Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Narativní trhliny a jejich kompenzace
Hoffmann Polenský, Tomáš ; DOLENSKÝ, Martin (vedoucí práce) ; ČIHÁK, Martin (oponent)
Narativní trhliny jsou dramaturgické chyby, které narušují divákovo vnímání příběhu a fikčního světa filmu. Na příkladu divácky nejúspěšnějších českých filmů z let 2000-2010 práce analyzuje konkrétní narativní trhliny a zamýšlí se nad otázkou, jak mohou být tyto filmy úspěšné, přestože vykazují významné nedostatky ve vyprávění příběhu. Práce hledá odpověď na tuto otázku z pohledu diváka i tvůrce. Na základě kognitivistických filmových teorií popisuje autokompenzační procesy, které divák při sledování filmu aplikuje, a popisuje také mechanismy atrakce, jimiž tvůrce narativní trhliny zakrývá.
Stáří v českém filmu po roce 89
Jestřábová, Iva ; RYŠAVÝ, Martin (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
ABSTRAKT Ústředním tématem diplomové práce je analýza způsobu zobrazování stáří a atributů s ním spojených v současném českém filmu ve srovnání s nejnovějšími sociologickými výzkumy zabývající se českými seniory. Práce si klade za cíl zjistit, zdali způsob prezentace seniorů ve filmech koresponduje s realitou a pokud ne, tak proč tomu tak je. Dále se zabývá otázkami, jako jsou specifika současné generace českých seniorů, jejich ekonomické, sociální, ale i rodinné situace a způsoby, jakými jsou tyto aspekty reflektovány ve filmu. Dotýká se i všeobecnějších otázek, jako je stáří a gender, osamělost či svoboda a v neposlední řadě analyzuje způsoby, jakým se českým filmařům daří převést na plátno téma paměti a vzpomínání, které se stářím nerozlučně souvisí.
Distribuce českých celovečerních dokumentárních filmů v kinech
Kubečková, Pavla ; HORSKÁ, Tereza (vedoucí práce) ; DANIELIS, Aleš (oponent)
Tato práce se snaží popsat současné možnosti distribuce českých dokumentárních filmů v kinech. Východiskem je popis modelu, jak kinodistribuce probíhá a shromážděná fakta a statistiky o návštěvnosti dokumentů v kinech v období let 2000-2013. Ty slouží k následné úvaze o potenciálu dokumentárních filmů v kinech, o možném přínosu filmových festivalů na cestě filmu k divákům a o tom, jaké dokumenty má vůbec smysl v kinech uvádět. Součástí práce je i případová studie a srovnání distribuce dvou dokumentárních filmů, které byly v českých kinech uvedeny v roce 2013 - filmů Show! a Šmejdi. Cílem je zamyšlení nad současným stavem a hledání možnosti, jak pozici dokumentárního filmu v rámci kinodistribuce zlepšit a také výhled do budoucna.
Postava Edvarda Beneše v poválečné kinematografii
Krajbich, Josef ; DORUŠKA, Tomáš (vedoucí práce) ; Fisher, Petr (oponent)
Diplomová práce Postava Edvarda Beneše v poválečné kinematografii se zabývá specifickou problematikou vztahu hraného filmu k historii. Vychází z vývoje myšlení v historiografii a postupným uznáním filmu, jako specifického historického pramene. Práce zároveň mapuje zobrazení Beneše od normalizačních Vávrových filmů až po cyklus České století. Zároveň se snažím reflektovat svou praktickou zkušenost s procesem střihu historického dramatu.
Obraz politky ve filmu Ladislava Helgeho
Rousek, Jan ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; BENDOVÁ, Helena (oponent)
Bakalářská práce přináší rozšířený, politický pohled na tvorbu režiséra Ladislava Helgeho, obohacený o dosud marginalizované perspektivy vnímání politického záběru jeho díla. Helge je představen nejen jako filmař, ale především však jako levicový intelektuál, jehož práce překračuje kategorii filmu do politického prostředí. Na základě příkladu politického narativu je dílo režiséra zkoumáno v kontextu doby; rozebrán je vztah mezi filmem a společenskou situací tehdy ovládanou Komunistickou stranou Československa.
Filmová výprava a její zakotvení v 60. letech v tvorbě režiséra Karla Kachyni
Vigner, David ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; OLMER, Vít (oponent)
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá vztahy mezi jednotlivými výtvarnými uměleckými disciplínami, jež jsou stavebními kameny každého filmového díla. Zejména se jedná o lokace, architektonickou, rekvizitní a kostýmní výpravu. Zároveň zkoumá jednotlivé vazby a kontinuitu mezi těmito profesemi, jejichž výtvarno se tak excelentně promítlo v tehdejší filmové tvorbě. Fotogenie, emotivnost a uvěřitelnost filmového příběhu je jedna ze základních prvků filmu. V praktické části se práce zabývá filmovou tvorbou režiséra Karla Kachyni. Především pak analýzou filmové výpravy ve filmech Trápení (1961), Závrať (1962) a Vysoká zeď (1964). Z bakalářské práce mohou čerpat studenti filmové režie, kamery, scénografie či produkce. Práce umožňuje úvod a náhled do této problematiky. Vymezuje základní témata a rozdílnosti ve výtvarném pojetí filmu. Tímto rozšířuje i náhled na československou filmovou tvorbu v šedesátých letech z hlediska filmové výpravy.
Výtvarná koncepce filmu "Wenceslas square" podle scénáře Christopera Markuse a Stephena McFeelyho na motivy povídky Arthura Phillipse. Praha osmdesátých let dvacátého století v hraném filmu.
Železná, Jana ; NEKVASIL, Ondřej (vedoucí práce) ; VLASÁK, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá scénickým filmovým ztvárněním prostředí a dobové atmosféry 80. let 20. století v Praze. Úvodem jsou zachyceny kulturní a historické souvislosti 80. let, které nás uvádějí do optického vnímání této doby. K vytvoření celkového obrazu slouží výčet filmových snímků s typickým výtvarným ztvárněním zmíněných let. Zvláštní pozornost je pak věnována čtyřem celovečerním filmům, které by mohly posloužit jako scénografický genotyp, který lze aplikovat při návrhu filmových scén postnormalizačního pražského prostředí. Největší rozsah diplomové práce je věnován scénickému zpracování filmového scénáře "Wenceslas Square" autorů Christophera Marcuse a Stephena MrFreelyho, který vznikl dle příběhu Arthura Philipse. Jde o netradiční love-story, odehrávající se v Praze 80. let 20. století a končící "Sametovou revolucí", nad kterou ale nikdo z protagonistů nejásá. Přiložen je bodový scénář a návrhy jednotlivých scén, včetně orientačních půdorysů a referenčních fotografií. Klíčová slova: filmové ztvárnění, Praha 80. let 20. století, scénografické zpracování scénáře "Wenceslas Square".
Producentská dramaturgie postavení producenta v českém filmovém p růmyslu a jeho vliv na projekty
Stránská, Martina ; KALLISTA, Jaromír (vedoucí práce) ; ŠUSTER, Jan (oponent)
S "producentskou dramaturgií" jsem se poprvé setkala během workshopu MidPoint, který se věnuje aktivnímu vzdělávání mladých režisérů, scénáristů a producentů. Takovému vzdělávání se věnují i další evropské workshopy (ACE, EAVE) určené pro mladé producenty. Producent zde není brán pouze jako investor, administrativní složka audiovizuálního díla, ale jako jeden ze stěžejních tvůrčích hybatelů projektu. zajímalo mě tedy, co se přesně termín ?producentská dramaturgie? míní, co všechno obsahuje a hlavně, jak se s ním zachází v producentské praxi. Práce vznikla z osobního zájmu o téma a osobní potřeby pojmenovat práci producenta.
Program podpory filmového průmyslu jeho vývoj a analýza v kontextu historic kých i současných forem státní podpory české kinematografie
Michálek, Tomáš ; KALLISTA, Jaromír (vedoucí práce) ; ŠUSTER, Jan (oponent)
Bakalářská práce se bude věnovat postavení státních podpor, především českých filmových pobídek, vůči domácí kinematografii a českému filmovému průmyslu. Výběru totoho tématu předcházelo zavedení filmových pobídek v České republice. Cílem práce bude hledání společných bodů a aspektů Programu podpory filmového průmyslu (filmových pobídek) s již zavedenými státními podporami. Prozkoumání smyslu Programu pro domácí kinematografii a nalezení hodnotících rámců, které podporu Programu určují, lze považovat za důležité. Aby bylo možné obsáhnout tuto problematiku, je třeba ji zasadit do vývojových souvislostí za předpokladu, že není možné zabývat se podstatou filmových pobídek v ČR bez spojitostí s někdejšími příklady dotací a pobídek na českém (československém) území, stějně jako nelze opomenout evropské rámce, které jednotlivé podpory definují.
Stereoskopie v českém autorském filmu Heart Beat 3D Jana Němce
Moravčíková, Darina ; PETRÁŇ, Tomáš (vedoucí práce) ; DAŇHEL, Jan (oponent)
Práce zkoumá přínos vzniku prvního českého celovečerního autorského stereoskopického filmu Heart Beat 3D (2010) režiséra Jana Němce v kontextu historického vývoje a objevování výrazových prostředků tohoto média. K tomu využívá prototypální model dvojího zrození média, navržený André Gaudreaultem a Philipem Marionem ve stati Médium se vždycky rodí dvakrát..., který se snaží postihnout komplexnost zrodu média jako takového. Druhá část práce se věnuje rozboru filmu Heart Beat 3D a způsobu, jakým s výrazovými prostředky stereoskopického filmu nakládá.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.