Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diferenciály automobilů
Zavadil, Roman ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o diferenciálech automobilů. Obsahuje ucelený soubor poznatků o diferenciálech používaných ve stavbě automobilů a uvádí čtenáře do problematiky diferenciálů z hlediska konstrukce, demontáže a jejich zjednodušené tvorby. První část práce dělí diferenciály podle konstrukce a objasňuje jejich funkci. Druhá část se zabývá demontáží rozvodovky s kuželovým diferenciálem. V závěrečné třetí části je popsána tvorba modelu čelního diferenciálu.
Diferenciály osobních automobilů
Csémi, András ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je vypracována na téma diferenciálů osobních automobilů se zvláštním zřetelem na samosvorné diferenciály. První část je věnována popisu převodového ústrojí. Poté následuje hlavní část o diferenciálech, jejich rozdělení, popis konstrukcí a princip funkce, a to se zaměřením na samosvorné typy. Cílem práce bylo vytvoření přehledu o svorných diferenciálech.
Diferenciál HPV
Andrlík, Ladislav ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukční návrh diferenciálu silničního vozidla poháněného lidskou silou určeného pro každodenní jízdu ve městě se zaměřením na starší uživatele. Vozidlem, pro které je diferenciál určen, je v této práci výhradně šlapací tříkolka. V úvodu práce je krátce nastíněna historie tříkolových šlapacích vozidel. V druhé kapitole jsou postupně vysvětleny některé odborné termíny týkající se tříkolek a bicyklů obecně. Další kapitoly rešeršní části práce pak popisují současné konstrukce tříkolek, princip funkce diferenciálu u motorových vozidel a konstrukční možnosti diferenciálu pro šlapací tříkolky. Praktická část mojí práce obsahuje návrh diferenciálu pro šlapací tříkolku, pevnostní kontrolu vybraných části diferenciálu, výkresy sestavy diferenciálu, výrobní výkresy vybraných dílu a návrh a výpočet přenosu hnacího momentu od pedálů na diferenciál.
Homotopické struktury v algebře, geometrii a matematické fyzice
Černohorská, Eva ; Markl, Martin (vedoucí práce) ; Somberg, Petr (oponent)
Název práce: Homotopické struktury v algebře, geometrii a matematické fyzice Autor: Eva Černohorská Katedra: Matematický ústav UK Vedoucí diplomové práce: RNDr. Martin Markl, DrSc., Matematický ústav AV ČR, Matematický ústav UK Abstrakt: Cílem práce bylo zobecnit známý výsledek, že asociativní algebry nad konečně dimenzionálními vektorovými prostory lze popsat diferenciály na vol- né algebře. Tento výsledek je omezen tím, že obsahuje dualitu vektorových prostorů. Pokud předpokládáme, že podkladový prostor má lineární topologii, můžeme použít dualitu mezi diskrétními a lineárně kompaktními (prokonečnými) prostory. Pro zobecnění pojmu algeber je třeba zavést pojem zúplněného ten- zorového součinu na linearních prostorech. Zdá se, že toto téma je v literatuře nedostatečně diskutováno a proto může být tato práce chápána i jako ucelený text podávající základní charakterizaci lineárních prosotrů a jejich zúplněných tenzorových součinů. Dále ukážeme, že také A∞ struktury nad lineárně kompak- tními prostory lze reprezentovat jako diferenciály na volné algebře. Klíčová slova: Silně homotopická asociativní algebra, lineární topologický vek- torový prostor, Pontryaginova dualita, zúplněný tenzorový součin, diferenciál
Koncepce terénních vozidel UTV
Máca, Jiří ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce rešeršního typu se zabývá koncepčním řešením terénních vozidel UTV. Jednotlivé kapitoly popisují hlavní funkční skupiny a různé typy jejich konstrukce. Jednotlivé typy jsou hodnoceny z hlediska vhodnosti pro dané použití v užitkových a sportovních vozidlech UTV, jejich výrobní náročnosti a ceny. Konkrétní vozidla jsou zmiňována pouze okrajově.
Hnací ústrojí Formule Student
Odehnal, Jakub ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem hnacího ústrojí Formule Student evolucí Dragon 4 a Dragon 5. Jsou zde popsány konstrukční řešení jednotlivých částí hnacího ústrojí ve Formuli Student. Na jejich základě byl postupně proveden návrh hnacího ústrojí pro jednotlivé vozy. Práce je zejména zaměřena na uchycení diferenciálu a napínání řetězu. Pro vybrané komponenty byla provedena analýza napjatosti pomocí MKP.
Automatická uzávěrka diferenciálu
Kimlová, Anna ; Kučera, Pavel (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Práce je rozdělena do dvou částí. První část je rešerší o rozvodových částech traktoru. Dále popisuje modelování v programu MATLAB, Simulink a Stateflow. Druhá je věnována vytvoření algoritmu automatické uzávěrky diferenciálu a připojení předního pohonu a jeho otestování na modelu traktoru. Dále se zde řeší postup implementace algoritmu do řídící jednotky.
Hnací ústrojí formule Dragon 3
Matajsz, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem hnacího ústrojí pro formuli Dragon 3. Je zde uveden přehled nejčastějších konstrukčních řešení používaných v kategorii Formula Student. Na základě této rešerše je pak navržena vlastní koncepce hnacího ústrojí. Hlavní důraz je kladen na konstrukci částí stálého převodu, uchycení diferenciálu včetně mechanismu napínání řetězu a součástí s ním souvisejících. Pro navržené komponenty byla nakonec provedena pevnostní kontrola pomocí MKP.
Hnací ústrojí formule SAE
Tovaryš, Miroslav ; Beran, Martin (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hnacího ústrojí formule SAE. Byly popsány možnosti konstrukčních řešení jednotlivých částí hnacího ústrojí. Poté byly vybrány konstrukce vhodné pro týmovou formuli a následně byl proveden návrh jejich parametrů. Dále byla navržena konstrukce uchycení diferenciálu a poté provedena analýza napjatosti tohoto uchycení.
Návrh samosvorného diferenciálu závodního automobilu
Kresta, Vojtěch ; Vančura, Jan (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh samosvorného diferenciálu závodního automobilu. Popisuje metodu sestavení modelu prostoru pro diferenciál s využitím 3D scanneru ATOS a prostředí softwaru Pro/ENGINEER. Další část popisuje tvorbu modelu sériového otevřeného diferenciálu. Hlavní pozornost je věnována návrhu obou variant lamelového samosvorného diferenciálu a rozboru problémů řešených u jednotlivých součástí. Dále je v této práci provedena analýza napjatosti vybraných částí – klece, víka diferenciálu a jejich porovnání před a po optimalizaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.