Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,401 záznamů.  začátekpředchozí41392 - 41401  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.08 vteřin. 

The impact of oil shocks in the seventies on the U.S. automotive industry
Líra, Marián ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Jeřábková, Zdenka (oponent)
Období sedmdesátých let bylo charakteristické událostmi ropných krizí, kterédefinovaly hospodářský vývoj celé dekády v USA. V teoretické části se práce věnujemakroekonomickým konsekvenciám zvýšených cen ropy a přibližuje ekonomickou teorii, která považuje ropné šoky za součást širších hospodářských problémů ve sledovaném období sedmdesátých let. V analytické části již přistupuje ke zkoumánívlivu zvýšených cen ropy na konkrétní odvětví. Popisuje výkonnostní indikátoryautomobilových producentů v USA, přibližuje vstup nových konkurentů na americkýautomobilový trh a postupnou ztrátu dominance domácích značek. Dále analyzujechování spotřebitelů ve smyslu preferencí nových modelových produktů a využíváníosobních dopravních prostředků. V závěru se věnuje legislativním opatřením a jejich vlivu na vývoj automobilové kultury v USA. Syntézou statistik odvětví, regulačních opatření a ekonomických studií práce přináší názor, že příležitosti pro změny v automobilovém průmyslu vlivem ropných šoků v sedmdesátých letech sice nastaly,ale v dlouhém období zůstaly nevyužity, čímž neeliminovali riziko potenciálního dopadu budoucích ropných krizí na automobilové odvětví ve Spojených státechamerických.

České filmové centrum v návaznosti na APA a další filmové instituce
Třeštíková, Hana ; Kopecký, Čestmír (vedoucí práce) ; Kallista, Jaromír (oponent)
Tato práce se zabývá vznikem a fungováním Českého filmového centra v kontextu a ostatími filmovými institucemi. Výchozím bodem pro práci byl osobní kontakt se zástupci Asociace producentů v audiovizi a českého filmového centra. Tato setkání byla také hlavním zdrojem informací. Cílem práce je nejen přehledně zmapovat strukturu organizací kolem centra, ale především popsat činnost této instituce tak, abysi čtenář mohl utvořit jasnou představu, proč a jak centrum funguje.

Finanční hodnocení investice do fotovoltaických panelů
Volech, Miroslav ; Schönfeld, Jaroslav (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
Tato práce si klade za cíl zmapovat proces a finanční aspekty výroby elektrické energie ze slunečního záření z pohledu malého investora, soukromé osoby. K tomu používá metody hodnocení investic běžné v podnikové sféře. Dalším cílem je zjistit, jaká je opravdová návratnost investice a jaká změna se udála na přelomu let 2010 a 2011 ve vztahu k ziskovosti. V žádném případě není účelem této práce zjišťovat výsledné ekologické dopady a aspekty spojené s fotovoltaikou.

Vliv hospodářského cyklu na beauty průmysl
Gregorová, Martina ; Munzi, Tomáš (vedoucí práce) ; Czesaný, Slavoj (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá vlivem hospodářského cyklu na prodej výrobků osobní péče, kterými lidé dbají o svůj upravený vzhled. Nejprve jsou uvedeny názory světových autorů na důležitost lidského vzhledu, poté je popsána teorie hrubého domácího produktu a teorie elasticity poptávky. Na teoretickou část věnovanou hospodářskému cyklu navazuje analýza hospodářského cyklu v České republice za období 1994 -- 2009. Dále jsou zmíněny nejvýznamnější výrobci beauty produktů na českém trhu. V analytické části je popsána metodologie a provedena specifikace rozdělení beauty produktů. Následuje srovnání vývoje výdajů na tyto produkty s vývojem výdajů na celkovou spotřebu. Jsou analyzovány rozdílné vývoje u různých druhů produktů a dle tohoto vývoje jsou v závěru práce zařazeny produkty do kategorie luxusního či obyčejného zboží. Rovněž je uveden popis vývoje HDP, spotřeby a tvorby hrubého fixního kapitálu.

Legal Acts in the Name of an Entrepreneur
Kučerová, Lenka ; Oehm, Jaroslav (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
Predmetom diplomovej práce je právne konanie podnikateľa. Nejedná sa pritom o komplexné spracovanie celej matérie tejto problematiky, skôr o zameranie sa na judikatúru vyšších súdov v snahe o zaplnenie nejasných či problematických miest zákonnej úpravy. V úvode práce je právne konanie podnikateľa definované na kontraste s obchodným vedením a rozhodovaním. Druhá kapitola sa zaoberá priamym konaním podnikateľa - právnickej osoby jej štatutárnym orgánom, určeným spôsobom konania v kontraste k obmedzeniu konateľského oprávnenia a následkom súbehu oprávnení konať menom podnikateľa. Stručne je tiež zmienené konanie menom spoločnosti pred jej vznikom a niektoré aspekty konateľského oprávnenia likvidátora. V tretej kapitole je rozobraté zastúpenie podnikateľa so zameraním na hmotnoprávne zastúpenie. Na začiatku je rozlíšené a stručne charakterizované zastúpenie zmluvné a zákonné. Ďalej sa kapitola venuje jednotlivým jeho typom, a to konkrétne konaniu vedúceho odštepného závodu alebo inej organizačnej zložky podniku (§ 13 odst. 3 obch. zákonníka), zastúpeniu osobou podnikateľom poverenou k určitej činnosti (§ 15 obch. zákonníka) a konaniu inej osoby nachádzajúcej sa v prevádzkarni (§ 16 obch. zákonníka). Zmluvné zastúpenie podnikateľa a jeho špecifický typ, prokúra (§ 14 obch. zákonníka), sú uvedené na konci. Štvrtá...

Lorkovo "nemožné" divadlo: El público (Publikum)
Byronová, Lucie ; Vydrová, Hedvika (vedoucí práce) ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (oponent)
Bakalářská práce se věnuje divadelní hře Federika Garcíi Lorky, Publikum (El público). Autor toto dílo spolu s několika dalšími dramaty označoval jako nemožné divadlo, protože se podle něj příliš vymykalo konvenčním divadelním představením, než aby mohlo být uvedeno na jeviště. Práce se snaží zachytit především ty aspekty Publika, které souvisí s jeho "nemožností" a zároveň tak poukázat na specifičnost a originalitu díla. Pro hru je podstatné téma lásky a téma divadla. Na rozdíl od jiných Lorkových her se zde ovšem jedná o lásku homosexuální, která jakožto společensky nepřijatelná vyvolává u většiny protagonistů vnitřní konflikt. Rovněž problematika divadla je předmětem konfliktu; snaha renovovat dramatickou scénu zde naráží na strach z nepříznivé reakce publika. Děj dramatu se tedy odehrává jednak v rovině osobní a jednak v rovině společenské, přičemž obě roviny se stýkají a proplétají v ústředních motivech hry jako je divadlo v písku a divadlo pod širým nebem nebo maska. Práce se snaží tyto motivy interpretovat a odhalit tak významovou bohatost díla. Pozornost je věnována rovněž tomu, jak je v díle zobrazeno publikum a jak Lorca využívá princip divadelního představení uvnitř svého vlastního dramatu. Tato otázka souvisí s autorovým pojetím divadla a vztahu mezi divadlem a skutečností. Vzhledem k...

Svět mluví - časopis posluchačů rozhlasu, milovníků gramofonové desky a přátel dobrého filmu
Cahová, Daniela ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vývoj a obsah časopisu posluchačů rozhlasu, milovníků gramofonové desky a přátel dobrého filmu, jež vydával od roku 1932 do roku 1934 vydavatel a redaktor Vilém Práger pod názvem Přehled rozhlasu a poté až do roku 1939 pod známějším názvem Svět mluví. Tento nezávislý časopis reprezentoval názory samotných posluchačů rozhlasu, hájil jejich zájmy a přinášel jim užitečné informace a názory autorů vně i uvnitř rozhlasu. Byl důležitou alternativou časopisů s podobným zaměřením, tedy časopisů Radiojournal a Týden rozhlasu, které vycházely přímo z popudu provozovatele rozhlasového vysílání, společnosti Radiojournal. Pro hlubší pochopení je vývoj a obsah časopisu zasazen do kontextu společenského a politického dění 30. let v naší republice, stručně přibližuje i mediální scénu té doby. Převážná část obsahu časopisu patřila rozhlasové tvorbě a podmínkám a účelu rozhlasového vysílání. Součástí bakalářské práce jsou související informace o vzniku, financování, personální struktuře a obsahu rozhlasového vysílání v Československu ve 20. a 30. letech. Dále se práce zaměřuje i na osobu vydavatele Viléma Prágera a další významné osobnosti a autory přispívající do časopisu Svět mluví.

Čmuchal - multifunkční designerská studie
LACINA, Václav
Teoretická část mé diplomové práce s názvem {\clqq}Čmuchal``, multifunkční designérská studie , se zabývá analýzou problému průniků do soukromí , který se stal autorovým stimulem pro vytvoření výtvarného díla . Dále pak dokumentuje příklady užití keramických obkladů s reliéfním námětem v historii a teoretický postup výroby keramické obkladačky . Praktická část diplomové práce obsahuje návrh, výrobu a instalaci keramických obkladaček s reliéfním motivem {\clqq}čmuchala`` v interiéru veřejného WC . Tento happening pak fotograficky dokumentuje .

Image of the brand Kofola
Dolinská, Tatiana ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Cílem bakalářske práce bylo analyzovat povědomí a image značky Kofola a na základě průzkumu poskytnout doporučení pro zlepšení její celkového image. Práce je rozdělená do třech kapitol. Obsahuje 4 obrázky, 13 grafů, 1 tabulku a 3 přílohy. První kapitola je věnována objasnění teoretických základů, týkajících se obchodní značky, její hodnoty, identity, image a osobnosti. V následující části se charakterizuje profil společnosti Kofola a.s., jako i nealkoholický nápoj Kofola a její image. Závěrečná výzkumní část se věnuje prezentaci výsledků průzkumu a interpretaci získaných údajů. Výsledky uskutečněného průzkumu poukázali na atributy, kterými se značka Kofola vyznačuje (tradiční, česká) a současně na vlastnosti, které jí v očích spotřebitelů chybí (zdravá, vhodná pro děti). Závěry naznačují možnosti zlepšení image této značky.

Osvobozené divadlo v kulturologické perspektivě
Zachová, Kateřina ; Matějů, Martin (oponent) ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce)
Osvobozené divadlo je specifický, český divadelní útvar. Osoby Voskovce a Wericha, potažmo i Ježka, jsou fascinující. Toto téma bylo již zpracováno v mnoha knihách, mnohými badateli, novináři, rodinnými příslušníky a přáteli členů Osvobozeného divadla. Vydáno bylo i mnoho materiálů vážících se k tomuto tématu. Vyvstává tedy otázka, z jakého důvodu jsme si vybrali pro naši práci právě toto téma a zda se dá napsat o tolik probíraném jevu něco nového, objevného. Náš názor zní, že zcela objevnou věc již napsat nemůžeme. Můžeme se pouze pokusit nahlédnout na daný jev z jiného úhlu pohledu, z jiné perspektivy. A to je náš cíl: rádi bychom se podívali na Osvobozené divadlo v jeho celistvosti, v kulturologické perspektivě. Navíc osobnosti Voskovce a Wericha nás natolik učarovaly a jejich dílo, ať divadelní či literární, nás okouzluje neustále a natolik, že jsme se rozhodli věnovat mu svoji diplomovou práci. Divadlo, to není jen ono samo, zahrnující herecký soubor, umělecké vedení a prostor, ve kterém hraje. Divadlo je živý organismus, který tepe v určité době, do které je zasazen. Organismus, který žije z přísunu energie v podobě jeho diváků. Buď je přísun energie dostatečný a divadlo přežije, nebo je přísun nedostatečný a divadlo zaniká. Avšak to, zda je přísun dostatečný, závisí právě na divadle samém, nikoli na...