Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mýty a předsudky o českém znakovém jazyce
Herynková, Jitka ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na mýty a předsudky o českém znakovém jazyce a komunikaci neslyšících lidí obecně. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části autorka sleduje vývoj vybraných mýtů z této oblasti v české a slovenské literatuře vydané od roku 1900 do roku 1995 a snaží se je na základě současné odborné - zejména lingvistické - literatury vyvrátit. V empirické části se pak pomocí dotazníkového šetření snažila zmapovat, jak jsou mýty a předsudky zmiňované v odborné literatuře rozšířeny v povědomí laické i pedagogické veřejnosti.
Některé aspekty multikulturalizmu
Janatová, Linda ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Štréblová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce "Některé aspekty multikulturalismu" se zabývá problematikou náboženských menšin žijících v České republice, konkrétně českými ženami, které konvertovaly k islámské víře. Cílem této práce je zmapovat nejčastější předsudky, které jsou spojeny s islámským náboženstvím a se kterými se české konvertující ženy běžně setkávají. Aby mohl být tento cíl splněn, je zde charakterizován pojem multikulturalismu, předsudek, teorie předsudku jako skupinové normy a nejčastější předsudky spojené s islámem. Dále je zde zmapována historie vzniku islámu na území České republiky - prvopočátky muslimské obce na českém území, muslimové v současné době, jejich integrace a počet v České republice. Zároveň je zde stručná charakteristika islámu, základních povinností a práv každého muslima a v neposlední řadě je zde charakteristika zabývající se právy, povinnostmi a postavení muslimských žen. Druhá, praktická část diplomové práce, je kvalitativní výzkum. Tento výzkum je zaměřen na zjišťování skutečného stavu českých žen, které konvertovaly k islámu. Snaží se vystihnout, jak samy české konvertistky vnímají svou víru, jaké důvody měly ke svému přestoupení, s jakými nejčastějšími předsudky se setkávají a jakým způsobem je reflektují a jaká jsou jejich stanoviska k některým islámským příkazům a zákazům.
Možnosti rozvoje interkulturních kompetencí u dětí cizinců ve vybrané třídě z pohledu vyučující
Witzová, Dita ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomové práce se zabývá sledováním možností začlenění žáka - cizince do výchovně vzdělávacího procesu z pohledu učitele rozvojem interkulturních kompetencí. Vlastním cílem této práce bylo sledovat proces rozvíjení interkulturních kompetencí a rovněž sledovat a pojmenovat faktory, které tento proces ovlivňují v průběhu výchovně vzdělávacích aktivit v základní škole. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část je členěna do pěti kapitol na základě analýzy odborné literatury, vztahující se k této problematice. První kapitola práci uvádí. Druhá kapitola blíže vymezuje základní pojmy spojené s migrací a interkulturním vzděláváním žáků - cizinců. Třetí kapitola definuje pojem kultura a pojmy, které s ní souvisejí-akulturace, kulturní identita, kulturní šok, interkulturní senzitivita, předsudky a stereotypy. Následující kapitola má za úkol vymezit pojmy interkulturní komunikace, bilingvizmus, interkulturní konflikt a interkulturní přátelství. Pátá kapitola se věnuje učiteli jako faktoru, který se významně podílí na edukačním a integračním procesu žáků - cizinců. Dále se tato kapitola zabývá interkulturními kompetencemi a možností jejich rozvíjení, vhodnými výukovými metodami podporujícími integraci žáků - cizinců a klimatem školy a třídy. Ve výzkumné části jsem...
Postoj adolescentů k homosexualitě
Bílková, Karolina ; Nováková, Ivana (vedoucí práce) ; Dvořáčková, Hana (oponent)
Anotace: Bakalářská práce "Postoj adolescentů k homosexualitě" se skládá ze dvou částí. První je část teoretická a druhá praktická. V teoretické části se zabývám homosexualitou, jak z pohledu historického, tak i současného. Cílem této části je seznámit se blíže s problematikou homosexuality. V praktické části provádím dotazníkové šetření na středních školách a rozhovory s homosexuály. Zde bylo cílem zjistit, zda vyšší vzdělání má vliv na názory dospívajících na tuto problematiku. V rozhovorech s homosexuály chci poukázat na to, jak osoby s touto sexuální orientací vnímají postoje společnosti k této problematice.
Rasové předsudky u sociálních pracovníků
DEJMKOVÁ, Vladimíra
Tato práce se zabývá postoji sociálních pracovníků k rasovým předsudkům, zejména v osobním a profesním životě. Teoretická část charakterizuje ústřední termíny tématu práce, tedy pojmy rasa, předsudek a sociální pracovník a dále poukazuje na odlišnosti v termínech rasa, etnikum a národ. Praktická část je provedena kvantitativní metodou, konkrétně dotazníkovým šetřením. Respondenty tvoří sociální pracovníci v Kraji Vysočina a to z úřadů práce a z nestátních neziskových organizací. Získaná data jsou následně analyzována a interpretována. Přesto, že sociální pracovníci ve své profesi oficiálně nemohou projevovat rasové ani jiné předsudky, jejich pohled na tento sociální problém v osobním životě může být rozdílný a záleží na tom, jak velcí jsou profesionálové ve svém oboru.
Ochrana uživatele služeb nízkoprahového zařízení pro děti a mládež před předsudky a negativním hodnocením
POSTLOVÁ, Erika
Práce se zabývá opodstatněností ochrany klienta nízkoprahového zařízení před předsudky a negativním hodnocením. Ochrana před předsudky a negativním hodnocením je jedním z kritérií standardů kvality sociálních služeb v ČR a zároveň měřítkem pro její hodnocení. Toto kritérium bude pravděpodobně z české legislativy vypuštěno, proto se práce zabývá důsledky, které by tato změna mohla přinést. První kapitola se věnuje ochraně uživatele služby před předsudky a negativním hodnocením z hlediska české legislativy. Také je zde popsána problematika předsudků a negativního hodnocením z pohledu různých vědních disciplín, které se tímto předmětem zabývaly. Druhá kapitola poskytuje ucelený přehled o činnosti nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v ČR. Třetí kapitola reflektuje požadavek ochrany uživatele služby před předsudky a negativním hodnocením v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež (NZDM). Na základě této reflexe je určena opodstatněnost výše jmenovaného požadavku v NZDM, a to z hlediska etiky a práva. V této části jsou zohledněny i praktické otázky a činitele, které do této oblasti vstupují. Ochrana před předsudky a negativním hodnocením klienta NZDM je eticky opodstatněna, ale není dobrým nástrojem pro hodnocení kvality služby, protože na jejím základě není možné posoudit, zda je v NZDM naplňována nebo není. Koncipování tohoto požadavku je v rozporu s dvěma paragrafy zákona o sociálních službách. Ochrana uživatele služby před předsudky a negativním hodnocením je velice úzce propojena s jinými dokumenty zabývající se lidskými právy, které musí NZDM splňovat. Z čehož vyplývá, že pokud bude reflektovaný požadavek ze standardů sociálních služeb vypuštěn, tak nevymizí zcela. Ochrana před předsudky a negativním hodnocením by měla být rozhodně v povědomí pracovníků NZDM, ale hodnotit na jejím základě kvalitu služby je zavádějící.
Romští žáci na základní a praktické škole - příčiny rozdílného vzdělání
STROPNICKÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání romských dětí. Cílem bakalářské práce je ukázat vliv sociálního postavení romské rodiny na úroveň a možnosti vzdělávání romských dětí ve městě Vimperk. V teoretické části své bakalářské práce poukážu na vývoj sociálního a kulturního života romské menšiny a na současné postavení Romů v České republice. Jako výchozí teorii jsem si vybrala teorii trojího vyloučení Romů autora Pavla Barši. Trojí vyloučení z důvodu socioekonomického, kulturního a politického. Pokusím se zaměřit na sociální a ekonomickou situaci romských rodin a pokusím se analyzovat důsledky sociálně - ekonomického, kulturního a politického vyloučení romské národnostní menšiny v současné společnosti ve Vimperku. V teoretické části se dále pokusím popsat vztah romské komunity ke vzdělání a specifika ve vzdělávání romských dětí. V analytické části práce se zaměřím především na studium důvodů, proč některé děti studují na Základní škole a některé na Základní praktické škole ve Vimperku. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovorů se budu snažit zjistit možné příčiny, které mohou mít za následek rozdíly ve vzdělávání romských žáků.
Kvalitativní výzkum vlivu předsudků, stereotypů na sociální začlenění dětí předškolního věku
PEKÁROVÁ, Lenka
Tématem této práce je zjistit, jaký vliv mají předsudky a stereotypy na socializaci dětí předškolního věku, zejména na jejich začlenění do skupiny vrstevníků v mateřské škole. V teoretické části je popsána problematika předsudků a stereotypů ve společnosti, jejich vliv a přenos na děti předškolního věku. Dále se věnuje adaptaci dítěte, socializaci, a komunikaci dětí předškolního věku, jejich kognitivnímu, emočnímu a sociálnímu vývoji. Výzkum v praktické části je zpracován v osmi kazuistikách dětí z minoritních komunit, a dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Závěr práce shrnuje výsledky výzkumu, objasňuje různé příčiny a důsledky vzniku a vlivu předsudků, stereotypů na socializaci a integraci dětí, i na jejich psychický a sociální vývoj.
Vzájemné vnímání seniorů a teenagerů
LIDOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V rámci teoretické části se zabývám charakteristikou dospívání a stárnutí. Popisuji pubescenci, adolescenci, stárnutí, stáří, seniory se všemi změnami, které tato životní období s sebou přinášejí. Dále se věnuji také problematice zvané ageismus-čili diskriminace z důvodu věku. Praktická část mé bakalářské práce je založena na výzkumu a výsledcích, které jsem díky němu získala. Úkolem celé této práce bylo pomocí sémantického diferenciálu názory teenagerů na seniory a naopak. Můj záměr byl takový, abych od respondentů, které jsem o vyplnění mých záznamových archů požádala, zjistila, zdali vůči druhé věkové generaci mají nějaké předsudky a stereotypy. Pro obě cílové skupiny jsem měla připravené stejné záznamové archy, které se skládaly z vlastností, kde každá měla na druhé straně protikladnou hodnotu. Jednalo se například o vlastnosti jako pomalý-rychlý, krásný-ošklivý, pořádný-nepořádný, komunikativní-nekomunikativní a podobně. Ve výsledcích hodnocení jednotlivých vlastností od respondentů zastupujících generace jsou rozdíly, avšak z celkových výsledků je patrné, že obě skupiny se navzájem vnímají pozitivně. Tato bakalářská práce může být použita pro další publikační činnost a jako možný podklad při řešení ageismu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.