Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybraná témata ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět zpracována s použitím metod a technik dramatické výchovy
Rusiňáková, Nikola ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
1 Abstrakt: Diplomová práce nese název "Vybraná témata ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět zpracována s použitím metod a technik dramatické výchovy." Teoretická část se zabývá dramatickou výchovou, jejími cíli, obsahem, principy, formou, metodami a technikami, plánováním, ale také tím, jaký by měl být učitel dramatické výchovy, jaká jsou specifika dětí mladšího školního věku, hodnocením v dramatické výchově a samozrějmě také vzdělávací oblastí RVP ZV Člověk a jeho svět. Praktická část obsahuje metodickou složku, která obsahuje jednotlivé scénáře lekcí. Jsou zde popsány metody dramatické výchovy použité v jednotlivých lekcích. V praktické části se dále zabývám stanovenými cíli, jejich ověření v praxi a vyslovení závěrů vycházejících z realizace praktické části. V navržených lekcích jsem použila vybrané metody a techniky strukturovaného dramatu a průpravné hry a cvičení. Zjistila jsem, že metodami a technikami dramatické výchovy lze zpracovat velmi odlišná témata ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, neboť jsem navrhla různá témata z této vzdělávací oblasti a ověřila jsem je v praxi.
Možnosti využití pohybové složky dramatické výchovy při zpracování témat z RVP
Adámková, Klára ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce se nazývá ,,Možnosti využití pohybových složek dramatické výchovy při zpracování témat z Rámcově vzdělávacího plánu." Teoretická část je rozdělena a zaměřena na čtyři části: dramatickou výchovu, specifika dětí mladšího školního věku, pohyb a porovnání dramatické výchovy s taneční a pohybovou výchovou. Praktická část je zaměřena na realizaci sedmi výukových lekcí, které jsou zpracovány na témata z Rámcově vzdělávacího plánu, a ve kterých jsou využity pohybové složky dramatické výchovy. Klíčová slova: Pohyb Dramatická výchova Mladší školní věk Vzdělávací plán Výběr témat Realizace Reflexe
Současný stav dramatické výchovy ve městě Aši
Zacharová, Veronika ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce mapuje školská zařízení v Aši, není zaměřena jen na základní školy, ale na celý vzdělávací systém. Cílem je zjistit, které školy zařazují do svého vzdělávacího programu dramatickou výchovu a v jaké míře. Dále zjišťuje jaké cíle si pedagogové dramatické výchovy v Aši kladou při vzdělávání dětí. V teoretické části se zabývám rámcovými vzdělávacími programy pro různé typy škol a tím, jestli tam má dramatická výchova své místo. V praktické části zjišťuji, kolik je v Aši školských zařízení a které z nich dramatickou výchovu zařadilo do svého školního vzdělávacího programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití dramatické výchovy v dětském folklorním souboru
Urbanová, Kateřina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato práce pojednává o využití prvků dramatické výchovy při práci s dětmi v dětském folklorním souboru. Hlavním cílem práce je ukázat možnosti uplatnění metod dramatické výchovy při práci s dětmi a při přípravě jevištního tvaru. Cílem je dále zjistit, co dramatická výchova přináší do dětského folklorního souboru a jaké zde najde uplatnění. Jelikož v dětském folklorním souboru najdeme velmi specificky heterogenní skupinu dětí, zabývá se práce i jejím složením a postavením předškolního dítěte v takovéto skupině. V teoretické části jsou vymezeny pojmy lidová kultura, folklor a folklorismus, je zde blíže popsán dětský folklor. Práce se podrobněji zabývá propojením dětského folkloru s dramatickou výchovou. V teoretické části jsou dále uvedeny metody a cíle dramatické výchovy obecně i s ohledem na předškolní dítě. Zabývá se také teoretickým hlediskem propojení různých věkových skupin dětí od předškolního věku až po starší školní věk s ohledem na jejich sociální vyspělost. V praktické části je popsán a zreflektován akční výzkum, který zkoumá využitelnost rolové hry, improvizace a dalších metod a principů dramatické výchovy při procesu vzniku inscenace v konkrétním dětském folklorním souboru. Prostřednictvím akčního výzkumu byly ukázány možnosti uplatnění dramatické výchovy v dětském folklorním souboru při...
Program RWCT na 1.stupni základní školy
Eisenreichová, Lenka ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Předložená diplomová práce se zaměřuje na problematiku využívání programu RWCT a prvků z dramatické výchovy v hodinách českého jazyka a literatury v primární škole, především při práci s uměleckým textem. Teoretická část popisuje nové pojetí vzdělávání, klíčové kompetence, cíle v základním vzdělávání a důležitost čtenářské gramotnosti. Poskytuje informace o programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT) a dramatické výchově, o jejich cílech, obsahu a metodách a práci s uměleckým textem. Vymezuje jejich shodné i odlišné prvky. Praktická část zkoumá, jak lze s jedním textem pracovat odlišnými způsoby a sleduje, jak se proměňují jednotlivé cíle vyučovacích hodin za použití různých metod RWCT a dramatické výchovy. Poskytuje konkrétní náměty na vyučovací jednotky při práci s texty, jejich zpracování a zhodnocení z hlediska použitých metod a vyučovacích cílů. Klíčová slova: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, klíčové kompetence, český jazyk a literatura, čtenářská gramotnost, RWCT, dramatická výchova, práce s textem
Rolová hra ve výuce angličtiny na I. stupni ZŠ
Kaprálová, Magdalena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Cílem diplomové práce je ukázat možnosti rolové hry ve výuce anglického jazyka, použití různých technik dramatické výchovy, které vedou k prohloubení pochopení a uvedení žáka do dané situace a jejich vliv na žákovo prožití situace, podíl na řešení situace a následné zapamatování si kognitivních i emočních přínosů rolové hry pro další motivaci k učení žáka. Zabývá se cíli a metodami současné výuky cizích jazyků, popisuje nové trendy ve výuce jazyků pro žáky prvního stupně základní školy. Popisuje jejich psychický vývoj v daném období a snaží se vysvětlit, jak tyto poznatky udávají směr výuky cizích jazyků na prvním stupni. Vysvětluje tím i rozdíl mezi výukou dospělých a žáků prvního stupně. Výuka jazyků s použitím metod dramatické výchovy přináší odlišný přístup k výuce. Rozvíjí ji v rovině kognitivního poznání i emočních prožitků.
Osobnost dramatické výchovy v Jihočeském kraji - Jiřina Lhotská
NOVOTNÝ, Ivan
Práce se zabývá prací Mgr. Jiřiny Lhotské a jejím přínosem ve výuce dramatické výchovy v Jihočeském kraji. V teoretické části je popsán proces výuky dramatické výchovy a jeho základní prvky. Druhá část obsahuje kapitolu o Jiřině Lhotské, jejím profesním životě a výuce dramatické výchovy. V další části jsou uvedeny rozhovory s osobnostmi, které měli možnost utvářet Jiřinu Lhotskou jako pedagoga. Rozhovory s kolegy a žáky v různých etapách jejího profesního života až do dnešních dnů. V přílohách jsou uvedeny seznamy tvůrčí činnosti Jiřiny Lhotské, některé vybrané texty uvedených her a fotografie.
Užití metod dramatické výchovy v mateřské škole
FOŘTOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce na téma "Užití metod dramatické výchovy v mateřské škole" rozebírá, jaké metody dramatické výchovy jsou využívány v mateřských školách. Jejím cílem je zjistit, zda jsou tyto metody pro děti zajímavé a aktivizující. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje pojem dramatické výchovy, popisuje vývoj dramatické výchovy ve světě a v České republice. Dále se zaměřuje na její cíle, úkoly, metody a techniky. Zmiňuje osobnost učitele, zásady působení na děti a přínos dramatické výchovy, především v oblasti aktivizace. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření realizovaného metodou pozorování, které je doplněné o postojové škály. Výzkumný soubor tvoří děti předškolního věku, pozorování i postojové škály probíhaly v prostorách mateřských škol.
Možnosti využití hudebního, dramatického a výtvarného umění ve výuce náboženství pro děti mladšího školního věku
MÁLOVÁ, Klára
Tato práce se zabývá možnostmi využití hudebního, dramatického a výtvarného umění ve výuce náboženství pro děti mladšího školního věku. V úvodu práce popisuje vývojově-psychologickou charakteristiku dítěte mladšího školního věku a rovněž vývoj dětské religiozity. Hlavní část práce je věnována jednotlivě hudebnímu, dramatickému a výtvarnému umění jako metodám pro vyvolání dětského zájmu o křesťanskou víru a jako cestě prohloubení náboženského prožívání metodou otevírání náboženské zkušenosti a symbolů. V rámci těchto témat je zmíněn i význam žalmů a ikon.
Superlearningové metody ve výuce cizích jazyků
OLŠAN, Vojtěch
Tato diplomová práce je zaměřená na rozbor různých alternativních metod výuky cizích jazyků a možnosti a omezení pro jejich využití v tradiční školní výuce. Teoretická část se nejprve zaměřuje na definici pojmů alternativní metoda a superlearningová metoda a poté se soustředí na rozbor dvou metod, které patří do skupiny superlearningových metod. Protože je těchto metod velmi mnoho a většinou jsou si velmi podobné, rozhodl jsem se vybrat metody, které jsou největšími zástupci v podkategoriích superlearningu. Těmi jsou Sugestopedie, jako metoda, která byla jako první označovaná jako superlearningová a mnoho metod je v podstatě její obměnou a Metody dramatu, které v posledních letech či desetiletích nabývají na popularitě. Praktická část je zaměřena na použití rozebíraných metod nebo jejich částí při běžné školné výuce cizích jazyků. Navrhuji tak alternativní možnosti prezentace, opakování a hodnocení učiva.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.