National Repository of Grey Literature 57 records found  beginprevious48 - 57  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Application of quality management tools in JES CZ s.r.o. company.
Vejrážka, Petr ; Hůlová, Marie (advisor) ; Stroukal, Dominik (referee)
This bachelor thesis concentrates on analysing quality control in JES CZ s.r.o. company. The main objective is to suggest possible improvements in order to increase efficiency of the manufacturing process. Quality management and its tools are defined in the openning chapters and then applied on the manufacturing process. Application of these tools is based on four weeks lasting observation in the company's premises. Practical parts of this thesis also consists of information about the company, description of the technical background and the analysis of dining table's manufacturing process. The outcomes of this thesis are then demonstrated on this particular process.
Quality of rail transport services
Sabela, Tomáš ; Hůlová, Marie (advisor) ; Kořánová, Helena (referee)
This bachelor's thesis deals with the quality of passenger rail services in Czech Republic and suggests possible improvements. The first part describes the main concepts, information about rail services and providers. The practical part begins with the practical application of Ishikawa's diagram, it continues with an analysis of the filled in questionnaires and in the last section suggestions for improvement are defined, which are mainly based on the questionnaire.
Quality of the catering services
Tatár, Dávid ; Hůlová, Marie (advisor) ; Kořánová, Helena (referee)
This study compares the quality of services in two specific restaurants at the hotel's facilities in the Czech Republic and the United Kingdom and according to quality characters suggests possible improvements. By using Ishikawa diagram study analyses gaps in tangible and intangible components of the services and provides a possibility for efficient improvement. Used check list was same in both countries, it evaluates customer satisfaction with services and suggests methods to eliminate deficienties and possible improvements in quality.
Kvalita služeb ve fitcentru
Blažková, Kateřina ; Chvojková, Helena (advisor) ; Švachová, Marie (referee)
Práce vymezuje pojmy týkající se kvality služeb, role zákazníka, popisuje Ishikawův diagram, přibližuje přístup PDCA, popisuje konkrétní fitcentrum a služby, které jsou v něm nabízeny. Práce se zabývá kvalitou poskytovaných služeb v tomto fitcentru. Na základě průzkumu mínění zákazníků hodnotí kvalitu služeb. Spokojenost zákazníků je vyjádřena procentuelně. Na základě odpovědí respondentů jsou navrženy možná zlepšení ve fitcentru.
The Quality of Chinaware and the Amelioration Possibilities
Velflová, Romana ; Hůlová, Marie (advisor) ; Chvojan, Petr (referee)
The Bachelor's thesis focuses on one of the fields of the quality management. It introduces the readers to the basic tools of the quality management which are used to describe problems with the quality. The first part of the thesis focuses on the specification of the target of the production in the examined company, on description of the company itself and on the theory of the quality management tools. The second part of the thesis focuses on the application of these tools in the real practice.
Quality of the services on student hostels
Řeháková, Helena ; Kořánová, Helena (advisor) ; Hůlová, Marie (referee)
The theme of this paper is "The quality of the services on student hostels". The objective of this paper is the analysis of the quality of services on student hostels and suggestion of improvement.
Bakalářská práce
Sobotková, Ivana ; Chvojková, Helena (advisor)
Cílem bakalářské práce je zhodnocení kvality průvodcovských služeb a nalezení slabých míst, které by bylo možné vylepšit. Práce uvadí legislativní požadavky ochrany spotřebitele a dále analyzuje kvalitu daného procesu pomocí jednoduchých nástrojů jakosti jako je diagram příčin a následku a vývojový diagram. Analýza je aplikována na Koněpruské jeskyně.
CONSUMER PROTECTION OF ESTATE AGENCY SERVICES
Pivokonská, Eva ; Chvojková, Helena (advisor) ; Strnad, Pavel (referee)
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza a zhodnocení kvality služeb poskytovaných realitními kancelářemi a nalezení slabých míst, které by bylo možné vylepšit. Práce poskytuje přehled legislativních požadavků ochrany spotřebitele a dále analyzuje kvalitu daného procesu pomocí jednoduchých nástrojů jakosti jako je diagram příčin a následků a vývojový diagram. Bakalářská práce uvádí obraz ideální realitní kanceláře.
Kvalita služeb v zubní laboratoři
Buchalová, Petra ; Chvojková, Helena (advisor) ; Švachová, Marie (referee)
Cílem bakalářské práce je zhodnocení kvality služeb poskytovaných zubní laboratoří a nalezení slabých míst, které by bylo možné vylepšit. Práce uvádí vybrané legislativní požadavky a dále analyzuje kvalitu procesu výroby v zubní laboratoři a to pomocí vybraných jednoduchých nástrojů řízení jakosti jako je diagram příčin a následku či vývojový diagram. Analýza je aplikovaná na společnost Tisdent s.r.o.
Analýza neshodné výroby v Lamela Electric, a.s., o.z. Kabelovna Chyše
Habrychová, Iva ; Hůlová, Marie (advisor) ; Vašek, Stanislav (referee)
Diplomová práce měla za úkol aplikovat vybrané metody managementu kvality a tím zanalyzovat údaje o neshodné výrobě odštěpného závodu společnosti Lamela Electric, a.s. Výsledkem analýzy je zjištění příčin vzniku neshod a návrh opatření pro minimalizaci neshodné výroby.

National Repository of Grey Literature : 57 records found   beginprevious48 - 57  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.