Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Emoční inteligence a její měření
Štěpánková, Monika ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Marková, Dagmar (oponent)
Základním tématem této bakalářské práce jsou významné koncepce emoční inteligence a jejich užití při měření tohoto fenoménu. Práce stručně seznamuje se základními rysy koncepcí emoční inteligence i s měřicími nástroji, které jsou s jejími koncepcemi spojené. Zároveň ukazuje, v jaké fázi vývoje se aktuální chápání emoční inteligence nachází. V empirické části bude použit vybraný měřicí nástroj emoční inteligence. Cílem této práce je popsat tři možnosti v měření emoční inteligence a demonstrovat její měření na jednom sebehodnotícím testu. Předpokládaný postup je komparace existujících měřicích metod a následné využití metody SSEIT na vzorku dvou lidí. Úroveň emoční inteligence bude porovnávána dotazníkovým šetřením na vzorku deseti lidí, kteří se s dotazovanými znají. Srovnání výsledků ukáže, nakolik se odpovědi prvotních dvou testovaných osob shodují nebo liší s názory jejich deseti známých a jaká je tedy výpovědní hodnota sebehodnotících testů emoční inteligence.
Aktivity podporující kooperativní chování u dětí předškolního věku
BAKEŠOVÁ, Ivana
Práce ve své teoretické části odlišuje a popisuje různé formy mezilidské interakce s důrazem na kooperaci a kooperativní chování z pohledu sociologie, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Zvláštní pozornost věnuje věkové kategorii předškolních dětí, specifikuje zvlášt-nosti tohoto věku, konkrétní metody a formy vhodné pro rozvoj kooperativního chování a popisuje roli pedagoga v tomto procesu. Dokumentuje souvislost kooperativního chování s výchovně-vzdělávacími cíli RVP PV, konfrontuje kooperativní chování ve vztahu k tzv. Čtyřem pilířům vzdělávání. Dále se dotýká proměnných týkajících se osobnostní vybavenosti jedince ve vztahu ke kooperativnímu chování. Praktická část představuje typy aktivit, o kterých se předpokládá, že mají potenciál navo?dit, resp. rozvíjet kooperativní chování u předškolních dětí. Práce dokumentuje realizaci těchto aktivit s dětmi, poté následuje reflexe průběhu a výsledku činnosti. V souvislosti se základní výzkumnou otázkou hledá a nachází odpověď, zda opravdu aktivity kooperativní chování u dětí navodily a jakou podobu toto chování mělo.
Emoční inteligence u dětí předškolního věku
ŠEBESTOVÁ, Hana
Bakalářská práce pojednává o emoční inteligenci a emočním vývoji předškoních dětí. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů emoční inteligence, emoce, emoční potíže u dětí a možnostmi rozvoje emoční inteligence. Cílem praktické části je povzbudit rozvoj emoční inteligence a zachytit průběh realizace v dětském kolektivu, která je doplněna o kazuistiku. Průzkum je proveden kvalitativní metodou prostřednictvím rozhovoru a zúčastněného pozorování. Závěr bakalářské práce popisuje průběh realizace projektu a posuzuje použité techniky z hlediska jejich přínosnosti pro podporu rozvoje emoční inteligence.
Návrh na zlepšení personální činnosti v organizaci
Tokošová, Irena ; Sklenář, Petr (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena především na řízení lidských zdrojů. Analyzuje efektivitu práce v podniku s orientací na nedostatky personálního charakteru, tzn. na organizační strukturu, kompetence manažera, systém odměňování a hodnocení zaměstnanců a na stresovou zátěž v práci. Obsahuje návrhy řešení týkajících se zlepšení efektivity práce formou personálních změn.
Souvislost mezi emoční inteligencí a partnerskou spokojeností
VENDLOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá souvislostí mezi emoční inteligencí a partnerskou spokojeností. Teoretická část je rozdělena do tří částí. První část se zaměřuje na vznik konstruktu emoční inteligence, na vymezení tohoto pojmu, na teoretická východiska emoční inteligence a taktéž je zde věnována kapitola emocím. Druhá část je věnována partnerské spokojenosti. Autorka zde definuje tento pojem a zabývá se jednotlivými determinantami partnerské spokojenosti. Poslední část teoretické práce se zaměřuje na roli emocí a emoční inteligence v partnerství a na význam jednotlivých kompetencí emoční inteligence v partnerství a na jejich vliv na partnerskou spokojenost. V empirické části autorka ověřuje, zda existuje, či neexistuje vztah mezi mírou emoční inteligence a mírou partnerské spokojenosti u jedinců (n= 178) a párů (n= 89). Byly sestaveny tři hypotézy, z nichž třetí se skládala ze dvou částí. Všechny hypotézy byly vzhledem k výsledkům podpořeny.
Ventilace a regulace emocí u dětí v Mateřské škole v Českém Krumlově.
BEROUNSKÁ, Alice
Bakalářská práce se zabývá tematikou ventilace a regulace emocí u dětí předškolního věku. Teoretická část, čerpaná z literárních zdrojů, obsahuje klíčové pojmy z oblasti vývoje dítěte předškolního věku, emocí a pojmů s nimi spojených a v neposlední řadě mapuje postoj emocí v předškolním věku. V praktické části jsou uvedeny metody v intervenčním programu pro efektivní rozvoj ventilace emocí u dětí předškolního věku. Cílem bakalářské práce bylo zjištění technik ventilace emocí a prověření, jak techniky ventilace emocí působí na vybranou skupinu dětí. Pro splnění těchto cílů jsem použila metody - intervenčního programu, pozorování, rozhovoru, případových studií čtyř dětí předškolního věku z Mateřské školy v Českém Krumlově, které byly vybrány náhodným výběrem. První cíl byl naplněn v teoretické části, kde jsem uvedla techniky ventilace a regulace emocí vyhledané v odborné literatuře. Druhý cíl je naplněn v praktické části bakalářské práce, kde jsou techniky ventilace emocí realizovány prostřednictvím intervenčního programu. Celý intervenční program a pořízená fotodokumentace jsou uvedeny v přílohové části bakalářské práce.
Význam emocí pro socializaci dítěte předškolního věku
ČERNOCHOVÁ, Tamara
Bakalářská práce se zabývá významem emocí pro socializaci dítěte v mateřské škole a poukazuje na možné způsoby jejich rozvíjení a kultivace. V teoretické části jsou objasněny pojmy emoce, socializace, emoční inteligence v souvislosti s předškolním věkem a upozornění na jejich pozici v předškolním vzdělávání, určenou Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V praktické části je zpracovaný projekt na rozvoj emoční inteligence dětí předškolního věku a je provedena evaluace vzdělávacích výsledků. V závěru bakalářské práce jsou uvedeny výsledky a zhodnocení projektu.
Rozvoj empatie jako cíl výchovy a vzdělávání
NOVÁČKOVÁ, Lenka
Tato práce představuje empatii jako jeden z cílů výchovy a vzdělávání. Vymezuje termíny emoce a emoční inteligence. Dále seznamuje s pojmem výchova ve volném čase, její charakteristikou, cíli, a metodami. Zabývá se možnostmi rozvoje empatie ve výchově ve volném čase. Popisuje také cíle předškolního a základního vzdělávání. V kapitole věnované empatii se zabývá historickým vývojem pojmu, vývojovými předpoklady empatie a souvislostmi s morálním vědomím. V poslední kapitole popisuje některé z faktorů, které rozvíjejí empatické chování.
Rozvoj empatie u dětí předškolního věku
NOVÁČKOVÁ, Lenka
Ve své bakalářské práci se zabývám empatií u dětí. V teoretické části představuji emoce, které se na empatii významnou měrou podílí, a vymezuji klíčové pojmy. Tato část obsahuje i strategie, které vedou k rozvoji vcítění. V praktické části popisuji pozorování a především experiment, kdy jsem zkoumala, jestli jsou děti v předškolním věku empatické. Dále nabízím ukázku dvou tématických bloků, které jsem realizovala při mých praxích.
Soft skills a jejich rozvíjení u studentů FM VŠE
Jedounová, Lucie ; Míková, Irena (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
V teoretické části bakalářské práce definuji pojem soft skills, poukazuji na jejich význam pro člověka obecně, především pak pro studenty (absolventy) jako budoucí uchazeče o zaměstnání a popisuji jednotlivé soft skills. Cílem praktické části této práce je zmapovat situaci v oblasti soft skills u studentů 1. a 3. ročníku bakalářského, prezenčního studia a zjistit, zda mají během studia dostatek možností k rozvoji svých měkkých dovedností a zda na konci 3. ročníku u sebe studenti pociťují zlepšení v této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.