Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Carl Orff: "Prometheus" - komplexní scénografický projekt
Gospavić, Jovana ; ZBOŘILOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; ZÁBRODSKÁ, Dana (oponent)
Tato práce si klade za cíl v teoretické rovině rozebrat způsob nahlížení Carla Orffa na hudební tvorbu ve spojitosti s jeho scénickými divadelními díly. Soustředí se na skladatelovy poznámky o soudobém scénování a vytvoření jeho hudebního divadla. Srovnává jeho uvažování s tehdejšími tendencemi avantgardy a modernizmu týkající se moderního řeckého divadla a způsobu jeho inscenování. Zabývá se přenositelností obecních sociálních aspektu mýtu na moderní dobu, jejich dramatickým potenciálem a odlišným přístupem čelních představitelů avantgardy k této problematice. Druhá část práce se zastavuje u interpretace opery Prometheus a rozebírá možnosti jejího scénografického a kostýmního řešení.
Možnosti inscenace mytických příběhů přírodních národů z pohledu scénografa
Černá, Tereza ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Tato práce mapuje přípravu inscenace Drink coffee, ride reindeer, jež probíhala od léta 2013 do léta 2014. Téma inscenace vychází ze severské mytologie a tradic. Autorka zde uvádí jakým způsobem sbírala materiály k přípravě své první autorské inscenace a popisuje jak z nich posléze vytvářela kostru příběhu. Snaží se nabídnout dostatečný vhled do způsobu uvažování nad daným tématem, popisuje jak vyhodnocovala důležitost jednotlivých fragmentů a také jakým způsobem se postavila k práci s herci a režijní složce, jež pro ní byla nová. Samostatnou kapitolu pak věnuje scénografii a její podobě, nicméně nabízí i průběžný vhled do vizuální složky v rámci celého textu. Práce obsahuje popis všech fází vývoje příběhu, dává nahlédnout i cesty, jež byly neschůdné, a zdůvodňuje proč tomu tak bylo. Nabízí vhled do způsobu autorčina myšlení a na závěr je podrobuje rekapitulaci, ve které se snaží odhalit nedostatky a třecí plochy, jejichž nápravě se chce věnovat v budoucích projektech.
Vliv médií na konzumaci mléka a mléčných výrobků
Klosová, Radka
Diplomová práce na téma Vliv médií na konzumací mléka a mléčných výrobku se zabývá mýty o mléce a mléčných výrobcích, které se šíří mezi lidmi. Na začátku této práce je popsán vliv mléka a jeho základních složek (bílkoviny, tuky, cukry, minerální látky a vitaminy) na výživu člověka. Dále je zde uvedeno konzumní mléko, máslo, fermentované mléčné výrobky, sýry, tavené sýry, syrovátka, kojenecká a dětská výživa z hlediska vlivu na lidský organismus. Nejdůležitější části této práce je 30 nejrozšířenějších mýtů o mléce a mléčných výrobcích a jejich pravdivé vysvětlení pomocí odborných informací. Tyto mýty byly zpracovány do dotazníků a rozdány mezi širokou veřejnost. Hlavním cílem bylo zjistit, která média (televize, internet, noviny, časopisy, rádio a jiné) nejvíce šíří tyto mýty a zda jim lidé věří. Výsledky tohoto průzkumu jsou zaznamenány pomocí tabulek a grafů, které jsou uvedeny v praktické části této práce.
Odysseus od nápadu po realizaci
Sekicki, Bojana ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; RAJMONT, Ivan (oponent)
Cílem této studie je popsat proces řízení mého představeni Odysseus od okamžiku první inspirace k konečně důsledně prezentaci před živým publikem. V něm nastíním vývoj mého konceptu spolu se podrobným popisem dramaturgického a režijního procesu: včetně práce s textem, výzkumu, práci s herci, přípravou na zkoušky, práci s scénografii, práce s prostorem, zvukem a světlem atd. Na závěr, pokusím se zhodnotit a proanalyzovat úspěchy celého procesu ve vztahu ke konečnému výrobku.
Cocteaův film Orfeus jako divadlo návrh scénáře
Teheux, Sophie ; MIKEŠ, Vladimír (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel, Frant. (oponent)
Následující bakalářská práce vychází na jedné straně z dramaturgického zkoumání kolem scénáře Orfeus, který jsem napsala ve třetím ročníku studia režie a dramaturgie, a na straně druhé z reflexe, která následovala psaní tohoto scénáře. Hlavní část práce se zabývá mýty: význam a role starších a novějších mýtů v dnešní společnosti. Následuje poměrně důležitá část o francouzském básníkovi belgického původu, Henri Michauxovi. Postava tohoto básníka a jeho experimenty s meskalinem jsou základní inspirací k vytvoření postavy mého Orfea. V závěru této práce jsou konfrontované prvotní impulsy a nápady s už konkrétně realizovaným scénářem.
Násilí mezi mladými páry
DOSTÁLOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá problematikou partnerského násilí mezi mladými páry. Sledovaným objektem jsou studenti ve věku 17-25 let v Pardubickém kraji. Teoretická část je rozdělena do 3 okruhů. Úvod je věnován změnám ve společnosti po roce 1989 ve vztahu k partnerství. Další část se zabývá objasněním pojmu agrese a partnerské násilí, a přiblížením specifik těchto jevů. Poslední okruh je zaměřen na některé psychologické aspekty jedinců v období adolescence a rané dospělosti, na něž je orientováno výzkumné šetření. V empirické části jsou vyhodnoceny výsledky. Je hodnocena informovanost respondentů a vliv mýtů o partnerství a partnerském násilí. Kvantitativní výzkum byl proveden metodou dotazování. Anonymní dotazník, byl rozdán mezi 119 respondentů a návratnost dotazníků činila 100 %. Cílem práce bylo zjistit, jaký je současný stav informovanosti studentů v období adolescence a rané dospělosti, o problematice partnerského násilí. Dílčím cílem bylo objasnit, zda rodinné a společenské mýty, vztahující se k oblasti partnerství a partnerského násilí, ovlivňují názory těchto jedinců. V souvislosti s cíli práce stanovená H1, která předpokládala, že dívky vykazují vyšší znalost o problematice partnerského násilí než chlapci, nebyla potvrzena. H2, která předpokládala, že jednotlivé rodinné mýty a společenské předsudky, týkající se partnerství a partnerského násilí, ovlivňují názory nadpolovičního počtu respondentů, též nebyla potvrzena. Předpokládané využití této práce je především pro zvýšení informovanosti pedagogů, speciálních pedagogů, vychovatelů a dalších odborníků pracujících s dospívajícími jedinci, o násilí mezi mladými páry.
romské ženy a reprodukční zdraví
TREPPESCHOVÁ, Adéla
Reprodukčním zdravím se rozumí schopnost otěhotnět, donosit a porodit zdravé dítě. Péče o reprodukční zdraví je záležitostí každé ženy. Se zdravím úzce souvisí i láska k rodině. Pro Romy je rodina velmi důležitá, protože je zdrojem síly, pevných kořenů a uspokojuje základní životní potřeby jejích členů. Diplomová práce s názvem Romské ženy a reprodukční zdraví se zabývá především reprodukčním zdravím romských žen, do čehož spadá plánované rodičovství u romských žen, těhotná romská žena, potrat, porod, antikoncepce a také klimakterium či preventivní screeningová mamografie. Problematika reprodukčního zdraví je poměrně závažná, neboť preventivní prohlídky tvoří základ pro další léčbu v případě zachycení onemocnění. V diplomové práci byly stanoveny cíle zjistit, zda se provádí osvěta v oblasti plánovaného rodičovství u romských žen, zjistit, zda romské ženy plánují rodičovství, zda je plánování rodičovství ovlivněno modelem tradiční romské rodiny, v kolika letech dochází k porodu prvního dítěte, zda romské ženy chodí během svého života na preventivní gynekologické prohlídky, zda mají romské ženy informace o očkování proti karcinomu čípku děložního a také zjistit, zda romské ženy během klimaktéria užívají hormonální substituční terapii. Pro tyto cíle byly stanoveny hypotézy. První hypotéza měla potvrdit, že se osvěta v oblasti plánovaného rodičovství u romských žen neprovádí. Hypotézu se dotazníkovým šetřením a následným statistickým vyhodnocením podařilo potvrdit. Druhá hypotéza měla potvrdit, že romské ženy plánují vznik těhotenství tato hypotéza se nepotvrdila. Třetí hypotéza měla potvrdit, že plánované rodičovství je u romských žen ovlivněno modelem tradiční romské rodiny, to se nepotvrdilo. Čtvrtá hypotéza měla potvrdit, že k porodu prvního dítěte u romských žen dochází okolo 17. roku života. Tuto hypotézu se dotazníkovým šetřením a následným statistickým vyhodnocením podařilo potvrdit. Pátá hypotéza měla potvrdit, že romské ženy během svého života chodí na preventivní gynekologické prohlídky. Tuto hypotézu se podařilo potvrdit. Šestá hypotéza měla potvrdit, že romské ženy nemají informace o očkování proti karcinomu čípku děložního. Tuto hypotézu se nepodařilo potvrdit. Sedmá hypotéza měla potvrdit že romské ženy během klimaktéria neužívají hormonální substituční terapii. Tuto hypotézu se podařilo potvrdit. Ke kvalitativnímu šetření byly stanoveny čtyři výzkumné otázky. První otázka je zaměřena na to, jakým způsobem ovlivňuje snížený socioekonomický statut romských rodin počet narozených dětí. Druhá výzkumná otázka se zabývala nejčastějšími gynekologickými onemocněními, která se vyskytují u romských žen v průběhu života. Třetí stanovená otázka byla zaměřena na problémy romských žen, které souvisí s těhotenstvím. Poslední čtvrtá stanovená otázka byla zaměřena na to, zda nechávají romské ženy své dcery očkovat proti karcinomu čípku děložního. Díky výzkumným otázkám bylo zjištěno, že dotázané respondentky neměly problémy s otěhotněním, že pokud se vyskytly zdravotní potíže během těhotenství, tak se respondentky nechaly hospitalizovat, aby předešly komplikacím, že snížený socioekonomický statut neovlivňuje počet dětí v romské rodině, že pět dotázaných respondentek z devíti nemělo během života gynekologické potíže, že všechny dotázané romské ženy mají informace o očkování proti karcinomu děložního čípku a pouze tři ženy z devíti dotázaných by nenechaly svou dceru naočkovat.
Náhled verějnosti na týrané ženy jako oběti domácího násilí v Jihočeském kraji
BEDLÁNOVÁ, Marta
Cílem výzkumné části mé bakalářské práce bylo zjistit jaké povědomí má laická a odborná veřejnost o ženách jako obětech domácího násilí v Jihočeském kraji. Protože žiji v Jihočeském kraji směřovala jsem výzkum právě na tuto lokalitu. Zajímala jsem se především o to, zda jsou lidé žijící v Jihočeském kraji ovlivněni určitými předsudky a stereotypy a zda jsou dostatečně o problematice domácího násilí informováni. Z důvodu velkého množství respondentů jsem zvolila empirickou metodu zkoumání - kvantitativní výzkum. Pro získání potřebných dat jsem použila metodu dotazníku neboli standardizovaný soubor otázek s anonymním průběhem. Ze shrnutých výzkumných výsledků jsem vyvodila, že ani laická ani odborná veřejnost žijící v Jihočeském kraji nenahlíží na týrané ženy jako oběti domácího násilí s předsudky a stereotypy. To, že lidé žijící v Jihočeském kraji nenahlíží na týrané ženy jako oběti domácího násilí s předsudky a stereotypy, ale neznamená, že se stále mýty, předsudky a stereotypy u jihočeské laické i odborné veřejnosti nevyskytují. Například u laické veřejnosti jsem zaregistrovala stále převládající mýtus {\clq}qženy muže k použití násilí vyprovokovávají.`` U odborné veřejnosti jsem zaznamenala existenci předsudku {\clq}qoběťmi domácího násilí se nestávají atraktivní a sebevědomé ženy.`` Dalším výsledkem mé bakalářské práce bylo zjištění, že na rozdíl od dostatečné informovanosti odborné veřejnosti, laická veřejnost nemá stále dostatek informací o problematice domácího násilí. V současné době spatřuji jako zásadní problém fenoménu domácího násilí nedostatečnou informovanost o tomto jevu především u laické veřejnosti. Myslím, že by bylo velice užitečné, účelné ale i zajímavé zaměřit pozornost na to, jakým způsobem docílit, co možná největší informovanosti české veřejnosti.
Tvořivost studentů a studentek VŠE
Jandáková, Jana ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Stěžejní oblastí této bakalářské práce je lidská schopnost nazývaná tvořivost neboli kreativita. V teoretické části se nejprve nachází definice pojmu tvořivost a vymezení kritérií tvořivosti, která slouží k posouzení míry kreativity. Následují faktory ovlivňující kreativitu, jež se z biologicko-psychosociálního hlediska člení na biologické, psychologické a sociální. Práce se věnuje především posledním dvěma zmíněným skupinám činitelů. V části o psychologických faktorech jsou rozebírány základní rysy přispívající k tvořivé osobnosti, u sociálních faktorů je řešen vliv rodiny, školy, společenské odměny a období života. Podkapitola o překážkách tvořivosti (tzv. blocích) zahrnuje kromě příčin těchto bariér i mýty o tvořivosti, které lze považovat za jeden z největších bloků kreativity. Konec teoretické části se zabývá podporou tvořivosti. Cí-lem praktické části je posouzení míry tvořivosti studentů a studentek VŠE. Na základě údajů zjištěných pomocí dotazníku, který vychází z poznatků získaných při studiu literatury pro teore-tickou část, dochází k porovnání kreativity studentů a studentek, jednotlivých fakult a hlavně po-souzení studentů a studentek VŠE jako celku. Na závěr jsou navrhnuta doporučení pro studenty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.