Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizační analýza brzdového kotouče
Hrabovský, Jozef ; Vlach, Radek (oponent) ; Houfek, Lubomír (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je optimalizační analýza brzdového kotouče. Jedná se o kotoučové brzdy, které se používají při sjezdových závodech horských kol v extrémních podmínkách. Jde o první výrobek tohoto druhu u nově vzniklé firmy, která tento produkt vyrobila intuitivním přístupem. Intuitivní přístup vedl k ne zcela optimální konstrukci, jejíž negativní vlivy se projevily při testovacích zkouškách. Provést optimalizační analýzu znamená zjistit a analyzovat stávající vlastnosti, na základě nich pak rozhodnout které faktory ovlivňují tyto nevhodné projevy, navrhnout další řešení a ověřit ho. Vlastnosti brzdového kotouče byly zjišťovány experimentálně. Pro realizaci a vyhodnocení experimentu byla zvolena metoda plánování měření, která ke zpracování výsledků využívá regresní analýzu. Tímto postupem je možno efektivně dosáhnout výsledků měření. Experiment byl zaměřen na získání dat o teplotních projevech brzdového kotouče při jeho zatížení. Na základě těchto dat byl poté naladěn výpočtový model a proveden výpočet pomocí metody konečných prvků programem ANSYS WORKBENCH. Výpočty byly také koordinovány pomocí plánování výpočtu, a byly zaměřeny na teplotní deformaci a napjatost. Výsledky, které byly dosaženy touto metodou, byly vyhodnoceny pomocí regresní analýzy, a následně se staly podnětem pro návrh nové konstrukce brzdového kotouče.
Napjatostní, deformační a bezpečnostní analýza rámu tandémové tříkolky
Tatalák, Adam ; Gayer, Tomáš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje napjatostní, deformační a bezpečnostní analýzu rámu tandémové tříkolky firmy AZUB. V teoretickém úvodu je krátké seznámení s alternativní cyklistikou. Jsou rozebrány prutové předpoklady a je vytvořen výpočtový model rámu. Celý výpočet je zaměřen na tři typické zátěžné stavy - klid (jízda rovnoměrným přímočarým pohybem), brzdění a průjezd zatáčkou. Jsou spočteny průběhy VVÚ, napětí a bezpečnost v kritickém místě konstrukce. Řešena je i deformace rámu v klidovém stavu vyjádřená posuvem těžiště jezdce. Pro analytický výpočet je použit software MATLAB. Model tříkolky je vytvořen v programu Autodesk Inventor.
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Odru
Svoboda, Josef ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá napjatostní, pevnostní a deformační analýzou rovinné mostní příhradové konstrukce. Cílem je určení osových sil pro staticky určitou soustavu a následně provedením konstrukčních změn a snížit osová napětí v jednotlivých prutech konstrukce. Touto konstrukční úpravou se stává konstrukce staticky neurčitou. Pro řešení uvažujeme různou polohu vlakové soupravy na mostě. Získané hodnoty použijeme k posouzení napjatosti a deformace konstrukce a tyto analytické výsledky následně porovnáme s výsledky, které získáme pomocí metody konečných prvků.
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Moravu
Trávníček, Lukáš ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje napjatostní a deformační analýzu prvních dvou částí železničního mostu v Olomouci s posouzením změny napjatosti a deformace při změně statického uložení. Nejprve je uveden teoretický základ prutových soustav na což navazuje výpočet normálových sil a napětí v prutech pro obě části zvlášť. Při výpočtech je uvažováno zatížení vlastní tíhou a tíhou vlaku, která je reprezentován břemenem ve styčnících. Následně je provedeno spojení těchto dvou částí. Pro tuto spojenou prutovou soustavu je také sestrojena napjatostně-deformační analýza. V závěru práce je pro porovnání proveden výpočet metodou konečných prvků v programu ANSYS Classic.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu lehokola.
Verner, Jan ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Práce obsahuje deformační, napjatostní a bezpečnostní analýzu rámu lehokola firmy AZUB. Po seznámení s historií, definicí prutu, prutovými předpoklady a vytvoření výpočtového modelu rámu, se přešlo k samotnému řešení problému. Byly kontrolovány 3 zátěžné stavy - klid / rovnoměrná jízda, brzdění a šlapání. Třetí stav byl podroben hlubší analýze. Řešen byl i průhyb rámu v jednom zvoleném místě pro všechny stavy. Spočteny byly VVÚ, redukované napětí a bezpečnost. Pro první stav proběhlo srovnání s MKP. Byl také vytvořen program v jazyce MATLAB, zvládající výpočet uživatelem zvolené geometri e rámu a zatížení.
Pevnostní návrh a deformační analýza nosné prutové konstrukce.
Ryšánek, Michal ; Nedělka, Pavel (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je pevnostní návrh a deformačně-napěťová analýza prutové soustavy. Tato prutová soustava je zjednodušený výpočtový model rovinné příhradové konstrukce. Jedním z cílů práce je vyčíslit normálové síly, vzniklé ve všech prutech soustavy, v závislosti na poloze břemene. Dále pak návrh profilu prutů s ohledem na bezpečnost vůči mezním stavům. Vliv gravitačního pole Země ve výpočtu není uvažován.
Pevnostní návrh příhradové prutové konstrukce
Rašovská, Hana ; Horníková, Jana (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá pevnostní, napjatostní a deformační analýzou rovinné příhradové konstrukce. Cílem práce je výpočet velikosti osových sil pro dvě uložení soustavy s následným návrhem geometrie průřezu. Uvažována je rovněž různá poloha břemene. Dále je posouzen vliv gravitačního pole Země a stanovena velikost posuvů v charakteristických místech konstrukce.
Konstrukční úprava řadící páky automobilu
Hajdušek, Zdeněk ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Zdeněk Hajdušek Konstrukce úprava řadicí páky automobilu BP, ÚADI, 2010, 59 str., 75 obr. Při návrhu úpravy řadicí páky bylo docíleno konstrukce o vyšší tuhosti a současně nižší hmotnosti než původní řešení a to při dodržení potřebné bezpečnosti. Dále bylo navrženo nové uchycení řadíci páky k rámu vozu zvyšující boční stabilitu při řazení.
Napjatostní, pevnostní a deformační analýza příhradové jeřábové konstrukce.
Nedělka, Pavel ; Borák, Libor (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá napjatostní, pevnostní a deformační analýzou rovinné jeřábové příhradové konstrukce. Cílem práce je výpočet osových sil pro staticky určitou soustavu a následné provedení konstrukční úpravy s cílem snížit osové síly soustavy. Provedením této úpravy se soustava stane staticky neurčitou. Získané hodnoty osových sil tvoří vstupní hodnoty pro návrh geometrie jednotlivých prutů. Geometrii stanovíme vyjádřením neznámých rozměrů z rovnic pro mezní stav pružnosti a mezní stav vzpěrné stability. Po navržení rozměrů prutů provedeme deformační analýzu konstrukce, ve které stanovíme posunutí v místě silového působení, vliv montážní vůle a vliv porušení přidané vzpěry na bezpečnost konstrukce. Dále bude stanoven vliv vlastní tíhy konstrukce na napjatost.
Deformační,napjatostní a pevnostní analýza rámové konstrukce.
Hrubý, Jaroslav ; Vlk, Miloš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtovým stanovením deformace, napjatosti a určením bezpečnosti obecného rovinného rámu zatíženého vektorovou veličinou tzn. silou F, jež v něm tuto deformaci a napjatost způsobuje. Cílem této práce není osvojení si používání nejmodernějších výpočetních programů ke stanovení této napjatosti a deformace, nýbrž naučit se prakticky využívat základních výpočtových metod obecné pružnosti a pevnosti a získání praktických zkušeností osvojením si těchto výpočtových metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.