Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncepční návrh malého šestikolového užitkového vozidla.
Horák, Šimon ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rasch, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem malého užitkového vozidla se třemi nápravami. Cílem je navržení vhodného typu rámu spolu s konstrukcí všech náprav a řízení, provedení hnacího ústrojí, brzdového zařízení a dalšího základního příslušenství. Vlastnímu řešení předchází vypracování přehledu pojednávajícího o dnes i v minulosti vyráběných malých užitkových vozidlech spolu s popisem všech variant základních konstrukčních skupin vhodných pro stavbu zadaného vozidla.
Hnací ústrojí desetiválcového leteckého motoru
Kopřiva, Martin ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tématem předložené diplomové práce s názvem Hnací ústrojí desetiválcového leteckého motoru je návrh uspořádaní klikového ústrojí plochého desetiválcového motoru se zadanými parametry. Cílem práce je projekt konfigurace klikového mechanizmu a pořadí zážehu. Práce řeší s tím související vyvážení setrvačných sil a jejich moment, koncepční konstrukční návrh klikového hřídele a jeho pevnostní kontrolou. Diplomová práce také pokrývá problematiku torzních kmitů klikového mechanizmu.
Hnací ústrojí šestiválcového leteckého motoru
Drápal, Lubomír ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh uspořádání plochého šestiválcového motoru se zadanými základními parametry (vrtání, zdvih, atd.), návrh uspořádání klikového mechanismu, pořadí zážehů, návrh vyvážení setrvačných sil a jejich momentů, případně návrh vyvažovacího hřídele a výpočet torzních kmitů.
Hnací ústrojí osmiválcového leteckého motoru
Ošmera, Petr ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce s názvem Hnací ústrojí osmiválcového leteckého motoru je návrh uspořádání klikového ústrojí plochého osmiválcového motoru se zadanými základními parametry. Práce se zabývá návrhem konfigurace klikového mechanismu a pořadí zážehů, návrhem vyvážení setrvačných sil a jejich momentů, koncepčním konstrukčním návrhem klikového hřídele a jeho pevnostní kontrolou. Dále se tato práce věnuje výpočtu torzních kmitů klikového mechanismu.
Systémy rozdělující tok výkonu hnacím ústrojím automobilů
Novotný, Petr ; Suchý, Jan (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Práce se snaží poskytnout ucelený přehled o diferenciálních soukolích. V první části popisuje zjednodušenou funkci těchto mechanismů a rozčleňuje je do několika skupin. Druhá část popisuje základní kinematické a momentové veličiny, které mají zásadní vliv na vlastnosti diferenciálů. Poslední část je věnována v první kapitole zmíněným skupinám, do kterých jsou jednotlivá soukolí rozdělena. V poslední kapitole se práce také věnuje nejmodernějším mechanismům, které jsou dnes na trhu.
Návrh komponent hnacího ústrojí formulového vozidla
Kolečář, Tomáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá popisem hnacího ústrojí formulového vozidla. Poznatky z teoretického rozboru v úvodu práce jsou použity v konstrukční části zabývajícího se návrhem komponentů vozidla Formule Student. S konstrukčním návrhem souvisí výpočet zátěžných stavů hnacího ústrojí, pevnostní výpočet hnacích hřídelí, unašečů homokinetických kloubů a příruby rozety. Navržené komponenty jsou řešeny pomocí metody konečných prvků v programu Ansys Workbench.
Využití "Torque Vectoring" diferenciálu u současných automobilů
Marek, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření analýzy konstrukčního řešení „Torque Vectoring“ diferenciálů a hnacího ústrojí vozidel, které využívají tento typ diferenciálu. Začátek práce je věnován vysvětlení, co to je diferenciál a jak funguje a dále pak rozdělení diferenciálů. Další část se zabývá aktivními diferenciály, jejich principem funkce a konstrukčním řešením. Konec práce obsahuje konstrukční řešení hnacího ústrojí některých modelů vozidel využívajících aktivní diferenciály. Práce má charakter rešerše a neobsahuje žádné výpočty ani vlastní konstrukční návrhy.
Systémy regulace hnacích ústrojí užitkových vozidel
Fojtášek, Jan ; Kučera, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá principem funkce a konstrukčním řešením diferenciálů a systémů, které mají za úkol regulovat hnací sílu motoru užitkových vozidel. Jedná se o shrnutí poznatků o v současnosti používaných zařízeních sloužících k řízení trakce a o vývojových tendencích těchto systémů. Práce má charakter rešerše a neobsahuje žádné vlastní konstrukční návrhy. Může posloužit například jako učební pomůcka k porozumění principu funkce popisovaných zařízení nebo podklad pro zpracování vlastního návrhu podobného systému.
Hnací ústrojí vozidel Octavia
Pavličík, Lukáš ; Vopařil, Jan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje hnací ústrojí vozidel Škoda Octavia, která se používala od počátku výroby tohoto vozu do současnosti. Práce má dvě hlavní části. První kapitola se zaměřuje na pohonné jednotky. Každý motor je stručně popsán. Ve druhé části jsou popsány všechny mechanické a automatické převodovky.
Hnací ústrojí závodních vozů kategorie Grand Prix v době před II. světovou válkou
Vydra, Jan ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hnacími ústrojími závodních vozů třídy Grand Prix v době před . světovou válkou. Jsou zde rozebírány různé koncepce hnacích ústrojí zajímavých či úspěšných závodních vozů a to vše je zasazené do kontextu soudobé formule.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.