Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Očekávání studentů a absolventů od budoucího zaměstnavatele
Lávičková, Romana ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Quigley, Martin John David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá očekáváním studentů a absolventů od budoucího zaměstnavatele. Teoretická část se zaměřuje na zachycení prvků, které ovlivňují charakteristiku studentů a absolventů jako budoucích zaměstnanců. Jsou zde rozebrány otázky nezaměstnanosti, zároveň jsou zmíněny programy na podporu zaměstnanosti studentů. V teoretické části je také představena Generace Y, od jejího názvoslovného a časového vymezení, přes prvky formující tuto generaci až po její charakteristiku v pracovním procesu. Praktická část je následně zaměřena na porovnání teoretických předpokladů s výsledky vlastního provedeného výzkumu, kterého se zúčastnilo 319 respondentů. Pro průzkum byl zvolen způsob kvantitativního dotazování formou polostrukturovaného elektronického dotazníku. Výsledkem tohoto šetření je přehled očekávání studentů a absolventů v oblasti nástupního platu a zaměstnaneckých benefitů, ale také informace o prioritách při volbě zaměstnání a o preferovaném pracovním prostředí.
Uplatnění absolventů škol na současném trhu práce v regionu České Budějovice
KOIŠOVÁ, Lenka
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na problematiku uplatňování absolventů škol na současném trhu práce v Českobudějovickém regionu. Tato problematika je v posledních letech velmi aktuálním tématem, protože právě absolventi patří ke skupinám, které jsou nejvíce ohroženy na trhu práce. Českobudějovický region si v oblasti nezaměstnanosti, v porovnání s ostatními regiony, vede poměrně příznivě, což dokazuje i ta skutečnost, že průměrný roční podíl nezaměstnaných obyvatel na Českobudějovicku se pohyboval pod průměrem České republiky i pod průměrem Jihočeského kraje. V teoretické části se zaměřuji na pojmy, které souvisejí s nezaměstnaností definováním jejich příčin, rozdělením nezaměstnanosti, důsledky a aktuálním stavem nezaměstnanosti. Dále jsem charakterizovala Českobudějovický region a zaměřila se na aktivní a pasivní politiku zaměstnanosti. Současně s tím jsem zmínila specifické programy zaměřené na absolventy, díky kterým jsou absolventi zaměstnáváni a díky nimž se i situace absolventů zlepšuje. Cílem mé práce bylo zhodnotit nezaměstnanost absolventů škol na Českobudějovicku a nalézt řešení této problematiky. Z výzkumu vyplývá, že nezaměstnanost absolventů v tomto regionu, v porovnání s ostatními, nelze považovat za tak alarmující. Z nejvíce ohrožených skupin na trhu práce patří absolventi k těm, kteří jsou nezaměstnaností ohroženi nejméně. Výzkum jsem prováděla dotazníkovým šetřením, sekundární analýzou dat a dále pak polostandardizovanými rozhovory, které slouží k celkovému dokreslení tématu očima odborníků. Ve výzkumné části jsem porovnávala názory absolventů a ostatních nezaměstnaných. Z dotazníků vyplývá, že absolventi jsou méně skeptičtí v hledání zaměstnání než ostatní nezaměstnaní a mnohdy si myslí, že k ohroženým skupinám vůbec nepatří. Což souvisí s tím, že ostatní nezaměstnaní již mají určité opodstatněné, reálné zkušenosti s trhem práce, zatímco absolventi, jejichž problémy vyplývají často z rozporů mezi jejich vzděláním a požadavky zaměstnavatelů, si své reálné možnosti často neuvědomují. Charakteristické je také často to, že projevují nezájem o manuální a řemeslnou práci. Tato skupina je dále charakteristická nereálnými požadavky na nástupní mzdu, případně vychází z představy okamžitého nástupu do vyšší pracovní pozice. Celkově lze říci, že absolventi představují spíše optimisticky uvažující skupinu nezaměstnaných a jsou mimo jiné i toho názoru, že v případě nezaměstnanosti se o ně stát postará.
Nezaměstnanost u vysokoškoláků
BARTELTOVÁ, Veronika
Bakalářská práce řeší téma nezaměstnanosti u vysokoškoláků. Vysoká nezaměstnanost se promítá do nálady a postojů lidí a do jejich rodinného života. Získání prvního zaměstnání dále závisí na řadě faktorů, jako jsou například aktivita absolventa, znalosti a dovednosti, poptávka po absolventech v tomto oboru, úrovni vzdělání i schopnosti se dobře prezentovat. Velkou roli při hledání pracovního místa hrají osobní kontakty a známosti, které si různí lidé dokážou pořídit. Studenti, vstoupili do praxe již během studia a řešili zde problémy související v různé míře s oborem, který studují, se mohli do praxe prosadit rychleji. Dosavadní zkušenosti z vývoje nezaměstnanosti potvrzují, že mnoho potíží s hledáním odpovídajícího pracovního uplatnění mají mladí lidé po skončení přípravy na povolání a stále častěji se objevuje skupina absolventů vysokých škol, zejména bakalářských programů. Cílem práce je provést analýzu situace na trhu práce u absolventů vysokých škol, zjistit jejich schopnost používat adekvátní postupy k získání pracovního místa a zjistit, zda získávají pracovní místa brzy po ukončení studia a zda je rychle opouštějí a mění za jiné. Výzkumné šetření bylo provedeno za použití kvantitativního výzkumu. K realizaci výzkumu byla použita technika dotazování prostřednictvím anonymního dotazníku. Dotazník se skládal z 22 otázek. Výzkumný soubor tvořili náhodně vybraní respondenti z řad absolventů vysokých škol, kteří ukončili studium před nejdéle dvěma roky. Konečný výzkumný soubor tvořilo 71 dotazovaných. Účastníci dotazníkového šetření měli nejčastěji ukončené vzdělání v magisterských programech, využívali možnosti pokračovat ve studiu, ať už z důvodu lepšího finančního ohodnocení nebo z důvodu zájmu o studovanou oblast. Více než polovina zaměstnaných dotazovaných uvedla, že pracuje u svého prvního zaměstnavatele, je zde tedy předpoklad, že své zaměstnání v krátké době nevyměnili za jiné. Studenti, kteří pracují nebo vykonávají praxi již při studiu ve svém oboru, si najdou rychleji práci, praxe studentů je výhodná i pro zaměstnavatele, kteří si tak vychovávají pracovní sílu pro svůj obor. 3/4 respondentů uvedly, že je obor je zajímá a chtějí se v něm dále realizovat. Většina respondentů neměla problémy s hledáním prvního zaměstnání a našla si ho maximálně do doby 6 měsíců. Zaměstnaní i nezaměstnaní respondenti využívají téměř stejný počet strategií k získání zaměstnání. Jako nejčastější způsob při hledání zaměstnání bylo uplatňováno oslovení zaměstnavatele, pomoc od rodiny, přátel a známých. Názory respondentů, kteří se přiklánějí více k tomu, že v České republice není dostatek pracovních míst, mohou pramenit z vlastních zkušeností nebo zkušeností blízkých při hledání práce. Téměř 50 % dotazovaných vnímá jako největší problém nezaměstnanosti nedostatek financí. Většina z nezaměstnaných respondentů se nachází v 1. nebo ve 2. fázi adaptace na nezaměstnanost a jejich šance na uplatnění na trhu práce jsou stále docela vysoké. Nezaměstnaným respondentům se nejčastěji dostává podpory a pomoci od blízkého okolí při hledání zaměstnání, tato reakce okolí jim pomáhá lépe se vyrovnat se vzniklou situací. Většina nezaměstnaných dotazovaných nevnímá svoji nezaměstnanost jako pozitivní jev, což je může posílit při hledání nové práce. Výsledná data ukazují, že obě hypotézy byly vyvráceny. Zaměstnaní i nezaměstnaní respondenti využívali zhruba stejný počet informačních zdrojů k získání zaměstnání a častá změna zaměstnavatelů se také neprokázala. Zaměstnanost a nezaměstnanost většinou závisely na vystudovaném oboru a na tom, zda byl absolvent ochoten nastoupit na pracovní pozici, která neodpovídá jeho vzdělání. Vysoké školy často neposkytují dostatek praxe, proto by měl vysokoškolák již během studia pracovat například na stáži pod dohledem odborníka a za praxi by mohl dostávat zaplaceno. Firma by si tak levně vychovala schopného zaměstnance. A studenti by se naučili hlavně to, co budou skutečně potřebovat.
Požadované a výstupní kompetence pedagoga volného času jako absolventa Teologické fakulty Jihočeské univerzity
ODLEVÁKOVÁ, Irena
Tato bakalářská práce se zabývá studiem oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity. Po vymezení základních pojmů nás nejprve seznamuje s možnostmi, jak a kde je možné pedagogiku volného času, jako obor, v České Republice studovat. Zároveň věnuje pozornost tomu, čím je pedagogika volného času na TF specifická a jakými kompetencemi student disponuje po absolvování předmětů, jež TF nabízí. Získané kompetence poté porovnává s kompetencemi, které jsou v pedagogické praxi vyžadované.
Možnosti uplatnění absolventů středních a vysokých škol a osob starších 50 let na trhu práci v kraji Vysočina v roce 2011
Pelantová, Marie ; Poláková, Olga (vedoucí práce) ; Pavlíček, Tomáš (oponent)
Téma bakalářské práce bylo zvoleno s ohledem na nezanedbatelnou problematiku uplatňování na pracovním trhu. Práce blíže sleduje specifické skupiny obyvatel a to: absolventy škol a občany starší 50ti let v Kraji Vysočina za léta 2000-2011 a snaží se zanalyzovat a zobrazit situaci na trhu práce, srovnat nabídku s poptávku u vybraných skupin. Z výsledků práce je možno sledovat trend růstu počtu vzdělaných osob a prodlužování střední délky života, což směřuje k růstu počtu zájemců o kvalifikované i méně kvalifikované pracovní pozice, ale i přesto jsou míry nezaměstnanosti v Kraji Vysočina nižší než v České republice.
Přijímací řízení ve společnosti ČSOB, a.s. v podmínkách přetlaku absolventů ekonomických škol
Novotná, Petra ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Krulichová, Renata (oponent)
Cílem práce je zaprvé zhodnocení současných možností studentů a absolventů ekonomických oborů na trhu práce a v jedné konkrétní společnosti - Československé obchodní bance, a. s. - a zadruhé charakteristika přijímacího procesu v ČSOB. Součástí je zároveň několik návrhů na zefektivnění procesu. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část nejprve zkoumá hlavní trendy na poli studentů a absolventů ekonomických oborů a řeší problematiku přechodu absolventů na trh práce. Následuje kapitola zabývající se personální prací, konkrétně získáváním a výběrem pracovníků. Praktická část hodnotí možnosti spolupráce studentů a absolventů s ČSOB a představuje kompletní přijímací proces pracovníků do společnosti. Součástí práce je průzkum preferencí studentů a absolventů vysokých škol při výběru prvního zaměstnání. Na základě porovnání výsledků průzkumu se skutečnými aktivitami ČSOB jsou formulována některá doporučení.
Uplatnění absolventů VŠE v Praze na trhu práce
Beránková, Jana ; Kaczor, Pavel (vedoucí práce) ; Nový, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce je Uplatnění absolventů VŠE v Praze na trhu práce. V teoretické části se budu věnovat trhu práce, zaměstnatelnosti, absolventům a nezaměstnanosti. Praktická část bude vycházet z dotazníkového šetření. Vyhodnotím data, která jsem získala vlastním dotazníkovým šetřením od absolventů Fakulty managementu a následně některá z těchto dat porovnám s daty, která získala VŠE v Praze od absolventů pražských fakult. V závěru jednotlivé výsledky shrnu a poskytnu doporučení pro budoucí studenty VŠE v Praze.
Role ošetřovatelského managementu v problematice řízení lidských zdrojů
PLOCKOVÁ, Helena
Cílem práce bylo zjistit, jaká je současná role středního a operativního ošetřovatelského managementu v problematice řízení lidských zdrojů. Na tomto základě navrhnout nový plán zapracování absolventek v rámci adaptačního procesu a z analyzovat jeho přínos z pohledu sester manažerek, to znamená vrchních a staničních sester. K výzkumu bylo použita dotazníková technika sběru dat. Jeden výzkumný soubor tvořily vrchní a staniční sestry. V dotazníku bylo 25 otázek. Součástí dotazníku byl plán na zapracování absolventky se vzděláním diplomovaná sestra na vyšší odborné zdravotnické škole a s vysokoškolským vzděláním ve studijním programu bakalář nebo magistr. V dotazníku bylo 18 otázek uzavřených a 7 polootevřených. Druhý výzkumný soubor tvořily absolventky zdravotních, vyšších a vysokých škol. Dotazník obsahoval 8 otázek, každá otázka měla 8 odpovědí, ze kterých statisticky vyhodnotím závislost výše vzdělání na motivačních potřebách. Ve výzkumu byly stanoveny čtyři hypotézy, které měly potvrdit nebo vyvrátit zájem sester manažerek o další vzdělávání, o jeho umožnění ze strany managementu nemocnic, u absolventek závislost motivačních potřeb na vzdělání a hodnocení adaptačního procesu sestrami manažerkami. První hypotéza potvrdila, že sestry manažerky mají zájem o další vzdělávání v oblasti řízení lidských zdrojů. Druhá hypotéza, že management nemocnice nabízí sestrám manažerkám možnost vzdělávání se v řízení lidských zdrojů se potvrdila.. Třetí hypotéza, že motivační potřeby, které ovlivňují výběr pracovního místa u absolventek, se mění se vzděláním se potvrdila. Zavedení {\clqq}Adaptačního procesu pro zapracování absolventek`` hodnotí sestry manažerky kladně tím se potvrdila. hypotéza čtyři. Vzhledem k pozitivním výsledkům výzkumu by bylo vhodné nejen zavést adaptační proces u absolventek prostřednictvím nového plánu zapracování, ale i v souvislosti s tímto plánem použít dotazník testu potřeb, který střednímu managementu pomůže přesněji určit vhodnost umístění absolventky na určité pracoviště, což má velký význam a je velmi důležité pro profesní rozvoj a začlenění do pracovního týmu absolventky. Výsledky výzkumu v případě zájmu budou poskytnuty managementu nemocnic jako nástroj optimalizace řízení lidských zdrojů.
Nezaměstnanost absolventů v Jihočeském kraji
POLÁČKOVÁ, Lenka
Cílem diplomové práce bylo zhodnocení nezaměstnanosti absolventů v Jihočeském kraji. Popsat trh práce v České republice a hlavní faktory ovlivňující trh práce v České republice. Práce se dále měla dotknout Státní politiky zaměstnanosti v České republice. Zmapování nezaměstnanosti v Jihočeském kraji se zaměřením na nezaměstnanost absolventů. Zjistit strukturu nezaměstnaných absolventů, jejich možnosti uplatnění na trhu práce v České republice, navrhnout možnosti na snížení nezaměstnanosti absolventů v Jihočeském kraji. Zkoumanou oblastí byl Jihočeský kraj, se sídlem v Českých Budějovicích, vymezený územím okresů České Budějovice, Český Krumlov, Jindřichův Hradec, Písek, Prachatice, Strakonice a Tábor. Informace jsem čerpala ze Zpráv o situaci na trhu práce jednotlivých Úřadů práce a z údajů Českého statistického úřadu. Při charakterizování trhu práce a jeho faktorů se vycházelo z údajů Českého statistického úřadu a Ministerstva práce a sociálních věcí z let 2002 - 2007. Pro zhodnocení nezaměstnanosti absolventů byly použity informace ze Zpráv o situaci na trhu práce Úřadů práce a z údajů Ministerstva práce a sociálních věcí též za roky 2002 - 2007.
Nezaměstnanost absolventů SŠ, VOŠ a VŠ škol v kraji Vysočina
KADLECOVÁ, Renáta
Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou nezaměstnanosti absolventů SŠ, VOŠ a VŠ v kraji Vysočina. Cílem práce je analyzovat jejich nezaměstnanost v tomto regionu a situaci stejné skupiny v ostatních krajích ČR. Výzkumná část je opřena o časovou řadu statistických dat, z které vyplývá postavení nezaměstnaných absolventů na území kraje Vysočina. V závěrečné části práce jsou zformulovány aktivity a opatření, která by měla vést ke snížení nezaměstnanosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.