Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 445 záznamů.  začátekpředchozí423 - 432dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Marketing divadla
Maršíková, Petra ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o marketingu divadla. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje základním poznatkům v oblasti marketingu divadla, marketingovému mixu, typologie a financování divadla. Část praktická se zaměřuje na konkrétní amatérský divadelní spolek Comica Economica. Cílem této práce je analyzovat divadelní spolek Comica Economica z hlediska marketingového mixu a na základě této analýzy, provedeného dotazníkového šetření a SWOT analýzy potom formulovat návrhy na zlepšení současného marketingového a komunikačního mixu.
Možnosti dětského divadelního diváka v Praze
Hampl, Stanislav ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou divadel pro děti v hl. m. Praze a jejich diváků. V teoretické části pojednává o historii divadla pro děti na území České republiky, dále rozebírá definice a typologie divadel, mapuje současnou nabídku divadel pro děti v Praze a zabývá se aplikací marketingu na oblast divadel pro děti. V praktické části se na základě dotazníkového šetření analyzují výsledky vlastního průzkumu provedeného mezi diváky -- dospělými osobami doprovázejícími děti -- ve třech pražských divadelních scénách pro děti. Výsledky jsou předvedeny ve formě grafů a komentářů a interpretovány v kontextu současné situace pražských divadel pro děti. Na základě analýzy jsou formulována výstižná doporučení a rady, kterými by se měli řídit manažeři těchto divadel.
Možnosti financování divadel: Případová studie Švandova divadla
Šimková, Veronika ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje možnostem financování divadel. Její teoretická část popisuje obecně konkrétní možnosti, jak lze financovat divadla v České republice, a to jak z veřejných, tak ze soukromých zdrojů. Dále pojednává o současné divadelní legislativě platné v ČR a zabývá se i divadelní sítí Hlavního města Prahy. Druhá část práce je zpracována formou případové studie, jejímž předmětem je Švandovo divadlo na Smíchově, které je příspěvkovou organizací Hlavního města Prahy. Tato studie je konkrétně zaměřena na financování tohoto divadla a analyzuje všechny dostupné možnosti získávání finančních zdrojů, kterých divadlo využívá. Klade si za cíl posoudit, zda jich využívá efektivně a zhodnotit finanční soběstačnost divadla.
Podpora vybraných pražských divadel z veřejných zdrojů
Vondráčková, Anna ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
V první části se bakalářská práce zabývá možnostmi financování pražských divadel z veřejných zdrojů se zaměřením na aktuální Grantový systém hlavního města Prahy. Popisuje vývoj grantové politiky v posledních cca deseti letech a transformaci příspěvkových organizací divadel na jiné právní formy. Druhá část práce se věnuje konkrétním příkladům financování a hospodaření třech divadel, a to Dejvického divadla, Divadla v Celetné a Divadla Minor. Tato divadla mají různou právní formu a proto i struktura jejich příjmů a míra čerpání podpory z veřejných zdrojů je rozdílná.
Možnosti financování divadel na příkladu vybraných pražských organizací
Maternová, Tereza ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Cílem této práce je představit možné formy provozování divadel a nastínit způsoby jejich financování. Práce nabízí stručný přehled možných zdrojů příjmů divadel rozdělených podle zdrojového subjektu a dále se soustředí na financování ze zdrojů veřejných. Poskytuje výčet grantových příležitostí divadel na území hlavního města Prahy, dotýká se kulturní politiky, multiplikačního efektu dotací do divadel a procesu transformace pražské divadelní sítě započaté v roce 2001. Teoretické poznatky o možnostech financování divadel jsou v druhé části práce prakticky ověřovány na konkrétním případu dvou pražských divadel - Dejvického divadla, o.p.s. a Divadla Na zábradlí, p.o. a na jejich hospodaření v letech 2008 a 2009.
Řízení ekonomických procesů vícesouborového divadla
Koublová, Simona ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Wurm von Sterndorff, Henriette (oponent)
Zvoleným tématem mé bakalářské práce je problematika řízení ekonomických procesů vícesouborového divadla. V úvodní části se věnuji základním teoretickým poznatkům problémové oblasti. Popíši modelově nejběžnější typ organizační struktury vícesouborového divadla v podmínkách České republiky a z popsaného typu odvodím úskalí (slabé stránky) a naopak výhody (silné stránky) provozu vícesouborového divadla. Na úvodní teoretickou část navazuje praktická část, opírající se o základní charakteristiky Divadla F. X. Šaldy v Liberci (dále jen DFXŠ), jako zvoleného subjektu pro praktickou aplikaci teoretických poznatků. Na základě analýzy získaných interních informací a aplikování výzkumných nástrojů, vycházejíc ze zdrojů DFXŠ a konzultací s panem ředitelem MgA Martinem Otavou, případně dalšími odbornými pracovníky DFXŠ a SWOT analýzy, formuluji v závěrečné části práce vlastní návrhy a východiska pro možné zlepšení finanční situace DFXŠ.
Možnosti financování a udržitelnost provozu amatérského divadla na příkladu Divadla Kámen v Praze
Hulec, Oskar ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi financování divadla z veřejných i soukromých zdrojů. Velký důraz je kladen především na Kulturní politiku ČR a hl. m. Prahy a na související grantové programy. Dále jsou rozebrána specifika marketingu v neziskové sféře a podrobně popsán tzv. marketingový mix. Praktickou částí je případová studie Divadla Kámen. Je popsána jeho historie a hlavně ekonomické hospodaření. Na marketingovém mixu je ukázáno, jak a čím divadlo vzbuzuje poptávku. Pomocí tzv. SWOT analýzy je vystižen stav, ve kterém se soubor nachází. Práce došla k závěru, že prakticky není rozdíl mezi financováním amatérských a profesionálních divadel. Co se týče Divadla Kámen, je naznačeno, že se nachází na svém dosavadním vrcholu, kde může ještě dlouho vydržet, ale ze kterého jen velmi obtížně půjde dál.
Online marketingová strategie portálu Divadlo.cz
Jermářová, Karolína ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Svoboda, Ondřej (oponent)
Cílem této práce je navrhnout online marketingovou strategii pro internetový portál Divadlo.cz, který právě prochází kompletním redesignem včetně rozšíření funkcí a služeb poskytovaných svým uživatelům. Navržený mix marketingových aktivit má pomoci rozšířit u cílových skupin povědomí o novinkách na webu a zajistit růst cílené návštěvnosti. Zároveň s tím jsem se zaměřila na možnosti zvyšování konverzního poměru webu a na základě provedených analýz a uživatelského testování jsem navrhla některé změny na webu, které přispějí k vytvoření uživatelsky přívětivějšího prostředí a usnadní dosažení cílů webu. Vzhledem k tomu, že provozovatelem portálu je příspěvková organizace Ministerstva kultury ČR Institut umění -- Divadelní ústav, volila jsem takové marketingové metody, které co nejméně zatěžují rozpočet a dají se z větší části personálně zajistit z vlastních zdrojů. Při psaní této práce jsem vycházela především z vlastních znalostí a zkušeností, které jsem získala několikaletým samostudiem a prací ve společnosti, která se zabývá webdesignem a internetovým marketingem. Během zpracovávání tématu jsem spolupracovala se zástupci Institutu umění -- Divadelního ústavu, se kterými jsem práci konzultovala a získala jsem od nich řadu cenných informací. Celá práce je rozdělena do dvou hlavních celků, z nichž první teoretická část se věnuje internetovému marketingu jako takovému a jeho vybraným nástrojům, které lze využít při vytváření online marketingové strategie webu v oblasti neziskového sektoru. V druhé stěžejní části se již zaměřuji výhradně na portál Divadlo.cz, který nejprve podrobuji webovým analýzám a uživatelskému testování, abych pak mohla v závěru navrhnout konkrétní marketingovou strategii ke zvýšení návštěvnosti webu, a to v členění složek: věcné, časové, finanční a personální.
Philantrophy and financing of the theatres
Blahová, Natália ; Doležalová, Antonie (vedoucí práce) ; Ježek, Tomáš (oponent)
Tato práce se věnuje financování Národního divadla v Praze, přičemž největší pozornost věnuje dobrovolným mecenášským zdrojům příjmů. Národní divadlo je symbolem české národní identity a odhodlanosti. Podle legendy je jeho vznik spojen s mecenášskou tradicí, která přetrvávala téměř nepřetržitě během celé jeho umělecké činnosti. Ověření této mecenášské tradice je hlavním cílem diplomové práce. Pomocí metody sonda, práce analyzuje ve vybraných letech příjmy, výdaje a deficity divadla. U příjmů zjišťuje příjmy z vlastní činnosti a z veřejných rozpočtů, z nichž vyvozuje procento soběstačnosti. Záměrem práce je zmapování přítomnosti mecenášů a podílu výše jejich dobrovolných příspěvků na financování celkových nákladů. Dále se práce snaží komplexně zachytit vývoj hospodaření divadla, jeho institucionální a politický vývoj. Na závěr určuje společné i rozdílné tendence vývoje.
Příprava a realizace literární předlohy a její využití při práci s dětským kolektivem (s využitím dramatické výchovy)
ZÁBILKOVÁ, Zdeňka
Práce je zaměřena na vliv umění, zejména vliv divadla a dramatického umění na emocionální a intelektuální rozvoj dětské psychiky, a popisuje, jak divadlo seznamuje zábavnou formou děti se světem, ve kterém žijí, učí je vnímat krásu literárních odkazů minulosti i získávat přehled o literatuře současnosti. Dále zkoumá význam dramatické výchovy, která formou hry a improvizace přijatelným způsobem rozvíjí dětské dovednosti jazykové a pohybové a učí je dovednosti mezilidské komunikace. Také je v ní rozebírán konkrétní příklad této moderní formy výchovy s použitím dramatu, kdy vedoucí skupiny (učitel) zvolí pro skupinu atraktivní nebo vysoce aktuální téma a děti pak rozvíjejí příběh, ve kterém se dívají na problém z různých úhlů, zamýšlejí se nad důsledky různých činů, a hledají optimální řešení problému, což rozvíjí jejich sociální inteligenci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 445 záznamů.   začátekpředchozí423 - 432dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.