Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volná hra 2-4letých dětí v cizojazyčné mateřské škole
Masnerová, Lucie ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se v teoretické i praktické části věnuje především tématu volné hry v mateřské škole. Mateřská škola je prostředím, kde dochází k procesu rané sekundární socializace dítěte, a proto je část diplomové práce zaměřena tímto směrem. Teoretická část pomáhá k hlubšímu porozumění vývoje dítěte a jeho hry mezi druhým a čtvrtým rokem a pokládá základy pro vlastní výzkum. Praktická část monitoruje, na základě ročního pozorování, vývoj volné hry homogenní skupiny dětí a zjišťuje, jak se proměňuje její kvalita u jednotlivců i skupiny. Dále porovnává kvalitu společné volné hry dvou souměřitelných dětských skupin - skupiny s dlouhodobou zkušeností s volnou hrou se skupinou bez pravidelné zkušenosti. Hlavní metodou výzkumu je pozorování. Výsledky výzkumného šetření poukazují na důležitost volné hry pro předškolní dítě a potvrzují její vliv v procesu rané sekundární socializace.
Výukový program o zvířatech v mateřské škole.
OTISKOVÁ, Iveta
Tato bakalářská práce reaguje na aktuální znalosti dětí předškolního věku a snaží se o jejich přiblížení k přírodě a živočichům. Práce obsahuje výukový vzdělávací program vyučovacího bloku ve školním roce, který zahrnuje získávání a osvojování si znalostí nejen o domácích a hospodářských zvířatech, ale i o jiných živočiších. Umožňuje dětem prohloubit znalosti v oblasti environmentální výchovy, osobní prožitek a zkušenosti se zvířaty. Po aplikování výukového vzdělávacího programu se výsledky dětí předškolního věku zlepšily oproti dětem, u kterých nebyl program aplikován.
Výběr hraček v mateřské škole z hlediska genderu a věku dětí
KUDLÁČKOVÁ, Kristýna
Cílem výzkumného šetření v rámci bakalářské práce je zjistit, jaká je oblíbená hračka dětí, kdo je jejich nejčastějším spoluhráčem při hře a zda jsou i tříleté děti schopné rozlišovat hračky na "klučičí" a "holčičí". V teoretické části je popsáno, co je to gender, nastíněné některé teorie sociálních věd a dále průběh genderové socializace a teorie vzniku pohlaví a identity. Současně je teoretická část zaměřena na hru dítěte a její zvláštnosti z pohledu věku a pohlaví. Praktická část přináší výsledky rozhovoru, během kterého děti rozdělovaly hračky na "klučičí" a "holčičí". Dále jsem během rozhovoru zjišťovala, kdo je nejčastějším spoluhráčem dítěte a jaká je jejich nejoblíbenější hračka.
Kvalitní výzkum oblíbených hraček předškolních dětí vzhledem k genderu dětí.
PECHKOVÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce se snaží zachytit, jak a jakým způsobem gender dětí ovlivňuje výběr hry a hračky. Otevírá otázky, do jaké míry ovlivňuje genderovou socializaci a identitu rodina, mateřská škola, ale i společnost. Teoretická část objasní vymezení základních pojmů, jako jsou gender, genderová identita, hra, hračka. Předkládá různé názory na tuto problematiku a to z historického i současného pohledu. Práce se pokusí odkrýt tajemství dívčí a chlapecké role v předškolním věku. V praktické části se za použití kvalitativních metod pokusím na vzorku dětí MŠ objasnit výsledky svého šetření, odhalující výběr oblíbených her a hraček dívek a chlapců předškolního věku.
Význam hry v mladším školním věku
MALEČKOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na dětskou hru, její vývoj, charakteristiku, význam a přínos pro rozvoj dítěte v období mladšího školního věku, tedy po nástupu na ZŠ. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje pojmy jako hra, hračka, význam hry, mladší školní věk, vývoj a rozvoj osobnosti dítěte. Dále popisuje charakteristické zvláštnosti dětí mladšího školního věku, zejména při hrové a volnočasové činnosti. Praktická část diplomové práce navazuje na předchozí teoretickou, kde hodnotím výsledky sledování hry předem vybraných dětí. Jedná se o empirický výzkum kvalitativní, kde formou pozorování předem vybraných dětí budu provádět podrobnou analýzu činnosti jejich hry, která bude zaznamenávána do dotazníků formou odpovědí na předem dané otázky.
Výzkum oblíbených hraček u předškolních dětí
KREJČOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce se zabývá hrou a hračkou dítěte v předškolním věku. Je rozdělena na dvě hlavní části teoretickou a výzkumnou. Cílem teoretické části je shrnout základní informace o hře a hračce dítěte předškolního věku. Poznatky shrnuté v teoretické části aplikuji do výzkumné části, která je zaměřena na zjištění, jaké hračky jsou u dětí předškolního věku oblíbené, zda v rámci spontánní hry dávají přednost hračce tradiční nebo moderní. V úvodní kapitole teoretické části je charakterizováno dítě v předškolním věku, jeho kognitivní, emoční a sociální vývoj. V následujících kapitolách je popsána hra a hračka, jejich historický vývoj, znaky, funkce a klasifikace. Závěr teoretické části je zaměřen na charakteristiku tradiční a moderní hračky. Pro dosažení cíle práce je položena jedna hlavní a tři vedlejší výzkumné otázky, které se týkají zjištění oblíbenosti hraček dětí předškolního věku.
Genderové rozdíly v preferenci her a hraček u dětí v mateřské škole
LACINOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá genderovou odlišností dětí předškolního věku, především ve výběru her a hraček a vybíráním si partnera pro hru. Zjišťuje zároveň současný trend her i to, které z hraček typických pro opačné pohlaví děti preferují. Teoretická část objasňuje vývoj genderové identity v předškolním věku a věnuje se hře a hračce z genderového pohledu. Závěr teoretické části shrnuje názor na nejvhodnější výchovu, která umožňuje dítěti vyzkoušet si hry a činnosti připisované pohlaví opačnému. Praktická část zaznamenává výsledky z pozorování dětí ve třech věkově odlišných třídách mateřské školy. Doplňuje je a porovnává s výsledky dotazníků, určených učitelkám mateřských škol a rodičům předškolních dětí. Rozhovorem s dětmi zjišťuje, jaký názor mají děti na hru s hračkami typickými pro opačné pohlaví. Závěrečné shrnutí nastiňuje, jaké jsou rozdíly dívek a chlapců v souvislosti s hrou.
Hra současných předškolních dětí na vesnici a ve městě
NOVÁČKOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá hrou předškolních dětí na vesnici a ve městě. V první části je charakterizována hra, její význam, odraz okolního prostředí ve hře dětí, vývojová charakteristika předškolního věku, her a hraček v tomto období. Druhá část obsahuje výzkumné šetření v mateřských školách, sledování předškolních dětí na vesnici a ve městě v současném období s použitím metod pozorování a rozhovoru. Součástí této části je podrobný popis a porovnání her na vesnici a ve městě. Ze závěrů výzkumného šetření vyplývá, že hry v obou prostředích jsou podobné, ve sledovaném souboru projevily vesnické děti při hrách více fantazie a kooperace.
Kvalita hraček v kontextu značek: Bezpečná a kvalitní hračka a Bezpečné hračky
TRNKA, Michal
Diplomová práce je zaměřena na analýzu kvality hraček na českém trhu v kontextu značek Bezpečná a kvalitní hračka a Bezpečné hračky. Obě uvedené značky jsou součástí Programu Česká kvalita a jsou určeny výhradně pro sortiment hraček. V první části práce jsou vymezeny základní pojmy a postupy týkající se sledované problematiky, aby bylo zajištěno bližší seznámení s daným tématem. Analytická část se opírá o výsledky dotazníkového šetření realizovaného u výrobců hraček(držitelů značek kvality i ostatních výrobců), prodejců hraček, spotřebitelů a u inspektora ČOI, dozorujícího hračky a výrobky péče o dítě. V závěrečné části jsou potvrzeny či vyvráceny stanovené pracovní hypotézy, zhodnocena kvalita hraček na českém trhu a nastíněny návrhy řešení s ohledem na získaná data v analytické části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.