Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,421 záznamů.  začátekpředchozí33412 - 33421  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.96 vteřin. 

Odhad hodnoty podniku
Neumann, Zdeněk ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Kolářová, Blanka (oponent)
Cílem diplomové práce je stanovit odhad hodnoty podniku EVRAZ VÍTKOVICE STEEL, a.s. prostřednictvím metody DCF ve variantě FCFF. Odhad hodnoty podniku vychází ze strategické analýzy - analýzy okolí podniku a SWOT analýzy, z finanční analýzy, která zhodnotila finanční zdraví podniku a společně se strategickou analýzou vytvořila základ pro sestavení finančního plánu, který je pro odhad hodnoty prostřednictvím metody DCF nezbytným. Aplikací finančního plánu se predikovaly peněžní toky pro budoucí tři roky a následně se pomocí zmíněné metody DCF ve variantě FCFF stanovil odhad hodnoty podniku.

Přímé volby, pravomoci a odpovědnost prezidenta: Srovnávací studie č. 1.150
Kolář, Petr ; Pecháček, Štěpán ; Syllová, Jindřiška
Postavení hlavy státu je jednou z klíčových otázek fungování ústavního systému ve všech státech bez ohledu na to, zda se jedná o monarchie, či republiky. Ve státech s republikánským zřízením pak s touto otázkou souvisí i další – vymezení způsobu volby hlavy státu, tedy prezidenta. Odpověď na zmíněné otázky pak patří k těm, na jejichž základě je možné provést klasifikaci dnes existujících forem vlády vycházejících z demokratického modelu fungování vlády v širším slova smyslu. Klasické schematické členění na systém parlamentní a prezidentský není dostatečné, neboť pomíjí řadu relevantních faktorů výkonu moci. Většina autorů se dnes spíše přiklání ke klasifikaci obsahující pět základních modelů: parlamentní; poloprezidentský, premiérsko-prezidentský; prezidentský; prezidentsko-parlamentní. Práce zkoumá fungování Francie, Irska, Finska, Polska, Portugalska, Rakouska a Slovenska z hlediska postavení prezidenta v systému nejvyšších státních orgánů, a to v poválečném období. Komparace vývoje funkce prezidenta v těchto zemích prokazuje skutečnost, že samotná existence přímé volby prezidenta není dostatečným důvodem pro konstatování výrazné odlišnosti takovéhoto ústavního systému od systému s nepřímou volbou hlavy státu. Dokonce je možné konstatovat, že země, v nichž je přímá volba prezidenta zavedena, netvoří specifickou kategorii zemí, jejichž ústavní a politické systémy by vykazovaly výrazné shody. Závěry této práce lze shrnout do následujících bodů: a) neexistuje přímá souvislost mezi existencí přímé volby prezidenta a významem jeho postavení v ústavním systému daného státu; b) je zapotřebí rozlišovat mezi hodnocením významu funkce prezidenta v ústavním systému, jak to vyplývá z formální ústavní úpravy, a tím, jak je funkce skutečně vykonávána, především s ohledem na postavení prezidenta ve stranicko-politickém systému. Zatímco z formálně-ústavního hlediska bychom mohli za státy s nejsilnějším prezidentem považovat Finsko a Portugalsko, z hlediska reálného uplatnění prezidentského vlivu bychom za zemi s nejsilnějším prezidentem označili jednoznačně Francii. Nejslabší prezident, a to z obou hledisek, je pak v Irsku. c) velmi významnou skutečností, která ovlivňuje výkon prezidentské funkce v těchto zemích, je výrazná osobnost prvního prezidenta, který byl v přímých volbách zvolen. Typickým příkladem takové osobnosti, která vtiskla podobu výkonu prezidentské funkce i na další období, byl Antonio Salazar v Portugalsku nebo Lech Walesa v Polsku. d) Další skutečností, která ovlivňuje postavení prezidenta v rámci ústavního a politického systému, je míra jeho účasti v reálném stranicko-politickém životě. V některých zemích je prezident vnímán spíše jako nestranický a na politických stranách nezávislý arbitr (Irsko), v jiných zemích je naopak lídrem některé z hlavních politických stran bez ohledu na to, zda se jedná o stranu vládní nebo opoziční (Francie). Specifická je situace v Rakousku, kdy je přímo volený prezident aktivním členem politické strany, jejímž předsedou je ovšem spolkový kancléř. e) Svůj význam při vymezení ústavního postavení prezidenta má také definice jeho právní a politické odpovědnosti. Skutečnost přímé volby staví hlavu státu do pozice ústavního orgánu odvozujícího svoji legitimitu z jiného zdroje než z parlamentu, a tím samozřejmě vytváří podmínky pro konstatování politické neodpovědnosti prezidenta vůči zákonodárnému sboru. Většina ústav evropských států, a to bez ohledu na to, zda je zde zakotvena přímá volba prezidenta, vymezuje určitý stupeň trestní imunity při výkonu prezidentské funkce, a to zejména formou klasického institutu impeachmentu, kdy žalobu konstruuje parlament nebo některá z jeho komor a rozhoduje některá z nejvyšších soudních instancí nebo zvláštní soudní orgán. Vedle toho se v některých státech (Polsko, Portugalsko, Rakousko) setkáme také s koncepcí trestněprávní odpovědnosti prezidenta za činy spáchané v období výkonu funkce. Specifická je situace v Rakousku a na Slovensku, kde ústavy konstruují politickou odpovědnost prezidenta.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Zdaňování příjmů ze závislé činnosti
Křížová, Alžběta ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Vybíral, Roman (oponent)
Zdaňování příjmů ze závislé činnosti Tato práce se věnuje systému danění příjmů ze závislé činnosti. První část práce popisuje důležité pojmy, jejichž znalost je nezbytná pro pochopení systému danění příjmů ze svislé činnosti. Systematicky tedy nejprve objasňuji pojem daň, dále se věnuji konstrukčním prvkům daně, daním z příjmů obecně a až následně, v další části práce, je možné věnovat se přímo danění příjmů ze závislé činnosti. Práce se snaží komplexně pojmout všechny instituty, jejichž znalost je nezbytná pro správný výpočet a odvedení daně z příjmů ze závislé činnosti. Značný prostor práce je věnován daňovému základu, a efektivní míře zdanění. Po popisu výše uvedeného si práce klade za cíl systém zhodnotit a zamyslet se nad možnostmi jiného řešení některých institutů. Konkrétní návrh práce přináší v oblasti vytvoření daňového základu pro výpočet daně z příjmů ze závislé činnosti. Práce dochází k závěrům, že systém zdanění příjmů ze závislé činnosti je značně složitý. Pro jeho zjednodušení je ovšem nezbytné zodpovědět si otázku, co by bylo cílem případných změn. Zda zachování daňových výnosů pod rouškou složitosti, zjednodušení systému spolu se snížením daňové zátěže nebo zachování daňových výnosů a upřímná snaha systém zjednodušit, která by sebou samozřejmě nesla značné politické riziko ve formě nevole...

Analýza a návrh způsobu využití brownfields - bývalého dopravního střediska v Brně
Blažek, Petr ; Martincová, Jana Victoria (oponent) ; Šmahel, Milan (vedoucí práce)
Práce řeší aktuální problematiku udržitelného rozvoje území v návaznosti na problematiku „brownfields“. Prvotním cílem práce je podrobná analýza konkrétního „brownfield“ v Brně. Druhotným cílem je pak ekonomické zhodnocení jednotlivých variant v návaznosti na jejich způsob využití. Pro správný návrh bylo nutné provézt podrobnou analýzu dané lokality jak v oblasti realitního trhu, tak architektury a občanské vybavenosti. Nedílnou součástí byla také podrobná analýza územního plánu města Brna. Jednotlivé varianty návrhů vychází vždy ze stejného konceptu podzemních garáží, parku a samotných budov. Rozdílnost variant tkví ve způsobu využití ploch v souladu s územním plánem, tedy v poměru ploch trvalého bydlení a komerčních prostor. Do ekonomického zhodnocení vstupují konkrétní rizika jednotlivých způsobů využití ploch a preferovaný způsob jejich distribuce (pronájem/prodej). Z výsledků vyplývá, že varianta nesoucí nejvyšší předpokládané budoucí příjmy je varianta s podílem 40 % komerčních prostor a 60 % trvalého bydlení v obou budovách. Ačkoli varianta je zprvu ztrátová, kumulovaně dosahuje z hodnocených variant nejvyššího výnosu.

Fondy EU v ČR v programovacím období 2007 - 2013
Hutlová, Kateřina ; Šmídek, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je nabídnout stručný přehled a krátké zhodnocení programovacího období 2007-2013 v České republice. Nejprve je zkráceně popsán implementační systém čerpání finančních prostředků z fondů Evropské unie v České republice pro předešlé programovací období, poté je hlavní část věnována aktuálnímu programovacímu období a nakonec i konkrétnějšímu naznačení způsobu čerpání z operačního programu Životního prostředí. Implementační systém v České republice je velmi rozsáhlý, už díky tomu, že zde máme v aktuálním programovacím období 24 operačních programů, a proto je žádoucí v případě, že by Česká republika měla i v příštím programovacím období možnost čerpat finanční prostředky z fondů EU, aby došlo k jeho zjednoduššení, čímž by došlo k lepší orientaci v tomto systému pro budoucí žadatele. V práci byla požita metoda analýzy, komparace, indukce, dedukce a syntéza.

Regionální rozvoj a plošná ochrana souborů lidové architektury v obcích okresu Česká Lípa
HANZLÍČKOVÁ, Markéta
Rozvoj venkova a problematika regionálního vývoje venkovských oblastí se poněkud opožděně, ale přece jen začíná dostávat do popředí zájmů politiků i odborníků různých profesí.V současné době je v České republice několik hlavních regionálních disparit. Jako nejvýznamnější můžeme považovat výrazný rozdíl v řadě ukazatelů rozhodujících pro životní úroveň obyvatelstva mezi jednotlivými kraji, ale také {\clqq}uvnitř`` krajů. Pro venkov byla v minulosti charakteristická zemědělská výroba. Vzhledem k nepříznivé situaci zemědělství v České republice není divu, že v této oblasti podniká stále méně lidí. Jako následek nevyužívání zemědělských usedlostí dochází k jejich zastarávání, chátrání někdy až k úplnému zániku. Uvážíme {--} li, že většina těchto usedlostí a obydlí patří mezi historické skvosty je skutečně škoda nepodporovat rozvoj venkova a ochranu těchto památek. Základním státním koncepčním dokumentem na úseku podpory regionálního rozvoje je strategie regionálního rozvoje ČR. Jedná se o střednědobý dokument (na období 3 - 7 let), který formuluje přístup státu k podpoře regionálního rozvoje, poskytuje potřebná východiska a stanovuje rozvojové cíle a zásady pro vypracování regionálních programů rozvoje. Historické památky jsou nedílnou součástí kulturního dědictví lidu, svědectví jeho dějin, významným činitelem životního prostředí, originálním a tím pádem absolutně nenahraditelným bohatstvím každé společnosti. Cílem každého státu by mělo být vytvoření všestranných podmínek pro prohloubení a zlepšení péče o kulturní památky, o jejich zachování pro další generace. Je to jeden z nejlepších způsobů jak přispět k dalšímu rozvoji kultury a společnosti vůbec. Současný systém české památkové péče se opírá o památkový zákon z roku 1987, konkrétně o zákon č. 20/1987 o státní památkové péči (ve znění zákona ČNR č. 425/1990 Sb.). Státní památkovou péči vykonávají orgány státní památkové péče, jimiž jsou Ministerstvo kultury, krajské úřady a obecní úřady obcí s rozšířenou působností. Díky zákonu č. 20/1987 Sb. o státní památkové péči může majitel památky zažádat o finanční podporu na zachování a obnovu kulturní památky. Tento příspěvek může být až do výše 90% celkových nákladů (§16). Pro uchování vesnických památek existuje také celá řada programů, fondů a nadací, jak regionálního tak i mezinárodního charakteru, které poskytují finanční prostředky ve formě dotací na záchranu vybraných vesnických památek. Mezi ně patří např. Havarijní střešní fond, Program záchrany architektonického dědictví, Program péče o vesnické památkové rezervace a zóny a krajinné památkové zóny, Program restaurování movitých kulturních památek, Program obnovy venkova, Program Culture 2000 či granty poskytované Libereckým krajem jako jsou Grantový fond Program obnovy venkova neinvestiční {--} program č. 17, Fond investic {--} Program obnovy venkova investiční {--} program č. 4 a další. Cílem práce je zjistit, do jaké míry ovlivňuje rozvoj venkovského prostoru památková ochrana souborů lidové architektury ve vesnických památkových zónách a vesnických památkových rezervacích, konkrétně v obcích okresu Česká Lípa. Proto bylo nutné ověřit si postoj občanů, orgánů samosprávy i státní správy k výsledkům památkové ochrany a její vliv na rozvoj studované oblasti. Zjistit úroveň spolupráce mezi obcemi, obyvateli a památkovým úřadem. Z výsledků průzkumu byly následně navržena konkrétní opatření pro zvýšení atraktivity těchto obcí a pro zlepšení jejich rozvoje.

Poskytování služeb v rámci Operačního programu Podnikání a inovace
Stružková, Stanislava ; Pernica, Martin (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu hlavních požadavků na získání finančních prostředků z Operačního programu Podnikání a inovace. Práce formuluje doporučení pro provádění činností nezbytných pro úspěšné řízení projektu. Cílem je poskytnout vybrané firmě ucelený přehled skutečností důležitých pro úspěšné čerpání prostředků z Operačního programu Podnikání a inovace.

Vývoj výdajů na aktivní a pasivní politiku zaměstnanosti v ČR v letech 1993-2014
Vrátná, Barbora ; Kubelková, Karina (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Bakalářská práce má za úkol analyzovat vývoj podílu výdajů na aktivní a pasivní politiku zaměstnanosti (APZ a PPZ) a odpovědět na otázku, proč v ČR mezi lety 1993 až 2014 docházelo ke změnám podílu výdajů na APZ a PPZ. Dále si klade za cíl posoudit budoucí (pokrizový) vývoj výdajů na státní politiku zaměstnanosti. Teoretická část práce zkoumá pojem státní politika zaměstnanosti a jeho rozdělení na aktivní a pasivní politiku zaměstnanosti se zaměřením na ČR a nástroje APZ. Praktická část práce analyzuje absolutně i relativně vyjádřené výdaje na APZ a PPZ v období 1993-2014 a dává je do souvislosti s nezaměstnaností a HDP, s cíli vlád a dalšími významnými skutečnostmi (vstup ČR do EU). Celkový objem výdajů na státní politiku zaměstnanosti od vzniku ČR do současnosti rostl. Podíl výdajů na APZ a PPZ procházel výraznými změnami a role APZ v čase rostla. I přesto však průměrná roční hodnota výdajů na PPZ za celé sledované období činí téměř dvojnásobek průměrné hodnoty výdajů na APZ.

Metodika vyšetřování vražd - vybrané problémy
Dolejská, Anna ; Štourač, Petr (vedoucí práce) ; Konrád, Zdeněk (oponent)
PRÁCE V ČESKÉM JAZYCE Metodika vyšetřování vražd je jednou z oblastí zvláštní části kriminalistiky, která se věnuje metodikám vyšetřování jednotlivých trestných činů. Vzhledem k variabilitě vražd a celkovému přirozenému vývoji společnosti, je nutné nahlížet i na metodiku vyšetřování jako na dynamický a vývoji podléhající proces. Jedním ze zásadních a relativně neznámých jevů poslední doby v této oblasti byl nárůst vražd spáchaných na objednávku - nájemných vražd. Tento typ vražd má často zároveň spojitost s dalším poměrně novým fenoménem porevolučního období na území České republiky, organizovaným zločinem. Účelem práce je kromě nastínění obecného postupu při vyšetřování vražd také poukázat na některá specifika týkající se nájemných vražd a vražd zasazených do kontextu organizovaného zločinu. Neopomenutelným tématem v tomto směru je charakteristika osobnosti nájemného vraha. Vzhledem k tomu, že vražda a osobnost vraha obecně je velmi často předmětem výzkumu psychologů a psychiatrů, je dílčí část zaměřena také na tuto oblast. Díky statistickým údajům, výzkumům a expertizám odborníků z různých oborů a v neposlední řadě na základě konzultací, se mi podařilo získat relevantní poznatky, ze kterých vyplývá relativně snižující se trend vražd páchaných na objednávku. Zároveň ovšem kriminalisté upozorňují...

Liferay Portal z pohledu vývojáře
Herain, Vít ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Práce se zabývá Liferay Portal řešením, což je technologie založená na Javě a na portleto-vých aplikacích. Z pohledu vývoje není příliš známá, a to i přesto, že je v komerční sféře poměrně často používána. Cílem práce je vytvořit a doporučit základní postupy při vývoji portletů s důrazem na tech-nologie jako je Spring MVC a AngularJS, definovat vývojářské paradigma pro vývoj port-letů, rozebrat specifika portálů a jejich přínosů, popsat Liferay Portal z různých hledisek, srovnat jej s konkurenčními řešeními, a nakonec vyvinout aplikaci sestávající z 2 portletů, která slouží pro řízení osobních financí, a tyto portlety zdokumentovat z pohledu použití a návrhu. Cílů bylo dosaženo získáváním informací ze zdrojů uvedených v seznamu literatury či z vývojářské komunity. Informace získané v oblasti vývoje byly empiricky ověřeny na vyví-jené aplikaci. V případě technologie AngularJS a jejího použití pro vývoj portletů je v práci navržen postup na řešení problémů s tím spojených. Práce je strukturována do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá portály jako takovými, situací na trhu s portály, Java Portlet Specification (JSR-168 a JSR-286) a nakonec definuje paradigma pro vývoj portletů. Praktická část dokumentuje základní postupy nutné pro vývoj portletů, popisuje možnost, jak použít AngularJS, a do-kumentuje vyvinutou aplikaci pro řízení osobních financí z pohledu architektury a použití. Přínosem práce je poskytnutí srozumitelného návodu, jak začít při vývoji portletů pro Li-feray Portal. Důležitým přínosem je návrh, jak použít technologii AngularJS pro část apli-kace běžící v prohlížeči uživatele, jelikož tento framework není možné použít obvyklým způsobem. Výstupem a zároveň přínosem je dále vytvořená aplikace, která může být reálně využívána uživateli pro řízení jejich příjmů a výdajů a je již k tomuto účelu využívána auto-rem.