Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Logická hra založená na celulárním automatu
Škopková, Věra ; Trunda, Otakar (vedoucí práce) ; Chromý, Miloš (oponent)
Tato práce se zabývá využitím celulárního automatu pro vytvoření logické hry. Popisuje klady a zápory jednotlivých typů celulárních automatů a jejich potenciál pro použití v logické hře. Dále se věnuje podrobnému návrhu pravidel hry a tvorbě uživatelského rozhraní. Vytvořená hra podporuje jednorozměrné celulární automaty o dvou až deseti stavech a umí pracovat jak s klasickými, tak s totalistickými přechodovými funkcemi. Cílem hry je odhalit hodnoty buněk, které vygeneroval celulární automat, na základě pravidel přechodové funkce, která jsou hráči známa. Hra je velmi variabilní, nabízí uživateli herní i vizuální parametry, které lze měnit. Navíc hra poskytuje dva nástroje pro vytváření nových celulárních automatů. Prvním z nich je vizuální editor, ve kterém lze pohodlně vytvářet nové či upravovat stávající celulární automaty. Druhým je generátor, který je schopný nalézt pravidla a ohodnocení výchozí generace buněk, z nichž lze vygenerovat konkrétní obrazce.
Využití celulárních automatů pro kompresi dat
Polák, Marek ; Trunda, Otakar (vedoucí práce) ; Mráz, František (oponent)
V této práci se zabýváme možnostmi využití celulárních automatů pro bezeztrátovou kompresi dat. Popisujeme klasifikaci celulárních automatů a jejich dosavadní využití. Zkoumáme vlastnosti jednotlivých typů elementárních celulárních automatů (tzv. Wolframova pravidla), popisujeme jejich třídy ekvivalence, možnosti jak dopředné, tak i zpětné simulace, zkoumáme pravidla se zajímavým chováním. Stavy získané těmito pravidly hodnotíme z hlediska jejich uspořádanosti (např. poměr živých buněk či aproximace entropie). Implementujeme některé standardní kompresní algoritmy a porovnáváme je z hlediska využitelnosti pro nejlépe ohodnocené stavy. Aplikací získaných poznatků navrhujeme nový kompresní algoritmus, testujeme jej na textových a obrazových datech a výsledky srovnáváme s tradičními kompresními algoritmy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Celulární automaty
Amemori, Josef ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Mráz, František (oponent)
Celulární automat je jednoduchý matematický model, který je schopen vykazovat komplexní chování. Poprvé byl představen Von Neumannem, který se snažil s jeho pomocí zformalizovat sebe-reprodukci automatů. Mezi známé práce, které navázaly na Von Neumanna, patří práce od Hiroky Sayamy, který představil model schopný jednoduché evoluce. Tato bakalářská práce rozšiřuje schopnosti sebe-reprodukujících se automatů ze Sayamova modelu o interakce, které jsou inspirované interakcemi pozorovatelnými v přírodě. Konkrétně se práce zaměřuje na rozšíření kompetitivních možností jedinců. Snahou je obohatit Sayamův model za účelem pozorovat dynamičtější běh.
Techniky reprezentace pro evoluční návrh celulárních automatů
Kovács, Martin ; Drábek, Vladimír (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na experimentální testování různých reprezentací přechodové funkce celulárního automatu. V práci je prezentována výpočetní platforma celulárního automatu. Celulární automat má mnoho potenciálních využití při simulacích různých přírodních jevů, fyzikálních systémů, atd. Jeho paralelní výpočet založený na lokálních bunečných interakcích je však náročný na programování, proto je návrh programu automatu často přenechán evolučním technikám. Evoluční techniky založené na Darwinově teorii evoluce byly už mnohokrát využity pro nalezení stejně dobrých nebo lepších než lidsky navržených řešení různých problémů. Evoluční techniky ale vyžadují speciální zakódování řešených problémů, a právě z toho důvodu jsou reprezentace přechodové funkce celulárního automatu zkoumány. Zkoumané reprezentace zahrnují klasickou tabulkovou reprezentaci, podmínková pravidla a kartézske genetické programování. Testovacím problémem pro určení efektivity reprezentací je funkce druhé mocniny.
Hra v shaderu
Ivanecký, Ján ; Milet, Tomáš (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací jednoduché strategické hry pomocí OpenGL. Herní logiku realizuje grafická karta a zobrazování je realizované grafickou kartou v jednom shaderu. Práce dále obsahuje úvod do OpenGL, přehled metod tvorby procedurálních textur a přehled zobrazovacích technik založených na metodě Ray Casting.
Evoluční návrh pohybujících se objektů
Baláž, Martin ; Žaloudek, Luděk (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím evolučních technik k nalezení takových vlastností prostředí, které umožní objektu v tomto prostředí provádět pohyb dle zadaných parametrů. Prostředím, které je v této práci uvažováno, je celulární automat, jehož lokální přechodová funkce je optimalizována pomocí genetického algoritmu, přičemž je využit princip výpočetního developmentu. Prezentovaný přístup inklinuje k teoretické biologii. Jejím hlavním cílem je vytvořit jednoduchý simulátor života umělých organismů, respektive vybraného aspektu života -- pohybu. K tomuto účelu aplikace umožňuje návrháři definovat si vlastní organismus na úrovni buněk celulárního automatu a evolučně navrhnout jeho přechodovou funkci specifikující chování organismu na základě daných parametrů.
Tvorba hudby pomocí celulárních automatů
Novotný, Pavel ; Martinek, David (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím celulárních automatů v oblasti algoritmické kompozice hudby. Text práce obsahuje stručný přehled problematiky algoritmické kompozice s využitím celulárních automatů a popisuje návrh a implementaci programu s grafickým uživatelským rozhraním, který používá dvě jednoduché metody převodu stavů celulárních automatů na posloupnost tónů. Výsledný program byl otestován s využitím několika celulárních automatů a kvalita zvukových výstupů obou metod byla vzájemně porovnána. Program je použitelný zejména pro vytváření krátkých melodií.
Evoluční návrh simulátoru založeného na celulárních automatech
Brigant, Vladimír ; Šperka, Svatopluk (oponent) ; Mrnuštík, Michal (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh simulátoru založeného na celulárních automatech, který je schopen předpovědet chování komplexního prostorového systému. Tato predikce je založena na dostupních datech a přechodové funkci získané pomocí regresní analýzy ve spolupráci s evolučními algoritmy. Dvě metody regresné analýzy (lineární a logistická regrese) jsou navrhnuty, implementovány a porovnány na predikci rastu urbanizace města Brno.
Emergentní chování celulárních automatů
Říha, Michal ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá simulací emergentního chování v celulárních automatech, konkrétně problémy majority, synchronizace a šachovnice. Pro řešení je využito evolučních algoritmů.
Mikroskopická dopravní simulace s GUI
Fülöp, Tibor ; Petrlík, Jiří (oponent) ; Korček, Pavol (vedoucí práce)
V současnosti se silniční doprava výrazně rozvíjí a narůstá počet vozidel na komunikacích. Cílem práce je navrhnout mikroskopický simulátor silniční dopravy s grafi ckým uživatelským prostředím, se kterým bude možné experimentovat. Simulátor umožňuje pomocí uživatelského rozhraní konstrukci silniční topologie s cestami s více pruhy a křižovatkami. Podporuje neoznačené křižovatky, křižovatky s hlavní cestou a semafory. Během simulace silničního provozu generuje a grafi cky zobrazuje makroskopické data. Je založen na celulární automatu, model se inspiruje Nagel-Schreckenbergovým dopravním modelem. V práci se nacházejí výsledky simulací základních dopravních situací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.