Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vodík a automobil
Břoušek, Lukáš ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce vznikla za účelem porovnání možností pohonu osobního automobilu za pomoci vodíku. Popíšeme jeho vlastnosti, způsoby výroby, skladování, distribuci i možnosti využití. Blíže vysvětlíme princip dosud známých zařízení na bázi vodíku a porovnáme je. K tomu využijeme komplexní analýzu Well to Wheel (od zdroje ke kolu), která je dnes hojně využívána. V závěru publikace provedeme na základě této analýzy zhodnocení a nastíníme, jakým směrem se budou vodíkové technologie v budoucnosti ubírat.
Vodíková paliva
Umlauf, Martin ; Bébar, Ladislav (oponent) ; Jícha, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření základní rešerše k problematice konzervace energie z obnovitelných zdrojů. Hlavním cílem práce je posouzení vodíkových paliv získaných pomocí elektrické energie elektrolýzou vody. V úvodní části je práce zaměřena na výrobu energie z obnovitelných zdrojů a možnosti její akumulace. V další části jsou popsány způsoby výroby vodíku a využití vodíku jako paliva pro spalovací motory. Pozornost je věnována jednotlivým konstrukčním uspořádáním spalovacích motorů na vodík. V závěrečné části práce jsou porovnány spalovací motory, spalující různá paliva z hlediska emisí. Taktéž jsou porovnány náklady na ujetý kilometr osobního automobilu při použití různých paliv. V poslední kapitole je proveden orientační výpočet výroby vodíku elektrolýzou vody z energie získané z fotovoltaické elektrárny.
Možnosti akumulace energie
Sedlák, Petr ; Hrnčířová, Michaela (oponent) ; Moskalík, Jiří (vedoucí práce)
Protože podíl vyrobené energie z obnovitelných zdrojů se neustále navyšuje, roste i rozdíl mezi spotřebou a výrobou elektrické energie. To má negativní dopad na elektrizační soustavu, proto je potřeba elektrickou energii akumulovat. V následující práci jsou zmapovány jednotlivé způsoby akumulace elektrické energie. Je zde nastíněno jejich využití a popsány výhody a nevýhody jednotlivých akumulačních systémů
Systémy pro rekuperaci kinetické energie automobilů
Hapala, Miroslav ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá systémy pro rekuperaci kinetické energie (KERS), která se získá při brzdění, v osobních a sportovních automobilech. V první části popisuje jednotlivé druhy systémů, jejich funkci a akumulaci energie. Ve druhé části jsou uvedeny některé příklady použití v osobní dopravě a v motosportu. V závěru jsou shrnuty jejich výhody a nevýhody a jejich přínos do budoucnosti ekologie automobilového provozu.
Chytré sítě, chytré spotřebiče a akumulace el. energie
Súkup, Tomáš ; Fortelný, Zdeněk (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o problematice spotřeby elektrické energie a s ní související oblasti akumulace energie a jejím rozvodu ke spotřebiteli pomocí chytrých sítí. Dále pak o spotřebičích použitelných v těchto sítích a možné úspoře při použití výhodných tarifů.
Systémy rekuperace energie pro osobní a sportovní vozidla
Marada, Ondřej ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami snižování energetické a ekologické zátěže automobilů. Zvláště pak se věnuje systémům rekuperace brzdné energie (KERS). Práce shrnuje typy KERS-jejich stavební prvky tj. zařízení pro akumulaci energie a její přenos. Následuje přehled známých realizací KERS a v závěru se zabývá jejich přínosem při nasazení ve sportovních a osobních automobilech.
Využití energie větru s akumulací
Mészáros, Gabriel ; Chroboczek, Libor (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce v úvodu pojednává o větrných elektrárnách, jejími hlavními části a jiich rozdelením podle konstrukce a výkonu. Jsou popsány technologie sloužící k uchovávání energie, protože podmínky pro výrobu energie z větru nejsou konstantní ( bezvětří, bouřky, atd.).Popsané technologie se porovnají z hlediska ekonomie a po technické stránce.Na závěr je proveden základní návrh systému s akumulací.
Fotovoltaické dobíjecí regulátory v ostrovních systémech
KRČKA, Pavel
Tato diplomová práce se zabývá tématem fotovoltaických dobíjecích regulátorů využívaných v izolovaných, respektive ostrovních fotovoltaických systémech. Nejprve jsou popsány základní typy ostrovních instalací včetně jejich funkcí a aplikací v praxi. Následně jsou zmíněny možnosti akumulace elektrické energie ve fotovoltaických systémech a to s ohledem na současné, dostupné technologie, přičemž je podrobněji probrána problematika akumulace elektrické energie v olověných akumulátorech. Hlavní část diplomové práce je pak věnována vlastním elektronickým návrhům fotovoltaických, jinak též zvaných solárních, dobíjecích regulátorů, které tvoří hlavní propojovací článek mezi fotovoltaickými panely, akumulátorem, ale často i připojovanou zátěží, čili spotřebičem. Jednotlivé elektronické koncepce regulátorů jsou podrobně popsány a v závěru práce též porovnány a zhodnoceny.
Systémy pro akumulaci elektrické energie z obnovitelných zdrojů energie
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií, Brno ; Ústav anorganické chemie AV ČR, Řež u Prahy ; SOLARTEC s.r.o., Rožnov pod Radhoštěm ; Sedlaříková, Marie ; Vondrák, Jiří ; Bařinka, Radim
Cílem projektu je zlepšení vlastností běžných i méně běžných akumulačních systémů využívající elektrochemické děje (lithiové baterie, superkondenzátory, palivové články) a praktické ověření vlastností netradičních systémů využívající například energii stlačeného vzduchu. Na výzkumných pracovištích řešitele i spoluřešitelů byly v tomto roce prováděny veškeré experimentální, vývojové a výzkumné práce. Vývojové práce v oblasti gelových elektrolytů byly zaměřeny především na zvýšení životnosti materiálů kladné elektrody. U výzkumu superkondezátorů směřovala velká část prací především k optimalizaci postupu při výrobě elektrod. Palivové články, respektive vývoj jejich jednotlivých části (membrány, elektrody apod.) dosáhl zajímavého pokroku. Na celosvětové konferenci "New Materials for Electrochemical Systems 2006" v Montrealu zaznamenala prezentace současného výzkumu palivových článků na řešitelských pracovištích zajímavý ohlas. V oblasti palivových článků lze v blízké době očekávat podstatné snížení ceny. K dosažení větší komplexnosti výsledků v této oblasti byl pořízen experimentální elektrolyzér s přizpůsobeným napájením pro fotovoltaický panel.
Systémy pro akumulaci elektrické energie z obnovitelných zdrojů energie
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií, Brno ; Ústav anorganické chemie AV ČR, Řež u Prahy ; SOLARTEC s.r.o., Rožnov pod Radhoštěm ; Sedlaříková, Marie ; Vondrák, Jiří ; Bařinka, Radim
Cílem projektu je zlepšení vlastností běžných i méně běžných akumulačních systémů využívající elektrochemické děje (lithiové baterie, superkondenzátory, palivové články) a praktické ověření vlastností netradičních systémů využívající například energii stlačeného vzduchu. Zpráva sumarizuje průběh prací a dosažené výsledky řešení projektu v roce 2005. Aktivity byly zaměřeny na tyto dílčí činnosti: rešeršní práce, výzkum a vývoj elektrochemických sekundárních zdrojů, výzkum a vývoj technologií pro disociaci vody, započetí vývoje aplikací na principu stlačeného vzduchu. Byl pořízen experimentální palivový článek a připraveny experimenty a výzkumy, které budou prováděny na zkušebním palivovém článku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.