Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odhad 3D pozice vozidel z dopravních kamer
Pospíšil, Ondřej ; Herout, Adam (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit metodu pro odhad 3D pozice vozidel z dopravních kamer. V práci jsou probrány existující metody pro detekci a odhad pozice vozidel. Součástí práce je i sestavení datové sady pro trénování a experimenty nad navrženou metodou pro odhad pozice vozidel. Navržená metoda používá konvoluční neuronovou síť pro regresi podstavy vozidla na obrázku. Pozice vozidla je poté promítnuta do roviny silnice pomocí homografie. Experimenty shrnují trénovaní a vyhodnocení metody pro odhad pozice a přesnosti ruční anotace pozice.
Surveillance Video Search
Piwowarski, Lukáš ; Ali, Anas (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
With the growing number of video recordings produced by security cameras, the demand for systems that are able to search them is growing as well. This work examines such systems and methods that are behind them. The introduction of this thesis describes the scheme of surveillance video search systems together with the methods that these systems use to store information they obtain during the video analysis. Algorithms for object detection (YOLO) and object tracking (DeepSort) are also introduced. These algorithms are then used in a system created for the practical part of this thesis. The end of the thesis describes the created system, which uses the trajectories of detected objects in searched video recordings. To specify the searched events, the proposed query language within this work is used. This language consists of so-called search blocks, the composition of which can be used to define situations such as: "a person got out of a car" or "a car stopped in a parking space".
Rozšířená realita pro výuku hry na kytaru/baskytaru
Kajan, Miroslav ; Zachariáš, Michal (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a implementaci systému pro výuku hry na kytaru prostřednictvím technologie rozšířené reality. Hráč k dosáhnutí výsledku potřebuje jen webkameru a samotný nástroj. Systém postavený na principu homografie a dalších technik pro práci s obrazem vykresluje tóny vybraného trénovaného prvku (akord nebo stupnice) přímo do snímku zachyceného webkamerou.
Mobilní aplikace pro vyhledání knihy v regálu
Švec, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem nástroje pro vyhledávání knihy pomocí kamery na zařízení s operačním systémem Android. Součástí práce je implementace prototypu aplikace, která navržený nástroj využívá. Nástroj používá algoritmy počítačového vidění z knihovny OpenCV.
Automatické zpracování ručně opravených testů
Pelantová, Lucie ; Herout, Adam (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je hromadné zpracování ručně opravených testů. Podstatou řešení tohoto problému je detekce tabulky. Struktura tabulky je nalezena nejprvne na vzorové straně a následně je vyhledávána ve zpracovávaných formulářích. Odpovídající si nalezené části tabulky jsou využity k~výpočtu homografie. Po aplikování transformační matice jsou vysegmentována data a předána k~rozpoznání ručně psaného textu. Práce obsahuje vyhodnocení přesnosti jednotlivých částí systému a možnosti využití v~praxi. Výsledná aplikace má umožnit efektivní efektivní segmentaci dat ze strukturovaných dokumentů.
Rozšířená realita pro deskové hry a vzdělávací aplikace
Záleský, Jiří ; Kapinus, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu rozšířené reality a jejího užití pro stolní hry a výukové aplikace na interaktivním stole. Cílem bylo vytvoření samostatného systému umožňujícího snadné vytváření her pro interaktivní stůl, a to formou návrhu systému umožňujícího komunikaci s interaktivním stolem a vývojem demoaplikace, která prezentuje funkcionalitu systému. V části týkající se návrhu systému byly představeny v práci použité technologie a nástroje, např. C++, Qt nebo Catkin, a vytvořen první návrh hry - demoaplikace. V implementační části je vysvětlen způsob převodu návrhu na fungující aplikaci, včetně popisu vnitřní struktury aplikace. Poslední část práce, věnovaná testování, přináší kromě odhalení chyb aplikace i další návrhy na její rozšíření v budoucnu. Výsledkem práce je fungující systém pro rozšířenou realitu a demoaplikace na něho navazující, což v budoucnu poslouží k vytváření dalších programů využívajících interaktivní stůl. Systém je určený pro použití na interaktivním stole ARTable3.
Rychlá re-kalibrace PTZ kamery pro analýzu dopravy
Dřevo, Aleš ; Juránek, Roman (oponent) ; Sochor, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou  re-kalibrace PTZ kamery při jejím pohybu. Cílem práce je udržet kameru ve zkalibrovaném stavu z výchozího stavu, kdy jsou známé pozice úběžníků v obraze. Jejich pozice jsou při pohybu kamery udržovány, a to pomocí dvou implementovaných metod. První metoda je založena na principu homografie, druhá pak na principu dvojpoměru. Výsledky ukazují, že obě tyto metody fungují především pro udržení pozice prvních úběžníků. V případě druhých úběžníků vznikají různé problémy a výsledky jsou často poměrně nepřesné.
Sledování pohybu hlavy ve snímcích
Sieber, Lukáš ; Babinec, Tomáš (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá určením polohy a natočení hlavy v reálném čase ze snímků pořízených webovou kamerou vůči pevným ramenům. Dále poukazuje na výhody využití Open CV. Zahrnut je též podrobnější popis užitých funkcí Open CV, jako například optický tok, hledání korespondujících dvojic 3D-2D bodů a mimo jiné také operace s rotační maticí. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky a navržen další možný postup.
Sledování pohybu hlavy ve snímcích
Sieber, Lukáš ; Babinec, Tomáš (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá určením polohy a natočení hlavy v reálném čase ze snímků pořízených webovou kamerou vůči pevným ramenům. Dále poukazuje na výhody využití Open CV. Zahrnut je též podrobnější popis užitých funkcí Open CV, jako například optický tok, hledání korespondujících dvojic 3D-2D bodů a mimo jiné také operace s rotační maticí. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky a navržen další možný postup.
Promítané uživatelské rozhraní - desková hra
Jílek, Radim ; Najman, Pavel (oponent) ; Zahrádka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou studií využívajících promítané uživatelské rozhraní, návrhem aplikace, která využívá toto rozhraní. Cílem práce bylo vytvořit fungující rozhraní, které by umožňovalo simulaci deskové hry "Člověče nezlob se!" s využitím ovládání pomocí gest ruky. Výsledkem práce je fungující univerzální rozhraní, které umožňuje vzájemnou kalibraci kamery a projektoru za využití kalibračního tělesa. Dále toto rozhraní poskytuje detektor, který je využit pro detekci ruky v obraze kamery.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.