Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 447 záznamů.  začátekpředchozí408 - 417dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Divadlo jako výtvarné médium
Täubelová, Kristýna ; Kalfus, Pavel (vedoucí práce) ; Preková, Jana (oponent) ; Matásek, Petr (oponent)
Ve své disertační práci se zabývám analýzou tvorby scénografa z pozice výtvarnéo umělce, který pracuje s prostředky typickými pro divadlo, to znamená že, užívá divadlo jako výtvarné médium. Tím se také dotýkám existence specifickho proudu v současném divadle, ve kterém dochází k prolínání v tomto případě výtvarných a divadelníh prostředků.
Divadlo jako médium
Žantovská, Irena ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Huk, Jaroslav (oponent)
Disertační práce se zabývala problematikou divadla jako média komunikace asoučasným postavením divadelní komunikace v kontextu ostatních médií. Práce se zaměřila především na specifičnost divadelního představení jako zvláštního komunikačního aktu mezi jevištěm a hledištěm Práce byla rozdělena do teoretické a výzkumné části. Teoretické kapitoly se podrobně zabývaly charakteristikou divadla jako komunikačního média a divadelní komunikace jako specifické sociální interakce, specifickými rysy divadelní komunikace problematikou publika se zdůrazňováním parametru diváka jako antropologické kvality a mapováním společenských determinantů současné divadelní práce.
Může se stát regionální divadlo kulturním centrem?
Šesták, Jiří ; Gajdoš, Július (vedoucí práce) ; Srstka, Jiří (oponent) ; Herman, Josef (oponent) ; Gregorini, Jindřich (oponent)
Tato práce se v rámci úsilí o výzkum dosahu a rozsahu problematiky kulturního managementu praktikovaného v divadle - snaží odpovědět na otázku formulovanou v jejím názvu: Může se stát regionální divadlo kulturním centrem? Postupné ujasňování tohoto cíle, jeho souvislostí a bezprostředních i nepřímých předpokladů takového směřování se v tomto kontextu vedlo k propojení s problematikou divadla v přírodním prostoru, konkrétně využívání možností Otáčivého jeviště v českokrumlovském zámeckém parku. Vynález scénografa Joana Brehmse obsahuje vzhledem ke svému originálnímu přínosu evropskému divadlu podle mého názoru možnost, jak se i rozvíjením tohoco historie Jihočeského divadla otevřela, dostat blíže k realizaci cíle, který mi tanul na mysli. Funkce šéfa činohry i post ředitele Jihočeského divadla mě přiměly k tomu, abych se dále a hlouběji zamýšlel nad problematikou řízení složitého divadelního organismu, a to zejména ve změněných ?tržních? podmínkách.Problematika řízení umělecké potažmo kulturní instituce, jejíž různá řešení jsem poznal nejdřív na vlastní kůži jako herec a pak je musel sám činit v nejrůznějších situacích, do kterých mě přivedl výkon mých manažerských funkcí, tvořila další náplň mého studia.
Od Tylových hereček ke Sklenářové-Malé
Marková Chválová, Lenka ; Sílová, Zuzana (vedoucí práce) ; Císař, Jan (oponent) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Šípek, Jiří (oponent)
Disertační práce podrobně popisuje vývoj ženského herectví a proměny obrazu ženství v dramatu a divadle 19. století v Čechách, od vzniku prvního českého profesionálního hereckého souboru ve 40. letech, až k největší české herečce 19. století, Otýlii Sklenářové-Malé, a klade tento vývoj do přímé souvislosti a spojení s vývojem českého dramatu od J. K. Tyla až k dramatikům Prozatímního divadla, V. Vlčkovi a E. Bozděchovi. Studie sleduje tvůrčí spolupráci výjimečných uměleckých osobností v divadle a zabývá se podobami a smyslem herecké dramaturgie jako možnosti rozvíjení osobitého talentu a bytostného tématu herce. Práce vychází především z autentických dobových svědectví a překonává některé opakované předsudky divadelní historie.
Analýza systému dotací do divadel v Praze
Švecová, Eva ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Jílková, Petra (oponent)
Obsahem této diplomové práce je popis grantového systému v hlavním městě Praze, a to jako jednu z možných variant financování divadel s ohledem na financování kultury. Způsob finanční podpory je silně ovlivněn kulturní politikou v Praze. Hlavním cílem práce je popsání grantového systému Prahy a dále porovnání hospodaření dvou divadel reprezentujících příspěvkovou organizaci města a společnost s ručením omezeným. Dílčím cílem je popsání transformace pražských příspěvkových organizací, divadel. V práci je využita metoda srovnávací analýzy mezi divadly Na zábradlí a Bez zábradlí.
Možnosti financování divadel - Pražská amatérská scéna
Babíčková, Kateřina ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Malcová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se nejprve věnuje vymezení amatérského a profesionálního divadla, uvádí typologii divadel a dále se zabývá jednotlivými právními formami, kterých mohou divadla nabývat. Také se dotýká transformačního procesu divadel se zaměřením na území hl. m. Prahy. Druhá kapitola práce je zaměřena na možnosti financování divadel z veřejných, soukromých i vlastních zdrojů. Důraz je kladen na roli státu a jeho kulturní politiku. Dále jsou zde uvedeny statistiky počtu divadel, jejich právních forem a způsobů financování za posledních několik let. Třetí kapitola práce blíže pojednává o specifikách financování divadel v Praze. Na závěr je zde uveden příklad fungování amatérských souborů v jedné městské části Prahy, v Horních Počernicích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 447 záznamů.   začátekpředchozí408 - 417dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.