Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 306 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Internet a autorské právo-rozsah odpovědnosti jednotlivých subjektů (webhosting, poskytovatel připojení...) a způsoby ochrany proti pirátství (identifikace a postih piráta...)
Kvasnička, Filip ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Resumé Primárním cílem této práce je zhodnotit, nakolik je pirátství na dnešním internetu rozšířené, kdo po právní stránce odpovídá za protiprávně sdílené soubory, jak se v současnosti v prostředí internetu s pirátstvím bojuje, jak lze subjekt, který odpovídá za porušování autorských práv na internetu identifikovat a jaký tomuto subjektu hrozí za takové konání postih. Zároveň práce nabízí úvahy, jakým způsobem by se mohly tyto oblasti do budoucna vyvíjet, a předkládá nástin legislativních změn, které by vedly k efektivnějšímu vymáhání autorského práva na internetu. Hlavním důvodem, proč jsem si vybral jako téma své diplomové práce "Internet a autorské právo - rozsah odpovědnosti jednotlivých subjektů (webhosting, poskytovatel připojení…) a způsoby ochrany proti pirátství (identifikace a postih piráta…)" je, že se jedná o dynamický obor práva, který se bude dále rozvíjet a jakožto rozvíjející se obor ho považuji za vhodný pro mou budoucí praxi. Navíc mám k prostředí IT systému blízko a zajímá mě jako takový. Taktéž se domnívám, že v rámci České republiky teprve dojde k "boomu" právní pří týkajících informačních technologií, což je vždy velká příležitost. Práce je rozdělena do devíti kapitol, přičemž každá kapitola se dělí do několika podkapitol, logicky na sebe navazujících. V úvodní kapitole čtenáři...
Aplikace zákona o daních z příjmů ve vztahu k příjmům subjektů u filmu a k formám financování filmu
Valeková, Anna ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Toto téma práce jsem si vybrala z dvodu, že mne zaujalo možné propojení dvou zdán-livě vzájemně vzdálených obor práva - finančního a autorského. Za pojítko těchto dvou oblastí jsem zvolila přímé zdanění jak 1. vlastních příjm subjekt u filmu, tak i 2. příjm těchto subjekt získaných za účelem financování vzniku a exploatace filmu. Tyto dvě skupiny příjm se vzájemně ovlivňují, jelikož aby mohli zmíněné subjekty získat své vlastní, konečné příjmy, musí nejdříve nějakým zpsobem získat a nakládat s příjmy (financemi) potřebnými k financování vzniku a exploatace filmu. Zvýšenou pozornost jsem věnovala příjmm výše zmíněných subjekt, které jim vznikají v souvislosti s užitím autorského díla. Opomenout jsem ovšem nemohla ani zdanění příjm daných subjekt, které sice nejsou odměnou za užití autorského díla, ale i přesto jejich vznik jinak souvisí s filmem. Na začátku práce (konkrétně v její druhé kapitole) jsem si vybrala několik subjekt u filmu, kterých příjmy jsem postupně analyzovala z pohledu ZDP. Třetí kapitola má za cíl zkoumat možnou aplikaci ZDP v případě subjekt u filmu, které získávají finanční prostředky pro financování filmu. Bylo-li to vhodné, zabývala jsem se aplikací ZDP i na osoby, od kterých subjekty u filmu tyto finanční prostředky obdrží. Poslední dvě části práce se konečně zabývají krátkou...
Právní úprava autorského práva v ČR
Rakušanová, Sophia ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
S předměty ochrany autorského práva se denně setkáváme, v dnešní digitální době s nimi často pracujeme a používáme je k různým účelům. Nedostatek vědomostí o úpravě autorských práv však může často vést ke komplikacím, sankcím a někdy končí až u soudu. Cílem práce je popsat úpravu autorského práva v České republice. Hlavní části této práce mají za úkol popsat vývoj právní úpravy autorského práva (zejména 20. století) na českém území, včetně mezinárodních úmluv, které vnitrostátní úpravu ovlivnily a popsat současnou úpravu autorského práva. Konkrétně se věnuje dílu a autoru, autorským právům a výjimkám a omezením těchto práv, právům souvisejícím s autorskými právy a kolektivní správě práv. Při plnění obou těchto cílů vycházím z právních předpisů a odborných publikací na dané téma. Dílčím cílem této práce je poukázání na problematiku autorskoprávní regulace obsahů chráněných autorským právem sdílených na Internetu, kde vycházím z prací uznávaných profesorů, kteří se roky zaměřují na tuto problematiku. Práce se zmiňuje o licencích Creative Commons a o myšlence změnění přístupu médií k dosud silně prosazované autorskoprávní regulaci a přizpůsobení se této digitální době.
Autorské právo v oblasti televizního vysílání
Rennerová, Zuzana ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Rigorózní práce pojednává o problematice autorského práva v oblasti televizního vysílání. Vzhledem k rozsahu zvoleného tématu nerozebírá veškeré otázky v celé jejich šíři do nejmenších detailů. Stejně tak nezmiňuje sociologické aspekty uvedené právní tematiky ani hlouběji nerozpracovává poznatky z oblasti mediální komunikace a televizní tvorby. Předkládaný text se pokouší v devíti kapitolách zprostředkovat průřezový vhled do autorského práva z perspektivy televizní produkce, a to k právnímu stavu ke dni 30. června 2011. Nejprve byl v předmětné oblasti proveden rozbor platného práva, a to za pomoci výkladové metody mluvnicko-jazykové, významoslovné (sémantické), systematické, teologické, logické a historické; takto získané poznatky byly následně zpracovány za použití komparativní metody. Práce však zohledňuje rovněž předchozí autorskoprávní úpravy, jakož i relevantní ustanovení mezinárodního práva autorského a práva EU. Značná pozornost byla věnována také doktrinálním výkladům, názorům odborné veřejnosti a v omezené míře i judikatuře (včetně závěrů Soudního dvora Evropské unie).
Právní ochrana designu se zaměřením na módní průmysl
Tomášková, Lucie ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Pítra, Vladimír (oponent)
Tato práce se zaměřuje na vymezení všech možností právní ochrany designu v souvislosti s módním průmyslem a módním designem. Práce vymezuje pojem design, jeho základní druhy, charakteristické znaky a zvláštní vlastnosti. Z důvodu přijetí nového občanského zákoníku a širšího vymezení věci v právním smyslu na hmotnou a nehmotnou se další část práce zabývá designem jako nehmotným statkem, jako věcí v právním smyslu a jeho kategorizací. Z oblasti forem právních ochran se práce věnuje zejména ochraně prostřednictvím autorského práva, průmyslovým vzorům, ochranným známkám a nekalé soutěži. Zároveň porovnává i vztah autorskoprávní ochrany designu a ochrany prostřednictvím průmyslového vzoru a průmyslové vzory s ochrannými známkami. Prostor je věnován veřejnoprávním a soukromoprávním prostředkům ochrany, které návrhář může využít, pokud došlo k zásahu do jeho práv. Kromě vymezení forem a prostředků právní ochrany, které jsou dostupné v České republice, je cílem práce též popis možností návrháře na poli mezinárodním a unijním. Z hlediska Evropské unie práce zahrnuje zapsaný a nezapsaný průmyslový vzor, z hlediska mezinárodního zmiňuje všechny mezinárodní dohody důležité pro průmyslové vzory a autorské právo ve spojení s ochranou designu. Dále se zaměřuje i na Úřad průmyslového vlastnictví, jeho roli,...
Současný vývoj kolektivní správy práv
Pařík, Jiří ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Institut kolektivní správy práv je zejména v posledních desetiletí pod velkým tlakem a čelí výzvám, které s sebou přináší výrazný technologický pokrok, který v multimediálním informačním prostředí globalizujícího se světa přináší nové problémy a otázky, které musí kolektivní správci i evropské orgány reflektovat a nějakým způsobem na ně reagovat. Pojmy jako teritorialita, digitalizace, přeshraniční správa práv nebo veřejných licence jsou v souvislosti s kolektivní správou práv často skloňovanými pojmy. Po stručném úvodu zaměřeném na definování základních charakteristik kolektivní správy práv v České republice se zaměřím na fenomén veřejných licencí Creative commons (dále jen "CC licence"). Jejich existence a popularita je více než patrná a již v úvodu této práce si dovolím tvrdit, že jejich vliv nadále poroste, jelikož autorům poskytují jednoduchý a srozumitelný nástroj, jímž mohou poskytnout oprávnění užít své dílo veřejnosti, což v případě kolektivní správy práv prozatím konstatovat nemůžeme. Jejich vznik je pevně spjat s technologickým vývojem a zejména internet, který je již v dnešní době velice snadno dostupným médiem, jehož prostřednictvím může docházet k šíření autorských děl, poskytuje licencím CC živnou půdu pro jejich další růst. Jelikož jsou tyto licence použitelné kdekoliv na světě, dochází při...
Internetové právo
Meissnerová, Anna ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (oponent)
! 67! Internetové právo - Abstrakt diplomové práce Tato diplomová práce zkoumá a popisuje právní odvětví internetového práva a problémy spojené s uplatňováním jurisdikce na internetu. Dále se zabývá problematikou odpovědnosti při realizaci on-line vztahů a prezentuje rozdílné právní úpravy České republiky, USA a Francie v oblasti ochrany autorských práv na internetu. Práce je rozdělena do dvou tematických celků. První kapitola se věnuje teoretickým a filozofickým východiskům pro vznik fenoménu internet, zatímco druhá se zaměřuje na praktické aspekty právní regulace on-line vztahů. Pomocí rozboru nejdůležitějších rozsudků z oblasti internetového práva jsou v této zde nastíněny tendence aplikace a interpretace souvisejících právních předpisů. Metodika psaní této diplomové práce spočívala ve shromáždění potřebných dat, jejich pečlivé analýze a hledání interpretačních a aplikačních východisek relativně mladého a dynamicky se rozvíjejícího oboru internetového práva. Cílem této diplomové práce bylo zodpovězení následujících otázek: a) Je potřeba prostředí internetu právně regulovat? Pokud ano, b) jakým směrem by se měla ubírat legislativní tvorba v oboru práva autorského na internetu? V průběhu výzkumu byly konfrontovány dva protichůdné přístupy. Na jedné straně utopické představy typické pro devadesátá léta,...
Kolektivní správa v digitálním věku
Bajáková, Eva ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je prozkoumat vliv reprodukční a záznamové techniky a globální sítě internet na institut kolektivní správy autorských práv a práv souvisejících s právem autorským jako tradiční součásti systému autorského práva. Práce nejprve zasazuje problematiku institutu kolektivní správy do příslušného právního rámce a historického kontextu. Následuje vymezení účelu kolektivní správy s důrazem na postavení kolektivního správce práv jako prostředníka mezi protichůdnými zájmy nositelů práv a zájmy uživatelů. Předstírá se, že vzhledem ke změně způsobu sdělování díla veřejnosti z "point-to- mass" na "point-to-point" má toto postavení tendenci se oslabovat. Další část práce podrobuje zkoumání faktický a právní monopol kolektivní správy a staví do kontrastu odlišné závěry akademiků vyvozené z koexistence správcovských společností na trhu ve Spojených státech. Je nastíněna problematika licenčních smluv. Práce pokračuje popisem kolize potenciální všudypřítomnosti děl zpřístupněných na internetu s principem teritoriality (lex loci protectionis) a zároveň vysvětluje právní problémy fungování systému recipročních smluv, a to zejména v oblasti práva na ochranu hospodářské soutěže. V souvislosti s rozvojem komunikačních technologií a využíváním počítačových sítí je namísto principu...
Autorské právo v televizní praxi ve světle nové civilní legislativy
Ryšávková, Veronika ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (oponent) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Rigorózní práce se zabývá autorskoprávní problematikou v praxi televizních společností s akcentem na specifickou oblast televizního zpravodajství a publicistiky. Podává základní přehled způsobů, jakými televize řeší požadavky autorského zákona na autorskoprávní ochranu děl, která mají být užita. Rozlišuje užití na smluvní bázi, především prostřednictvím typové licenční smlouvy či smlouvy o dílo, a mimosmluvní užití na základě bezúplatné zpravodajské licence a citace, jež jsou v oblasti zpravodajství a publicistiky využívány nejčastěji. Popsán je též institut kolektivní správy práv, zejména s ohledem na díla audiovizuální a jejich jednotlivé složky. V kontextu rekodifikace soukromého práva s předpokládanou účinností od 1.1.2014 sleduje tato práce též přímé i nepřímé dopady nového civilního kodexu do oblasti autorského práva. V teoretické rovině se pak zabývá některými otázkami, které je potřeba v souvislosti s touto významnou legislativní změnou řešit.
Audiovizuální produkce a autorské právo
Novák, Marek ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Shrnutí Tématem diplomové práce jsou audiovizuální produkce ve vztahu k autorskému právu a vybrané právní vztahy, které mohou vznikat při audiovizuálních produkcích. Tyto právní vztahy jsou významné především z hlediska autorského práva, avšak jsou zmíněny i jejich přesahy do příbuzných právních odvětví, též s ohledem na rekodifikaci občanského práva. První kapitola se zaměřuje na vymezení stěžejních pojmů. V prvé řadě je vymezen pojem audiovizuální produkce jako druh podnikání a podmínky jeho provozování. Dále je zasazen do kontextu autorského práva pojem audiovizuálního díla. Pojem audiovizuálního díla je definován z autorskoprávního hlediska, jsou definovány jeho konstitutivní znaky a je rozebráno specifické pojetí autorství audioviziuálního díla. Dále je věnován prostor tradičnímu třídění audiovizuálních děl a jejich pojetí v některých normách veřejného práva. S ohledem na specifika audiovizuálního díla je zmíněna též povaha děl audiovizuálně užitých. Závěrem první kapitoly je vymezen pojem výrobce, jeho postavení ve vztahu k autorovi audiovizuálního díla a specifická práva, která výrobci přiznává autorský zákon. Stěžejní je kapitola pojednávající o vybraných právních vztazích, které v oblasti audiovize vznikají. Jde především o institut smluvní licence, který je rozebrán v úvodu. Podkapitoly o smluvní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 306 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.