Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žák se zdravotním postižením ve třídě
Drugdová, Václava ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na problematiku integrace dětí s tělesným postižením do běžných škol, blíže pak do školní tělesné výchovy. Cílem práce je zmapovat připravenost pedagogů na integraci žáků s tělesným postižením do běžných škol (blíže pak na integraci do školní tělesné výchovy), zjistit možnosti fyzického rozvoje a pohybových aktivit jedince s tělesným postižením a na konkrétním příkladu prozkoumat jeho postavení mezi spolužáky i celkové klima třídy. Práce se skládá z části teoretické a praktické. První část práce je zaměřena na tělesné postižení jako takové a na specifika, která toto postižení přináší. Zabývám se ucelenou rehabilitací a jejím významem pro jedince, možnostmi vzdělávání žáků s tělesným postižením a legislativními podmínkami, spoluprací školy a rodiny, školskými poradenskými zařízeními, inkluzivním vzděláváním a integrací žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. V druhé části jsou popsány výsledky dotazníkových šetření a rozhovory, které vnášejí praktický pohled na tuto problematiku. První šetření se týká klimatu třídy a postavením žáka s tělesným postižením v třídním kolektivu. Z výsledků šetření je zřejmé, že podmínkou úspěšné integrace žáka s tělesným postižením je, jak je třídou přijímán a jak sympatizuje se spolužáky. Druhé dotazníkové šetření je...
Podpora morálního vývoje dítěte předškolního věku v mateřské škole
Batistová, Eva ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat kompetence učitelky v podmínkách institucionální předškolní výchovy vedoucí k podpoře morálního rozvoje dítěte předškolního věku vzhledem k jeho psychickému vývoji a jeho utvořeném povědomí morálních hodnot získaných z rodiny. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje morální vývoj předškolního dítěte, výchovné a vzdělávací strategie rozvíjející morální vědomí a jednání předškoláka a schopnosti a dovednosti učitele v oblasti etické výchovy. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu, který hlavně mapuje aktivity rozvíjející morální vývoj dítěte, jež využívají učitelky mateřských škol ve své praxi. Další kapitola předkládá návrh a následné hodnocení realizace výchovného projektu zaměřený na etickou výchovu pro děti předškolní věku. Tato práce přispívá k obsáhnutí ucelených poznatků morálního vývoje dítěte předškolního věku s propojením do praxe a kompetencí učitelky mateřské školy. Klíčové pojmy kompetence morální hodnoty mateřská škola morální vývoj předškolní věk svědomí třídní klima učitel
Kvantitativní výzkum sociálního klimatu tříd gymnázií
BOOROVÁ, Eliška
Cílem práce bylo především zjistit, jestli se výrazně liší sociální klima mezi čtyřletým a osmiletým gymnáziem. Třídy byly testovány standardizovaným dotazníkem KLIT, jehož autorem je Lašek. Výzkumu se zúčastnilo 8 tříd, 166 studentů. Nebyly nalezeny výrazné rozdíly v klimatu. Byly nalezeny rozdíly mezi nižšími a vyššími ročníky. Výsledky budou poskytnuty vedení školy a třídním učitelům a studentům k následné práci s nimi.
Charakteristiky sociálního klimatu školní třídy na střední odborné škole
LEFAN, Robert
Tato bakalářská práce se zabývá často diskutovaným tématem klimatem třídy. Zaměřuje se na tvorbu a vývoj sociálního klimatu ve třídě v prvním ročníku střední odborné školy. Práce je členěna na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část práce shrnuje informace o klimatu třídy z odborné literatury. Vysvětluje roli činitelů klimatu třídy při tvorbě sociálního klimatu ve třídě. Popisuje také možnosti diagnostiky klimatu ve třídě použitelné na střední škole. Praktická část je sondou do vzniku a tvorby sociálního klimatu ve dvou třídách prvního ročníku střední odborné školy. Měření klimatu ve třídě bylo provedeno pomocí standardizovaných dotazníků CES v preferované a aktuální formě. Výsledky měření jsou interpretovány také pomocí tabulek a grafů.
PROBLEMATIKA KLIMATU ŠKOLNÍ TŘÍDY NA 2. STUPNI ZŠ
ŠVEJDOVÁ, Michaela
Tématem této diplomové práce je klima školní třídy. Cílem této práce je popsat, změřit a porovnat klima školní třídy na vybraných školách Českých Budějovic. V teoretické části práce jsou stanoveny základní pojmy, se kterými tato práce operuje, například pojmy prostředí, atmosféra a klima školní třídy. Pojednává o školní třídě jako sociální skupině, o aktérech klimatu, o klimatu školy. Dále jsou zde popsány některé současné přístupy ke zkoumání klimatu. Část praktická vymezuje cíle, předpoklady a metody tohoto výzkumu. Dále jsou zde uvedeny výsledky měření a jejich interpretace. V závěru práce jsou ověřovány stanovené hypotézy.
Teambuildingový seznamovací program jako nástroj prevence rizikového chování na střední škole.
PECHOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce se zabývá problematikou efektivních nástrojů prevence rizikového chování v prostředí střední školy, rolí klimatu třídy a školy v prevenci rizikového chování a možnostmi jejího efektivního ovlivňování. Využívá mimo jiné desetileté zkušenosti s praktickou realizací vlastního projektu teambuldingového seznamovacího programu na Střední škole a Vyšší odborné škole cestovního ruchu v Českých Budějovicích. Projekt vychází z pojetí prevence jako komplexního výchovného působení, rozšiřuje skladbu preventivních programů o nástroj aktivního utváření optimálního klimatu třídy a školy. V praktické části je popsána metodika teambuldingového seznamovacího programu pro žáky prvních ročníků střední školy, který využívá prvky aktivního sociálního učení, teambuildingu, práci s dynamikou skupiny i vrstevnický vliv (peer prvky). Cílem programu je přispět k harmonizaci podmínek studia žáků tak, aby bylo dosaženo minimalizace předčasných odchodů ze vzdělávání a aby žáci úspěšně nabyli kompetencí souvisejících se zdravým životním stylem pro budoucí profesní i občanský život.
Klima třídy
KŘIKLAVOVÁ, Tereza
Cílem diplomové práce je posouzení klimatu školní třídy na druhém stupni základních škol v souvislosti s právě probíhající reformou školství. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy - například sociální skupina, sociální role, pozice ve skupinách, klima školy, třídy. Dále jsou zde popsány determinanty klimatu třídy, aktéři klimatu, nechybí současné přístupy ke zkoumání klimatu. V závěru je vysvětleno, co je to školská reforma. V praktické části jsou vymezeny cíle a předpoklady. Je zde blíže specifikována metoda měření i průběh měření. V závěru jsou ověřovány předpoklady.
Klima třídy
BOČKOVÁ, Hana
Cílem diplomové práce je základní orientace v tématu zabývajícím se klimatem školní třídy a v pojmech souvisejících s tímto tématem. Cílem práce je také porovnávání klimatu různých tříd na dvou středních školách stejného zaměření. Teoretická část práce definuje základní pojmy ? prostředí, atmosféra, klima, kritická událost, dále pojmy související, jako např. sociální skupina. Pojednává také o aktérech klimatu a zaměřuje se na typy klimatu a současné přístupy k jeho měření. Praktická část diplomové práce vymezuje cíle a předpoklady měření, přibližuje užitou metodu měření, popisuje průběh měření a v závěru práce jsou ověřovány stanovené předpoklady.
Klima školních tříd prvních ročníků středních škol v závislosti na adaptačním kurzu
PYTLÍKOVÁ, Anna
Práce se zabývá srovnáním tříd, jež se zúčastnily adaptačního kurzu a těmi, které adaptační kurz neabsolvovaly. Teoretická část charakterizuje školní třídu jako malou sociální skupinu, kde poukazuje na její strukturu. Dále pojednává o skupinové dynamice a současně objasňuje vývojové fáze malé sociální skupiny. Teoretická část práce se také zaměřuje na třídní klima, atmosféru a prostředí. Popisuje se zde adaptační kurz a zároveň se definují jeho cíle. Praktická část práce obsahuje popis a analýzu dotazníků, jež byly zadány třídám prvních ročníků čtyřletých gymnázií v prvních dnech školního roku 2011/2012 a na začátku měsíce listopadu téhož roku. Současně se tato část na základě analýzy dotazníků zabývá zjišťováním rozdílů mezi těmito třídami. Poukazuje se zde na to, že rozdíly mezi těmito třídami jsou nepatrné, ovšem přesto mají adaptační kurzy pro celou třídu přínos.
Klima školy a třídy
REPKOVÁ, Dominika
Cílem diplomové práce je orientovat se v problémech klimatu školy a třídy na základní škole. Práce se zabývá porovnáním klimatu tříd na základních školách z hlediska velikosti města, kde se daná základní škola nachází. Teoretická část definuje základní pojmy - prostředí, atmosféra a klima. Dále uvádí typologie klimatu a aktéry klimatu. Také se zaměřujeme na přístupy šetření klimatu a metody měření klimatu. Praktická část zprvu definuje použitou metodu MCI, dále pak zpracovává cíle a hypotézy výzkumu. Poté popisuje realizaci výzkumu, který probíhal v šestých ročnících základních škol. V závěru práce se ověřují stanovené hypotézy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.