Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Železniční most s ocelovou nosnou konstrukcí
Šarmanová, Iveta ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vypracování statického přepočtu nosné konstrukce stávajícího historického jednokolejného železničního mostu přes řeku Vltavu na trati Praha Modřany – Vrané nad Vltavou. Ocelový nýtovaný most převádí drážní komunikaci přes pět polí. Součástí diplomové práce je vypracování variantního návrhu nejdelšího pole s využitím obloukové konstrukce.
Sbírka řešených příkladů ze statiky II
ŠIMANOVÁ, Petra
Práce je koncipována jako stručný učební text k předmětu Technická mechanika I na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. V práci jsou zahrnuta následující témata: prutové soustavy, těžiště, pasivní odpory, tření, kladky a kladkostroje. Teorie je doplněna o příklady s komentovaným řešením, u prutových soustav je početní řešení doplněno i grafickým. Práce může sloužit vyučujícím předmětu při přípravě na výuku a studentům při samostudiu nebo přípravě k různým zkouškám či testům.
Lagrange multipliers in linear elastostatics
Ondášová, Annamária ; Květoň, Josef (oponent) ; Eliáš, Jan (vedoucí práce)
The thesis deals with the use of Lagrange multipliers, explaining the principle of their use and the calculating process. Lagrange multipliers are introduced into joints of a given truss structure. The calculation is conducted using minimalization of the potential energy and the principle of virtual work. Results are verified by direct elimination of the variables.
Železniční most přes Váh mezi obcemi Nemšová a Trenčianska Teplá
Lezová, Lívia ; Horáček, Martin (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh nové ocelové konstrukce jednokolejného železničního mostu s dolní ortotropní mostovkou. Řešená mostní konstrukce je umístěna na trati č. 123 mezi obcemi Nemšová a Trenčianska Teplá v místě, kde trať kříží řeku Váh. Stávající most na trati má rozpětí 50 + 50 + 50 + 50 m. Zadání bylo zpracováno v pěti variantách ocelové mostní konstrukce s dolní ortotropní mostovkou. Každá varianta má jiný statický systém, jiný počet polí a jiný typ nosné konstrukce. Porovnání variant bylo provedeno pomocí multikriteriálního hodnocení na základě zvolených kritérií. Nejvhodnější varianta byla následně zpracována podrobněji. Výpočty byly provedeny dle platných norem ČSN EN.
Metody topologické optimalizace mechanicky namáhaných konstrukcí a jejich aplikace u prutových soustav
Pánek, Ondřej ; Lošák, Petr (oponent) ; Ševeček, Oldřich (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá topologickou optimalizací prutových soustav. V první části této práce je na základě rešerše dostupné literatury zpracován přehled jednotlivých metod strukturální optimalizace a stručně popsán jejich princip. Druhá část práce se zabývá aplikací vybraných metod na topologickou optimalizaci prutových soustav, k čemuž je využito výpočetních kódů naprogramovaných v prostředí programu MATLAB. V prvním kroku byl vytvořen kód pro výpočet napětí v jednotlivých prutech a posuvů styčníků prutové soustavy s využitím autorem naprogramované metody konečných prvků. Tento nástroj byl dále použit jako základ pro jednotlivé optimalizační úlohy, které tento algoritmus využívají pro získání výše uvedených parametrů. Vybrané optimalizační metody a jejich výpočetní kódy byly následně demonstrativně použity na dvou modelových úlohách – mostu a konzolovém nosníku, s cílem redukovat jejich hmotnost na minimum při současném zachování bezpečnosti vůči meznímu stavu pružnosti a meznímu stavu vzpěrné stability. Získané výsledky byly v závěru srovnány s výsledky dostupnými v literatuře (avšak optimalizovanými na výchozích konstrukcích ve formě kontinua) a lze konstatovat, že oba výstupy jsou ve velmi dobré shodě.
Zastřešení víceúčelového sportovního objektu
Málek, Leoš ; Straka, Bohumil (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Obsahem práce je návrh zastřešení víceúčelového sportovního objektu v lokalitě Blansko. Cílem je maximální využití dřeva a přírodních materiálů pro jednotlivé konstrukční části. Důraz je také kladen na maximální prefabrikaci v místě výroby a rychlost montáže v místě stavby. Rozpětí konstrukce je 40,035 m při délce 59,75 m a výšce 17,525 m. Konstrukce je navržena jako trojkloubový příhradový oblouk z lepeného lamelového dřeva. Prutový model byl vymodelován v software RFEM společnost Dlubal.
Napjatostně deformační analýza mostu ve Starém Městě u Frýdku-Místku
Janík, Rostislav ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je rozpracována napjatostně deformační analýza skutečného železničního mostu. Konstrukce mostu je modelována jako rovinná prutová soustava. První část práce se zabývá rešerší, která zahrnuje získání informací z teorie potřebné k řešení dané problematiky. Další část se věnuje analytickému řešení staticky určité i neurčité varianty konstrukce pro zatížení mostu vlastní tíhou a také pro zatížení při průjezdu vlaku. V následující části jsou výsledky analytického řešení numericky verifikovány v programu ANSYS. V poslední části je vyhodnoceno riziko ztráty vzpěrné stability pro všechny varianty zatížení.
Steel Structure of Multipurpose Hall
Makiš, Daniel ; Balázs, Ivan (oponent) ; Horáček, Martin (vedoucí práce)
The subject of diploma thesis is design and static assessment of steel structure of multipurpose hall. Construction is located in the city Brno. The floor plan is rectangular with dimensions 60 x 80 m. Headroom of the structure is 12,5 m and total height is 16,5 m. A main frame is created of arch truss supported by column and truss structure on both sides. The main frames are joined by purlins. Final support structure was selected from two preliminary variants. For the selected variant was made static calculation of main bearing elements including joints and anchoring, technical report, drawings and bill of quantities.
Návrh pracoviště s průmyslovým robotem
Majer, Tomáš ; Pochylý, Aleš (oponent) ; Kubela, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaobírá návrhem robotizovaného pracoviště pro svařování příhradových konstrukcí. Nejprve je znázorněna cílová konstrukce, na kterou se práce zaměřuje. Poté je navržena funkce celého pracoviště včetně posloupností činností a hrubého nástinu použitých komponent a jejich rozvržení. Další kapitola již specifikuje konkrétní roboty a komponenty. Tím spolu s řešením bezpečnosti a ergonomie je upřesněno rozvržení celého pracoviště. Vše je zakončeno vytvořením simulačního modelu v programu Siemens Tecnomatix Process Simulate, kde je celá operace svařování simulována.
Napjatostně deformační analýza železničního mostu v Brně Černovicích
Gago, Viliam ; Hrstka, Miroslav (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Hlavním tématem této bakalářské práce je napjatostně deformační analýza železničního mostu v Brně Černovicích, který je typickým příkladem příhradové ocelové konstrukce. V první části je obsažen teoretický základ potřebný k řešení daného problému. Následující část popisuje tvorbu analytického výpočetního modelu pro odpovídající rovinnou prutovou soustavu, dále pak porovnání vlastností staticky určitého a neurčitého řešení dané konstrukce. V další části jsou získané výsledky verifikovány numerickým výpočtem na základě metody konečných prvků. Posledním krokem je tvorba prostorového modelu a jeho porovnání s rovinným řešením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.