Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv dálnice D5 na rozvoj Rokycan
Plecitá, Monika ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Výstavba dálnic a všeobecně rychlostních silnic probíhá po celém světě již desítky let. Jako jedna z hlavních výhod této výstavby se téměř automaticky, kromě zlepšení dopravní situace, uvádí prospěch pro regionální rozvoj v dotčených územích. Vypracovaných studií o vlivu dálnic na regionální rozvoj se ale nabízí málo a většina navíc pochází ze zahraničí. Studie ukazují, že na každý region působí přítomnost dálnice jinak. V periferních oblastech mohou spíše dále prohlubovat rozdíly mezi jádrem a periferií. Rokycany v této případové studii figurují jako poměrně silné centrum pro své zázemí a díky dálnici D5 jako suburbánní zóna nedaleké a více jak desetkrát větší Plzně. Odvedení dopravy z centra Rokycan bylo nutné i přesto, že místní obchodníci tím mohou pociťovat pokles tržeb. Představitelé města i větší firmy přítomnost dálnice vítají. Rozvoj Rokycan způsobený dálnicí D5 však potvrdit nelze. Klíčová slova: dálnice, regionální rozvoj, Rokycany, dotazníkové šetření
Vliv dálnice D5 na rozvoj Rokycan
Plecitá, Monika ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Výstavba dálnic a všeobecně rychlostních silnic probíhá po celém světě již desítky let. Jako jedna z hlavních výhod této výstavby se téměř automaticky, kromě zlepšení dopravní situace, uvádí prospěch pro regionální rozvoj v dotčených územích. Vypracovaných studií o vlivu dálnic na regionální rozvoj se ale nabízí málo a většina navíc pochází ze zahraničí. Studie ukazují, že na každý region působí přítomnost dálnice jinak, ale také stále častěji upozorňují na negativní vlivy dálnic na regionální rozvoj hlavně v periferních oblastech, kde tak spíše dále prohlubují rozdíly mezi jádrem a periferií. Rokycany v této případové studii figurují jako poměrně silné centrum pro své zázemí a díky dálnici D5 jako suburbánní zóna nedaleké a více jak desetkrát větší Plzně. Odvedení dopravy z centra města bylo nutné i přesto, že místní obchodníci tím mohou pociťovat pokles tržeb. Představitelé města i větší firmy přítomnost dálnice vítají.
Skalice, Lysice, Bořitov - přeložka I/43 ve stopě D43
Hapl, Michal ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
PŘEDMĚTEM DIPLOMOVÉ PRÁCE JE ZHODNOTIT STÁVAJÍCÍ STAV KOMUNIKACE I/43 V ÚSEKU SKALICE NAD SVITAVOU A BOŘITOVEM, NAJÍT NA DANÉM ÚSEKU ZÁVADY A NAJÍT VHODNOU VARIANTU PŘELOŽKY TÉTO KOMUNIKACE V PLÁNOVANÉ TRASE DÁLNICE D43. ŘEŠENÍ ZAHRNUJE NAPOJENÍ NA STÁVAJÍCÍ SILNIČNÍ SÍŤ A PŘELOŽKY KŘÍŽENÝCH KOMUNIKACÍ.
Vybrané části stavebně technologického projektu při modernizaci úseku dálnice D1
Kocman, Jan ; Štěpán, Richard (oponent) ; Motyčka, Vít (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce jsou vybrané části stavebně technologického projektu modernizace nejstarší a nejfrekventovanější dálnice D1 – úseku 21 u Velké Biteše. Obsahem práce je především objasnění problematiky rekonstrukce dálnice při provozu. Rozčlenění stavby na dílčí etapy. Pro celou stavbu jsem zpracoval etapový časový harmonogram, plán nasazení strojů a schémata dopravních opatření. Byl vybrán jeden dílčí úsek, na který byl zpracován podrobný časový plán a plán zajištění materiálových zdrojů a schémata postupu výstavby vybrané etapy. Dále jsou vytvořeny technologické předpisy pro konstrukční vrstvy vozovek. Dále je zpracován návrh zařízení staveniště, který je stejný pro celou realizaci nástavby, situace zařízení staveniště, technická zpráva objektu a BOZP.
Modifikace plánu výstavby liniové stavby
Mudrák, Miroslav ; Kocanda,, Pavel (oponent) ; Nový, Martin (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá modifikací plánu realizace liniové stavby, pomocí úpravy smluvních podmínek. Teoretická část v úvodu popisuje témata projektové řízení staveb, zadávání veřejných zakázek a dopravní politika České republiky. Dále mapuje historii, stav a rozvoj dálniční sítě. V závěru představuje modernizovaný úsek dálnice D1. Praktická část se zabývá aplikací modifikovaného řešení na projektu Modernizace dálnice D1 – úsek 22, zavedením směnného provozu při výstavbě. Řeší zejména vliv směnného provozu na etapizaci výstavby, časový plán, finanční plán a porovnává pozitivní stránky řešení proti negativním. Závěrem je provedeno vyhodnocení efektivity skutečné a modifikované varianty výstavby.
Analýza potencionálních dopadů zavedení mýtného pro vozidla pod 3,5 tuny v České repulice
Srnka, Jan ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou potencionálních dopadů při zavedení mýtného pro vozidla pod 3,5 tuny. Cílem práce je zhodnocení možných dopadů a vydání doporučení vládě, zda přistoupit k zavedení mýtného. K naplnění tohoto cíle byla využita kvantitativní metoda dotazníkového šetření, která zjišťovala dopad při zavedení mýtného ve výši 0,40 Kč na kilometr pro vozidla pod 3,5 tuny a zároveň analýza dostupných dat ohledně dopravy, nehod a úmrtí na českých silnicích. V teoretické části je popsán současný systém dálničních známek, historie dálnic a jejich současný stav, systém v evropských zemích a teoretické aspekty cost-benefit analýzy. V praktické části jsou počítány náklady tří tras pro zjištění celkových nákladů jízdy při využití placených úseků a při objíždění placených úseků za současného stavu a při zavedení mýtného a dále možné dopady při objíždění placených úseků z důvodu zavedení mýtného pro vozidla pod 3,5 tuny. Závěr diplomové práce shrnuje nejdůležitější poznatky a upozorňuje na možné negativní dopady.
Most na dálnici
Juřicová, Markéta ; Řehulka, Martin (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem šikmého dálničního mostu přes údolí potoka Pustějovského. Ze tří navrhovaných variant je vybrán dvoutrámový spojitý nosník o třech polích. Statický výpočet je vypracován podle evropských norem- Eurokódu. Konstrukce je navržena a posuzována pro mezní stavy dočasných a trvalých zatěžovacích podmínek. A dále je vypracována detailní a přehledná výkresová dokumentace, vizualizace mostu a stavební postup.
Návrh mostu na dálnici D1 (Jánovce - Jabloňov)
Kopřiva, Jan ; Nováček, Jan (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout most přes údolí na dálnici D1. Délka nosné konstrukce je 170m. Nosná konstrukce je tvořena předpjatým nosníkem o 4 polích. Délka polí je 36+48+48+36m. Konstrukce je vyšetřena v provozních stádiích i ve fázích výstavby dle platných norem.
Dalniční most u Soběslavi - příprava, realizace a řízení stavby
Topinka, Jiří ; Špinar, Petr (oponent) ; Hrazdil, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává Stavebně technologický projekt a realizaci dálničního mostu u Soběslavi, na trase dálnice D3, úsek D3 Tábor – Veselí nad Lužnicí, konkrétně SO 7-216 Most přes silnici III/15527, Černovický potok a biokoridor v km 94,100. Jedná se o trvalý silniční most o 25 polích se spojitou konstrukcí z prefabrikovaných, podélně předpjatých betonových nosníků, spřažených betonovou deskou.
Dálniční most přes údolí potoka Polančice
Dvořáková, Anna ; Pachl, Radek (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem dálničního mostu přes údolí potoka Polančice a přes polní cestu. Jsou navrženy 4 varianty přemostění, z nichž je vybrána varianta dvoukomorového nosníku o čtyřech polí. Je zpracován podrobný statický výpočet a most je posouzen na mezní stavy pro dočasné i trvalé návrhové situace dle evropských norem-Eurokódů. Je vypracována podrobná i přehledná výkresová dokumentace, vizualizace mostu a stavební postup.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.