Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza aplikací na Úřadě městské části Prahy 6
Novák, Filip ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Kratochvílová, Lenka (oponent)
Cílem práce je analyzovat vybrané aplikace na úřadě městské části Praha 6. V práci budou představeny základní činnosti úřadu a aplikace, které s těmito činnostmi souvisí. Hlavní přínos této práce bude v komplexním představení používaných aplikací a ukázání způsobů jejich použití, dále poukázání na případné nedostatky.
ICT ve veřejné správě
Sys, Bohuslav ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Dnešní doba tolik závislá na nových technologiích neponechává žádnou z oblastí lidské činnosti bez povšimnutí. Nejinak je tomu i v případě komunikace občana se státním aparátem, kde rozvoj informačních a komunikačních technologií přináší nové možnosti. Tato situace dala vzniknout nové oblasti IT/ICT a to eGovernmentu, jehož základním úkolem je ulehčovat a zjednodušovat jednání občanu s jejich vládou. Cílem této práce je představit eGovernment, jeho možnosti a potenciál pro zjednodušení práce mnoha lidí. Hlavní pozornost je přitom věnována projektům realizovaným v České republice a to jak přímou analýzou jednotlivých služeb, tak srovnáním se situací v zahraničí. Na začátku práce se nejprve seznámíme s pojmem eGovernment a s jeho historií v rámci ČR, poté bude následovat představení vybraných zahraničních a tuzemských projektů. V analytické části nejprve zhodnotíme legislativní prostředí podporující tvorbu eGovernmentu a následně provedeme rozbor služeb Datové schránky a projektu eGON, které v současnosti tvoří základní služby poskytované veřejnou správou. Na závěr zhodnotíme možnosti bezpečnosti celého systému a v souhrnu představíme nejdůležitější poznatky vyplívající z celé práce.
Analýza služeb Czech point a datových schránek
Krug, Jan ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Fischer, Roman (oponent)
Bakalářská práce "Analýza služeb Czech POINT a datových schránek" se zabývá rozborem služeb Czech POINT, v České republice nově zavedenými datovými schránkami a porovnáním úrovně E-governmentu v České republice a Rakousku. Teoretická část se týká historie a popisuje aktuální stav E-governmentu v České republice, dále analyzuje Informační systém datových schránek a služeb Czech POINT. Praktická část obsahuje výzkum, jehož cílem je porovnat E-government v České republice a Rakousku.
Vývoj e-Government v ČR
Trávníček, Petr ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Fischer, Roman (oponent)
Dnes, na počátku 21. století, se nacházíme v tzv. informační společnosti. Zvýšení dostupnosti informačních a komunikačních technologií mělo postupně za následek usnadnění prakticky ve všech oborech lidského snažení. Vyjímkou v nich nebyla ani oblast veřejné správy a s příchodem technologií dostupných v masovém měřítku související její elektronizace. Tato bakalářská práce se blíže zabývá problematikou e-Governmentu s důrazem na jeho podobu v České republice. Nejprve je tedy o e-Governmentu pojednáno v obecné rovině, kromě toho jsou rovněž vyjmenovány nejpodstatnější přínosy, resp. rizika z něj pramenící. Následně je zmapován vývoj e-Governmentu v České republice od počátků elektronizace veřejné správy u nás až po současnou situaci. Praktickou část práce lze rozdělit na 2 celky. První z nich se věnuje analýze úrovně e-Governmentu v České republice a ostatních zemích EU prostřednictvím srovnání na základě 3 ukazatelů zaměřených na hodnocení služeb a 3 ukazatelů týkajících se informačních a komunikačních technologií. V závěru praktické části jsou poté analyzovány a zhodnoceny vybrané konkrétní projekty e-Governmentu uskutečněné v rámci České republiky.
ICT ve veřejné správě
Worsch, Filip ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Šebesta, Michal (oponent)
Elektronická komunikace mezi státem a občanem, či státem a podnikatelem nabývá v posledních letech na důležitosti především vlivem rychlého rozvoje v oblasti informačních technologií, které poskytují nové a nové možnosti. Stát reaguje na tento vývoj snahou komunikaci zjednodušit a zefektivnit a v maximální míře zpřístupnit potřebné informace všem občanům. Cílem této práce je popis stavu eGovernmentu v České republice a srovnání tohoto stavu se stavem eGovernmentu v zahraničí, analýza projektů eGovernmentu v České republice a zhodnocení projektu datové schránky. Jelikož je relativně mnoho aspektů, které je třeba při srovnávání eGovernmentu v ČR a v zahraničí brát v úvahu, je třeba zajistit určitý postup, který pomůže přinést relevantní měřitelné jednotky pro objektivní srovnání. V rámci analýzy projektů eGovernmentu se zaměřím na vybrané projekty, které se dotýkají širší veřejnosti. Pro zhodnocení projektu datové schránky použiji informace získané konzultacemi se zaměstnanci veřejné správy, kteří mají s tímto systémem osobní zkušenosti od uvedení projektu do provozu. Téměř každá země dnes musí pro svůj chod a stabilní hospodářský růst podporovat komunikaci se svými občany, a proto jsou vyvíjeny určité systémy, aplikace či projekty. Při čtení této práce má čtenář možnost získat obecný přehled o některých vybraných projektech realizovaných veřejnou správou. Má příležitost se dozvědět jaká byla situace eGovernmentu před několika lety a jaká je dnes a jaká je v ČR v porovnání s některými státy Evropského kontinentu. V první části práce se zaměřím na situaci eGovernmentu v České republice a provedu jeho srovnání se stavem v některých státech Evropské unie. Zabývat se budu vybranými službami. Poté zanalyzuji některé projekty veřejné správy, které ČR využívá pro podporu komunikace s občany ČR, a ve třetí části zhodnotím aplikaci datové schránky z pohledu zakotvení v právních normách, zabezpečení, využití a kritických faktorů úspěchu.
e-Government
Vellendorfová, Jana ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Hora, Michal (oponent)
Ačkoliv se o e-Governmentu začalo více mluvit až v poslední době, hlavně v souvislosti s datovými schránkami, počátky jeho vývoje sahají do 90. let 20. století. Tehdy začaly první snahy o vývoj informačních systémů, které by propojily jednotlivé úřady. Avšak zpočátku tyto snahy nebyly moc úspěšné. Později se začaly rozvíjet různé služby e-Governmentu a právě o nich je tato práce. Nejprve je nastíněn vývoj e-Governmentu. Následně se práce věnuje jednotlivým službám e-Governmentu, dále pak poskytuje informace o systému e-Governmentu ve vybraných zemích a je zakončena popisem elektronické výměny dat, elektronické fakturace a elektronické archivace.
Využití Czech Point občany ČR
Semerád, Ondřej ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Kubíček, Jovan (oponent)
Cílem této práce je zhodnocení zavedení kontaktních míst veřejné správy, tak zvaných Czech POINTů, a dopad jejich fungování na občana České republiky. Práce začíná popisem a vysvětlením pojmu e-governmentu a jeho místě ve světě. Pokračuje zařazením Czech POINTu v rámci českého e-governmentu a popisem jeho nabízených služeb. Poslední část práce je věnována porovnání náročnosti a nákladnosti vyřízení agend nabízených Czech POINTem pomocí kontaktního místa veřejné správy a postupů dříve používaných. Konec práce zhodnocuje dopady Czech POINTu, jak je může cítit český občan.
Czech POINT: Sledováni potřeb občanů nebo zájmová skupina?
Karlík, Pavel ; Minárik, Pavol (vedoucí práce) ; Stočková, Olga (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na zavádění systému Czech POINT, tedy Českého Podacího Ověřovacího Informačního Národního Terminálu, v provoz. Tato aplikace má představovat výrazné zjednodušení všedních administrativních úkonů při komunikaci s institucemi, jako jsou například Živnostenský nebo Katastrální úřad. Práce vychází z teorie zájmových skupin a hledá odpověď na otázku, zda je aplikace Czech POINT natolik převratným uživatelským zjednodušením, jak je představována, anebo jen výsledkem úspěšného lobbyingu tvůrců systému. Cílem je pomocí sledování a porovnání dosavadního provozu Czech POINTů zjistit efektivitu a určit, zda převažuje zájem o fungování systému na straně uživatelů nebo naopak u jeho dodavatelů. Na základě tohoto zkoumání je poukázáno na neexistenci vlivu zájmových skupin, jejichž působení by mohlo podněcovat tvorbu systému. Spokojení uživatelé Czech POINTu představují spokojené voliče, což je nesporně splněným cílem politických autorit, které systém spravují.
E-government v České republice, současnost a budoucnost
Borecká, Eliška ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Lechner, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá eGovernmentem v České republice. Rozvoj eGovernmentu je ovlivněn zejména vývojem informačních technologií a informační společnosti. V České republice se začal vyvíjet v 90. letech 20. století a v současné době dochází k jeho rychlému rozvoji. Tato diplomová práce představí historický vývoj eGovernmentu a jeho současný stav. Zejména se bude věnovat právní úpravě, která je jedním z důležitých aspektů při rozvoji eGovernmentu. Dále představí jednotlivé projekty elektronizace veřejné správy, které významně ovlivňují úroveň eGovernmentu. Následně se diplomová práce bude zabývat srovnáním úrovně eGovernmentu v České republice s evropským státy.
Analýza a zhodnocení spisové služby ve vybraném orgánu státní správy
Křišťan, Tomáš ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Fiala, Jiří (oponent)
Diplomová práce popisuje fungování spisové služby na orgánu státní správy v širších souvislostech, kterými jsou míněny především informační politiky a koncepce sestavované vládou. Pozornost je také věnována legislativě a aplikačnímu software, který se používá pro vedení spisové služby na konkrétním úřadě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.