National Repository of Grey Literature 43 records found  beginprevious34 - 43  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Ždímal, V. ; Andělová, L. ; Ondráčková, L. ; Ondráček, J. ; Schwarz, Jaroslav ; Smolík, Jiří ; Doubek, Pavel ; Bízek, Vladislav ; Starý, Václav
Prostřednictvím nově navržených emisních faktorů/emisních funkcí bude upřesněna metodika emisní inventury pro emise tuhých znečišťujících látek (PM10, PM2.5, včetně otěrů brzd, pneumatik a povrchů vozovek) a dalších polutantů vznikajících při provozu silničních vozidel. Experimentální část potvrdila, že emise tuhých znečišťujících látek z otěrů pneumatik, brzd, a povrchů komunikací jsou významným příspěvkem k imisní zátěži ovzduší suspendovanými částicemi. Podíl sekundárních částic na celkové zátěži suspendovanými částicemi frakce PM10 může přesahovat 50 % a v případě frakce PM2.5 se tyto částice stávají dominantní složkou imisní zátěže. Tyto skutečnosti mají význam pro další směřování jak politiky ochrany ovzduší, tak i dopravní politiky ČR. V analytické části byla prokázána schopnost nástroje AIMSUN simulovat vliv chování dopravního proudu na výši emisí tuhých znečišťujících látek a oxidu uhličitého z dopravy. Tento nástroj lze doplnit o výpočet emisí dalších znečišťujících látek. V teoretické části byla připravena metodika výpočtu emisních inventur a emisních projekcí, která umožní analýzu možných scénářů na makro úrovni.
Vytvoření podmínek pro efektivnější využívání ekonomických nástrojů: Podklady pro aplikaci ekonomických nástrojů (poplatků). Hodnocení efektivnosti poplatků v ochraně ovzduší. Hodnocení efektivnosti poplatků v odpadovém hospodářství
CENIA, česká informační agentura životního prostředí, Praha ; Hadrabová, Alena ; Kreuz, Jaroslav ; Šauer, Petr ; Prášek, Jan
Projekt se zabýval vytvořením prostředí, ve kterém by bylo možné sbírat, analyzovat a vyhodnocovat informace o ekonomických nástrojích. Stěžejními výstupy jsou: databáze ekonomických nástrojů zemí EU a její hodnocení, elektronický systém evidence poplatků a hodnocení jeho efektivnosti, metodika pro analýzu dopadů poplatků na životní prostředí a vlastní analýza funkce poplatků a přechodu od poplatků k daním. Hlavní obsah sdělení je uveden v přílohách.
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší: Vyhodnocení vlivu provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze na kvalitu ovzduší - grafické výstupy
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Balahura, Pavel
Grafické výstupy ke studii, jejímž předmětem je výpočet koncentrací vybraných znečišťujících látek z provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze a porovnání výsledků matematického modelování znečištění ovzduší s naměřenými hodnotami emisí v hodnoceném území. modelové výpočty byly provedeny pomocí počítačového programu SYMOS´97.
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Ždímal, V. ; Andělová, L. ; Ondráčková, L. ; Ondráček, J. ; Schwarz, Jaroslav ; Smolík, Jiří ; Doubek, Pavel ; Bízek, Vladislav ; Starý, Václav
Prostřednictvím nově navržených emisních faktorů/emisních funkcí byla upřesněna metodika emisní inventury pro emise tuhých znečišťujících látek (PM10, PM2.5, včetně otěrů brzd, pneumatik a povrchů vozovek) a dalších polutantů vznikajících při provozu silničních vozidel. Byly experimentálně zjištěny rozdíly ve velikosti i chemickém složení částic (přítomnost markrů) v blízkosti dopravních komunikací, které indikují nezanedbatelný podíl otěrů na celkové imisní zátěži. Experimentálně bylo prokázáno, že sekundární částice představují zhruba polovinu hmotnosti frakce PM10 a u nižších frakcí je jejich podíl dominantní (jedná se zejména o dusičnany a sírany). Byla vytvořena metodika pro dynamickou simulaci emisí tuhých znečišťujících látek (včetně emisí z otěrů pneumatik, brzd a povrchů komunikací) a oxidu uhličitého z provozu vozidel na liniových komunikacích. Tato metodika poskytuje výsledky srovnatelné s výsledky standardně užívaného statického modelu, implicitně reaguje na plynulost provozu vozidel a umožňuje navíc zohlednit i další faktory (detailnější složení dopravního proudu, naloženost nákladních vozidel, počet os nákladních vozidel). Uvedená metodika může v makro i mikro měřítku sloužit k odhadu emisních inventur a emisních projekcí a k analýze scénářů.
Studium vlivu plynulosti silniční dopravy a rychlosti vozidel na emise tuhých znečišťujících látek vznikajících při provozu mobilních zdrojů znečišťování ovzduší: Vyhodnocení vlivu provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze na kvalitu ovzduší
Ústav chemických procesů Akademie věd ČR, Praha ; Technologické centrum Akademie věd ČR, Praha ; Český hydrometeorologický ústav, Praha ; DHV CR, s.r.o., Praha ; Balahura, Pavel
Předmětem studie je výpočet koncentrací vybraných znečišťujících látek z provozu silniční dopravy na komunikaci Jižní spojka v Praze a porovnání výsledků matematického modelování znečištění ovzduší s naměřenými hodnotami imisí v hodnoceném území. modelové výpočty byly provedeny pomocí počítačového programu SYMOS´97.
Economic impacts of the implementation of the Kyoto protocol
Pončíková, Martina ; Svobodová, Ivana (advisor) ; Jílková, Jiřina (referee)
This bachelor's thesis focuses on the evaluation of the emission trading system with greenhouse gases. The protection of the atmosphere is currently one of the world problems and in terms of that many legal regulations and international conventions were made to support this goal. The trading system is one of the accomplishments made in order to full fill these efforts. This thesis is aimed to comment and evaluate the entire utility of the system, its efectivity. The whole problem has been analysed from the view of the ČEZ, a. s. company.
Trade Emission in Practice
Součková, Petra ; Mikulec, Tomáš (advisor) ; Slavíková, Lenka (referee)
Přestože přístup k problematice ochrany ovzduší je v různých státech EU odlišný, postupem času docházelo k formování společných právních norem. Všude na světě se také ukázalo, že regulace by měla využívat flexibilních tržních mechanismů. K regulaci a ochraně životního prostředí je potřeba využívat přímé i nepřímé nástroje. Jedním z nich je obchodování s emisními povolenkami, přičemž tvorba ceny povolenek je ponechána trhu. Hodnoty emisních limitů mají určovat přípustnou úroveň znečišťování ovzduší. Množství emisních povolenek je stanoveno v alokačních plánech jednotlivých zemí. Kromě problémů ohledně množství a obchodování emisních povolenek se vyskytují též rozdílné principy jejich zdaňování, vedoucí k odlišnému zatížení států touto regulací.

National Repository of Grey Literature : 43 records found   beginprevious34 - 43  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.