Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika překážek exportu z České republiky
KUBÍNOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá překážkami exportu z České republiky v oblasti potravinářského průmyslu. Jejím cílem bylo analyzovat překážky, se kterými se čeští exportéři setkávaji, a popsat jejich dopad na vývoz. Vedlejším cílem bylo popsat organizace podporující export, které působí na území České republiky.
Analýza podmínek pro vstup firmy na zahraniční trh
PAPOUŠKOVÁ, Jitka
Cílem diplomové práce je analyzovat podmínky vstupu firmy na zahraniční trh. Vybraná firma pracuje v potravinářském průmyslu, konkrétně v pekařství, od roku 1992. Firma zamýšlí dodávat své produkty na rakouský trh. Motivací a řešením pro vstup na rakouský trh je zájem rakouských občanů o pečivo firmy. Vstup na zahraniční trh není jednoduchý. Proto je velice důležité znát všechny podmínky a povinnosti, které musí být splněny. Úkolem práce je všechny tyto povinnosti vyhledat.
Internacionalizace podnikových činností - outsourcing a offshoring
Tyll, Ladislav ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent) ; Sedláček, Stanislav (oponent)
Outsourcing a offshoring představují moderní nástroje řízení podniku, které využívá management s cílem zvýšit konkurenční postavení firmy prostřednictvím lepšího zacílení na svůj hlavní předmět podnikání. Mimoto mohou přinášet i nižší náklady, vyšší flexibilitu nebo vyšší kvalitu procesů. Těchto výhod je v obecné rovině dosahováno buď přenesením některých vnitropodnikových procesů na externího poskytovatele nebo na dceřinou společnost umístěnou v zahraničí. Základním cílem této práce je poskytnout manažerům společností a studentům komplexní pohled na výše uvedené nástroje od fáze strategického rozhodnutí ohledně jejich aplikace, až po jejich konečné hodnocení. Z důvodu maximální objektivity a kompletnosti je součástí práce i problematika daňových optimalizačních modelů s využitím daňových rájů. Aby bylo jasné, které procesy a nástroje jsou manažerům k dispozici v souladu s platnou legislativou, je do práce zahrnuta také oblast transferových cen, jako jednoho z nástrojů daňové optimalizace. V rámci praktické části mé disertační práce se snažím o vytvoření hodnotícího modelu států z pohledu mezinárodního outsourcingu. Tento model je založen na vícekriteriální analýze lokalizačních faktorů, přičemž největší důraz je kladen na minimalizaci rizika selhání ze strany poskytovatele vybraného procesu. Celý model byl také doplněn o zřídka využívané etické faktory. Výsledkem provedené analýzy vybraných států bylo zjištění, že i výrazně nižší náklady na pracovní sílu mohou být vyváženy ostatními lokalizačními faktory, pokud tyto nedosahují významně horších úrovní. V poslední části práce je představena aplikace obou zkoumaných metod v českém textilním průmyslu s cílem přinést důkaz, že jsou při své vhodné kombinaci schopny vést ke zlepšení jeho konkurenčního postavení na zahraničních trzích. Z důvodu mého profesního zaměření byl jako vzorový trh vybráno Rusko. Cílů této práce bylo dosaženo skrze extensivní zkoumání různých informačních zdrojů, vč. statistických dat a dostupných průzkumů prováděných renomovanými institucemi. Konečné závěry byly poté formulovány na základě osobních zkušeností z praxe.
Možnosti financování a pojištění firmy při expanzi na zahraniční trh
OCHOTNÁ, Jana
V dnešní době můžeme říci, že činnost podnikání zahrnuje cestu hledání a objevování nových příležitostí na trhu, schopnost využít nové cesty a převzít riziko, které je spojeno s možným ekonomickým úspěchem i neúspěchem. Moderní svět je světem neustálých změn a nejistot. Zvítězí ten, kdo se naučí využívat příležitosti na trhu a mnohdy i hrozby, které nejistota přináší. Hlavním cílem diplomové práce bylo analyzovat možnosti financování a pojištění vybrané firmy vstupující do mezinárodního prostředí. Dalším cílem bylo provedení analýzy trhu pojišťoven a bank a návrh nejvýhodnější možnosti pro vybraný podnik. Na základě analýzy sledované firmy byl vysloven závěr, že podnik je schopen vstoupit na zahraniční trh přímou obchodní metodou, ale nejdříve by bylo nutné, aby firma prezentovala svou produkci, ceny a informace o firmě na webových stránkách. V rámci analýzy by měla sledovaná firma jasně specifikovat svoji strategii a cíle, provést kalkulace, rozhodnout se jaké pojištění využije při vstupu na zahraniční trh. Dále by se měla rozhodnout jestli využije financování vývozu. Pokud se rozhodne pro financování vývozu, tak se rozhodnout, zda využít financování se soukromou nebo státní podporou. Na základě analýzy je pro exportní činnost firmy nevýhodnější možnost použít vývozní odběratelský úvěr nebo vývozní dodavatelský úvěr a následně pak použít pojištění úvěru poskytované státní nebo soukromou institucí. Dále by měla při vstupu na zahraniční trh využívat řadu pojištění jako například: pojištění nákladu, aut a pojištění proti nezaplacení.
Vstup franchisingového řetězce na zahraniční trh
JANDOŠOVÁ, Petra
Cílem mé práce je zjistit možnosti a podmínky na rozšíření franchisingového konceptu na zaharaničním trhu a vypracovat projekt postupu etablování řetězce ve vybrané zemi. Pro vypracování praktické části jsem oslovila český franchisingový řetězec. Nejdříve jsem analyzovala podmínky řetězce na jeho rozšíření a poté jsem analyzovala podmínky pro vstup do vybrané země. V poslední části jsem zpracovala návrh projektu na vstup franchisingového řetězce Švejk restaurant na Slovensko.
Možnosti vstupu vybraného podniku na zahraniční trh
SAMKOVÁ, Michaela
Cílem diplomové práce bylo analyzovat podmínky vstupu vybraného podniku na zahraniční trh. Provést výzkum forem spolupráce firmy se zahraničím a navrhnout možnosti rozvoje a spolupráce s obchodními partnery. Pro svou práci jsem si vybrala firmu zaměřenou na výrobu a prodej spárovky a nábytku FMP Lignum, která má sídlo v Humpolci. Nyní převažuje obchod na českém trhu, spolupráce se zahraničím se však stále rozvíjí.
Import vybrané komodity do ČR z Indonésie a Vietnamské
HAVLÍČEK, Aleš
Cílem diplomové práce byla analýza dovozu vybrané komodity do ČR z Vietnamské socialistické republiky a Indonésie. Dílčím cílem práce byla komparace dovozu ze států Evropské unie a států nečlenských. Dalším dílčím cílem byla optimalizace dodavatelské struktury a následná implementace.
Franchising jako metoda vstupu na zahraniční trh
Horyelyshev, Arkadiy ; Turnerová, Lenka (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Práce je věnována franchisingu jako nejvhodnější formě vstupu na zahraniční trh. Cíl práce spočívá v analýze možnosti praktického uplatnění franchisingu na Ukrajině. Na začátku práce se zaobírá teoretickým aspektem vstupu na zahraniční trh. Poměrně podrobně jsou v práci prozkoumány různé důvody vstupu na zahraniční trh. Poté jsou definovány nejčastější formy vstupu: fúze, licence, přímý vývoz atd. Ve zbytku teoretické části je uveden důkladný rozbor pojmů a skutečností přímo souvisejících s franchisingem. Druhá část práce má praktický charakter a je věnována aplikaci franchisingu v podmínkách Ukrajiny.
Proces poznání a získání zahraničního trhu pro společnost Habla CZ,s.r.o
Čížková, Lucie ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Kozler, Miloslav (oponent)
Tématem diplomové práce je "Proces poznání a získání zahraničního trhu pro společnost Habla CZ, s. r. o.". Cílem práce je pak posouzení realizovatelnosti vstupu na slovenský trh, který byl předběžně vybrán jako perspektivní. V rámci teoreticko-metologické části práce jsou popsány jednotlivé kroky procesu poznání a získání zahraničního trhu. V praktické části práce jsou pak jednotlivé kroky aplikovány v reálném případě společnosti Habla CZ. V rámci práce je provedena analýza perspektivního trhu, jak z hlediska makrookolí (se zřetelem na politicko-právní stav země, ekonomické, technologické a kulturně-sociální podmínky), tak i z hlediska mikrookolí, se zaměřením na potenciální zákazníky a konkurenci. Na základě provedených analýz je vybrána vhodná forma vstupu na zahraniční trh a stanoven marketingový mix, který může být při vstupu na zahraniční trh využit. V závěru práce je posouzena realizovatelnost navržené možnosti vstupu na zahraniční trh a navržen postup vyjednávání s obchodními partnery.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.