Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Srovnání BI platforem IBM Cognos a SAP BO
Novák, Ondřej ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Business Intelligence platformy se skládají z množství nástrojů s konkrétním zaměřením a překrývající se funkcionalitou. Hlavním cílem této práce je srovnat BI platformy od dvou předních výrobců: IBM Cognos BI ve verzi 10 a SAP Business Objects XI ve verzi 3.1. Srovnání je zaměřeno na praktické využití nástrojů ve standardním i ad hoc reportingu. V první kapitole teoretické části práce se nachází definice základních pojmů a stručný popis BI řešení. V dalších kapitolách detailněji popisuji platformy IBM Cognos BI a SAP Business Objects jako celek a jednotlivé jejich nástroje. Teoretická část je převážně založena na dokumentaci k jednotlivým nástrojům. V praktické části jsou definována kritéria srovnání BI platforem. Na tato kritéria navazuje vlastní porovnání obou platforem a jednotlivých komponent. Nástroje hodnotím zejména na základě praktické zkušenosti a ze zkušeností z migračního projektu z IBM Cognos na SAP BO. V některých případech jsou v práci uvedeny postupy jak kompenzovat chybějící funkcionalitu nestandardním postupem. Výstupem práce jsou hodnotící kritéria, popis obou platforem a jejich hodnocení. Přínosem práce je identifikace problematických bodů současných BI řešení z hlediska nového vývoje a implementace i migrace.
Analýza veřejných zakázek města Jindřichův Hradec
Freimannová, Beáta ; Maaytová, Alena (vedoucí práce) ; Kostohryz, Jiří (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je analyzovat proces zadávání a hodnocení veřejných zakázek na úrovni municipality. V teoretické části se soustředím na rozbor rozpočtu města, jeho příjmové a výdajové stránky. Pozornost zaměřuji na kapitálové výdaje, jejichž prostřednictvím poskytuje obec veřejné služby formou veřejných zakázek. V druhé části vymezuji účastníky řízení o veřejných zakázkách a druhy veřejných zakázek. Pozornost věnuji metodice města sestavené pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu a také metodám hodnocení veřejných zakázek, kterých bude použito v analytické části. Třetí část práce se věnuje analýze konkrétní veřejné zakázky, postupu zadávacího řízení a volbě hodnotících kritérií, kterých bylo použito. Pro modelové stanovení vah jsem zvolila metodu postupného rozvrhu vah kombinovanou s metodou alokace 100 bodů. Takto zjištěné váhy jsem porovnávala se skutečně použitými. Pro posouzení jednotlivých nabídek jsem na informace uveřejněné v protokolu o posouzení a hodnocení nabídek aplikovala nově zjištěné váhy a analyzovala odchylky mezi skutečně přidělenými body a vypočítanými body podle nové stupnice vah.
Protisoutěžní rozhodnutí zadavatele veřejných zakázek
Vršecký, Radek ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Kotoučová, Jiřina (oponent) ; Marek, Karel (oponent) ; Krč, Robert (oponent)
Cílem disertační práce je vybrat na základě rozboru rozhodovací praxe typická pochybení zadavatelů, která jsou v rozporu s právní úpravou zadávání veřejných zakázek a v důsledku kterých je omezen počet dodavatelů, kteří mají reálnou šanci uspět v zadávacím řízení a následně uzavřít se zadavatelem smlouvu na veřejnou zakázku. Snížení počtu dodavatelů tak samozřejmě oslabuje hospodářskou soutěž mezi dodavateli v rámci zadávacího řízení, a proto je v disertační práci nazývám "protisoutěžními rozhodnutími zadavatele". I když by jeden z oponentů, Robert Krč, použil pojem "protisoutěžní postupy", termín rozhodnutí jsem zvolil, abych akcentoval skutečnost, že i jednorázová volba určitého postupu může znehodnotit celé zadávací řízení. Cílem disertační práce je dále rozebrat, proč k těmto pochybením dochází, a formulovat doporučení, jak předcházet pochybením při zadávání veřejných zakázek v rámci stávající úpravy zákona o veřejných zakázkách. S těmito doporučeními souvisí i případné dílčí návrhy na změnu právní úpravy. Hovořím o právní úpravě a nikoli jen o zákonu o veřejných zakázkách, neboť nelze opomíjet evropské směrnice a nařízení, v některých případech je také nutné zohlednit i prováděcí právní předpisy. Rozborem rozhodovací praxe chci zároveň poukázat na to, že rozhodovací praxe je schopna pochybení zadavatelů postihovat, tedy za podmínky, že předmětné zadávací řízení je přezkoumáváno. Znalost způsobu, jakým zadavatelé aplikují zákon, považuji za nedílnou součást problematiky právní úpravy zadávání veřejných zakázek a jejího hodnocení, podobně jako je nedílnou součástí práce architekta znát návyky zedníků, kteří budou převádět jeho plány ve skutečnou stavbu. Můžeme mít i dobrou právní úpravu zadávání veřejných zakázek, ale její pozitiva nemůže zúročit nikdo jiný než právě zadavatelé, podobně jako dobrý projekt budovy budou nakonec realizovat také jen obyčejní zedníci, kteří by měli ovládat architektem zvolené technologické postupy. Nejprve ale v úvodní druhé kapitole disertační práce popisuji postavení úpravy zadávání veřejných zakázek v právním systému České republiky, zejména její postavení v rámci soutěžního práva, dále pak zásady, na kterých je zákonná úprava zadávání veřejných zakázek postavena, základní pojmy právní úpravy a vysvětluji i proč by zákonodárce měl při novelách zákona postupovat uvážlivě. Na úvodní kapitolu navazuji v následné analýze. Následné kapitoly (a v nich popisovaná pochybení) jsou již uváděny dle pořadí potencionálně rizikových rozhodnutí zadavatele, tak jak je činí v otevřeném řízení. V třetí kapitole se zabývám první lákavou možností pro zadavatele a sice neoprávněně obejít povinnosti vyplývající ze zákona o veřejných zakázkách, a to na příkladu dvou nejběžnějších postupů, jejichž součástí je využití existence třetí právnické osoby. Cílem třetí kapitoly je prokázat, že právní úprava zadávání veřejných zakázek umí tyto případy účinně postihovat, i když na druhé straně v právem aprobovaných případech připouští výjimku z povinnosti použít zadávací řízení. Ve čtvrté kapitole se zabývám otázkou, jak má zadavatel správně vymezit předmět veřejné zakázky. Pokud má být zadávací řízení úspěšné, zadavatel musí správně definovat, jaké plnění má být předmětem veřejné zakázky. Cílem je poukázat na to, že nelze obcházet povinnost použít zadávací řízení ani pomocí neoprávněného stanovení nižší předpokládané hodnoty veřejné zakázky (na základě nepřímé úplaty nebo neoprávněného rozdělení předmětu veřejné zakázky), ani ztěžovat dodavatelům zpracování nabídek pomocí nejednoznačného zadání nebo použití označení, která jsou příznačná pro určitého dodavatele. Cílem páté kapitoly je popsat protisoutěžní rozhodnutí zadavatelů související s volbou druhu zadávacího řízení a odlišit je od případů, kdy právní úprava výjimečný postup naopak aprobuje. Chtěl bych i zde ukázat, že rozhodovací praxe umí i tato nezákonná rozhodnutí postihovat. Obsah kapitoly je uspořádán od nejzávažnějších pochybení až po ta relativně méně závažná. Cílem šesté kapitoly je popsat protisoutěžní rozhodnutí veřejných zadavatelů ve věcech stanovení kvalifikačních předpokladů. V sedmé kapitole stručně upozorňuji na skutečnost, že zadavatel není oprávněn ztěžovat dodavatelům možnost uspět v zadávacím řízení stanovením formálních povinností, které souvisí se zpracováním nabídky. V osmé kapitole popisuji základní princip zákonného institutu mimořádně nízké nabídkové ceny. Ač tento princip zákon o veřejných zakázkách řadí samostatně, souvisí nedílně s hodnocením výše nabídkové ceny. Hodnocení nabídek by bylo zkresleno jak při úplné absenci institutu mimořádně nízké nabídkové ceny, neboť by mohly vyhrávat nabídky s úmyslně zcela nereálnou cenou, tak při neoprávněném vyloučení nabídky, která se opírá o reálnou kalkulaci nabídkové ceny. Věnuji se i vztahu mimořádně nízkých nabídkových cen a cenového podbízení dle soutěžního práva. V deváté kapitole se věnuji protisoutěžním rozhodnutím zadavatelů, která způsobují, že zadavatel z hodnocených nabídek nevybere tu, která by fakticky nejlépe uspokojila jeho potřebu. Zvláštní pozornost věnuji i zákazu hodnotit míru naplnění kvalifikačních předpokladů. Pro úplnost jsem zařadil i desátou kapitolu, kde připomínám skutečnost, že podmínkou pro reálný smysl zadávacího řízení je, aby zadavatel jeho výsledky promítl do smlouvy s dodavatelem. Konečně v jedenácté kapitole upozorňuji, že zadávací řízení nelze libovolně zrušit. Dodavatelé nebudou mít zájem o podání nabídky v zadávacím řízení, pokud se budou domnívat, že zadavatel nebude respektovat výsledek zadávacího řízení a účelově jej zruší. Dále považuji za potřebné uvést i skutečnosti, které nejsou primárním cílem disertační práce, ačkoliv s jejím tématem souvisí. Není to polemika se současným zněním zákona o veřejných zakázkách ani s obsahem připravovaných novel zákona o veřejných zakázkách, jejichž text jsem ostatně s výjimkou závěrečné fáze přípravy disertační práce ještě ani neměl k dispozici. Disertační práce zásadně vychází z právního stavu k 30.12.2010, kdy vstoupila v účinnost novela provedená zákonem č. 423/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. Disertační práce tak nemohla reflektovat změny provedené zákonem č. 258/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. Tato novela byla publikována 30. srpna 2011 a nabyla účinnost 12. září 2011. Tyto změny se týkají veřejných zakázek v oblasti obrany nebo bezpečnosti (nově vložené ustanovení § 10a ZVZ) a nemají vliv na využitelnost poznatků disertační práce. Kritika dílčího zákonného institutu nicméně může vyplývat z rozebíraných souvislostí, nebo se může jednat o kritiku nepřesvědčivých závěrů rozhodovací praxe. Podnětem pro zpracování disertační práce, která se primárně nezabývá úvahami de lege ferenda, je právě aktuální očekávání veřejnosti, že situace se zlepší na základě změny legislativy. Jak již bylo řečeno, aplikace právní úpravy na konkrétní případ zůstává u veřejnosti silně nedoceněna. A přitom mnohdy přesvědčivé rozhodnutí v konkrétním případě bývá i složitější než formulace samotné právní normy. Cílem disertační práce není ani podrobně zkoumat vztah mezi právní úpravou zadávání veřejných zakázek a jinými právními úpravami, jejichž předmětem je ochrana hospodářské soutěže. Vycházím ze skutečnosti, že hospodářská soutěž mezi dodavateli (sama o sobě, bez přihlédnutí k jednotlivým úkonům soutěžitelů) nepatří mezi fenomény, které by měly charakter právní skutečnosti, ale přesto patří mezi fenomény, které jsou právně relevantní; na tento typ fenoménů odkazuje i právní teorie. Hospodářská soutěž vzniká díky soutěživosti, která je přirozenou lidskou vlastností a její existence je nezávislá na právu. Hospodářská soutěž je chráněna právním řádem a právní řád je předpokladem pro její zachování, ale nemůže ji vrchnostensky vytvářet. Předpokládám tedy, že hospodářská soutěž mezi dodavateli existuje a je uspokojivě chráněna díky ostatním normám soutěžního práva.
Hodnocení CPM aplikací - analytických portálů
Tománek, Jiří ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá hodnocením CPM aplikací -- Analytických portálů. Na základě prostudování kritérií pro hodnocení těchto aplikací různých autorů ve třetí kapitole, jsou zvolená vlastní kritéria pro hodnocení aplikace pro tvorbu dashboardů a reportů v softwaru Microsoft Office SharePoint Server 2007. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je analyzováno rozdělení CPM aplikací jednotlivých výrobců softwaru. V druhé kapitole jsou analyzovány nejdůležitější funkce CPM aplikací a jejich zařazení do portfolia jednotlivých výrobců, což představuje první cíl diplomové práce. V praktické části jsou zpracována data fiktivní společnosti Matastav do podoby potřebné k tvorbě dashboardů a reportů. Ve čtvrté kapitole jsou vytvořeny dashboardy a reporty softwarem MOSS 2007. Je zde vysvětlena jak tvorba jednotlivých dashboardů a reportů, tak potřebný hardware a instalace softwaru. Na základě vytvořených kritérií je v páté kapitole zhodnocen tento softwarový produkt a vytvořené dashboardy. Tím je splněn druhý cíl diplomové práce.
Kritéria hodnocení analytických portálů v prostředí SAS Enterprise Business Intelligence Server
Čáp, Jakub ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Potřeba kvalitních a přesných informací k řízení podniků neustále roste. Z tohoto důvodu se hledají nové způsoby, jak získávat, zpracovávat, ale hlavně sdělovat tyto informace. Jedním z možných způsobů je začlenění Business Inteligence do podnikových systémů a následné využívání analytických portálů. Cílem této práce je seznámit čtenáře s problematikou analytických portálů a vypracovat možný způsob jejich hodnocení, včetně hodnocení nástrojů, ve kterých se tyto analytické portály vytvářejí. Práce se dá rozdělit do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. V teoretické části této práce je vysvětlen pojem analytický portál a způsoby jeho využití v podnikovém prostředí. Dále jsou specifikována kritéria a metoda, která slouží jako možný způsob hodnocení analytických portálů a nástrojů, ve kterých se analytické portály tvoří. Praktická část obsahuje představení a zhodnocení vybraného nástroje na tvorbu analytických portálů (SAS Portal), podle kritérií stanovených v teoretické části. Pro představení nástroje byla použita data fiktivní společnosti.
Výběrová řízení ve státem zřízené organizaci
Čapková, Hana ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Vrbová, Lucie (oponent)
Tématem diplomové práce je proces zadávání veřejných zakázek ve státem zřízené organizaci. Vzhledem k tomu, že je oblast zadávání veřejných zakázek velmi rozsáhlá, zaměřuje se práce zejména na možnosti využití metod vícekriteriálního hodnocení variant při výběru nejvhodnější nabídky. Kromě metod vícekriteriálního hodnocení variant se práce zabývá také přípravnou fází celého procesu, zejména formulací hodnotících kritérií a určení jejich vah. Snaží se upozornit na nedostatky, ke kterým v současné době při zadávání veřejných zakázek dochází a navrhnout možnosti jak se těmto nedostatkům vyvarovat.
Kritéria hodnocení nástrojů pro tvorbu dashboardů v řešeních BI
Chrást, Tomáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Rozsáhlá řešení Business Intelligence se skládají z velkého množství projektů. Jedním z nich je vytváření reportovací vrstvy, jejíž součástí je nasazování dashboardů. Tato diplomová práce se zabývá dashboardy a nástroji sloužících k jejich vytváření. V první části práce je vysvětleno pojetí dashboardů v současné podnikové informatice. Následně je vytvořena množina hodnotících kritérií, sloužících k vzájemnému porovnání nástrojů pro tvorbu dashboardů, což je také hlavním cílem této práce. V závěrečné části je představení a zhodnocení jednoho vybraného nástroje (Dashboard Designeru) podle kritérií stanovených v této práci. Při hodnocení nástroje lze část kritérií ověřit na základě praktických zkušeností, z tohoto důvodu je předvedena ukázková implementace Dashboard Designeru nad testovacími daty a tím je naplněn druhý cíl diplomové práce. Výše zmíněných cílů je dosaženo na základě poznatků o dashboardech, které vycházejí zejména z literatury publikované autoritami v oboru a rešerší zabývající se současnými přístupy v hodnocení nástrojů pro tvorbu dashboardů. Kromě vytvořené množiny hodnotících kritérií, může tato diplomová práce sloužit jako podnět k další diskusi o dashboardech a jejich nasazení v podnikové informatice.
Srovnávací studie www stránek českých vysokých škol
Trpák, Aleš ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Kubeš, Jiří (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza a porovnání celkové úrovně webových prezentací vybraných vysokých škol v České republice. V této analýze se porovnává na základě 15 kritérií následujících šest českých vysokých škol: Karlova univerzita v Praze, Masarykova univerzita v Brně, ČVUT Praha, Vysoké učení technické Brno, Západočeská univerzita v Plzni a Vysoká škola ekonomická v Praze
Problematika personálního řízení ve zvolené firmě
Kmínek, Petr ; Ezrová, Hana (vedoucí práce)
Teoreticko-metodologická část: zaměřuje se na technicko-organizační oblast hodnocení zaměstnanců, na metody sběru dat, tvorbu kritérií, jejich vyhodnocování a nejčastěji používané metody. Aplikační část: analýza systému hodnocení zaměstnanců v ČEZ, a. s. na vybraném vzorku pracovníků, vyhodnocení a následná doporučení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.