thesis develops a series manipulator with three degrees of freedom. It improves its mechanism and creates new software to carry out a manipulator vs human being Tic-tac-toe application. The first part of the thesis focuses on improving initialization of the relative encoders and the positioning control of the manipulator. The Second part analyzes expanding the manipulator to 4dof.It Explains building a new kinematics model and also includes the mechanical design and manufacturing of a suitable end effecter for the Tic-tac-toe application. Next part explains the Tic-tac-toe application. It analyzes the used hardware and software including the Tic-tac-toe algorithm and the detection algorithm used by the camera. Last part of the thesis deals with building user interfaces in order to make operating the manipulator and playing Tic-tac-toe more user friendly.
Návrh řídicího systému robotického manipulátoru
Křivánek, Štěpán ; Andrš, Ondřej (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a zrealizovat software pro řízení koncového efektoru plošného robotického manipulátoru Mini-swing. Úvod práce je zaměřen na obecný popis řešené problematiky. V rešeršní části je zmíněno dělení manipulátorů dle kinematické konfigurace. Následně je nastíněno využití modulu Robotics od společnosti National Instruments. Další kapitola popisuje manipulátor Mini-swing a řešení jeho kinematiky. Následně je rozebrán návrh a realizace softwaru pro řízení koncového efektoru manipulátoru Mini-swing. V závěru jsou shrnuty dosažené výsledky práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.