Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Preventivní programy Policie České republiky na základních školách v Českém Krumlově
ŠKODOVÁ, Zdeňka
Problematika společensky a sociálně nežádoucích jevů je zejména u dětí a mládeže výrazným rizikem nejen zdravotním, společenským, ale také ekonomickým. Příčiny kriminality a dalších forem rizikového chování jsou dány celou škálou na sebe navazujících nepříznivých vlivů. Ve své práci se zabývám zmapováním faktorů, které ovlivňují formování mladého člověka a vybraných forem rizikového chování a kriminality u dětí na základních školách. Pro zjištění dat je využit kvantitativní výzkum, metoda dotazování, formou anonymního dotazníku u žáků devátých tříd základních škol v Českém Krumlově. Dalším zdrojem informací je kvalitativní výzkum, formou polořízeného rozhovoru se školními metodiky prevence, podložený názorem okresního metodika prevence. Teoretická část popisuje vybrané jevy rizikového chování a jejich příčiny. Praktická část obsahuje vlastní výzkum a diskuzi s autory, z kterých jsem čerpala. Cílem bakalářské práce je zmapovat rozsah a realizaci prevence kriminality Policie České republiky v Českém Krumlově, včetně tematického zaměření preventivních programů v českokrumlovských základních školách. Z výzkumu vyplývá, že se Policie České republiky věnuje primární prevenci na základních školách v Českém Krumlově dle požadavků jednotlivých škol. Rozsah preventivních programů je dostatečně široký, vyhovuje většině oslovených škol. Výsledky bakalářské práce je možno využít v praxi při přípravě preventivních programů pro pedagogické i nepedagogické pracovníky, informativní materiál pro širokou veřejnost a v neposlední řadě pro účely dalšího výzkumu.
Úloha monitoringu v primární prevenci
KABÁTOVÁ, Iva
Úkolem mé práce je zmapovat využívání monitoringu při primárně preventivním dění na školách, zohlednění statistických údajů v návaznosti na prováděnou prevenci a zhodnotit efektivitu primární prevence v návaznosti na včasnost preventivního dění před vlastním vznikem rizikového chování či experimentování s omamnými a psychotropními látkami.
Srovnání výskytu a vývoje záškoláctví v docházce žáků základních škol prachatického regionu v období 1997 až 2007.
KRUMP, Josef
Tématem bakalářské práce je problematika srovnání vývoje záškoláctví v docházce žáků základních škol prachatického regionu v období 1997 až 2007. Cílem práce je provést rozbor příčin záškoláctví za pomoci dostupné literatury, způsobů řešení záškoláctví žáků základních škol prachatického regionu na základě vyhodnocení získaných dat od výchovných poradců základních škol prachatického regionu a specifikovat četnost a příčiny výskytu tohoto negativního jevu na prachatických základních školách a tyto porovnat. V teoretické části bakalářské práce byl proveden rozbor hlavních příčin vzniků záškoláctví, pramenících z rodinného či školního prostředí, kdy zde svou roli hrají různé příčiny jako školní fobie, šikanování na školách, špatný prospěch žáka, přílišná citová závislost nebo nevhodné působení učitele. Dále byla za pomoci odborné literatury rozebrána možná prevence jeho vzniku, postup řešení neomluvené nepřítomnosti žáků, postup zúčastněných subjektů a způsob omlouvání nepřítomností žáka. V praktické části bakalářské práce byla rozebrána data získaná ze statistik výchovných poradců základních škol prachatického regionu. Získaná data byla porovnána za účelem zjištění příčin záškoláctví a způsobů jejich řešení na základních školách prachatického regionu za období 1997 až 2007. Dále je v této části práce porovnáno a vyhodnoceno, jak se na záškoláctví ve sledovaném období podílejí chlapci a jak dívky. Závěry bakalářské práce budou poskytnuty Policii ČR, Krajskému ředitelství policie Jihočeského kraje, Územnímu odboru, SKPV v Prachaticích a Městskému úřadu Prachatice, Odboru sociálních věcí, oddělení sociálně-právní ochrany dětí, pro preventivní činnost na základních školách prachatického regionu.
Analýza akreditovaných studijních programů ?Německý jazyk pro 2. stupeň ZŠ?
KUJÍNKOVÁ, Eva
Cílem diplomové práce je analýza jednotlivých studijních programů učitelství německého jazyka na 2. stupni základních škol na českých vysokých školách a porovnání výsledků. V teoretické části shrnuji informace o vývoji české vzdělávací politiky po roce 1989 a prezentuji nejdůležitější dokumenty ovlivňující současnou vzdělávací politiku, jakož i politiku jazykovou. V praktické části se již věnuji samotnému studiu. To je na všech vysokých školách v souladu s Boloňským procesem koncipováno jako strukturované. Předmětem analýzy je tedy bakalářský stupeň a navazující magisterský stupeň studia. Pro porovnání jsem si vybrala z celého oboru pouze část výuky věnovanou přípravě studentů na výuku německého jazyka na základních školách. Důraz je kladen na porovnání nabízených předmětů, tematickou skladbu předmětů a způsob získání didaktických znalostí a pedagogických dovedností.
Srovnání dramatické výchovy na ZUŠ a ZŠ
DOČKALOVÁ, Zuzana
Obsahem mé diplomové práce je srovnání dramatické výchovy na Základních školách a Základních uměleckých školách ve městech různého regionu. V první části se věnuji porovnávání různým přístupům k dramatické výchově u jednotlivých autorů. V druhé části se věnuji praktickému srovnávání dramatické výchovy v uměleckých školách a základních školách. Toto porovnávání doplňuji dotazníky jak pro děti, tak i pro učitele, ze kterých postupně zjišťuji přístupy k tomuto předmětu na jednotlivých školách.
Změna nároků na školní zralost z hlediska pedagogicko-psychologického poradenství v Plzeňském kraji za posledních 10 let
KOVÁŘOVÁ, Vladimíra
Problematika odkladu školní docházky je nyní aktuální otázkou, neboť se chystají změny školského zákona. Od ledna 2005, kdy začal platit nový školský zákon č. 561/2004 Sb. platí, že dítě, které dosáhne v příslušném školním roce šesti let, musí nastoupit povinnou školní docházku, pokud mu není povolen odklad. Dítě které dosáhne šestého roku věku od počátku školního roku do konce roku kalendářního, může být za určitých podmínek přijato k plnění školní docházky již v tomto školním roce. Existují různé tlaky společnosti, odborníků i politiků. O možnost přijetí dítěte do první třídy dříve nebo naopak umožnit dítěti s mentálním postižením pozdější nástup do školy. Od devadesátých let minulého století se výrazně zvýšil počet odkladů školní docházky, v praxi rodiče oproti minulosti žádají o odklad školní docházky častěji, až jedné pětině dětí příslušného ročníku bývá navrhován a také uskutečněn odklad školní docházky. Tyto tendence svědčí jednak o stoupajících nárocích, kterým je dítě na začátku školní docházky vystaveno, jednak o tom, že rodiče jsou si stále více vědomi své odpovědnosti za všestranný prospěch dítěte, a začátek školní docházky je velmi důležitým momentem v životě dítěte, proto není vhodné jej uspěchat. V rámci práce jsem se snažila zmapovat diagnostiku týkající se školní zralosti, používanou v české republice, především v pedagogicko psychologických poradnách a možnosti rozvoje nezralých funkcí, jak příručky a rady pro rodiče, tak i programy používané v poradenských zařízeních. V práci jsem se dále zabývala obecně problematikou vývoje dítěte předškolního věku a posouzení školní zralosti, jak už laického tak odborného v pedagogicko psychologické poradně, především jsem shrnula z každé oblasti základní schopnosti, které by dítě před nástupem do školy mělo ovládat a čeho by si rodiče měli všímat, ale i testové metody a materiály používané při vyšetření v pedagogicko psychologické poradně. Ve výzkumné části jsem se zaměřila na rodiny předškolních dětí, které žádají o odklad školní docházky.
Kriminalita a delkvence mládeže na základních školách v okrese Klatovy
BLÁHOVÁ, Václava
Diplomová práce se zabývá kriminalitou a delikvencí mládeže na základních školách Klatovska. V teoretické části je stručně popisován zákon č. 218/2003 Sb., o soudnictví ve věcech mládeže a dále vnitřní i vnější faktory, které by mohly mít vliv na sociálně patologické chování mladého jedince. Studie zpracovává současnou strukturu kriminality mládeže v České Republice, vývojové tendence dané problematiky v období několika posledních let a okrajově je srovnává v rámci Evropské Unie. Možnosti intervence v práci s rizikovou mládeží v resortu školství, policie a soudnictví pojednává další kapitola. Cílem celé práce je zmapování výskytu spíše bagatelní kriminality a delikvence mládeže na základních školách Klatovska z hlediska genderu, protože se domnívám, že tento ukazatel se jednoznačně podílí na struktuře sociálně patologického chování mládeže. Výzkumem bylo zjišťováno povědomí mládeže o odpovědnosti za své činy a také to, kterých činů a deliktů se nejvíce dopouštějí. Ke sběru dat byl použit anonymní dotazník s 32ti uzavřenými, polootevřenými a otevřenými otázkami, který byl předložen 303 respondentům na 5ti základních školách, a to v 7., 8. a 9. ročnících. Z celkového počtu žáků bylo 49% dívek a 51% chlapců. Školy byly záměrně vybrány tak, aby splňovaly zadání diplomové práce, tedy byla zohledněna otázka genderu. Cílem dotazníku bylo zjistit, jakého sociálně patologického jednání se žáci na základních školách dopouštějí a na základě tohoto zjištění vyvodit závěr, zda intervence v oblasti práce s rizikovou mládeží je na Klatovsku dostatečná. Výsledky vlastního výzkumu v některých oblastech korespondovaly s daty přístupnými u kurátora pro mládež. Zejména se potvrdilo, že často dochází k řízení motorového vozidla bez řidičského oprávnění a konzumaci alkoholu. Dotazníkovým šetřením byla prokázána neznalost věkové hranice odpovědnosti za své činy, ascendence drobných krádeží, agresivita vůči spolužákům a konzumace ilegálních drog. Z výzkumu lze vyvodit závěr, že intervence a práce s takto ohroženou mládeží je na Klatovsku v oblasti protidrogové prevence a terapie nedostatečná, stejně jako prevence drobných krádeží, konzumace alkoholu, šikany a řízení motorového vozidla bez řidičského oprávnění. K eliminaci tohoto patologického jednání zřejmě dojde, pokud bude zajištěn bližší kontakt mezi žáky škol a preventisty, popřípadě dalších složek, jako je Policie ČR, protidrogoví koordinátoři a sociální pracovníci.
Poruchy chování - šikana
VLKOVÁ, Kateřina
Agresivita a šikana je v současné době hrozivý fenomén, který začíná provázet děti již od předškolního věku a v průběhu života dítěte se mohou stupňovat. Tento problém se však netýká pouze dětí, ale i dospělých a celé naší společnosti. Cílem této práce s názvem Poruchy chování - šikana bylo zjistit, jaké zkušenosti mají se šikanou žáci 9. tříd spolupracujících základních škol v Táboře a popsat, jakým způsobem tuto problematiku řeší pedagogických sbor na oslovených základních školách. Pro splnění cíle odstranění šikany a dalších sociálně patologických jevů na našich školách, je do budoucna potřeba stále zlepšovat systém vzdělávání s postupným prosazováním celoživotního vzdělávání pedagogického sboru a zajištění stabilního toku financí pro tuto oblast.
Prevence HIV/AIDS na základních školách v Plzeňském kraji
ŠPELINOVÁ, Táňa
Epidemie HIV/AIDS rozšířena do celého světa a stále zůstává nevyléčitelným a smrtelným onemocněním. Jediným prostředkem ochrany před nákazou a šířením viru HIV tedy zůstává výchova, motivace a důsledná prevence, jejímž základním nástrojem pro všechny jsou informace. Útokem dané infekce jsou ohroženi zejména mladí lidé, a tak by se právě základní školy měly na prevenci HIV/AIDS významně podílet. Prvním cílem této práce je zjistit, zda a jaké preventivní aktivity jsou uskutečňované na základních školách v Plzeňském kraji. Výzkum má kvalitativní charakter. Použitou metodou bylo dotazování, technikou dotazník. Další použitou metodou byla sekundární analýza dat a dokumentů. Druhým cílem bylo zjistit znalosti žáků základních škol o nákaze HIV/AIDS. Pro dosažení objektivních výsledků byl zvolen kvalitativní výzkum. Výzkumnou metodou bylo dotazování, technikou dotazník. Problematika HIV/AIDS je vždy zařazena v některém z vyučovacích předmětů na všech základních školách. Výuka daného tématu pouze vlastními pedagogy převažuje nad využíváním doprovodných preventivních programů. Z uvedené skutečnosti vyplývají zvýšené nároky na vzdělání pedagogů vyučujících HIV/AIDS v dané oblasti. Žáci základních škol mají základní znalosti o nákaze HIV/AIDS. Nejvíce žáků získalo informace o HIV/AIDS na základní škole. Za stoprocentní ochranu před nákazou při pohlavním styku žáci považují kondom. I přes znalosti o její nebezpečnosti se žáci 8. a 9. tříd základních škol necítí být infekcí HIV/AIDS ohroženi. Výsledky mé práce potvrdily, že, co se týče předávání informací, je prevence uskutečňovaná na základních školách efektivní. Žáci informace o HIV/AIDS mají. Zda se podle nich budou chovat i v možných rizikových situacích je však otázkou jinou. Jelikož se jedná o velice závažnou problematiku je třeba v preventivním působení pokračovat. Jeho součástí by mělo být nejen předávání informací, ale i působení na chování a vlastní odpovědnost žáků. Věřím, že výsledky mé práce mohou být použity jako podklad či inspirace pro další, případně navazující práce zabývající se touto tematikou (např. výzkum zabývající se chováním a odpovědností mládeže v jejich sexuálním životě).
Výchova k mediální gramotnosti formou projektového vyučování jako základ výuky mateřského jazyka na 2. stupni základní školy
SCHALLENBERGEROVÁ, Martina
Tématem diplomové práce je výchova k mediální gramotnosti. Jedná se o společný projekt navazující na diplomovou práci, jejímž tématem je výchova ke komunikačním kompetencím. Základní principy, ze kterých práce vychází, jsou pragmatická pedagogika a projektové vyučování. První část práce je zaměřena teoreticky. Náplní této části je pojednání o problému mediální výchova. Druhá část diplomové práce se zabývá výchovou k mediální gramotnosti. Důraz je kladen na herní a kooperativní aktivity, které slouží k nácviku interaktivních forem komunikace. Snahou je rozvíjet dovednosti, jako je vyhledávání, získávání, zpracování, vyhodnocování a využívání informací, které z médií (z tisku, rozhlasu, televize a internetu) přicházejí. Součástí této části je návrh struktury praktických projektů pro 6. až 9. ročník základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.