Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Globalizace a letecká doprava: strategie středoevropských klasických dopravců
Kořený, Petr ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kopačka, Ludvík (oponent)
Stejně jako se v důsledku globalizace mění svět, mění se i prostředí letecké dopravy. Letecké společnosti jsou nuceny se přizpůsobovat těmto změnám a volit nové strategie, které jim mají dopomoci k úspěšnému fungování. Cílem předkládané diplomové práce je, v souladu s jejím názvem, přiblížení, identifikace a vysvětlení procesů, které významnou měrou ovlivňují současnou podobu světa letecké dopravy s empirickým zaměřením na čtyři středoevropské klasické letecké společnosti. Postupně je probírána problematika globalizace a jejího vlivu na chování ekonomických aktérů, kterými letecké společnosti jsou, dále jsou osvětleny charakteristiky letecké dopravy a jejích součástí, popsáno její prostředí a chování leteckých společností a rozebrány nejnovější strategické trendy, ke kterým se klasické letecké společnosti v současnosti uchylují. Na teoretickou část navazuje část empirická, kde jsou kroky zkoumaných společností rozebrány a osvětleny. Na základě zjištěných teoretických principů fungování současných klasických (síťových) leteckých společností jsou dále formulovány hypotézy týkající se pravděpodobného chování a přijímaných strategií čtyř zkoumaných společností. To, zda stanovené hypotézy jsou zcela, popř. částečně potvrzeny, je diskutováno na konci empirické kapitoly. Klíčová slova: globalizace, letecká...
Změny v letecké dopravě po deregulaci odvětví, specifický případ Německa
Frühauf, Pavel ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Seidenglanz, Daniel (oponent)
Tématem diplomové práce je letecká doprava a její dramatický a dynamický vývoj v posledních dvaceti letech. Klíčovým hybatelem změn byla deregulace leteckých dohod a liberalizace mezinárodních trhů, která proběhla v USA v sedmdesátých a v Evropě v devadesátých letech. Tato práce se zabývá konkrétními i obecnými dopady deregulačních opatření a vývojem celého odvětví letecké dopravy a klade si za cíl identifikovat a analyzovat změny jejich struktur v prostoru a čase. Jedním z hlavních a přímých dopadů a důsledků deregulace je skutečnost, že volný trh umožnil vznik nových nízkonákladových leteckých společností, které výrazně ovlivnily trendy a strukturu letecké dopravy. Změny umožnily větší mobilitu obyvatel, zboží a kapitálu a tím způsobily i částečnou změnu spotřebního chování jednotlivců i institucí a ještě více propojily globální ekonomiku. Zdrojem dat a informací jsou především články v odborných anglicky psaných periodikách. Poznatky jednotlivých analýz a přístupů k výzkumu letecké dopravy agregované v prvních částech této práce jsou následně konfrontovány s empirickým výzkumem. Ten byl proveden na základě statistických dat (za jednotlivá letiště) o leteckém provozu v Německu v letech 1991 až 2010 a ověřuje teoretické koncepty z úvodní obecné části práce. Zahrnuje celé období, kdy probíhalo odbourávání...
Globální města v systému letecké dopravy
Hampl, Pavel ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá významem globálních měst pro síť mezinárodní letecké dopravy. V úvodní části práce jsou uvedeny a popsány významné klasifikace globálních měst a následně je na základě tří vybraných žebříčků globálních měst sestaven pracovní žebříček globálních měst. Následující kapitola je věnována systému letecké dopravy a vymezení hlavních leteckých uzlů v jednotlivých světových regionech. Poté následuje kapitola, ve které je provedena analýza přepravních výkonů letišť globálních měst, analýza tempa růstu letišť globálních měst v letech 2004 - 2008 podle ekonomické vyspělosti států, v nichž leží a identifikace skupiny faktorů, které mají největší vliv na přepravní výkony letecké dopravy v rámci globálních měst. V poslední kapitole prostřednictvím analýzy letecké konektivity globálních měst jsou vybraná globální města seřazena podle jejich propojenosti v rámci letecké sítě. Závěry práce potvrdily, že globální města mají velký význam pro síť mezinárodní letecké dopravy.
Aplikace dodacích parit v Air&Sea přepravě
Lohynská, Veronika ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Linhart, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá praktickou aplikací dodacích parit v námořní a letecké přepravě, která byla provedena u zasílatelské firmy Hellmann Worldwide Logistics s.r.o. Teoretická část charakterizuje leteckou a námořní přepravu se zaměřením na vývoj v Evropě. Probrány jsou Mezinárodní výkladová pravidla INCOTERMS 2010. V praktické části je za pomoci poskytnutých obchodních případů od firmy Hellmann vysvětlena aplikace dodacích parit včetně jejich porovnání. Zvoleny byly vývozní a dovozní operace na trase Evropa a Dálný východ.
Analýza možností osobní přepravy v relaci Praha Ostrava
Sehnoutková, Diana ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Polanská, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu možností osobní přepravy v relaci Praha, Ostrava. Je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou uvedeny základní pojmy a druhy dopravy. Následně je popsána doprava silniční, letecká, vodní a železniční, která je rozebrána nejpodrobněji. Zahrnuty jsou také železniční balíčky, včetně nově přijatého čtvrtého železničního balíčku. Druhá část je již samotný výčet možností přepravy mezi pražským a ostravským regionem a popis jednotlivých společností, které tuto přepravu umožňují. Popsána je i výhodnost či nevýhodnost jednotlivých způsobů přepravy. V závěrečné části jsou všechny druhy dopravy shrnuty a porovnány mezi sebou s ohledem na různé skupiny cestujících. Cílem bakalářské práce je tedy analýza osobní hromadné veřejné přepravy mezi Prahou a Ostravou.
Studie logistiky opatřování se zaměřením na nákup
Picka, Martin ; Nevřela, Tomáš (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na snižování nákladů souvisejících s pořizováním amorfních jader z Číny, konkrétně nákladů na přepravu. Nejdříve je představen výrobní program společnosti, následně jsou uvedeny teoretické poznatky a analýza současného stavu procesu objednávání. Následně jsou navrženy opatření snižující náklady na přepravu a předpoklady pro realizaci těchto návrhů. V závěrečné části jsou vyčísleny přínosy navrženého řešení.
Vyhodnocení závislosti HDP na provozních výkonech letecké dopravy
Tomanová, Veronika Anna ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o výkonech z oblasti letecké dopravy, které jsou vztaženy k výkonnosti národních ekonomik dvou vybraných sousedních zemí, České republiky a Spolkové republiky Německo, a to prostřednictvím hrubého domácího produktu ve zvoleném období. Do provozních výkonů jsou zohledněny zejména přepravní výkony letecké dopravy. První část práce se zabývá provázaností ekonomiky s leteckou dopravou. Stěžejní část pak obsahuje analýzu vývoje HDP a analýzu vývoje přepravních výkonů obou států. Součástí práce je i získání hodnot osobokilometrů na základě spotřeby paliva a vyprodukovaných emisí CO2.
Analýza přepravních toků v letecké dopravě
Šimíček, Martin ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Kujal, Tomáš (vedoucí práce)
ŠIMÍČEK, M. Analýza přepravních toků v letecké dopravě. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2013. 84 s. Vedoucí diplomové práce Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Diplomová práce pojednává o faktorech, které ovlivňují směrování a přepravní výkony v letecké dopravě. Kromě charakteristiky těchto faktorů je hlavním cílem diplomové práce kvantitativně vyhodnotit jejich míru závislosti na přepravních výkonech letecké dopravy. To je provedeno pomocí lineární regresní analýzy. Na základě této analýzy jsou vytvořeny matematické modely závislostí těchto faktorů na přepravních výkonech. V rámci diplomové práce se ověřuje přesnost těchto modelů a zjišťuje se, které z nich jsou použitelné, a které ne. Jejich přesnost je závislá zejména na zvolené trati a na vybraném typu leteckého dopravce.
Využití simulačních modelů a vícekriteriálního rozhodování v letecké dopravě
Kollárová, Veronika ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Tato studie popisuje praktickou aplikaci simulačních modelů s vícekriteriálním hodnocením variant v letecké dopravě. Cílem diplomové práce je poukázat simulací na možnosti vylepšení kapacity počtu příletů a odletů letadel na letiště Milana Rastislava Štefánika v Bratislavě. Z pohledu cestujících je proveden výběr nízkonákladových leteckých společností, které by mohly zvýšit počet poskytnutých letů na letišti. Teoretická část popisuje simulační modely a metody jako WSA, TOPSIS či MAPPAC, jejichž aplikace je využita v praktické části této studie. Výsledky šetření simulačních modelů, za použití zmíněných metod, jsou využity pro následné vícekriteriální hodnocení variant. Výstupem této práce je uspořádané hodnocení nízkonákladových společností s ohledem na využité metody.
Možnosti zvyšování konkurenceschopnosti letecké dopravy
Mikulenka, Jiří ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Čermák, Václav (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vybrané koncepty letecké dopravy, které mají potenciál zvýšit konkurenceschopnost tohoto odvětví. Hlavním cílem této práce je analyzovat a vyčíslit ekonomické a environmentální přínosy zavedení konceptu elektronického pojíždění a konceptu Free Route Airspace v podmínkách užití v České republice. V prvních dvou částech práce jsou popsány teoretické základy a důležité mezinárodní organizace působící v letectví. V hlavní části práce jsou popsány jednotlivé koncepty, uvedena metodika analýz přínosů a prezentovány výsledky. Z výsledků analýz jsou patrné hlavní přínosy zavedení obou konceptů a to ekonomického rázu z pohledu leteckých dopravců ve formě úspor nákladů spojených s pohonnými hmotami a ekologického rázu v podobě snížení množství produkovaných emisních plynů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.