Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,259 záznamů.  začátekpředchozí36250 - 36259  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.04 vteřin. 

Měření postojů
Macháčková, Hana ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Táborský, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem měření postojů. Jejím cílem je ukázat možné přístupy ke zkoumání postojů používané v sociálních vědách a marketingovém výzkumu a zasadit je do širších metodologických souvislostí, důraz je přitom kladen na popis jednorozměrných škálovacích metod. Práce je členěna do čtyř částí. První část se zabývá obecným konceptem postojů. Druhá část se věnuje obecným metodologickým problémům měření, a otázkám kvality měření především v sociálních vědách, tématu validity a reliability měření. Dále jsou tu popsány základní možné přístupy ke zkoumání postojů. Třetí a čtvrtá část se zabývá jednotlivými škálovacími technikami.

Rozdíly v propagaci a prodeji originálních a generických léků
Pištora, Martin Bc. ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Střítecký, Rudolf (oponent)
Analýza rozdílných přístupů v prodeji a propagaci originálních léků a generických následovníků. Výzkum, který by měl potvrdit, zda originální léky jsou propagovány na základě kvality a nižších vedlejších účinků a generika na základě ceny. Zda na propagaci mají vliv postoje lékařů, pojišťoven a lékárníků? Popis současné situace na českém trhu, zákonná omezení.

Odstraňování farmak v kořenových čistírnách odpadních vod
Hamanová, Sabina ; Fuksa, Josef (vedoucí práce) ; Cajthaml, Tomáš (oponent)
Souhrn Tato literární rešerše se zabývá odstraňováním farmak v kořenových čistírnách odpadních vod a porovnáním účinností odstraňování mezi kořenovými čistírnami a mechanicko-biologickými čistírnami. V první části je popsán průběh klasické čistírny odpadních vod, následován detailním popisem o kořenových čistírnách. Pozornost je věnována rozdělení kořenových čistíren, jejím základním funkčním principům, fyzikálně- chemickým parametrům a vegetaci. V rešerši je dále uveden popis konkrétních sledovaných léčiv s možnými riziky. Vše je zakončeno srovnávacími studiemi z různých států, které se zaměřují na odstraňování organických látek, zejména farmak, v odpadních vodách pomocí různých mechanismů včetně využití kořenových čistíren. Klíčová slova: PPCPs, kořenová čistírna, ČOV, odpadní voda

Vývoj místní samosprávy v obci Žíšov
Koubová, Markéta ; Bubeníček, Václav (vedoucí práce) ; Michaela, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vývoje místní samosprávy v obci Žíšov, která leží v Jihočeském kraji. Práce je rozdělena na dvě části. Na teoretickou a praktickou. V teoretické části práce je charakteristika orgánů obecní samosprávy, komunálního volebního procesu a lokálního stranictví. Dále se zabývá charakteristikou typologie lokálních stranických systémů podle Petra Jüptnera a Václava Bubeníčka, participace občanů na politickém životě a na štěpení uvnitř komunit. V praktické části práce je nejprve charakteristika obce Žíšov z demografického hlediska a stručné historie obce. Další zkoumanou problematikou jsou socioekonomické ukazatele obce. Klíčovou částí praktické části je analýza volebních období v letech 1994 - 2014. Detailně zkoumá každé volební období. Závěrem práce je popis charakteru lokální politiky.

Firma v konkurenčním prostředí
Dvořáková, Lenka ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na charakteristiku firmy v konkurenčním prostředí. V teoretické části jsou popsány formy podnikání. Jak popis konkurence dokonalé, tak i nedokonalé. Je zde charakterizován marketingový mix, vnitřní i vnější prostředí firmy a blíže specifikovány vybrané analýzy z obou těchto prostředí. Vlastní práce se zaměřuje na tři mediální agentury, které jsou podrobněji popsány. Jsou charakterizovány také lokality, kde vybrané agentury působí. Od místa působení se odvíjí postavení na trhu těchto firem a tím jejich konkurenceschopnost. Na tyto firmy aplikuji analýzy, konkrétně Porterův model pěti sil a SWOT analýzu. Zaměřuji se také na reklamu, jakož to důležitou součást marketingového mixu, která je pro srovnávané agentury velmi důležitá. Praktická část obsahuje také průzkum a dotazník. Průzkum se zaměřuje na vliv reklamy na veřejnost a dotazník na kulturní akce. V práci jsou porovnány celkové zjištěné tržby, zhodnoceny výsledky analýz, průzkumu i dotazníku a jsou navrženy podněty, kterými by mohly agentury dosáhnout lepšího postavení na trhu.

Ekonomické posouzení možností financování firemních automobilů vybrané společnosti
Dvořáková, Nicolette ; Svatoš, Miroslav (vedoucí práce) ; Jaroslav, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou úvěrového a leasingového financování. Její podstatou je ekonomické posouzení vybraných možností financování. Pozornost je nejprve věnována podstatě leasingu a úvěru, historickému vývoji obou forem financování a současné situaci na leasingovém trhu v České republice. V části nazvané Teoretická východiska jsou dále diskutovány výhody a nevýhody leasingového či úvěrového financování. Tuto část uzavírá kapitola Česká leasingová a finanční asociace. Analytická část zhodnocuje vybrané trendy financování. Představuje společnost Robert Bosch odbytová spol. s r.o., která je zde charakterizována jako nájemce předmětu leasingu či zájemce o úvěr. Dále jsou zde uvedeny společnosti Škoda Auto a.s. a Hyundai Motor Czech s.r.o., které dodaly konfigurace na vozidla Škoda Octavia a Hyundai i30. Cílem snažení je komparace leasingu a úvěru jako zdrojů financování. Závěr práce shrnuje a zhodnocuje získané výsledky, následně uvádí doporučení efektivního financování pro společnost Robert Bosch odbytová s.r.o.

Strategie marketingového řízení firmy.
Scherzlová, Zuzana ; Kala, Václav (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Předkládaná diplomová práce analyzuje strategické marketingové řízení zvolené firmy a na základě provedené situační analýzy navrhuje vhodnou marketingovou strategii. Pro tyto účely byla zvolena společnost Sportcentrum Statek v Buštěhradě. Společnost se zaměřuje na sportovní aktivity vhodné pro lidí všech věkových kategorií, zejména pak na hru badminton, jenž přináší společnosti nejvyšší tržby. V první teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k danému tématu. Pozornost je kladena zejména na marketingový plán, marketingovou situační analýzu a marketingový mix. V praktické části je nejprve charakterizována zvolená společnost. Dále navazuje situační analýza rozdělená na vnější a vnitřní prostředí společnosti, na jejímž základě jsou identifikovány jednak příležitosti a hrozby pro společnost, a také její silné a slabé stránky. To vše je na závěr shrnuto do SWOT matice. Další část práce se zabývá vnitřními a vnějšími zájmovými skupinami. Zjištěné poznatky jsou na závěr shrnuty a na jejich základě jsou předložena opatření a doporučení, která by měla vést společnost ke zvýšení podílu na trhu.

Srovnávací studie výuky informatiky na vysokých školách v České republice a v německy mluvících zemích
Kýval, Václav ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Hradil, Martin (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Definice informatiky jako vědy, trendů a budoucího vývoje. Definice a popis 5 základních informatických studijních oborů. Stanovení metodiky pro porovnávání kvality ve výuce informatiky. Srovnání 19 vysokých škol a univerzit ve 4 evropských zemích, které informatické předměty vyučují. Tvorba základních studijních plánů pro informatické obory.

Popis textur pomocí wavelet v systému Nephele
Beneš, Miroslav ; Zitová, Barbara
V našem článku je představeno řešení pro archivaci a zpracování informací o restaurování uměleckých děl - Nephele. Archivační část umožňuje vytvořit databázi zpráv a nabízí běžné databázové funkce. Krom toho je implementováno také vyhledáváné podle obrazové podobnosti, využívající viditelné a UV spektrum a snímky z elektronového mikroskopu. Waveletový rozklad tvoří základ pro pois analyzovaných dat.

Postupy při plánování strategie QFF Mezipatra
Mladá, Michaela ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Blinka, Roman (oponent)
Cílem diplomové práce je určení silných stránek a budoucích hrozeb, které by mohly ohrozit chod Mezinárodního queer filmového festivalu Mezipatra za pomoci metod strategické analýzy a kvalitativního výzkumu a následně navrhnout směr další činnosti do budoucích let. Teoretická část se zaměřuje na popis struktury festivalu, specifika neziskových organizací a dále charakterizuje vybrané postupy strategické analýzy. V praktické části analyzuji festival díky postupům strategické analýzy a dále využívám neformálních rozhovorů se členy organizačního štábu a vlastní zkušenosti s výkonnou pozicí na festivalu a nastiňuji současný stav činnosti a další směr, kterým by se měl festival ubírat