Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,050 záznamů.  začátekpředchozí41041 - 41050  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.24 vteřin. 

Lidské zdroje, struktura jejich využívání ve vybraných odvětvích
Hospodkova, Petra ; Severová, Lucie (vedoucí práce)
Cílem disertační práce je vyvtoření doporučení pro investice do vzdělávání v oblasti pracovních pozic ve zdravotnickém sektoru a dále vytvoření návrhu pro podporu rozvoje těchto pracovních pozic z hlediska nabídky oborů na vysokých školách v ČR. V rámci šetření bude kladen důraz na určení kritických míst, tj. určení odborností, pro které je zřejmá nedostatečná nabídka pracovních pozic na trhu práce a diskuse důvodů, dále na odbornosti, u kterých je naopak nabídka vyšší než poptávka a specialisté v důsledku toho mění svoji odbornost. Dalším cílem práce je stanovení trendů v oblasti vzdělávání zdravotnických pozic u sousedních států (potažmo u států se stejným systémem zdravotní péče) pomocí systematické rešerše. Dalšími zvyžovanými metodami jsou dotazníkové šetření, matematicko-statistické modely (korelace, regrese), CEA, CUA, analýza

Marketingová komunikace vybrané organizace
Kopecká, Soňa ; Švec, Václav (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Prostřednictvím nástrojů marketingové komunikace se podniky snaží přesvědčit zákazníky o výjimečnosti svých produktů. Marketingová komunikace je tedy klíčovou součástí strategie firmy, pomáhá utvářet její image a tím formovat pohled veřejnosti na ni. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První část tvoří teoretická východiska, kde jsou charakterizovány základní pojmy této problematiky. Nejprve je vymezen obor marketingu, na který navazuje segmentace trhu, targeting, positioning a řízení vztahů se zákazníky. Tato část je zaměřena rovněž na marketingový mix a nástroje marketingové komunikace. Na konci teoretické části je charakterizována image značky a metoda sémantického diferenciálu, která je využita v další části práce. Praktická část práce se zabývá marketingovou komunikací společnosti Adidas, která je popsána dle poznatků z teoretické části. Protože tato společnost intenzivně využívá širokou řadu nástrojů marketingové komunikace, byl vybrán jeden z nich, event marketing a aktivity spojené s existencí běžeckého klubu společnosti, Adidas Runners Prague. Pomocí dotazníkového šetření mezi veřejností a běžci tohoto klubu za použití metody sémantického diferenciálu bylo zjištěno, jak různé cílové skupiny vnímají značku Adidas. V závěrečné části je na základě výsledků zhodnocena marketingová komunikace a poté jsou podány návrhy na její zlepšení.

Statistická analýza nezaměstnanosti ve vybraném regionu
Blažková, Adriana ; Hošková, Pavla (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou nezaměstnanosti v Ústeckém kraji. Literární rešerše obsahuje teoretická východiska vztahující se k problematice trhu práce a nezaměstnanosti. Vlastní práce je zaměřena na analýzu a interpretaci vývoje nezaměstnanosti pomocí ukazatele podílu nezaměstnaných osob a počtu nezaměstnaných v letech 2005 - 2015 a následnou předpověď budoucích hodnot vývoje těchto ukazatelů. Statistické metody jsou využity pro rozbor a predikci. Součástí vlastní práce je deskripce vybraných strukturálních charakteristik nezaměstnaných, s cílem naleznout problematické skupiny evidovaných uchazečů. Na závěr budou shrnuty výsledky získané v průběhu vlastní práce a na jejich základě uvedeny návrhy řešení nezaměstnanosti v Ústeckém kraji.

Plánování tras v mikroregionu Úslava
Kůst, Václav ; Houška, Milan (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Česká republika má jednu z nejhustějších a nejkvalitnějších značených turistických tras v Evropě, které pokrývají beze zbytku celé území republiky. Tyto turistické trasy však nejsou plánovány s ohledem na minoritní část populace s nějakým handicapem. Jedná se o skupiny rodiny s malými dětmi preferující pěší turistiku nebo cykloturistiku, pro rodiny s kočárky a vozíčkáře. Protože autor této diplomové práce je zastupitel obce Jarov a zároveň zastupitel obce v mikroregionu Úslava, rozhodl se v zájmu rozšíření možností turistického ruchu v oblasti Mikroregionu Úslava naplánovat krátké okružní turistické trasy s ohledem na tyto opomíjené turistické skupiny obyvatel. Tyto trasy se můžou i částečně překrývat se značenými turistickými trasami (díky jejich hustotě) a jsou plánovány s praktickými zkušenostmi autora. Výsledky diplomové práce by měli být podkladem pro rozšíření informačních brožur Mikroregionu Úslava. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části autor popisuje metody řešení okružního dopravního problému, důležité obecné informace o dobrovolných svazcích obcí-mikroregionech. V praktické části je popsán Mikroregion Úslava, postup vytvoření databáze zájmových bodů a plánování okružních tras pro rodiny s dětmi pěšky, na kole i v kočárcích. Je naplánována i trasa pro vozíčkáře ve městě Blovice, kterou autor diplomové práce nakonec vyřadil z popsaných důvodů.

Lidský kapitál a investování do něj ve zvolené společnosti
Kosa, Kristina ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
V této diplomové práce je zkoumána problematika lidského kapitálu a investování do něj. V současné době pojem lidský kapitál je široce používán. Ze všech podnikových zdrojů se zejména v lidském kapitálu skrývá největší prostor pro zvýšení efektivity fungování moderní společnosti. Lidský kapitál se stává objektem investování zároveň s technickým vybavením, budovami, technologiemi. V teoretické části jsou popsané základní pojmy spojené s lidským kapitálem, základní hlediska na teorii lidského kapitálu. Cílem dané práce je provádění komparace hledisek na teorii lidského kapitálu a prognóz vývoje trhu lidského kapitálu na příkladu České republiky a Ruské federace. V praktické části je provedena analýza chování ruské skupiny společností Master v oblasti investování do lidského kapitálu. Úkolem praktické části je zjistit, pomocí čeho se společností snaží rozvíjet svůj lidský kapitál.

Hodnota turistické destinace - Dolní Poohří
Stolínová, Kristýna ; Havlíková, Michaela (vedoucí práce) ; Lucie, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením domácího cestovního ruchu v destinaci Dolní Poohří nacházející se v Ústeckém kraji. Destinace Dolní Poohří byla vymezena v rámci projektu Brána do Čech. Cílem diplomové práce je určit potenciál turistické destinace Dolní Poohří a její atraktivitu pro domácí návštěvníky a turisty. Následně pak posoudit, zda má destinace Dolní Poohří potenciál k rozvoji a popsat vývoj atraktivity této turistické destinace pro domácí návštěvníky. K dosažení cíle práce jsou použity následující metody. Metoda hodnocení potenciálu turistické destinace navržená RNDr. Janem Bínou, metoda ATD, kterou ve svém článku v časopise COT Business uvedl Doc. RNDr. Jiří Vaníček, CSc., a index kvality destinace Q, jenž ve svém výzkumu použily Ing. Ida Vajčnerová, Ph.D. a Ing. Kateřina Ryglová, Ph.D. Primární data potřebná pro provedení výše uvedených analýz jsou získána z dotazníkového šetření, které bylo uskutečněno v letní sezóně 2016, a z veřejné databáze Českého statistického ústavu.

Stanovení prvků v rostlinných materiálech metodou optické emisní spektrometrie s indukčně vázaným plazmatem a elektrotermickým odpařováním
Šerá, Luisa ; Matějková, Stanislava ; Mestek, O.
Podařilo se vyvinout vhodnou analytickou metodu ICP-OES analýzy ve spojení s ETV pro rychlou kvantitativní analýzu rostlinných makro- i mikrobiogenních prvků. Pro tuto metodu byl zvolen plynný modifikátor, optimalizován teplotní program a zvoleny sledované spektrální čáry. U většiny těchto čar byla pomocí Mandelova testu linearity ověřena lineární kalibrační závislost intenzity signálu na množství analytu, u ostatních byla použita závislost kvadratická. Dále byly pro všechny spektrální čáry určeny LOD ze slepých pokusů. Také byl sledován vliv velikosti navážky vzorku na přesnost měření, kde optimální se jeví navážky mezi jedním a dvěma miligramy, v závislosti na očekávaném obsahu analytů ve vzorku. Analýzou CRM INCT-OBTL-5 Tabákových listů byla u 7 ze 12 stanovovaných analytů testem výtěžnosti potvrzena přesnost vyvinuté metody. I tak byla u většiny analytů zjištěna odchylka mezi certifikovanou a naměřenou hodnotou obsahu analytu v CRM do deseti procent, což je srovnatelné s publikovanými výsledky a s požadavky běžně kladenými na použitou metodu. Dalším cílem výzkumu bude posouzení vlivu průtoku nosného a „bypass“ plynu na průběh a přesnost analýzy. Dále se pokusíme vyzkoušet současné zapojení ETV a zmlžovače jako zdroje signálu interního standardu a posoudit vliv takového zapojení na průběh analýzy a její výsledky.

Statistická ročenka Hl. m. Prahy - 2015
Český statistický úřad
Základní údaje o demografickém, sociálním a ekonomickém vývoji hl. m. Prahy v letech 2012 až 2014, ve vybraných ukazatelích v delší časové řadě. Obsahuje data za správní obvody a městské části. Součástí publikace jsou statistická data za velká města ČR. Stručná charakteristika kraje, grafy a kartogramy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Ocenění společnosti KRPA PAPER, a.s.
Červinka, Jan ; Brabenec, Tomáš (vedoucí práce) ; Lepič, Lukáš (oponent)
Předmět diplomové práce je tržní ocenění společnosti KRPA PAPER, a.s. k datu 31. 12. 2014. Cílem práce je aplikace teoretických znalostí na konkrétní případ. Účelem ocenění je zjištění tržní hodnoty netto. Práce je členěna do kapitol, které jsou na sebe navazujícími částmi ocenění podniku. Na začátku každé kapitoly je stručně popsán účel dané kapitoly v rámci ocenění. V úvodu jsou popsány základní parametry a východiska ocenění. Následují části finanční a strategická analýza, generátory hodnoty, finanční plán a ocenění. Pro samotné ocenění je použita metoda DCF Entity. V rámci ocenění je aplikován diskont na úrovni podniku jako celku.

Účinnost nástrojů internetového marketingu
Mynář, David ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Diplomová práce se zabývá charakteristikou a porovnáním tří nástrojů výkonnostního marketingu na internetu - optimalizace pro vyhledávače (SEO), Pay per click reklam v sítích AdWords a Sklik a reklamou na sociální síti Facebook. V teoretické části analyzuje specifické výhody a omezení jednotlivých nástrojů a charakterizuje aktuální trendy ve vývoji těchto nástrojů. Praktická část srovnává SEO, PPC a Facebook reklamy z hlediska ceny a kvality návštěvy. Srovnání je provedeno na datech 74 klientů agentury Fresh Services z let 2014 až 2016. Zjišťuje statisticky významné rozdíly v cenách za návštěvu mezi nástroji, naopak zjištěné rozdíly v míře konverze se neprokázaly jako statisticky významné. V závěru práce poskytuje doporučení pro využití těchto nástrojů se zaměřením na malé a střední firmy.