Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,934 záznamů.  začátekpředchozí34915 - 34924další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.23 vteřin. 

Možnosti využití družicových navigačních systémů v pojišťovnictví
Rybák, Zdeněk ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití družicových navigačních systémů v pojišťovnictví. Především se práce zaměřuje na prostředí České republiky. Cílem této práce je analýza a zhodnocení možností využití družicových systémů s důrazem na družicové navigační systémy v oblasti pojišťovnictví. V práci jsou obecně popsány družicové navigační systémy. Následně je vyjádřeno využití družicového navigačního systému k řízení nákladů v pojišťovnách. V poslední části je pak zmapováno využití družicových navigačních systémů v rámci pojistných produktů, kdy se konkrétně jedná o mapové podklady pojišťoven, systém pojištění Pay As You Drive(PAYD) a mobilní aplikace.

Sekty a nová náboženská hnutí - Svědkové Jehovovi
HOVJACKÁ, Veronika
Náboženská sdružení jsou společnosti, které se odkazují k transcendentním skutečnostem, ale realizují se vždy mezi konkrétními lidmi v konkrétní epoše a společnosti. Je zajímavé sledovat vztah celé společnosti a těchto skupin. Jeden ze způsobů jak společnost vyjadřuje dnes svůj vztah k náboženským společnostem, v nejširším slova smyslu, je registrace sdružení jako státem uznané církve. O tento status společnosti usilují, a jeho dosažení spojují s jistou změnou svého postavení. Moje diplomová práce je zamyšlením nad tím, jak obtížné, a možná i ošidné, je hledání kriterií pro registraci nebo neregistraci. Zjednodušeně je to o popisování hranic mezi pojmy sekta a církev. Intuitivně je tato hranice něco docela zřetelného, ale v okamžiku, kdy je třeba hledat a jasně rozhodnout intuitivní kriteria nestačí.

Jozef Bednárik - počátky umělecké dráhy a Z-divadlo Zeleneč
Brtnická, Dagmar ; Dvořák, Jan (vedoucí práce) ; Klíma, Miloslav (oponent)
Jozef Bednárik je jednou z nejznámějších osobností československé divadelní scény. Jeho talent a znalosti v mnoha uměleckých oborech (dramaturgie, herectví, režie, výtvarné umění, hudba) se ideálně propojily v syntetickém divadle, kterým výrazně obohatil československou i mezinárodní divadelní scénu. Významný podíl na celkovém výsledku jeho práce mají ale také jeho výrazné managerské schopnosti, o kterých se nikdy nehovořilo. Umělecké i organizační sklony se projevovaly už v dětství. První komplexní projev, zahrnující práci dramaturga, scénografa, režiséra a managera v jedné osobě, se stal mezníkem v česko-slovenském divadelnictví. Amatérský soubor z rodné vesnice Zeleneč u Trnavy procestovala pod jeho vedením velkou část světa. Jeho práce přispěla se ke stírání uměle vytvořené hranice mezi profesionálním a amatérským divadlem. V amatérských podmínkách pracoval v letech 1974-1987 podobným způsobem jako česká studiová divadla. Tato práce se soustředí na období do roku 1991, kdy odchází ze stálého angažmá do nezávislého povolání.

Natáčení hraných scén v reálných interierech a exterierech
László, György István ; Šofr, Jaromír (vedoucí práce) ; Macák, Jiří (oponent)
Práce se zabývá praktickým pohledem na teoretický problém. Kameraman při práci vždy čelí teoretickým problémům, a řeší je praktickým způsobem. Natáčení je čas, kdy veškerá teoretická příprava a vnitřní potřeba vyjádřit se obrazem musí být převedeny do praxe za působení nejrůznějších vnějších vlivů (časových, finančních i jiných). V následujícím textu jsem se snažil zjistit, co ?Natáčení hraných scén v reálných interiérech a exteriérech? znamenalo pro kameramana Jaromíra Šofra při natáčení filmu ?Obsluhoval jsem anglického krále? v režii Jiřího Menzela.

Projevy dětí předškolního věku při hudebně pohybových činnostech
Seidlová, Alena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Zachariášová, Jana (oponent)
Význam hudebně pohybových činností v praxi mateřských škol a jejich využití k rozvoji osobnosti dítěte předškolního věku, v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Pozorováním vybraných situací v hudebně pohybových činnostech zjišťuji, zda se liší vnější projevy a osvojování některých dovednosti u chlapců a dívek ve věku 5 - 6 let. Mé očekávání se potvrzuje, neboť se ukazuje, že některé projevy a dovednosti dětí se liší v závislosti na jejich pohlaví. Rozdíl nastává při souhře pohybů s rytmem hudby a zpěvem a při pohybové improvizaci, kdy tyto činnosti lépe zvládají dívky. Proto je třeba využít tyto poznatky při vytváření třídních vzdělávacích programů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Kompaktní objekty v kategoriích modulů
Kálnai, Peter ; Žemlička, Jan (vedoucí práce) ; Příhoda, Pavel (oponent)
Název práce: Kompaktní objekty v kategoriích modulů Autor: Peter Kálnai Katedra: Katedra algebry Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jan Žemlička, Ph.D., Katedra algebry Abstrakt: V práci uvedeme základní přehled vlastností kompaktních objektů ve vhodných kategoriích ako např. kategorie modulů, stabilní faktor kategorie nad perfektním okruhem a Grothendieckovy kategorie. Najdeme okruh nad kterým je třída malých modulů za dodatečného množinově-teoretického předpokladu uzavřená na direktní součiny. Na závěr zkoumáme podmínky, kdy jsou spočetně generované projektivní moduly konečné, vyjádřené tvarem ich Grothendieckova monoidu. Klíčová slova: kompaktní, malý modul, stabilní kategorie modulů, projektivní, samomalý

Změny v pěstování a zpracování cukrovky
BOUŠKOVÁ, Michaela
Abstrakt Bakalářská práce se zabývá změnami v technologii pěstování a zpracování cukrovky. Cukrová řepa je jednou plodinou v Evropě pro výrobu cukru. Řepa byla známa jako kulturní rostlina už nejméně 100 let před n. l. V prvních dobách se pěstovala jako pícnina nebo zelenina a byla přivážena ze Sicílie. Cukr se vyráběl již ve starověku z cukrové třtiny. Řekové zavedli cukr do Evropy a nazvali jej sakcharon, z něhož se vyvinuly různými hláskovými změnami všechny pozdější evropské názvy, např.: ruský sachar i náš cukr. Vedle cukru ze třtiny se pokoušel člověk těžit šťávu i z jiných rostlin. Pěstování cukrovky a výroba cukru má na území současné České republiky tradici více než 200 let a stále patří k důležitým úsekům zemědělsko-potravinářské výroby. V práci je popsaná historie a počátky pěstování řepy pro zpracování na cukr. Dále je uveden postup zpracování řepy na cukr a otevírání nových cukrovarů. Práce se dále zaměřuje na pěstování a zpracování cukrovky v Československu po první světové válce, kdy cukr dostal honosné označení ?bílé zlato? . Následující část se zabývá změnami v pěstování cukrovky a cukrovarnictví v obdobím před a po druhé světové válce. Dále je zde zachyceno období změn po roce 1989. Vstup České Republiky do Evropské unie, který přinesl zavedení kvótového systému. Práce popisuje změny cukerného pořádku v EU a dopady těchto změn na ČR. Další část se věnuje i využití cukrovky pro výrobu biolihu jako přídavku do PHM.

Revolucni sen Devetsil (1918-1921)
Bulíček, Jan ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Petrbok, Václav (oponent)
Revoluční sen Devětsil je o mladých umělcích a levicových intelektuálech, kteří v říjnu 1920 založili svaz avantgardních umělců známý jako Devětsil. Založení Devětsilu bylo vyvrcholením jejich prožívání a účasti na událostech revoluční doby, kdy realizace sociální revoluce měla velkou šanci. Myšlenka Devětsilu se zrodila na jaře 1919 během první větší revoluční vlny. Jako součást avantgardní scény, chtěli být členové Devětsilu více než uměleckým svazem, chtěli mít politický a akční program. Nicméně jejich pojetí revoluce bylo velmi abstraktní, a v rozporu s jejich marxistickým přesvědčením. Ačkoliv jejich hlavním úsilím bylo abstraktní uvědomění si a vyjádření revoluční skutečnosti, nebyli ve skutečnosti v kontaktu s revolucí, a to kvůli velkému intelektuálnímu rozdílu mezi členy Devětsilu a proletáři, kteří jsou podle Marxe hlavními účastníky revolučního procesu. Když si členové Devětsilu uvědomili tento rozpor, probudili se ze svého revolučního snu. Klíčová slova revoluce, sen, avantgarda, Devětsil, Teige

Konjunktiv vs. indikativ ve vedlejších větách
Jungwirthová, Klára ; Špaček, Jiří (vedoucí práce) ; Štichauer, Pavel (oponent)
Konjunktiv, indikativ, vedlejší věty Úkolem této bakalářské práce je v úvodu podat stručný přehled užití konjunktivu ve vedlejších větách. Klasifikaci dělit na případy, kdy: a) konjunktiv je povinný, b) konjunktiv je vůči indikativu stylistickou volbou, c) konjunktiv a indikativ odlišují význam. V hlavní části se soustředit zejména na ty formy (po některých neosobních výrazech, slovesech, spojkách, v souslednosti časové, v nepřímých otázkách aj.), kde lze pozorovat kolísání úzu. V exemplifikaci se opřít hlavně o korpusy psané italštiny on-line. Dílčí zjištění doprovodit analytickým komentářem. Závěrem výsledky utřídit a zhodnotit.

Kapitola o dramatickém básnictví v prvním a druhém vydání Jungmannovy Slovesnosti
Fleyberková, Klára ; Hlobil, Tomáš (vedoucí práce) ; Kaplický, Martin (oponent)
Josef Jungmann (1773 - 1847), vůdčí osobnost mladší obrozenecké generace, je pro naši kulturu zásadní a uznávanou autoritou1 především v oblasti jazykovědné. Jeho teorie však mají dopady i na další vědní obory, včetně estetiky. Prací, kterou lze nahlížet prizmatem více vědních disciplín, je bezpochyby Slovesnost. Slovesnost vyšla za Jungmannova života třikrát. Poprvé to bylo v roce 1820, kdy se objevila jako učebnice pro gymnázia pod titulem Slowesnost aneb zbjrka přjkladů s krátkým pogednánjm o slohu. Její úvodní část, nazvaná Počátkowé slohu (stylu), byla první česky psanou souhrnnou poetikou a teorií literatury. Druhá část, Přjklady, uváděla obsáhlou chrestomatii, jež ilustrovala teoretické poznatky z prvního dílu knihy ukázkami textů poetických, prozaických i dramatických žánrů.2 Jungmann později cítil potřebu své dílo přepracovat (tak tomu ostatně bylo i u jiných jeho knih). Slovesnost se tak roku 1845 dočkala svého druhého vydání, tentokrát s podtitulem Náuka o wýmluwnosti prosaické, básnické i řečnické se sbírkau příkladů w newázané i wázané řeči. Změna podtitulu ukazuje, že první vydání obsahovalo teoretické pojednání o jednotlivých žánrech jen jako doplněk ke sbírce příkladů konkrétních děl. U druhého je naproti tomu důraz kladen právě na teoretickou část, kterou příklady doplňují.3 Nešlo pouze o...