|
JamVM: Alternativní virtuální stroj Javy
Kalman, Ondřej ; Kočí, Radek (oponent) ; Dudka, Vendula (vedoucí práce)
Cílem této práce je srovnání dvou virtuálních strojů Javy a to virtuálního stroje HotSpot a~virtuálního stroje JamVM. Úvodní část práce čtenáře seznamuje s platformou Java, jsou zde také shrnuty obecné vlastnosti a principy funkčnosti všech virtuálních strojů Javy. Na tento teoretický úvod poté navazuje kapitola, ve které jsou srovnány klíčové vlastnosti virtuálních strojů HotSpot a JamVM. Na základě těchto vlastností je poté navržena a popsána sada výkonnostních testů, které byly v rámci této práce implementovány a provedeny. Poslední kapitoly této práce jsou věnovány prezentaci výsledků provedených výkonnostních testů a jejich vyhodnocení.
|
|
Překladač dopočtových rovnic energetického průmyslu
Pehal, Petr ; Goldefus, Filip (oponent) ; Čermák, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá specializovaným programovacím jazykem využívaným pro specifické výpočty v systému pro řízení energetických sítí. Nejdříve uvádí obecný význam těchto výpočtů v energetickém průmyslu a následně konkrétní využití jazyka. Představuje syntaxi a sémantiku jazyka společně s jeho zajímavými vlastnostmi. Dále se zaměřuje na návrh a implementaci optimalizačních úprav a požadovaných rozšíření.
|
|
Interpreter bytového kódu Java
Husák, Jiří ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Fučík, Otto (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout a implementovat interpreter bytového kódu Java na platformě FITkit. V práci je nejprve rozebrána problematika jazyka Java, zejména vlastnosti přenositelného bytekódu a virtuálního stroje Javy. Dále je v práci popsán mikroprocesor MSP430 od firmy Texas Instruments. Výsledkem práce je interpreter napsaný v jazyce C pro mikroprocesor a aplikace pro PC, která zajišťuje překlad a zavedení bytekódu přes sériovou linku do zařízení FITkit. Na konci práce jsou uvedeny demonstrační aplikace napsané v jazyce Java, které využívají periferie FITkitu nebo také FPGA k akceleraci výpočtů.
|
|
Mobilní tlumočník pro iPhone
Vaňková, Klára ; Chrápek, David (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí textu v obraze. Popisuje nalezení oblastí MSER, zjištění které z nich jsou písmena pomocí SVM klasifikátoru a spojení nalezených písmen do slov. Dále práce ukazuje použití detekce textu v aplikaci Mobilní tlumočník , která z fotografie získává text a překládá ho do mateřského jazyka. Pro práci s obrazem je použita knihovna OpenCV, OCR provádí knihovna Tesseract. V závěru práce je popis implementace prototypu aplikace a jsou uvedeny dosažené výsledky při detekci textu.
|
|
Překladač jazyka matematických funkcí
Junek, Lukáš ; Horáček, Petr (oponent) ; Čermák, Martin (vedoucí práce)
V mém projektu se zabýváme interpretací jazyka matematických funkcí. Vytvořili jsme všechny potřebné části interpretu, které se účastní zpracování a následné realizace zdrojového kódu. Stěžejním bodem práce je implementace výpočetních operací s maticemi pomocí instrukcí SSE. K tomuto účelu bylo využito rozhraní od firmy Intel. Ta ve speciálním hlavičkovém souboru definovala funkce odpovídající jednotlivým instrukcím. Funkce však kromě samotného výpočtu vykonávají i podpůrné operace, čímž odstraní některé nepříjemné vlastnosti asembleru.
|
|
Mobilní agenti v bezdrátových senzorových sítích
Spáčil, Pavel ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsat návrh platformy a implementaci interpretu pro mobilní agenty v bezdrátových senzorových sítích. Čtenář se seznámí jak s teoretickou, tak i praktickou stránkou věci - nabude informace o jednoduchém operačním systému TinyOS použitém pro programování senzorových uzlů, o jazyce nesC a o inteligentních agentech. Dále se seznámí s agentním jazykem ALLL. Jeho sémantika je vysvětlena na názorných příkladech. Bude popsán návrh platformy a konkrétní implementace interpretu jazyka ALLL. Na závěr nesmí chybět příklad kódů agenta s detailním popisem činnosti.
|
|
Script pro zpracování obrazu
Zuzaňák, Jiří ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o návrhu skriptovacího jazyka, určeného pro efektivní zpracování obrazu. Úvod této práce se zabývá studiem a osvojením si metod návrhu překladačů a interpretů, včetně jejich následné aplikace při návrhu skriptovacího jazyka a jeho interpretu. Práce dále popisuje metody návrhu a implementace interpretu, včetně automatizovaných metod využitých při návrhu implementovaného programu. Další část práce se zabývá popisem struktury a implementace navrženého programu, určeného pro generování překladače libovolného jazyka, popsaného jako vstup tohoto programu. Konec práce podrobněji popisuje navržený skriptovací jazyk, jehož implementace je založena na výše popsaných metodách.
|
|
TSQL2 interpret nad relační databází
Tomek, Jiří ; Chmelař, Petr (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací interpretu jazyka TSQL2 pro překlad do SQL. Stručně seznamuje čtenáře s pojmem temporální databáze a přestavuje jazyk TSQL2. Jsou zde také popsány existující implementace temporálních databází a je zhodnocena jejich praktická použitelnost pro správu temporálních dat. Hlavní částí práce je potom popis návrhu a implementace překladače jazyka TSQL2. Výsledkem práce je funkční interpret jazyka TSQL2 implementovaný v jazyce Java jako nadstavba nad ovladač JDBC.
|
|
Interpret jazyka ALLL pro operační systém Android
Skácel, Dan ; Zbořil, František (oponent) ; Horáček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o tvorbě aplikace na mobilní zařízení s operačním systémem Android. Tato aplikace slouží jako interpret jazyka ALLL, to znamená, že vytváří z mobilního zařízení uzel schopný provozu v senzorové síti. V práci jsou nejprve vysvětleny obecné principy bezdrátových senzorových sítí, agenti a jazyk ALLL, které byly vyžity pro tvorbu této aplikace. Následně se věnuje postupu implementace a ukázkovým agentům, jejichž akce aplikace interpretuje.
|
|
Interaktivní interpret jazyka C
Blažek, Martin ; Peringer, Petr (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá implementací interaktivního interpretu jazyka C se syntaxí odpovídající normě ISO C99. Důraz je kladen na podporu výuky jazyka C a rychlé prototypování algoritmů. Aplikace umožňuje vytvářet programy a provádět experimenty s jazykovými konstrukcemi bez nutnosti kompilace. Uživatelské rozhraní plní funkci editoru a zároveň jednoduchého debuggeru. Pro tvorbu interpretu je použito vývojové prostředí ANTLRWorks. Je kompletně napsáno v jazyce Java využívající knihovní funkce nástroje ANTLR v3.
|