Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Město Tábor v období tzv. pražského jara a v počátcích normalizace (1968-1970)
Rozkydalová, Pavla ; Mücke, Pavel (vedoucí práce) ; Hlaváček, Jiří (oponent)
Hlavním cílem práce je postihnout kulturu okresního města Tábor na pozadí historických událostí let 1968 až 1970. Na pozadí historie jsou popsány jednotlivé kulturní události a život města a ovlivnění politickým děním, které mělo za následek návrat k období před "zlatými šedesátými" léty. Metodou orální historie byly uskutečněny rozhovory s narátory, kteří měli aktivní vztah ke kulturnímu dění města. Na základě jejich svědectví byla vybrána témata ilustrující kulturní pohyb konce šedesátých let jako období uvolnění až po normalizaci, jejímž důsledkem bylo utlumení kulturního vývoje města, především událostí, které se později neslučovaly s politickým vývojem v zemi. Dalšími zdroji, které dokreslují atmosféru tohoto období, jsou prameny politických orgánů města a také Kronika města Tábora. Autorka se snažila na základě sdělení narátorů a s použitím archivních pramenů co nejvěrněji zachytit atmosféru dění ve městě v tomto období. Narátorům byly v rámci rozhovorů položeny otázky z kulturního i politického dění města v daném období, ale stejně tak otázky osobního charakteru. Na jejich základě pak mohl být ilustrován plastický obraz města ve třech daných letech prizmatem pohledu narátorů. KLÍČOVÁ SLOVA Tábor, tzv. pražské jaro, kultura, společenské dění, normalizace, bigbeat, divadlo, kino
Against adaptation: toward transdisciplinarity and minor cinema
Petříková, Linda ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Nováková, Soňa (oponent) ; Burt, Richard (oponent)
Proti adaptaci: za transdisciplinaritu a menšinový film Linda Petříková Abstrakt dizertační práce Studium filmové adaptace se v posledních desetiletích pokoušelo vymanit z krize a oprostit se diskursu zaměřeného na věrnost adaptovanému textu. Cílem této práce je navrhnout nový, v anglo-americkém kontextu často zanedbávaný úhel pohledu na problematiku adaptace, který se nabízí v díle francouzských myslitelů Gillese Deleuze a jeho dvoudílné publikaci o filmu a Jacquese Rancièra, který na Deleuzovy filmové koncepty navazuje a přehodnocuje je. Aniž by se přímo vyjadřovali k problematice adaptace, způsob, jakým oba filosofové nahlížejí film, je neoddělitelný od jejich myšlení o literatuře a ostatních uměleckých forem a médií a poukazuje tak na možný transdisciplinární přístup k adaptaci, který se tato práce pokouší přiblížit. Přestože výběr adaptací Shakespearových dramat se může jevit jako kontraproduktivní vzhledem k tomu, že adaptace jako disciplína se snaží přetrhat své vazby k literárním oborům, cílem těchto případových studií je odhalit "mezery" mezi filmem a literaturou, které se podílejí na vytváření smyslu stejně tak jako vazby a souvislosti. Král Lear Jean-Luca Godarda, Půlnoční zvony Orsona Wellese a Ran Akiry Kurosawy jsou příklady filmového umění, které by Deleuze a Guattari označili za menšinové,...
Příspěvek k propagandě Britského impéria ve filmu v letech 1918-1939
Veselý, Jiří ; Soukup, Jaromír (vedoucí práce) ; Valkoun, Jaroslav (oponent)
Předmětem bakalářské práce je analýza propagandy britského impéria ve filmu v letech 1918-1939. Po první světové válce hrálo sice oslabené, ale stále více se rozpínající britské impérium jednu z rozhodujících rolí na světové politické scéně. Jeho velikost a síla se prezentovala při imperiálních výstavách, v divadelních hrách, na malbách, plakátech, ve školních učebnicích, dětské literatuře, v rozhlasu a také v nově se rozvíjejícím odvětví - ve filmu. Kina lákala obyvatele všech věkových skupin a pomocí filmů bylo možné ovlivňovat veřejné mínění buď přímo propagandistickými snímky, či méně zřetelně pomocí dobrodružných filmů. V práci vycházím z období ,,nového imperialismu" (new imperialism) ve Velké Británii a posuzuji, proč hodnoty běžné na konci devatenáctého století jako militarismus, patriotismus, sociální darwinismus či pocit civilizační mise plněné v koloniích nezmizely s první světovou válkou a přetrvaly právě v kinematografii. Dále vysvětluji, jakým způsobem se britská filmová tvorba vypořádávala s hollywoodskou konkurencí a zda podpora vlády (Cinematographic Film Bill, filmová sekce Britské obchodní komory, tvorba General Post Office) měla na produkci britských filmů nějaký významnější dopad. Cílem práce je prozkoumat v českém prostředí nezmapované téma britské propagandy ve filmu a...
Čas ve filmu. Komparace koncepce Jana Mukařovského a Gillese Deleuze
Kadlecová, Vladimíra ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Michalovič, Peter (oponent)
1. Abstrakt Tématem mé diplomové práce je komparace koncepce uvažování o filmu z dvojí perspektivy. Půjde o porovnání jednak přístupu Jana Mukařovského, českého strukturalisty, který se, jako jeden z prvních v českém kontextu, začal časem ve filmu zabývat a dále přístupu Gillese Deleuze, který se zasloužil o nové pojímání obrazu-času ve filmu, nicméně se značným odstupem od Jana Mukařovského. Cílem bude objasnit, jakým způsobem zapadají pojetí Mukařovského a Deleuze do ostatních koncepcí pojímání času ve filmu, jaké byly vlivy dobových koncepcí času, z jakých zdrojů oba teoretici vycházeli, a také jaké filmy se staly základními východisky pro zkoumání času ve filmu. Metoda komparace bude rozdělena do třech aspektů, jakožto třech rovin porovnávání.
Energeticky úsporná budova kina s galerií
Kučírek, Pavel ; Jelínek, Ondřej (oponent) ; Blasinski, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh nové budovy kina s galerií a jejího technického vybavení. Nepodsklepená budova tvaru L je z poloviny jednopodlažní a z poloviny dvoupodlažní. Nejdůležitější jsou místnosti v přízemí – galerie, kino, foyer a zázemí zaměstnanců. V druhém patře se nachází projekční místnost, místnost zvukaře, nahrávací studio a úpravny zvuku. Nosné i nenosné stěny tvoří plynosilikátové tvárnice, vodorovné nosné prvky jsou navrženy z monolitického železobetonu. Železobetonové schodiště vede do druhého podlaží. Izolace je řešena certifikovanou skladbou ETICS. V budově se nachází 4 vzduchotechnické jednotky řízené pomocí MaR. Na ploché střeše se nachází fotovoltaická elektrárna, je také navržen systém pro využití dešťové vody. Projekt a vizualizace byly zpracovány v software ArchiCAD, MS excel, DEK, Halton HIT, AeroCAD.
Revitalizace a obnova městysu Velké Němčice
Leznarová, Kateřina ; Hýl, Michal (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Obecným tématem diplomové práce je Revitalizace a obnova městysu Velké Němčice. Tato práce se zaměřuje na historický střed Velkých Němčic, konkrétně na obnovu objektů kulturního domu, kina a obecního úřadu, jejich přilehlého veřejného prostranství a celkového napojení na okolí. Jádro práce přináší podrobný návrh rekonstrukce a přestavby stávajících veřejných objektů s přilehlými veřejnými prostory. Součástí práce je také koncepční návrh využití přilehlé parcely místní farnosti. Cílem práce je vytvoření kompaktního kulturního centra s důrazem na prostupnost a využitelnost, začleněním do stávající urbanistické struktury a vymezení funkčního programu. Objekt by se měl stát důležitým kulturním místem multifunkčního využití pro pořádání veřejných akcí, ale také zázemím pro místní obyvatele a jejich koníčky. Dále je kladen důraz na vytvoření kvalitních nástupních prostorů s přímým napojením na okolní prostory a tím napomoci obci v jejím následném rozvoji.
Soundspace
Jandová, Eva ; Kopec, Jakub (oponent) ; Vítek, Jiří (vedoucí práce)
Cieľom práce je výskum vzťahov medzi abstraktným hudobným a fyzickým priestorom, skúmanie rôznych možností prepojenia zvuku, svetla a hmoty v priestore, ich interakcia a vývoj v čase. Poznatky a výstupy boli aplikované pri návrhu kultúrneho objektu umožňujúceho priestorový vizuálno–akustický zážitok s dôrazom na vnímanie človeka. Architektonická forma je inšpirovaná skladbou Giant Steps jazzového skladateľa Johna Coltrana. Jej hudobné prvky boli prepisované a abstrahované do trojrozmerných štruktúr.
Within and Without: Ideology, Cinema, and Yugoslavia in the 1960s and 1980s
Basanovic, Pavle ; Šístek, František (vedoucí práce) ; Žíla, Ondřej (oponent)
Disertace analyzuje socialně-politické funkce jugoslávské kinematografie ve dvou životaplných dekádách 60. a 80. let. Jugoslávská kinematografie sice byla řízena státem, ale svými filmovými reprezentacemi vyjadřovala ideologickou pluralitu, která nabízí bohatější a dynamické porozumění jugoslávskému státu. Disertace vychází z předpokladu, že pozorováním jugoslávské kinematografie od jejího poválečného založení až do jejího rozpuštění na počátku 90. let odhalujeme fascinující ideologickou trajektorii reflektující vyvíjející se obrysy socio- politického a a ekonomického uspořádání Jugoslávie.
Vzduchotechnika kina
Kučírek, Pavel ; Jelínek, Ondřej (oponent) ; Blasinski, Petr (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je návrh tří vzduchotechnických zařízení pro potřeby kina a přilehlých prostor, zázemí pro pracovníky a galerie. Jednotky jsou navrženy tak, aby splňovaly provozní, hygienické a funkční požadavky na vnitřní mikroklima. Úkolem vzduchotechnických zařízení je zajištění vzduchu pro návštěvníky v dostatečné míře, v teplých měsících pokrytí tepelných zisků, v zimních pokrytí tepelných ztrát a dovlhčování vzduchu. Teoretická část je zaměřena na vnitřní mikroklima.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.