Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 516 záznamů.  začátekpředchozí507 - 516  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 

Zdvořilost v televizní politické diskuzi
Dufek, Ondřej ; Moravec, Václav (oponent) ; Kraus, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce Zdvořilost v televizní politické diskuzi pojednává o specifických vlastnostech užívání zdvořilosti a nezdvořilosti v mediovaném politickém diskurzu na příkladu pořadu České televize Otázky Václava Moravce. V první části definuje televizní politickou debatu jako žánr. Poté podává přehled vývoje teorií zdvořilosti ve světové i české tradici pragmatiky a pragmatické lingvistiky. Po shrnutí hlavních koncepcí formuluje vlastní variantu pojetí zdvořilosti a nezdvořilosti na základě kooperačního principu a teorie zdvořilosti s využitím konceptu tváře. Teoretické principy pak uplatňuje v praktické analýze debat a věnuje detailní pozornost nejvýraznějším prostředkům vyjadřování zdvořilosti a nezdvořilosti. V závěru identifikuje charakteristické zákonitosti jejich užívání v politické televizní diskuzi a poukazuje na relevantní faktory, které podobu komunikace ovlivňují. Diplomová práce pomáhá zmapovat dosud málo probádanou oblast, v níž se střetává konflikt a kooperace jako dvě protichůdné síly, a vysvětluje jejich interakci pomocí užívání zdvořilosti a nezdvořilosti.

Zdvořilost v televizní politické diskuzi
Dufek, Ondřej ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Rigorózní práce Zdvořilost v televizní politické diskuzi pojednává o specifických vlastnostech užívání zdvořilosti a nezdvořilosti v mediovaném politickém diskurzu na příkladu pořadu České televize Otázky Václava Moravce. V první části definuje televizní politickou debatu jako žánr. Poté podává přehled vývoje teorií zdvořilosti ve světové i české tradici pragmatiky a pragmatické lingvistiky. Po shrnutí hlavních koncepcí formuluje vlastní variantu pojetí zdvořilosti a nezdvořilosti na základě kooperačního principu a teorie zdvořilosti s využitím konceptu tváře. Teoretické principy pak uplatňuje v praktické analýze debat a věnuje detailní pozornost nejvýraznějším prostředkům vyjadřování zdvořilosti a nezdvořilosti. V závěru identifikuje charakteristické zákonitosti jejich užívání v politické televizní diskuzi a poukazuje na relativní faktory, které podobu komunikace ovlivňují. Rigorózní práce pomáhá zmapovat oblast, v níž se střetává konflikt a kooperace jako dvě protichůdné síly, a vysvětluje jejich interakci pomocí užívání zdvořilosti a nezdvořilosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Význam a činnost Herecké asociace se zaměřením na pořádání cen Thálie
Voštová, Barbora ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Römerová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o historii vzniku Herecké asociace, významných datech a strategii její činnosti. Zabývá se také důvodem a okolnostmi, které vznik provázely. Mapuje podstatné milníky ve vývoji této organizace. Prostřednictvím finanční analýzy dává přehled o finanční situaci Herecké asociace v průběhu uplynulých let. Vlastním přínosem do dané problematiky je návrh marketingové strategie, který vychází z dotazníkového šetření, které je zaměřeno na současné povědomí široké veřejnosti o Cenách Thálie. Validita dotazníkového šetření je podložena statistickými daty o sledovanosti vyhlašovacího večera Cen Thálie, získanými z České televize.

Zábavná tvorba v českých televizích, s důrazem na zábavnou tvorbu veřejnoprávní televize
Hirsch, Cyril ; MYSLÍK, Václav (vedoucí práce) ; SVOBODA, Otakar (oponent)
Zábavná tvorba je jedním ze zásadních televizních žánrů v rámci celé historie tohoto média. Bavící funkci plnila již od svého vzniku. S nástupem duálního systému vysílání jde také o kontroverzní žánr v kontextu veřejnoprávní služby občanům. Diplomová práce pojednává o vývoji zábavných pořadů v českém televizním prostředí, s důrazem na Československou a později veřejnoprávní Českou televizi. Komplexní obraz tohoto žánru dává nejprve do souvislostí s historickým vývojem Československé televize a později s nástupem komerčních vysílatelů v ČR. Dále se věnuje developmentu zábavných televizních formátů z hlediska programového a možnostem a typům jejich výroby. Zásadní je pak srovnání přístupu soukromých vysílatelů a veřejnoprávní instituce k žánru zábavy, který svou podstatou tíhne spíše ke komerčnímu pojetí.

Výslovnostně problematická nebo zajímavá cizí jména a přejatá slova (z pohledu pracovníků České televize)
Jílková, Lucie
Příspěvek představuje dílčí výsledky terénního průzkumu v České televizi. Výzkumníci z Ústavu pro jazyk český získali celkem 11 zhruba hodinových strukturovaných interview se zaměstnanci České televize. Tématem interview byla obecně výslovnost, resp. řešení případných výslovnostních problémů. V příspěvku je abecedně seřazeno 80 cizích vlastních jmen, 10 apelativ a 12 zkratek, jejichž výslovností se respondenti v poslední době zabývali. Pozornost je věnována principům výslovnosti přejatých slov, které respondenti při vyslovování cizích jmen uplatňují.

Mediální obraz výtvarného umění v České televizi
Švarcová, Barbora ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Práce je obsahovou a textovou analýzou televizního pořadu Artmix zabývajícího se výtvarným uměním, s přihlédnutím k ostatní programové nabídce České televize na toto téma. Výsledky analýz jsou poté zasazeny do teoretického rámce především s použitím filozoficko-společenského konceptu mocenského pole, jak jej ve své knize Pravidla umění ustanovil Pierre Bourdieu. Základními tématy, jenž se v textu prolínají, jsou limity reflexe výtvarného umění skrze televizní obrazovku a skrytá interpretační schémata aplikovaná na výtvarné umění skrze jeho mediální obraz. K tomu se pak přidružuje otázka obecně zažitých představ o umělci v naší společnosti a jeho dějinná zatíženost nebo hledání ideálního formátu televizního pořadu reflektujícího výtvarné umění.

Modelování přenosových kanálů pro příjem digitální televize DVB-T/H
Kučera, Jan ; Ulovec,, Karel (oponent) ; Kratochvíl, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na rozbor, klasifikaci, simulování a hodnocení úniku signálu v oblasti příjmu pozemní digitální televize. Jedná se o jev spojený s vícecestným šířením signálu, vyvolaný odrazy, rozptylem a ohybem elektromagnetických vln v interakci s terénními i umělými překážkami. Problematika šíření vln v konkrétním terénním prostoru však není ústředním motivem tohoto projektu. Přenos signálu mezi vysílačem a přijímačem je definován prostřednictvím modelových kanálových profilů. Pozornost se přitom upírá nejen na statický příjem, ale také na příjem přenosný a mobilní. Simulace zkoumaných jevů probíhá v softwarovém prostředí programu MATLAB. V rámci tohoto projektu bylo vytvořeno programové zázemí, které umožňuje simulaci zpracování signálu napříč celým komunikačním řetězcem televizního vysílání, včetně jeho vysílací a přijímací části.

Česká televize a náctiletý divák
Kučerová, Zuzana ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; MATHÉ, Ivo (oponent)
Diplomová práce s názvem Česká televize a náctiletý divák se zabývá, zda Česká televize jako vysílatel veřejné služby vyrábí pořady vlastní tvorby zaměřené výhradně na děti staršího školního věku. Cílem práce bylo také postihnout, zda je televize jako médium ještě atraktivní pro dospívající, nebo si raději pro sledování audiovizuálních obsahů zvolí internet. Zaměřila jsem se i na způsob oslovení mladých diváků veřejnoprávními televizemi v Evropě a navrhla řešení pro zlepšení současné situace.

Přeliv diváků od obrazovek k monitorům a displejům
Syruček, Jan ; MORAVEC, Václav (vedoucí práce) ; MYSLÍK, Václav (oponent)
Žijeme v multimediální době plné audiovizuálních obsahů. Internet se již rozšířil do většiny domácností v České republice, a tím začal ovlivňovat a měnit zvyky diváků. Kdo dnes ještě sleduje klasickou televizi? A jak máme v této době vůbec chápat pojem televize? Patří budoucnost audiovize pouze internetové obci?

Zjištění názoru dětí mladšího školního věku na zdraví, pohyb a sport
MAREČKOVÁ, Kamila
Cílem diplomové práce je zjistit, jaké představy mají děti o zdraví, pohybu a sportu. Práce odpovídá na to, co si dítě představuje pod těmito pojmy. Dále zkoumá, jaký vliv na utváření těchto představ má rodina, škola, televize a okolí. Výzkum byl prováděn se 115 žáky třetích tříd základních škol, tedy dětí ve věku 8-9 let. V práci bylo použito dotazníkového šetření. Výsledkem je zjištění, že žáci třetích tříd mají poměrně správný názor na zdraví, pohyb a sport. Také vyplynulo, že se většina dětí tohoto věku věnuje ve svém volném čase nějakému sportu. Práce odhalila nedostatky ve stravování těchto dětí.