Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37,681 záznamů.  začátekpředchozí37662 - 37671další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.28 vteřin. 

Charakteristika výtvarného projevu u pacientů trpících psychotickým onemocněním
BAROŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce sleduje vývoj a charakteristiku výtvarné tvorby pěti lidí s psychotickým onemocněním v průběhu zhruba tří let, se kterými jsem se setkávala na psychiatrickém oddělení při nemocnici v Táboře. Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se zabývám psychotickým onemocněním, popisem a shrnutím přístupu k psychicky nemocným. Dále popisuje charakteristiky výtvarné tvorby takto nemocných, náročnost práce s nimi a nároky, které jsou kladeny na arteterapeuta. V praktické části se věnuji jednotlivým nemocným. Přibližuji jejich příběhy, přístup k nim, všímám si jejich výtvarné produkce, změny a posunu v průběhu naší spolupráce. Uvádím zde pohled na akutní fázi onemocnění i pohled na fázi stabilizace stavu, s ohledem na jejich výtvarnou tvorbu s přihlédnutím práce a působením arteterapeutky.

Prevence syndromu vyhoření sester
Kosáková, Eva ; Rybářová, Marie (vedoucí práce) ; Hadaš, Lubomír (oponent) ; Hosák, Ladislav (oponent)
Prevence syndromu vyhoření sester Cílem mé práce bylo nastínit problematiku prevence syndromu vyhoření sester a zmapovat existenci preventivních opatření na sledovaných pracovištích. Teoretická část práce zahrnuje popis osobnosti a vysvětlení pojmu syndromu vyhoření, jeho příčiny a diagnostiku. Následuje část věnovaná osobnosti sestry a prevenci v sesterské profesy, komunikačním dovednostem a zvládání stresu. Empirická část byla zpracována na základě výzkumného šetření pomocí dotazníku v Krajské nemocnici v Liberci. Zkoumanými pracovišti byly jednotka intenzivní péče, ambulance a standardní oddělení. I když z empirického šetření nelze vyvodit jednoznačné závěry, v rámci bakalářské práce jsem zjistila převážně kladný postoj nadřízených k sestrám i naopak. Potvrdila se náročnost práce na jednotce intenzivní péče a zvýšená zátěž hlavně mladých sester. Ale ne vždy se věnuje rozvoji syndromu vyhoření patřičná pozornost. Na prvním místě by měla stát vždy prevence.

Relaps u drogových závislostí v o.s. Sananim
Faltinková, Lucie ; Dočkal, Jan (vedoucí práce) ; Radimecký, Josef (oponent)
Cílem mé baklářské práce je seznámit s tímto jevem a se způsoby práce s relapsem v občanském sdružení Sananim, kde jsem absolvovala měsíční stáž. Dále chci nastínit úskalí i možná "pozitiva", která samotný relaps obnáší. Vycházela jsem z odborné literatury, časopisů, rozhovorů s některými terapeuty v o.s. Sananim a také s vlastní zkušenosti s tímto zařízením. Po přiblížení základních pojmů drogové problematiky, nezbytných pro pochopení kontextu, a představení o.s. Sananim, se dále věnuji procesu následné péče, kde objasňuji souvislosti mezi relapsem jako teorií a prací s ním v samotné praxi. Stěžejní část bakalářské práce seznamuje s pojmem relaps a s aspekty, které mohou k jeho výskytu přispět, dále s prevencí tohoto jevu a v neposlední řadě s psychickým dopadem relapsu, kde chci ukázat, že nemusí mít pouze negativní formu. Bakalářská práce se rovněž zabývá rodinou klienta, způsoby, jakými se s touto rodinou v Sananimu pracuje a důvody této spolupráce. Závěr práce tvoří vlastní šetření, jehož cílem je zmapovat u klientů doléčovacího centra některé faktory týkající se relapsu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Návaznost sociálních služeb na výchovná zařízení
Lívancová, Martina ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Koláčková, Jana (oponent)
Jedinec z úplné a funkční rodiny je v osmnácti letech v podstatě dospělý člověk, který má zkušenosti, informace a prožitky. Riskuje, poznává a osamostatňuje se, ale i když se mu první pokusy "vlastního života" nezdaří, zjistí, že ještě není ten správný čas odejít z domova, vždycky se může vrátit domů. S "dospělým" jedincem, který právě opustil dětský domov či výchovný ústav je to jiné. Opustí jediný "domov" a když se zmýlí, nemá se kam vrátit. Je nutností, aby mu ještě někdo pomohl dál, ale jeho "domov" se uzamkl dovršením osmnáctého roku. Kdo nabídne pomoc takovému člověku bez rodinného zázemí, bez jistoty a opory a v neposlední řadě i bez finančního zabezpečení? Pro zmapování a nástin řešení této problematiky jsem si vybrala místo svého bydliště - Český Brod a jeho okolí. Zajímalo mě, kdo zde nabízí pomoc mladým lidem, kteří opustili dětský domov či výchovný ústav. A jak se vyvíjejí osudy těchto mladých lidí, kteří si musejí najít své místo ve společnosti a zařídit si svůj vlastní život. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Teologie a spiritualita eucharistické adorace v nauce a praxi církve po 2. vatikánském koncilu.
Tomšíček, Stanislav ; Kohut, Pavel Vojtěch (vedoucí práce) ; Pelc, Bogdan (oponent)
Resumé Cílem diplomové práce bylo zaměřit se na eucharistickou úctu mimo mši svatou v učení pokoncilního magisteria a na to, jaká je následná praxe eucharistické adorace. Diplomovou práci jsem rozdělil do tří hlavních kapitol. V první kapitole jsem nejprve krátce shrnul používání pojmu fons et culmen v koncilních dokumentech a poukázal jsem na vztah eucharistie s Nejsvětější Trojicí. Druhý vatikánský koncil vyzdvihl slavení eucharistie, které je pramenem křesťanského života a jeho cílem, ke kterému směřuje činnost církve. Slavení eucharistie je tedy počátkem i cílem eucharistické úcty. Proto jsem nejprve nastínil pojetí eucharistie jako díkůvzdání a chvály, oběti, památky a jako hostiny. Tyto aspekty eucharistie se také odrážejí ve spiritualitě eucharistické adorace. Ke konci první kapitoly jsem ještě připojil podkapitolu o přítomnosti Krista v eucharistii. V eucharistii je přítomen Kristus, Bůh i člověk, a proto se eucharistii prokazuje náležitá úcta. Ve druhé kapitole nejprve předkládám shrnutí historického vývoje eucharistické úcty až do Druhého vatikánského koncilu. Poté jsem se zaměřil na koncilní a pokoncilní dokumenty magisteria, věnující se tématice eucharistické úcty. Tyto dokumenty zdůrazňují sepětí eucharistické adorace se slavením eucharistie. Eucharistická úcta prodlužuje sjednocení s Kristem,...

Didaktické inovace ve školní tělesné výchově - kreativně kooperační aktivity.
Karnová, Kateřina ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Didaktické inovace ve školní tělesné výchově - kreativně kooperační pohybové aktivity Cíle práce: Cílem této práce je přinést nové poznatky o dopadu netradičních přístupů ve výuce tělesné výchovy na vztah žáků k pohybovým aktivitám, na míru spokojenosti s realizovanou náplní i na rozvoj individuálních schopností, dovedností, vědomostí i některých osobnostních rysů, tedy klíčových kompetencí ve smyslu reformy českého školství. Metoda: Výzkum porovnává dvě skupiny žáků, skupinu experimentální, ve které byly aplikovány kreativně kooperační pohybové aktivity a skupinu kontrolní, s tradiční výukou tělesné výchovy. K získání dat bylo využito pozorování, rozhovoru formou reflexe se žáky a dotazníkové metody. V dotazníku hodnotili žáci tradiční a inovované pojetí školní tělesné výchovy. Výsledky: Z vyhodnocení výsledků tohoto výzkumného šetření je patrné, že kreativně kooperační aktivity zvýšily zájem žákyň experimentální skupiny o školní i mimoškolní pohybové aktivity. Současně také podpořily rozvoj klíčových kompetencí žákyň - schopnosti přistupovat tvůrčím způsobem k řešení problémů. Uplatnění kooperace ve výuce pozitivně ovlivnilo školní klima a zlepšilo vztahy uvnitř kooperující skupiny. Klíčová slova: Tělesná výchova, žák, učitel, tvořivost, samostatnost, spolupráce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Hranice moci a sebe-reprodukce diktatury sovětského typu v Československu přelomu 40. a 50. let na příkladu podzemních uměleckých skupin
Novák, Daniel ; Machovec, Martin (oponent) ; Pullmann, Michal (vedoucí práce)
Období následující po únoru 1948 je většinou v obecném povědomí zafixované jako doba nejtvrdší represe stalinistického režimu, symbolizované především v podobě z velké části inscenovaného budovatelství, neméně inscenovaných okázalých procesů s "velezrádci", táborů nucených prací a ideologického kýče socialistického realismu. Je proto až podivuhodné, že právě v tomto údobí se v "podzemí" objevuje bohatý svět neoficiálních uměleckých skupin i jednotlivců, kteří se odmítají podvolit strachu z represe, stejně jako tlakům zglajchšaltované společenské objednávky utvářené oficiální kulturní ideologií socialistického realismu. Obyvatelé těchto podzemních ostrovů svobodné imaginace - edice Půlnoc soustředěné okolo postavy Zbyňka Fišera (alias Egona Bondyho), surrealistické skupiny kolem Vladimíra Effenbergera a Karla Teigeho, okruhu Bohumila Hrabala a tzv. Libeňských psychiků (Záběhlické surrealistické skupiny) - v nich zůstávali po celé toto období téměř zcela skryti. Přesto tvořili, živě komunikovali, vydávali vlastní tiskoviny. Jak je to jen možné? Neznamenal snad "totalitaristický" systém totální podřízení života společnosti i každého jednotlivce nárokům a zájmům mocenského aparátu vládnoucí státo-strany? Kdo byli tito lidé? Odkud přicházeli a co je spojovalo? Co na druhé straně okolo poloviny 50. let...

Úloha komunikace mezi trasérem a atletem se zrakovým postižením
Stodůlka, David ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Sýkora, Miloslav (oponent)
Název práce: Úloha komunikace mezi trasérem a atletem se zrakovým postižením Cíl práce: V diplomové práci bych chtěl upozornit na atletiku jako vhodnou sportovní aktivitu pro osoby se zrakovým postižením a seznámit čtenáře s problematikou atletiky osob se zrakovým postižením. Dalším cílem je zjistit úlohu komunikace mezi zrakově postiženým sportovcem a trasérem. Metody práce: Rešerše dostupné literatury a elektronických informačních zdrojů. Sběr dat dotazm'kovým šetřením, rozhovory se zrakově postiženými atlety. Následné porovnání s dosavadními zkušenostmi a vyhodnocení nových závěrů. Výsledky práce: Atletika je vhodnou sportovní aktivitou pro osoby se zrakovým postižením. Dlouhodobá spolupráce atleta s trasérem významně ovlivňuje sportovní výkon. Na zvyšování výkonu má vliv i společná komunikace, která se vytváří v průběhu nácviku atletické disciplíny. Společná komunikace je charakteristická pro každou atletickou dvojici a tudíž nelze striktně postupovat podle předem stanovených bodů. Klíčová slova: atletika, komunikace, zrakové postižení, trasér 2

Výuka náboženství na ZŠ a SŠ. Postoj veřejnosti k tomuto problému.
Ondrejková, Kateřina ; Strašíková, Blanka (oponent) ; Liguš, Ján (vedoucí práce)
Tato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji náboženské výuce a výchově v průběhu dějin, zabývám se osobností učitele náboženství (předpoklady a hlavní požadavky na osobnost učitele náboženství) a v neposlední řadě také postavením náboženství, církevních škol a církví v současném právním řádu České republiky. V praktické části jsem se zaměřila na konkrétní názory tří zkoumaných skupin - rodičů, žáků a pedagogů jedné pražské základní školy. Na jejich postoje k náboženství obecně, postoje ke křesťanství a jiným náboženstvím. Zjišťovala jsem jejich názor na možnost výuky náboženství na školách. Pokusila jsem se zjistit, jaké vidí dnešní rodiče důvody pro a proti výuce náboženství.

Předčasný čtenář v prvním ročníku základní školy
Brejlová, Helena ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Wildová, Radka (vedoucí práce)
Při vstupu do 1. ročníku základní školy se u dítěte posuzuje úroveň jeho schopností z hlediska následného bezproblémového vzdělávání ve škole. Často se však při tomto procesu věnuje velká pozornost odhalení některých nedostatků a nebere se v úvahu případná rozvinutější schopnost, která může také ovlivnit školní výuku u dítěte. Z tohoto důvodu jsem se rozhodla zaměřit svou diplomovou práci na předčasné čtenáře, neboť ti patří k dětem, u nichž je dovednost čtení, která má být rozvíjena až ve školní výuce, již rozvinuta, a proto by měla být tato skutečnost brána v úvahu a následně zohledněna během školní výuky. Teoretická část této práce je nejprve věnována předškolnímu vzdělávání, neboť to pokládá základy pro další vzdělávání dětí a během něj si děti osvojují základní schopnosti a dovednosti, na které se poté ve školní výuce navazuje. Jsou zde vymezena také specifika předškolního dítěte, na nichž je předškolní vzdělávání založeno. V kapitole o předškolní přípravě dítěte na čtení je popsána problematika kolem předčasných čtenářů. Další část se zaměřuje na období přechodu dítěte do školní docházky, kde se pozornost soustřeďuje na důležité změny, které proběhnou ve způsobu života dítěte, jeho okolí i v samotné dětské osobnosti. V této oblasti se také objevuje otázka školní připravenosti a zralosti dítěte....