|
Syndrom vyhoření a jeho prevence v sociální práci v Jindřichově Hradci
GREGOROVÁ, Alena
Gregorová, A. Syndrom vyhoření a jeho prevence v sociální práci v Jindřichově Hradci. České Budějovice. 2013. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra praktické teologie. Vedoucí práce: Mgr. L. Maliňáková. Bakalářská práce se ve svém výzkumném šetření zaměřuje na informovanost sociálních pracovníků, kteří působí ve vybraných organizacích v Jindřichově Hradci o burnout, a rovněž i na to, jaká preventivní opatření byla v jednotlivých organizacích přijata, a jaká další preventivní opatření by přijata být měla. Informace byly zjišťovány od sociálních pracovníků, kteří působí v o. s. OKNA, na probační a mediační službě v Jindřichově Hradci, v Domově seniorů Otín, ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci a na Městském úřadu v Jindřichově Hradci. Výzkum práce byl kvantitativní. Formou dotazníkového šetření respondenti odpovídali také na to, zdali jsou schopni syndrom vyhoření rozpoznat a to nejenom sami na sobě, ale i u svých spolupracovníků. Teoretické kapitoly byly voleny tak, aby sloužily jako vhodný základ pro výzkumné šetření. Prostor zde byl věnován možnému vymezení pojmu syndrom vyhoření, jeho charakteristikám, fázím, příčinám a možným druhům prevence. Dále se teoretická část práce věnovala pojmu stres a profesím, které jsou syndromem vyhoření ohrožené. V souladu s výše uvedeným byly pro potřeby práce stanoveny dva cíle. Prvním cílem je zjistit více o informovanosti sociálních pracovníků vybraných zařízení na Jindřichohradecku o syndromu vyhoření v závislosti na jejich věku, vzdělání a doby strávené na tomto pracovišti, respektive na jejich praxi v sociální oblasti. Druhým cílem je zjistit, jaká preventivní opatření jsou přijata v jednotlivých zařízeních a jaká další opatření by měla podle sociálních pracovníků být přijata. ?
|
| |
|
Purchase decision-making process of consumers in the market of summer vacation
Soroková, Lenka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza kupního rozhodovacího procesu spotřebitele na trhu letních dovolených a zachycení aktuálních trendů v oblasti nákupu letní dovolené na českém trhu. První dvě kapitoly jsou věnovány základním definicím a přístupům, sloužícím k pochopení chování spotřebitele, popisu marketingového mixu cestovního ruchu a faktorů ovlivňujících nákupní rozhodování jedince. Následuje podrobnější rozbor jednotlivých fází kupního rozhodovacího procesu za pomoci sekundárních dat. Ve čtvrté kapitole je stručně popsán trh cestovního ruchu v ČR, jeho subjekty a přehled služeb cestovního ruchu. Závěr práce je věnován rozboru mnou realizovaného dotazníkového šetření a výstupu z něj. Za účelem přiblížení rozhodování jedince o nákupu letní dovolené jsou výsledky vlastního výzkumu podpořeny daty Market - Media - Lifestyle (MML). Shrnutí výsledků šetření a přehledné zobrazení procesu nákupu letní dovolené na základě dostupných dat uzavírá předposlední část. Poslední část práce tvoří její závěr.
|
|
Motivační systém jako součást řízení podniku
HUMŇALOVÁ, Kristýna
V procesu globalizačních změn bude stále více věnována pozornost lidskému kapitálu, neboť významným způsobem přispívá k plnění strategických cílů společnosti, a v konečném důsledku i k dosažení podnikatelského úspěchu a konkurenceschopnosti na trhu. Snahou společnosti by tak mělo být nejen zajištění a udržení kvalifikované pracovní síly, ale také usilování o jejich spokojenost a motivaci, která nepochybně povede k vyšším pracovním výkonům. V tomto smyslu by se mělo ubírat také řízení společnosti. Cílem bakalářské práce bylo zkoumání a popis motivačního systému ve vybraném podniku a jeho dopad na řízení podniku se záměrem dopracovat se v závěru k syntéze zobecněných poznatků i k jednotlivým návrhům pro praxi. První část bakalářské práce je teoretická a věnuje se výkladu pojmů vztahujících se k motivaci v návaznosti na oblast řízení podniku v současné i budoucí (znalostní) společnosti. Následuje praktická část, která obsahuje podrobnou charakteristiku vybraného podniku a vlastní výzkum jeho motivačního systému pomocí adekvátně vytvořeného dotazníku. Průzkum motivačního systému společnosti byl proveden ve společnosti CVP Galvanika s.r.o. u dvou skupin zaměstnanců: řadoví pracovníci a management. Společnost se specializuje na provádění povrchových úprav kovových výrobků a na českém trhu působí jako významný dodavatel pro automobilový průmysl. Na základě analýzy a zhodnocení výsledků z provedeného výzkumu byla pro řízení společnosti navržena zlepšení motivačního systému v oblastech vzdělávání a rozvoje, finančního ohodnocení, nepeněžitých ocenění ve formě pochval či uznání, pracovních podmínek, rozhodování a informovanosti pracovníků. V této situaci záleží už jen na společnosti, zda tyto návrhy přijme za své a začne je implementovat do svého motivačního systému.
|
|
Analýza současné nabídky agroturistických farem v ČR
MATĚJŮ, Hana
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu tržních podmínek a nabídku agroturistických farem v České republice a na čerpání finančních prostředků pro další rozvoj. Počet subjektů poskytujících agroturistiku byl zjišťován prostřednictvím statistického šetření Agrocenzus. Součástí bakalářské práce je vlastní výzkum poptávky a nabídky a sestavení SWOT analýzy pro komparované kraje(Jihočeský a Jihomoravský kraj). Na základě výsledků vlastního výzkumu a získaných informací jsou navrženy změny vedoucí ke zlepšení současného stavu.
|
|
Motivace a stimulace lidských zdrojů ve vybraném podniku
STAŇKOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce byla analýza motivačního systému a pracovní spokojenosti zaměstnanců v závodu Mirovice společnosti Vodňanská drůbež, a. s. a navržení možných změn směřujících ke zlepšení analyzovaného systému. V teoretické části byly shrnuty poznatky z oblasti motivace, stimulace a pracovní spokojenosti. V praktické části byla stručně představena společnost Vodňanská drůbež, a. s. a následně byla provedena analýza motivačního systému a pracovní spokojenosti zaměstnanců v závodu Mirovice pomocí nestrukturovaných rozhovorů a dotazníkového šetření. Na základě zjištěných skutečností byly navrženy změny, které by mohly přispět ke zlepšení analyzovaného systému a tím i k zefektivnění činnosti celého podniku.
|
| |
|
Vliv cestovního ruchu na místní rozvoj v regionu Bystřice nad Pernštejnem
CISÁROVÁ, Jitka
Hlavním cílem diplomové práce je vymezení nabídky cestovního ruchu a poptávky cestovního ruchu po regionu Bystřice nad Pernštejnem. Poptávka po regionu je zjištěna na základě dotazníkového šetření. Prvním dílčím cílem práce je zhodnocení dopadu cestovního ruchu na rozpočet obcí. V této části je nejdříve provedeno terénní šetření mezi starosty obcí v regionu na jejich vnímání problematiky cestovního ruchu. Zhodnocení dopadu cestovního ruchu je provedeno na rozpočet města Bystřice nad Pernštejnem. Nejdříve jsou rozebrány příjmy, výdaje a na závěr celkové dopady. Součástí této části jsou zhodnoceny dopady na zaměstnanost a zjištěna hodnota turistické aktivity v regionu. Druhým dílčím cílem práce je zhodnocení dopadu podpor na produkci v regionu. V této části jsou komparovány projekty do oblasti cestovního ruchu z ostatními projekty a na základě vypočítané hrubé přidané hodnoty zjištěny dopady těchto podpor. Posledním dílčím cílem práce je zjištění multiplikátoru cestovního ruchu. Součástí této části je regionalizace národní symetrické input-output tabulky pro region SO ORP Bystřice nad Pernštejnem. Na základě sestavené tabulky jsou pomocí Matice technických koeficientů, Leontiefovi matice a Inverzní Leontieofovi matice vypočítány multiplikátory vstupů pro jednotlivá odvětví OKEČ. Následně z výdajů turisty je zjištěn celkový multiplikátor cestovního ruchu pro region Bystřice nad Pernštejnem a dopady výdajů turisty na produkci v regionu.
|
|
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
ŠUSTROVÁ, Petra
Hlavním cílem bakalářské práce je provedení výzkumu zaměřeného na zjištění povědomí respondentů o jejich právech v oblasti ochrany spotřebitele u spotřebitelských úvěrů. Vedlejším cílem je na základě zjištěných dat navržení změn pro zlepšení situace.
|
|
Kvalita služeb v hotelnictví s aplikací na vybrané zařízení
Holá, Lucie ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá kvalitou služeb v hotelnictví a analýzou kvality ve vybraném pětihvězdičkovém hotelu. Tato analýza má sloužit jako podklad pro management hotelu, jak by bylo možné zlepšit stávající služby hotelu a tím i spokojenost hostů. Teoretická část se zabývá kvalitou služeb jako důležitou součástí řízení ubytovacích zařízení a také specifiky ubytovacích služeb. Samotná analýza byla provedena v pětihvězdičkovém hotelu Praha. K tomuto účelu byly použity informace z dotazníků o spokojenosti hostů poskytnutých přímo hotelem. Dalším nástrojem byly recenze na portálech Tripadvisor.com, Booking.com a Expedia.com. Na základě těchto podnětů byla vypracována konkrétní opatření, která mají přispět k vyšší spokojenosti s nabízenými službami. Zároveň se práce zabývá samotným dotazníkem, kterým jsou získávány informace od hostů, a snaží se formulovat otázky tak, aby se získané informace daly co nejefektivněji využít.
|