Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Praktická dramaturgie. Reflexe vlastní tvůrčí zkušenosti a současné praxe britského divadla
Verecká, Tereza ; VEDRAL, Jan (vedoucí práce) ; HRBEK, Daniel (oponent)
Práce se zaměřuje na možnosti a hranice funkce dramaturga v průběhu tvůrčího procesu zkoušení a na jeho působení v procesu vývoje nových dramatických textů. Autorka zde reflektuje dosavadní setkávání s dramaturgií jako takovou a svou britskou zkušenost získanou během studijního pobytu na Londýnské Rose Brufford College v rámci programu Erasmus. Nesměřuje však k teoretickému zobecnění, ale k záznamu narůstající zkušenosti, ze kterého vyvozujete závěry pro vlastní dramaturgickou práci (a tvorbu).První část práce a analyzuje fenomén první čtené zkoušky v českém a britském kontextu, zabývá se průběhem divadelní zkoušky a definicí vztahů mezi jednotlivými aktéry tohoto procesu V druhé části práce pak autorka popisuje dva různé principy práce zaměřené na vývoj nových dramatických textů a srovnává je se svými zkušenostmi dramatika.Součástí textu práce je také přepis rozhovoru s Christopherem Campbellem, literar managerem londýnského Royal Court Theatre.
Povolání scenárista
Parkanová, Beata ; MAŠEK, Vojtěch (vedoucí práce) ; DUFEK, Jiří (oponent)
Cílem mé magisterské diplomové práce Povolání scenárista je v základních bodech načrtnout témata, týkající se profese scenáristy a zjistit, co mohou studenti udělat pro to, chtějí - li se jako scenáristé živit, a co pro takto zaměřené studenty může udělat sama katedra scenáristiky a dramaturgie. Těžištěm mé práce jsou pro to rozhovory se scenáristy, kterým se psaní scénářů stalo profesí, dotazníky studentům KSD a v neposlední řadě mé osobní studijní a profesní zkušenosti.
Management kina Ponrepo
Přádná, Alena ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Diplomová práce mapuje, následně analyzuje a vyhodnocuje veškeré procesy probíhající v kině Ponrepo. Ačkoliv se jedná o archivní kino, v současné době se podílí na komplexnějších a širších aktivitách než je samotné filmové promítání. Práce tedy pojednává jak o procesech souvisejících s tradiční funkcí Ponrepa, jakožto zprostředkovatele sbírek Národního filmového archivu veřejnosti, tak o procesech spojených s novým posláním kina jako kreativního centra či platformy filmového vzdělávání.
Technologie výroby filmového zvuku
Kolingr, Tomáš ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Truhlář, Filip (oponent)
Cílem této práce je poskytnout základní informace o tvorbě zvukové složky audiovizuálního díla malého rozsahu. V praktické části jsou tyto teoretické znalosti konfrontovány s praktickým postupem tvorby zvukové složky krátkometrážního filmu.
Divadelní tvorba v původně nedivadelním prostoru
Vanišová, Apolena ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
V této práci se zaměřuji na problematiku divadelní tvorby v původně nedivadelním prostoru. Cílem práce je na příkladě konkrétních projektů popsat vztah mezi prostorem, režijní, scénografickou a výtvarnou složkou díla. V práci mapuji svou tvorbu v původně nedivadelním prostoru a popisuji proces vzniku jednotlivých projektů, které jsem v takovém prostoru realizovala. Na základě zkušeností, které jsem získala během realizace řady inscenací, divadelních instalací a jedné výtvarné instalace, představuji možné umělecké přístupy a pracovní postupy. Podstatou práce je hledání a pojmenování momentů, ve kterých prostor ovlivňuje vznikající projekt, a momentů, ve kterých naopak vznikající projekt ovlivňuje již existující, původně nedivadelní, prostor. Práce poskytuje přehled zkušeností, které jsem nabyla během tvorby v původně nedivadelních prostorech, a představuje možné tvůrčí propojení umělecké a produkční činnosti. Čtenáři zde předkládám řadu možných východisek a předpokladů práce v původně nedivadelním prostoru a upozorňuji na její výhody i úskalí.
Scénografie a její dramaturgické aspekty
Vydarená, Tereza ; ŠPLÍCHALOVÁ, Kateřina (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
SCÉNOGRAFIE A JEJÍ DRAMATURGICKÉ ASPEKTY rozebírá principy autorského výtvarného vyjádření na základě dramaturgického myšlení. To se vedle vizuálního komponentu stává jedním z prvotních konstitučních prvků v procesu tvorby autorského výtvarného představení. Jde o průběh vzniku jevištního tvaru, kdy se obraz stává "vypravěčem děje" a instalace "mezníkem mezi obrazem a divadelním představením." Praktická část se zabývá výtvarným autorským představením 4 měsíce Osla a představením Bar ve Folies, které vychází z divadelní práce s lidmi s mentálním postižením. Zde uvedu možnosti dramaturgického myšlení v praxi, a to opět v průběhu zrodu autorského výtvarného představení.
Adaptace nedramatické látky a nepravidelná dramaturgie
Nováková, Marie ; ULLRICHOVÁ, Daria (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozdílem mezi pravidelnou a nepravidelnou dramaturgií. Vymezuje pojem scénář a popisuje možné metody tvorby scénáře, ke kterým autorka uvádí příklady z vlastní praxe a z historie a současnosti českého profesionálního i amatérského divadla. Ve druhé části textu autorka analyzuje inscenace Deník 1959 ? 1974 a Golem, Štvanice, vycházející z nedramatické látky, na kterých spolupracovala jako autorka scénáře a dramaturgyně. Popisuje vlastní postupy při adaptaci deníkové a románové předlohy a vysvětluje úlohu dramaturga na dvou výrazně rozdílných inscenacích.
Vliv digitalizace na provoz a programovou nabídku jednosálových kin
Konopáčová, Jana ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem digitalizace na provoz a změnu programové nabídky jednosálových kin. Cílem je posoudit jednotlivé aspekty přechodu na digitální formát, popsat provoz digitálního kina a analyzovat případné změny ve výběru promítaných filmů. Teoretická část práce shrnuje dostupné informace týkající se dané oblasti, praktická část poté demonstruje fungování dvou vybraných kin ve vztahu k teoreticky nastíněným hypotézám.
Zvuková dramaturgie rozhlasové hry.
Mikyška, Tomáš ; PINKAS, Martin (vedoucí práce) ; ZIKMUND, Tomáš (oponent)
Ve své práci se co možná nejkomplexněji zabývám jednou z nejdůležitějších oblastí přípravy a realizace rozhlasové hry - její zvukovou dramaturgií. V první části systematizuji tvůrčí materiál. Zaměřuji se přitom zejména na jeho formotvorný a významový potenciál v díle. Dále se pak věnuji aplikaci získaných poznatků při samotné realizaci rozhlasové hry. Ve zvukové dramaturgii rozlišuji přitom dvě hlavní fáze: fázi výstavby časové linie díla a fázi výstavby zvukového obrazu. Své dílčí závěry průběžně doplňuji o příklady z praxe, přičemž dávám prostor i úvahám o možných směrech dalšího vývoje. Prací se zároveň snažím reagovat na dosavadní absenci odborného teoretického textu s tímto zaměřením v českém prostředí.
Dílo Vladislava Vančury jako problém dramaturgický
Janál, Zdeněk ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na významnou osobnost umělce Vladislava Vančury a jeho dílo, které chce vidět především ve vnitřních souvislostech a v kontinuálním vývoji Vančurovy tvorby, ale i v souvislostech celospolečenského vývoje. Tuto tvorbu přehledově zkoumá od jejích počátků, tedy od autorova zrání, přes formování jeho uměleckého názoru a účast v Devětsilu ke společenské angažovanosti v protifašistickém odboji, a dále od prvních literárních pokusů přes vrcholná prozaická díla až k obětavé práci na Obrazech z dějin národa českého. Toto zkoumání je vedeno touhou po pochopení některých souvislostí autorovy tvorby a jejích hlavních stavebných rysů, z nichž jmenujme především vytrvalou snahu o objevování nových (nejen) literárních postupů a úspěšné experimentování zejména s jazykovými prostředky směrem k vytvoření svébytného básnického slohu. Tato práce neopomíjí ani další umělecké formy, kterými se Vančura při své všestrannosti rovněž zabýval. Vančura nebyl tvůrcem osamoceným, ale tvůrcem osobitým a nanejvýš originálním, který netvořil odtržen od celkového kulturního dění, ale naopak v jeho centru. Dále se tato diplomová práce zaměřuje na praktickou dramaturgickou činnost jejího autora a analyzuje jeho vlastní práci při převodu Vančurova prozaického díla Marketa Lazarová do podoby volné dramatizace Markéta, dcera Lazarova, kterou připravil společně s režisérem Pavlem Ondruchem k využití pro stejnojmennou absolventskou inscenaci v Divadle DISK. Tato dramatizace se nejeví jako jediný možný způsob převodu Vančurovy novely do divadelní podoby, byla vytvořena s ohledem na konkrétní divadelní podmínky a herecké obsazení, ale i s úctou k Vančurově předloze, jejíhož ducha ctí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.