Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42,629 záznamů.  začátekpředchozí42620 - 42629  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.25 vteřin. 

Analýza podnikové kultury společnosti Energie MaR s.r.o.
Nováková, Alena ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Lahodná, Radka (oponent)
Podniková kultura je dnes nedílnou součástí řízení organizace a výrazně promlouvá do jejích klíčových procesů. Jednou z příčin zvýšeného zájmu o toto téma je japonský ekonomický ?boom? z poválečného období. Na konci 70. a počátkem 80. let minulého století se američtí odborníci začali důkladně zajímat o filozofii japonských firem a jejich techniky řízení, neboť japonský úspěch představoval pro americký průmysl velkou výzvu. Vyvstaly otázky ohledně efektivnosti západních způsobů organizačního řízení a ekonomičtí teoretici i manažeři zaměřili svou pozornost na kulturní aspekty těchto podniků. Kultura podniku má v současnosti své pevné místo mezi jeho základními zdroji hodnot a lze říci, že její důležitost z tohoto pohledu neustále roste. Hodnota podniku pramení jak z finančního, tak i duševního kapitálu, v němž podstatnou úlohu zastává lidský faktor. Každé organizované seskupení lidí si vědomě i nevědomě vytváří svoji kulturu, tedy jistá pravidla a vzorce jednání, hodnoty i způsoby, které jsou a nejsou akceptovány. V každém podniku proto vzniká vždy ?nějaká? kultura a úkolem managementu je tuto kulturu nejen monitorovat, ale především usměrňovat a umisťovat ji do pevně daných intervalů, které jsou předem promyšleny a ?zkalkulovány?. Z teorie podnikové kultury, kterou bych ráda interpretovala v úvodních částech této diplomové práce plyne, že existují různé úrovně podnikové kultury, které se mezi sebou liší nejen svou možností být zpozorovány vnějším subjektem, ale především tím, že pro management podniku je více či méně obtížné na tyto úrovně působit a měnit je. Důležité proto tedy bude, aby se řízení podniků vždy zabývalo touto oblastí ?svého? kapitálu a nepodceňovalo jejich význam ani účinek.

Společné potřeby malých obcí a jejich financování prostřednictvím dotací
Čulíková, Martina ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Vopátek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuálními možnostmi čerpání dotací v České republice v souvislosti s financováním aktivit malých obcí a jejich rozvojem. Hlavním cílem práce je definování společných potřeb malých obcí a navržení aktuálního zdroje financování formou dotace. Snahou je pomoci malým obcím zorientovat se v množství poměrně složitých dotačních programů a navrhnout jim konkrétní řešení, jak financovat některé své aktivity, zejména pak ty, které jsou pro ně momentálně nejdůležitější.

Rozvoj sociálních dovedností žáků středních škol v předmětu ekonomika
Urbášková, Kateřina ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Langer, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje sociálních dovedností žáků středních škol v předmětu ekonomika. V teoretických základech práce je vymezen pojem sociální dovednosti a vysvětlen jejich význam pro společnost. Podstatná část teorie je zde také věnována sociálním dovednostem v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem. V rámci empirické části je provedena analýza Rámcového vzdělávacího programu pro OA, jejímž prostřednictvím je zkoumáno, jakým způsobem se zaměřuje na rozvíjení sociálních dovedností žáků. Dále je pomocí dotazníkového šetření zjišťován současný stav osvojených sociálních dovedností u vybraných žáků z prvních ročníků na OA a jejich pohled na tuto problematiku. Práce je zaměřena také na to, zda učitelé v předmětu ekonomika vytvářejí dostatečně vhodné prostředí, které by žákům umožňovalo jejich sociální dovednosti rozvíjet. Konečným cílem je navrhnout konkrétní hry a činnosti, které by studentům pomohly rozvíjet tyto dovednosti v předmětu ekonomika.

Mediální obraz výtvarného umění v České televizi
Švarcová, Barbora ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Práce je obsahovou a textovou analýzou televizního pořadu Artmix zabývajícího se výtvarným uměním, s přihlédnutím k ostatní programové nabídce České televize na toto téma. Výsledky analýz jsou poté zasazeny do teoretického rámce především s použitím filozoficko-společenského konceptu mocenského pole, jak jej ve své knize Pravidla umění ustanovil Pierre Bourdieu. Základními tématy, jenž se v textu prolínají, jsou limity reflexe výtvarného umění skrze televizní obrazovku a skrytá interpretační schémata aplikovaná na výtvarné umění skrze jeho mediální obraz. K tomu se pak přidružuje otázka obecně zažitých představ o umělci v naší společnosti a jeho dějinná zatíženost nebo hledání ideálního formátu televizního pořadu reflektujícího výtvarné umění.

Partnerství na jevišti a ve filmu
Koudela, Jakub ; SCHEJBAL, Milan (vedoucí práce) ; PAVELKA, Tomáš (oponent)
Předmětem této práce je zkoumání herecké souhry na jevišti a před kamerou, protože až vespolné jednání postav utváří dramatickou situaci. Ve spojení s tímto tématem nejprve vytyčuji základní charakteristiku hereckého partneření se všemi důležitými cíli, které by měl herec vnímat. Snažím se herectví vnímat jako společenskou aktivitua rozepisuji se o kontaktu herců s diváky a herců mezi sebou. Nadále herecké partneření kladu do vztahu i s jinými hereckými praktikami a dokazuji tím jeho přítomnost v celém hereckém umění. V závěru práce se věnuji negativnímu ovlivnění herecké souhry vlivem zablokování herecké kreativity a hledám způsoby odstranění těchto bloků. V rámci těchto témat přikládám své osobní zkušenosti jako důkaz mých teoretických úvah.

Zlepšování podnikových procesů
Vasyliev, Viktor ; Tichá, Ivana (vedoucí práce) ; Ladislav , Ladislav (oponent)
Tato práce se zabývá aktuálním tématem, zejména procesním řízením a zlepšováním podnikových procesů. Současná česká ekonomika se zcela přizpůsobila podnikání v tržních podmínkách a české podniky jsou stále více integrovány do globální ekonomiky. Tyto podmínky vyžadují zvýšení konkurenceschopnosti českých podniků a zvyšování efektivity správní činnosti. Aby moderní společnosti mohly uspět na trhu, musí se neustále zabývat zlepšováním svých činností, a proto je důležité rozvíjet nové technologie, metody podnikání a zlepšovat kvalitu konečných výsledků zaváděním nových účinnějších metod řízení a organizace podniků. Podnikové procesy jsou součástí každé firmy a jejich zlepšování je nezbytným nástrojem ke zvýšení konkurenceschopnosti a přiblížení se k zákazníkovi. Studium obchodních procesů umožňuje získat potřebné znalosti v oblasti komplexní analýzy, podrobné hodnocení stávajících procesů a nalézání optimálního řešení, které ve svých pozicích nemohou vidět manažeři a zaměstnanci. Optimalizace podnikových procesů napomáhá firmě mít jasnou představu o všech činnostech, cílech a konečném výsledku své činnosti. Pouze pokud firma bude mít dobrou analýzu všech základních podnikových procesů zaměřených na konkrétní cíl, může dosáhnout zlepšení všech potřebných činností. Procesní analýza je dobrý způsob, jak odpovědět na otázku, co je nezbytné a dostačující k dosažení žádoucích cílů. Tato diplomová práce je zaměřena na podnikové procesy a jejich zlepšování. Teoretická část popisuje problematiku procesního řízení a srovnává různé přístupy provádění změn. V praktické části se zabývá aplikací teoretických poznatků ve vybraném podniku. Nejdříve se provádí popis provedení analýzy stávající situace a následně se pak předkládá návrh konkrétního zlepšení.

Koncepce programu pro profesionály
Kotrlová, Jitka ; ŠVECOVÁ, Marta (vedoucí práce) ; Badač, Peter (oponent)
Diplomová práce se zabývá festivaly a industry aktivitami podporujícími vzdělávání filmových profesionálů v České republice. Mapuje důležité industry platformy a věnuje se příkladu filmového festivalu Finále Plzeň a platformě Industry Days, která vznikla v roce 2012. Zabývá se koncepcí programu Industry Days a jejícho postavení v českém prostředí. Ve své poslední části nastiňuje budoucí směřování vzdělávacích programů pro profesionály.

Dodržování vánočních zvyků v českých domácnostech - prosinec 2016
Černá, Lucie ; Pilecká, Jarmila
V prosinci 2016 byla do pravidelného výzkumu CVVM Naše společnost zařazena baterie otázek týkající se udržování vánočních zvyků, kdy respondenti odpovídali na otázku, zda uvedené zvyky ve své domácnosti dodržují, či nikoli.

Application for display wireless network model
Žoldoš, Petr ; Mráz, Ľubomír (oponent) ; Vajsar, Pavel (vedoucí práce)
The first step of Master's thesis was to gain knowledge about technologies Adobe Flex SDK and Google Maps API. Knowledge was used to develop an application, which let users create, generate and modify graphical wireless network model. Position and characteristics of each single unit are monitored either in a map interface or in building plans. Dates are gathered from forms filled by current user, from external file or periodically from connected database system. Theoretical part enlightens technologies that were used. It describes program development and solutions, which were made, along with examples of the source code. Included are printscreens of graphical user interface as well as description of how does it all work.

Rozdíly mezi pohlavími jako reakce na prodejní pobídky
Solilyak, Maryna ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Zlatić, Marija (oponent)
V dnesní dobe, kdy je v regálech obchodu stale více a více podobnych produktu stejného typu, se nákupní rozhodování pro spotřebitele komplikují. Napříč tomuto se výrobco domnívají, že jedním z nejefektivnějších způsobů jak své výrobky odlišit od konkurence, jsou prodejní pobídky (napřiklad slevové akce, ochutnávky, dárky ke koupi, apod). Každý spotřebitel je avšak jiný a proto také každý na pobídky reaguje jinak. Úspěch pobídek je odvislý od hloubky chápání chování zákazníků. Pro úspěšnou komunikační kampaň, je potřeba aby marketéři správně zvolili kanály pro komunikaci s cílovými zákazníky. V této studii se zaměříme na rozdíly v nákupním chování zákazníků podle pohlaví. V neposlední řadě budeme zkoumat rozdílné reakce mužů a žen na prodejní pobídky.