Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výchova k evoluční gramotnosti na středních školách
Kuchová-Breburdová, Hana ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Lhotský, Josef (oponent)
Cílem práce je zjistit, zda-li maturující studenti z biologie mají lepší znalosti o evoluci než nematurující studenti. Výsledky byly zjišťovány dotazníkovým šetřením na šesti českých a sedmi slovinských středních školách v průběhu dvou let. Práce prokázala lepší evoluční faktografické znalosti u studentů maturujících z biologie. Výsledkem práce je i zmapování evolučních asociací u studentů gymnázií a porovnání vzdělávací úrovně evoluční gramotnosti v České republice a ve Slovinsku.
Nové pojetí výuky přírodních věd na základních školách
Hlavová, Lucie ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Zámečníková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na využití badatelsky orientované výuky na 1. stupni ZŠ v rámci propedeutiky přírodních věd. Pozornost je zaměřena nejprve na dovednosti žáků, které tento přístup k výuce využívá a bez nichž by nebylo možné jej aplikovat v praxi. Tyto dovednosti jsou analyzovány na teoretické úrovni a následně formou didaktického testu je prakticky ověřována jejich úroveň u žáků na 1. stupni ZŠ. Další součástí práce jsou materiály pro vybraná témata prvouky a přírodovědy, které vycházejí z badatelsky orientovaného přístupu výuky. Uvedená témata jsou v souladu s RVP a ŠVP a přispívají k efektivnější výuce a zvýšení zájmu žáků o přírodní vědy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Badatelsky orientovaná výuka se zaměřením na obecnou a anorganickou chemii
Zámečníková, Veronika
Tato disertační práce se zabývá možnostmi zavedení badatelsky orientované výuky (BOV), neboli Inquiry-Based Science Education (IBSE) do každodenní pedagogické praxe zejména na základních školách. Hlavní důraz je přitom kladen na výuku obecné a anorganické chemie. V teoretické části práce je nejprve definován základní pojmový aparát, stejně jako metodologie výzkumu související se zaváděním aktivit splňující principy IBSE do výuky chemie. Práce diskutuje, jaký význam může mít zavedení badatelsky orientované vyučování nejen pro podporu zájmu žáků o přírodovědné obory, ale také pro zlepšení badatelských schopností žáků, přičemž tyto schopnosti mohou zvýšit budoucí uplatnění mladé generace v praxi. Teoretická část disertační práce dále shrnuje stav aplikace IBSE v pedagogické praxi v České republice. Sumarizuje základní teorie a praktické zkušenosti se zaváděním IBSE na českých školách. Práce analyzuje také oblast výběru vhodného učiva pro IBSE v chemii a výzkumu didaktiky chemie. Praktická část práce obsahuje materiály umožňující výuku dle IBSE principů a předkládá výsledky výzkumu autorky, který byl realizován v letech 2014 až 2016. Výzkum sleduje změny znalostí, dovedností a přístupu k předmětu chemie žáků zvolené školy při využití IBSE ve výuce chemie. Na základě tohoto vlastního výzkumu překládá autorka v...
Vybraná průřezová témata ve výuce biologie na SŠ.
Čermák, Martin ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Bakalářská práce je literární rešerší. Jedná se o porovnání průřezových témat používaných v České republice s okolními státy (Německo, Rakousko, Polsko, Slovensko). Jako informační zdroje byly využity nejen odborné články, ale také vzdělávací programy příslušných zemí. Průřezová témata nabízí možnost propojení většiny nebo všech školních předmětů. Témata, která prochází převážně biologií, jsou analyzována podrobněji. Průřezová témata v České republice jsou zde uvedena pouze okrajově.
Nové pojetí výuky přírodních věd na základních školách
Hlavová, Lucie ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Čížková, Věra (oponent)
Bakalá ská práce vychází z výsledk výzkum TIMSS a PISA a jejich záv r ve vztahu k p írodov dnému vzd lávání v R. Zabývá se porovnáním tradi ní výuky a moderní badatelsky orientované výuky, která je pova ována za perspektivní zp sob výuky v souvislosti s rozvíjením p írodov dné gramotnosti ák . Podmínkou aplikace této metody je mj. osvojení dovedností po adovaných pro badatelsky orientovanou výuku na v ech stupních kol. V práci se zam ujeme na zji ování pot ebných dovedností u ák 1. stupn Z . V této souvislosti je proveden rozbor u ebnic prvouky a p írodov dy a zadán a vyhodnocen test ke zji ování uvedených dovedností.
Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Kálalová, Anna ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá mezioborovými vztahy chemie a geologie v kontextu přírodovědného vzdělávání. Diplomová práce se zabývá učivem daným Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia, které se týká anorganické chemie, mineralogie a petrologie. Dále je v diplomové práci přehledně zpracováno zařazení zmíněných témat do školních vzdělávacích programů různých gymnázií. V práci je kladen důraz hlavně na praktické činnosti ve výuce zmíněných předmětů tj. laboratorní práce. V diplomové práci jsou zpracovány náměty na chemické a fyzikální pokusy, na kterých je možné demonstrovat vztahy mezi těmito předměty a geologií. K těmto pokusům jsou vypracovány pracovní listy s autorským řešením, které jsou součástí přílohy této práce.
Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Kálalová, Anna ; Teplý, Pavel (oponent) ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce)
SHRNUTÍ Ve své bakalářské práci jsem se zabývala mezioborovými vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání na gymnaziální úrovni. Vyhledala jsem výskyt tohoto tématu v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia a provedla rešerši středoškolských učebnic chemie a geologie. Vybrala jsem několik běžných minerálů a hornin vhodného chemického složení a vypsala o nich informace z chemického i geologického hlediska. Vyhledala jsem také pokusy s těmito látkami, upravila je a vyzkoušela v praxi.
Znalosti dětí v mateřské škole o stavbě těla živočichů.
HAMPEJSOVÁ, Barbora
Tato práce se zabývá divoce žijícími zvířaty v oblasti Lužických hor, Českolipska, Dubska a Českosaského Švýcarska, okrajově v Podkrušnohorském zooparku v Chomutově jako modelovou skupinou v environmentální výchově v mateřské škole. Cílem práce je zjistit úroveň seznamování dětí předškolního věku s vybranými ohroženými druhy, porovnat, jak děti tyto živočichy vnímají, zjistit, jakým způsobem jsou dětem předávány informace o tomto tématu. Tímto výzkumem se zmapuje škála dostupných výukových a pomocných materiálů. Na základě toho je vytvořena kvalitní a obsáhlá výuková metoda, která dětem tuto oblast přírody přiblíží. Cílem je také z pohledu jak současného, tak i historického a legendárního odbourat rozšířené omyly a předsudky lidí vůči divokým ohroženým živočichům a snažit se je osvětlit.
Hmyz jako modelová skupina v environmentální výchově v mateřské škole.
KREJČÍ, Ivana
Tato práce se zabývá hmyzem jako modelovou skupinou v environmentální výchově v mateřské škole a tím, jaké je povědomí dětí předškolního věku o hmyzu. Cílem práce je zjistit, jak děti hmyz vnímají a podle kterých materiálů učitelé a učitelky mateřských škol pracují. Tímto výzkumným šetřením se zmapuje dostupnost daných materiálů a na základě toho je vytvořen vlastní výukový program pro děti, který jim poutavou formou hmyz přiblíží.
Badatelsky orientované výuky přírodopisu - praktické aplikace a zavádění do školní praxe
BENDOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zavádění badatelsky orientovaného vyučování (BOV) do základních a středních škol v ČR i v dalších státech. Představuje BOV jako směr, který by mohl v budoucnosti vyřešit krizi přírodovědného vzdělání a zmírnit tak pokles zájmu o technické a přírodovědné obory. Hlavním cílem této práce je získat co největší množství informací o dané problematice, shrnout dosavadní poznatky o plošném zavádění BOV do škol, zejména co se týká zkušeností jednotlivých pedagogů. Dalším úkolem je vytvořit vzorovou úlohu BOV na libovolné téma z přírodopisu či biologie, která by se stala praktickým podkladem pro výuku těchto předmětů. Nedílnou součástí této práce je také kapitola věnovaná pilotnímu projektu "Škola BOV", který se uskutečnil na Pedagogické fakultě JČU s cílem vzdělávat učitele přírodopisu a biologie. Zde jsou shrnuty výsledky zavádění BOV do škol a porovnávány s výsledky předchozích analýz.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.