Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38,818 záznamů.  začátekpředchozí38799 - 38808další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.08 vteřin. 

Jedna ruka netleská: Koncepce metodiky výuky semináře Moderního vývoje a teorie urbanismu
Kristek, Jan
V zimním semestru 2011/2012 proběhl na Fakulty architektury VUT v Brně seminář moderního vývoje a teorie urbanismu s názvem MĚSTO: RŮST, IDEOLOGIE, MOC A NÁSILÍ s cílem implementovat teorii a teoretické myšlení jako integrální součást architektonické tvorby. Tomu byla přizpůsobená i metodika výuky a práce se studenty.

Práce s textem ve vyučování geometrii
Roubíček, Filip
Příspěvek pojednává o možnostech využití textu a rozvíjení dovednosti žáků pracovat s textem ve vyučování geometrii. Popisuje žákovské aktivity zaměřené na tvorbu a interpretaci geometrického popisu reálného objektu.

Názory studentů na úroveň osvojení kompetencí potřebných pro výkon učitelské profese
SOKOLÍKOVÁ, Michaela
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak se cítí být studenti připraveni na budoucí profesi učitele v rámci pedagogických a oborově-předmětových kompetencí. Dotazníky, které byly použity k šetření vyplňovali studenti Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a učitelé, kteří se již několik let věnují učitelskému povolání. V práci porovnáváme úroveň osvojení pedagogických kompetencí s úrovní osvojení kompetencí oborově-předmětových. Dále porovnáváme osvojení kompetencí u studentů bakalářského oboru se studenty navazujícího magisterského oboru a v poslední řadě, jak se cítí být připraveni muži a jak ženy. U učitelů jsme se zaměřili na úroveň osvojení kompetencí těsně po skončení studia učitelství a následně na úroveň osvojení kompetencí po letech praxe. Učitelé také odpovídali na otázku, co by mohlo studentům pomoci k osvojení učitelských kompetencí.

Underpricing and the Long-Run Underperformance of IPOs
Pindroch, Michal ; Musílek, Petr (vedoucí práce) ; Witzany, Jiří (oponent)
Akcie, ktoré spoločnosti predávajú v primárnych emisiách, sú väčšinou značne podhodnotené, čo znamená, že ich ceny zaznamenávajú vysoký nárast v priebehu prvého obchodného dňa. Investori tak dosahujú značné jednodňové zhodnotenie svojej investície. Avšak portfólia takýchto investorov strácajú na dlhodobej výkonnosti v porovnaní s výnosnosťou trhu, v prípade, že sú v nich umiestnené len akcie získané z primárnych emisií. Predkladaná diplomová práca sa zaoberá štúdiom týchto anomálií. Diplomová práca si kladie dva hlavné ciele. Prvý spočíva v systematickom zmapovaní empirického výskumu a relevantných teórií zaoberajúcich sa objasnením podhodnotenia akcií v primárnych emisiách a ich dlhodobej nižšej výkonnosti. Obidve anomálie sú navyše skúmané predovšetkým z pohľadu dvoch navzájom si konkurujúcich finančných teórií: hypotézy efektívnych trhov a behaviorálnych financií. Teórie podhodnotenia emisií sú rozdelené do dvoch kategórii. Sú to jednak modely založené na informačnej asymetrii, ktoré predpokladajú, že jeden z účastníkov primárnej emisie akcií je lepšie informovaný ako zostávajúci účastníci, a teda podhodnotenie je výsledkom informačnej nedokonalosti. Na druhej strane sú tu behaviorálne teórie, v prípade ktorých hrá dôležitú rolu iracionálne investorské publikum, ktoré je aj považované za hlavnú príčinu existencie podcenenia. Teórie dlhodobej nízkej výkonnosti sú založené výhradne na behaviorálnych financiách, kde "investičná nálada" hrá primárnu rolu. Naopak, prívrženci teórie efektívnych trhov považujú predstavu o systematickej dlhodobej nižšej výkonnosti akcií za iluzórnu. Druhým cieľom predkladanej diplomovej práce je empiricky otestovať existenciu podhodnotenia a dlhodobej nižšej výkonnosti akcií v primárnych emisiách uskutočnených na európskych trhoch burzovej skupiny NYSE Euronext. Vo všeobecnosti, výsledky ukazujú, že primárne emisie sú nepochybne vo zvolenej vzorke v priemere mierne podcenené. Naopak, hodnotenie dlhodobej výkonnosti poskytuje výsledky, ktoré môžu byť vnímané ako sporné a preto si vyžadujú ďalší výskum.

The invisible hand of market: Adam Smith and G. W. F. Hegel
Krištofóry, Tomáš ; Pavlík, Ján (vedoucí práce) ; Lipka, David (oponent)
Přes veškerou kritiku je Hayekova interpretace Smithovy neviditelné ruky jako metafory pro teorii spontánního řádu jediná dosud platná interpretace neviditelné ruky. Přestože si to v jeho díle všimlo jenom několik autorů, Hegel byl teoretikem spontánního řádu, konkrétně taky spontánního řádu tržního hospodářství, které prokazateně převzal od Adama Smithe. V Hegelě díle sa vyskytuje Smithova neviditelná ruka jako základ, ze kterého vzešla jeho logika ducha, která je proto obecnou teoriíu spontánního řádu, třebaže v metafyzickém vyznění. To, že byl teoretikom spontánního řádu, mu nezabránilo, aby byl intervencionistem. K tomu ho vedl jeho synoptický klam rozumu. Hegel se nikdy nepokoušel aplikovat tento klam na tržní hospodářství. To udělali až marxisté. Něktoří dnešní autoři identifikovali u Hegela teorii spontánního řádu (Sciabarra, Johnson, Cristi), ovšem jejich interpretace ještě nebyla adekvátní Hegelovým textům. Tak jako tito autoři popřeli Popperův a Hayekův nesprávný názor, že Hegel byl filosofem totalitarismu, tak je potřebné obohatit výzkumy novějších autorů o poznatky tohoto textu. Tady se zohledňuje ne to, co o něm napsali pozdější autoři, ale to, především to, co napsal samotný Hegel. Zároveň je předkládaný text pokusem hodnotit dějiny ekonomických teorií z hlediska Smithovy a Hegelovy metodologie.

Tvorba a provozování e-kurzu v e-learningovém prostředí BeeWiser
Havel, Vojtěch ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Matějka, Marek (oponent)
Tato práce se zabývá tvorbou a provozováním e-kurzu v e-learningovém prostředí BeeWiser, firmy StringData s.r.o. Cílem práce je otestovat jednotlivé části vývojového i životního cyklu e-kurzu v tomto prostředí, diskutovat a upozornit na dílčí klady i nedostatky a na závěr zhodnotit použitelnost a konkurenceschopnost aplikace, případně navrhnout možná vylepšení. V teoretické části práce obsahuje úvod do problematiky e-learningu, nastínění výhod a nevýhod oproti klasickému způsobu výuky a v několika úrovních rozebrané požadavky uživatele na aplikaci, zajišťující tvorbu a řízení e-learningového kurzu. V praktické části práce je podle předem nastavených způsobů prostředí BeeWiser otestováno a zhodnoceno.

Manipulace v pedagogické interakci - Učitel jako oběť manipulace
Harder, Petra ; Valenta, Josef (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Převážná část laické veřejnosti má o profesi učitele velmi zkreslené představy a navíc vykazuje tendenci dávat učitelům vinu i za problémy, které přesahují rámec jejich kompetencí. I přes skutečnost, že pedagogickou interakci ovlivňuje celá řada různých faktorů a že se nikdy nejedná o jednosměrný proces, si veřejnost stále častěji odmítá připustit jakoukoliv spoluzodpovědnost při výchově a vzdělávání další generace. Namísto podání pomocné ruky bývá činnost snad každého učitele ve značné míře znesnadňována, ne-li přímo mařena zásahy mnoha vnějších i vnitřních činitelů, což se velmi negativním způsobem odráží v celém systému našeho školství. Pokud si společnost nezačne uvědomovat důležitost a náročnost učitelské profese a nezajistí všem pedagogům lepší podmínky pro jejich práci, nebudou obětí nepříliš uspokojivého stavu našeho školství pouze samotní pedagogové, nýbrž všechny zúčastněné strany, které do pedagogických interakcí vstupují.


Didaktické využití dokumentu ve výuce francouzštiny
Uhrová Kubešová, Lenka ; Loucká, Hana (vedoucí práce) ; Vacula, Richard (oponent)
Autentický dokument tvoří od 70.let 20.století součást cizojazyčné výuky. Cílem této práce je představit východiska didaktického využití autentického dokumentu ve výuce francouzštiny jako je typologie dokumentů, kritéria výběru či přínos dokumentu v rozvíjení komunikativních a obecných kompetencí, analyzovat využití dokumentu ve vybraných učebnicích francouzštiny, ukázat možnosti využití práce s dokumentem na Internetu a představit vlastní návrhy didaktického využití autentických dokumentů.

Jazyková kvalifikace vysokoškoláků ekonomického směru na trhu pracovních příležitostí. Specifika Euroregionu Nisa
Neumannová, Helena ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Horák, Josef (oponent) ; Andrášová, Hana (oponent)
Autorka disertační práce dává do souvislosti vztah mezi jazykovými kompetencemi absolventů bakalářského a magisterského studia Hospodářské fakulty Technické univerzity v Liberci (HF IUL) a jejich šancemi na pracovním trhu. Disertační práce zdůrazňuje důležitost cizojazyčného vzdělávání u vysokoškolských absolventů ekonomických směrů v euroregionu, kde je nabídka pracovních míst silně ovlivněna přílivem zahraničního kapitálu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)