Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,610 záznamů.  začátekpředchozí41601 - 41610  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.09 vteřin. 

Záchranné stanice pro zraněné a handicapované živočichy a sledování denní aktivity holubů v záchranné stanici v Jinonicích
Hudcová, Petra ; Battaglia, Daniel (oponent) ; Řezníček, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na záchranné stanice pro zraněné a handicapované živočichy. První část popisuje vznik Národní sítě stanic pro zraněné a jinak handicapované živočichy (NSS), činnost a funkci záchranných stanic a podmínky přijetí stanice do NSS. Druhá část práce pojednává o sledování denní aktivity holubů v záchranné stanici v Jinonicích a popisuje tuto stanici. Holubi byli označkování a následně pozorováni a jejich aktivita zaznamenána. V porovnání s další odbornou literaturou nebyly zjištěny žádné překvapující poznatky, holubi tráví nejvíce času spánkem a sluněním. Diplomová práce obsahuje zpětná hlášení ptáků kroužkovaných ve stanici v Jinonicích a tabulky přehledu přijatých, uhynulých a vypuštěných živočichů z NSS. Význam práce spočívá ve zmapování sítě stanic, jejich spolupráce se školami a uvedené metodice značkování holubů. Do výuky biologie lze také zařadit metody sledování živočichů a jejich realizaci. Žáci se tak seznámí s chodem stanice pro zraněné živočichy a naučí se trpělivosti při pozorování a také úctě к přírodě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

IMF Quota Formula
Habalová, Veronika ; Parízek, Michal (vedoucí práce) ; Kučerová, Irah (oponent)
V poslední době čelil Mezinárodní Měnový Fond (MMF) vlnám kritiky. Jeho legitimita byla zpochybňována, jelikož někteří členové, i přes jejich ekonomickou výkonnost, jsou stále nedostatečně zastoupení v rozhodování MMF a jeho aktivity tak zanechávají smíšené dojmy, hlavně co se týče jejich úspěchů a vlivu na ekonomický růst. Tato diplomová práce se snaží najít takovou specifikaci vzorce pro udělování hlasů, který by tuto proceduru udělal důvěryhodnější a spravedlivější. Nová procedura je navrhnuta vycházejíc z předpokladu, že vnímání legitimity Fondu by se zlepšilo, pokud by rozvojové země byly lépe zastoupeny a rozdělení hlasů by nemohlo být předmětem manipulace. Nová formule, s cílem posilnit pozici rozvojových zemí, obsahuje také novou proměnnou - populaci. Použití Analýzy hlavních komponentů (Principal Components Analysis - PCA) umožňuje automatické přiřazení vah, což má za následek objektivnější mechanismus rozdělování hlasů. Protože existuje značný rozpor mezi počtem přidělených hlasů a skutečnou hlasovací sílou měřenou Banzhafovým indexem, tato práce také zkoumá mechanismy, které tyto indexy přímo zakomponují do procedury přidělování hlasů. Nové vzorce jsou pak ohodnoceny na základě kvantitativních a kvalitativních kritérií. V závěru konstatuji, že kterýkoliv nový způsob přidělování hlasů je podle...

Začleňování předškolních dětí se zdravotním postižením v mateřské škole
Kloudová, Blanka ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce)
Tématem této práce je integrace předškolních dětí se zdravotním postižením v běžných mateřských školách. Záměrem autorky je vytvořit co nejkomplexnější přístup k problematice integrace předškolního dítěte se zdravotním postižením. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část zachycuje především legislativní východiska a vývoj integrace v České republice. Podrobněji se zabývá zúčastněnými v integračním procesu - rodinou, dítětem a školou. Dále zahrnuje podmínky integrace a poukazuje nejen na pozitiva, ale i na možná rizika, které si je třeba uvědomit při zodpovědném přístupu k integraci. Praktická část popisuje integrační proces v běžných mateřských školách v určitém regionu a v jedné konkrétní mateřské škole. K tomuto procesu se vyjadřovali rodiče, pedagogové a poradenští pracovníci. V závěru práce jsou popsány integrační cesty dvou dětí, jejichž prostřednictvím autorka přiblížila případným zájemcům o tuto problematiku, že přes všechna možná úskalí, která proces integrace provází, lze tento proces vnímat jako smysluplný pro všechny zúčastněné a stojí za to dál v této cestě pokračovat. Klíčová slova: integrace dítě s postižením postoj k rozdílnosti integrační proces ve vzdělávání Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vztah otázky a odpovědi v politickém interview
Svátová, Dana ; Machová, Světlana (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Vztah otázky a odpovědi v politickém interview si kladla za cíl provést všestrannou pragmatickou analýzu dialogických textů otiskovaných v tzv. seriózním tisku. U zmíněného typu interview se pak úžeji zabývala problematikou novinářských replik a jejich vlivu na repliky respondenta. Tato práce není primárně zaměřená na didaktickou činnost, nicméně její přínos pro vyučovací proces vidím v tom, že může být inspirací pro učitele střední školy a gymnázia, kteří chtějí svým studentům zprostředkovat vhled do analýzy dialogu. Nedělá si ambice být vyčerpávající, snaží se však komplexně postihnout problematiku psaného politického interview z hlediska novinářských replik, četností některých druhů otázek, především pak z hlediska strategií (především manipulativních) a taktických strategií respondentů. Terminologie práce vychází z prostudované literatury a snaží se jít v souladu s ní. Nutno říci, že terminologie v oblasti manipulativních a taktických strategií je přizpůsobována aktuální komunikační situaci, z níž vychází analyzovaný text, v pojmenování jednotlivých strategií nejsou přesně vymezené hranice, proto jsem zvolila třídění a pojmenování vlastní. Také v problematice druhu otázek se autoři jednotlivých studií zaměřených na tuto problematiku zcela neshodnou. Vycházím proto z...

Výuka anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení na 1.stupni základních škol
Beranová, Andrea ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Májová, Ludmila (oponent)
Diplomová práce "Výuka anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení na 1 .stupni základních škol" se v teoretické části zabývá obecnými informacemi o specifických poruchách, psychologickým pozadím výuky cizího jazyka jako takového a problematiky výuky cizích jazyků u dětí se specifickými poruchami učení. V této kapitole se zejména zaměřuje na zmapování oblastí problémů a jejich projevů ve výuce. V praktické části je práce zaměřena na zjišťování názorů rodičů, týkajících se domácí přípravy na hodiny cizího jazyka za účelem zmírnění obtíží, které se mohou u dětí projevovat. Dále také se snaží zjistit názory dětí samotných a v neposlední řadě i přístup učitelů k výuce cizího jazyka u dětí se specifickými poruchami. V přílohách jsou uvedeny některé ukázky vyplněných dotazníků rodičů a dětí, otázky, které byly pokládány učitelům a seznam elektronických zdrojů materiálů pro výuku cizích jazyků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Objekt ubytovny pro studenty
Purket, Petr ; Konečná, Petra (oponent) ; Králová, Zuzana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší projekt novostavby objektu ubytování pro studenty v rozsahu dokumentace pro provedení stavby dle vyhlášky 499/2006 Sb. ve znění vyhlášky 62/2013 Sb. Objekt je situován na parcelách číslo 1220, 1219/1, 1218/11 a 1218/2 v katastrálním území Letovice. Novostavba je určena pro ubytování studentů pro celoroční obývání. V budově je jídelna určená jak pro ubytované studenty, tak pro studenty z okolních škol. Studenti mohou v rámci objektu také využívat multimediální učebny, knihovnu, čítárny, klubovny, posilovnu a přednáškový sál. V objektu se bude nacházet 30 pokojů. Kapacitně je objekt řešen pro ubytování 81 žáků. Objekt je třípodlažní, nepodsklepený, s půdním prostorem. Zdivo je navrženo z keramických tvárnic, stropní konstrukce jsou navrženy jako monolitické železobetonové.

Zpětná vazba při obhajobách závěrečných prací na uměleckých školách
Bílková, Kateřina ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Výzkum o zpětné vazbě při obhajobách závěrečných prací na uměleckých školách se zaměřením na nová media. Práce popisuje průběh obhajob klauzurních a diplomových prací na šesti uměleckých vysokých školách v České republice. Důraz je kladen na sledování průběhu diskuze po představení uměleckého díla. U každého sledovaného ateliéru je provedena empatická analýza letošního závěrečného hodnocení praktických prací. Studenti i pedagogové se v textu vyjadřují k průběhu obhajob. Text zpracovává důležitost tohoto období a srovnává jednotlivé přístupy. V závěru autorka doporučuje některé z formálních postupů, které mohou napomoci k zlepšení diskuze a obhajob samotných. Autorka od začátku práce směřuje k důležitosti komplexního psaného hodnocení.

Vyučování geometrie na prvním stupni ZŠ s využitím tabletu
VACÍŘOVÁ, Lenka
Diplomové práci se zabývá používáním tabletu v hodinách geometrie. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část se věnuje samotným aplikacím pro tablety iPad. Čím jsou dané aplikace pro žáky přínosné, jaká je jejich hlavní funkce, zda jsou do výuky vhodné. Dále se zabývá projekty, díky kterým mohou být školy tablety vybaveny. Druhá část obsahuje vytvořené pracovní listy v aplikacích, které jsou do výuky vhodné a které se zabývají probíraným učivem na 1. stupni ZŠ a jejich využití při samotné výuce. V závěru jsou uvedeny poznatky, které vyplynuly při ověřování pracovních listů s žáky.

Výuka, výcvik a zkoušky žadatelů o řidičské oprávnění z pohledu zkušebních komisařů
Rada, Josef ; Světlíková, Daniela (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce zjišťuje současný stav přípravy a závěrečných zkoušek žadatelů o řidičské oprávnění. Vychází z potřeby zvýšit odbornou způsobilost především mladých řidičů. Před získáním řidičského průkazu musí každý absolvovat výuku a výcvik, kterou v ČR může provádět pouze provozovatel autoškoly. Po ukončení výuky a výcviku musí úspěšně složit závěrečnou zkoušku před zkušebním komisařem. Cílem této diplomové práce je navržení reálných změn, které pozitivním způsobem ovlivní skutečnou odbornou připravenost začínajících řidičů. Analýzou legislativy EU a ČR jsou vymezeny možné změny v přípravě a zkoušek žadatelů o řidičské oprávnění. Pomocí rozhovorů s odbornou veřejností jsou zjišťovány konsekvence dřívějších legislativních změn. Pro zjištění potřebných dat je použita kvantitativní metoda dotazníkového šetření zkušebních komisařů. Zkušební komisaři hodnotí odbornou způsobilost budoucích řidičů, mohou tudíž z praktického pohledu poukázat na nedostatky v připravenosti řidičů. Hodnocení zkušebních komisařů je využito k získání indicií pro naplnění cíle této diplomové práce. Největší nedostatky byly zjištěny v odborné kvalifikaci učitelů autoškol. Návrhem této práce je zlepšení přípravy, průběžné školení a pravidelné přezkoušení učitelů autoškol.

Ohrožení ptáci zemědělské krajiny- přednáška a pracovní list
BUCHALOVÁ, Martina
Ptáci zemědělské krajiny jsou v současné době nejrychleji mizejícími druhy ptáků. Jejich úbytek souvisí s intenzitou a způsobem hospodaření v této krajině, proto je nutné o této problematice dostatečně informovat širokou veřejnost. V rámci diplomové práce byla vytvořena přednáška a pracovní list pro studenty středních škol zaměřený na tuto problematiku.