Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teologie a spiritualita eucharistické adorace v nauce a praxi církve po 2. vatikánském koncilu.
Tomšíček, Stanislav ; Kohut, Pavel Vojtěch (vedoucí práce) ; Pelc, Bogdan (oponent)
Resumé Cílem diplomové práce bylo zaměřit se na eucharistickou úctu mimo mši svatou v učení pokoncilního magisteria a na to, jaká je následná praxe eucharistické adorace. Diplomovou práci jsem rozdělil do tří hlavních kapitol. V první kapitole jsem nejprve krátce shrnul používání pojmu fons et culmen v koncilních dokumentech a poukázal jsem na vztah eucharistie s Nejsvětější Trojicí. Druhý vatikánský koncil vyzdvihl slavení eucharistie, které je pramenem křesťanského života a jeho cílem, ke kterému směřuje činnost církve. Slavení eucharistie je tedy počátkem i cílem eucharistické úcty. Proto jsem nejprve nastínil pojetí eucharistie jako díkůvzdání a chvály, oběti, památky a jako hostiny. Tyto aspekty eucharistie se také odrážejí ve spiritualitě eucharistické adorace. Ke konci první kapitoly jsem ještě připojil podkapitolu o přítomnosti Krista v eucharistii. V eucharistii je přítomen Kristus, Bůh i člověk, a proto se eucharistii prokazuje náležitá úcta. Ve druhé kapitole nejprve předkládám shrnutí historického vývoje eucharistické úcty až do Druhého vatikánského koncilu. Poté jsem se zaměřil na koncilní a pokoncilní dokumenty magisteria, věnující se tématice eucharistické úcty. Tyto dokumenty zdůrazňují sepětí eucharistické adorace se slavením eucharistie. Eucharistická úcta prodlužuje sjednocení s Kristem,...
Teologie a spiritualita eucharistické adorace v nauce a praxi církve po 2. vatikánském koncilu.
Tomšíček, Stanislav ; Kohut, Pavel Vojtěch (vedoucí práce) ; Pelc, Bogdan (oponent)
Resumé Cílem diplomové práce bylo zaměřit se na eucharistickou úctu mimo mši svatou v učení pokoncilního magisteria a na to, jaká je následná praxe eucharistické adorace. Diplomovou práci jsem rozdělil do tří hlavních kapitol. V první kapitole jsem nejprve krátce shrnul používání pojmu fons et culmen v koncilních dokumentech a poukázal jsem na vztah eucharistie s Nejsvětější Trojicí. Druhý vatikánský koncil vyzdvihl slavení eucharistie, které je pramenem křesťanského života a jeho cílem, ke kterému směřuje činnost církve. Slavení eucharistie je tedy počátkem i cílem eucharistické úcty. Proto jsem nejprve nastínil pojetí eucharistie jako díkůvzdání a chvály, oběti, památky a jako hostiny. Tyto aspekty eucharistie se také odrážejí ve spiritualitě eucharistické adorace. Ke konci první kapitoly jsem ještě připojil podkapitolu o přítomnosti Krista v eucharistii. V eucharistii je přítomen Kristus, Bůh i člověk, a proto se eucharistii prokazuje náležitá úcta. Ve druhé kapitole nejprve předkládám shrnutí historického vývoje eucharistické úcty až do Druhého vatikánského koncilu. Poté jsem se zaměřil na koncilní a pokoncilní dokumenty magisteria, věnující se tématice eucharistické úcty. Tyto dokumenty zdůrazňují sepětí eucharistické adorace se slavením eucharistie. Eucharistická úcta prodlužuje sjednocení s Kristem,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.