Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Regionální politika EU a naplňování principu programování v ČR
Čermáková, Nela
Bakalářská práce se zabývá programovými obdobími 2007--2013 a 2014--2020 s důrazem na operační programy Cíle 1. Cílem této práce je vyhodnotit uplatňování principu programování a s ním spojenou realizaci regionální politiky EU v České republice. V rámci hodnocení období 2007--2013 jsou analyzovány operační programy spadající do cíle Konvergence. Současné programové období 2014--2020 je analogicky nastíněno a porovnáno z pohledu principu programování. Práce počínaje vysvětlením pojmu a významu regionální politiky v obecné rovině i v souvislosti s EU. Část další se podrobně zaměřuje na koncepci programového období 2007--2013, jeho hlavní strategie, cíle a nástroje financování v ČR. Poslední část je analogicky věnována současnému období 2014+.
Projektové řízení zakázky ve výrobním podniku
Kovář, Lukáš ; Šrom, Michal (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na projektové řízení zakázky ve výrobním podniku podle metodiky PRINCE2. Nejprve budou stanovena teoretická východiska, definovány principy, témata a procesy PRINCE2. V analytické části bude představen podnik a rozebrán průběh konkrétní zakázky z pohledu projektového řízení. Současně budou na základě srovnání zaznamenány rozdíly mezi současným stavem a systémem metodiky PRINCE2. Nakonec budou výsledky analýzy aplikovány pro návrh změn, které by měly být aplikovány, aby projekt odpovídal řízení na základě metodiky PRINCE2.
Využití principů facility managementu pro optimalizaci nákladů administrativních budov
Rosecká, Zdenka ; Fellow, Ondřej Štrup, IFMA (oponent) ; Somorová,, Viera (oponent) ; Puchýř, Bohumil (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Současná stavební realita ukazuje zneklidňující fakt, že žádná profese není přítomna ve všech fázích životního cyklu stavebního objektu. Stále více se ukazuje nutnost vzájemného propojení všech účastníků investičního procesu ve všech fázích životního cyklu stavebního objektu a to právě díky facility managementu. V České republice je facility management stále poměrně nový a neustále se vyvíjí. V předkládané disertační práci je představen facility management včetně souvisejících standardů. Dále je popsána pozice facility manažera a vymezeny principy facility managementu. Navržená metodika na sledování provozních nákladů životního cyklu stavebních objektů je představena i na konkrétním stavebním objektu. Definované principy facility managementu jsou následně zasazeny do kontextu řízení nákladů vybraného stavebního objektu. Cílem disertační práce je prokázat či vyvrátit, že aplikací principů facility managementu lze optimalizovat náklady administrativních budov.
Sugestopedie jako inspirace pro výuku anglického jazyka v kontextu zájmového vzdělávání dospělých
MALÍKOVÁ, Andrea
Diplomová práce pojednává o sugestopedické výuce anglického jazyka v kontextu zájmového vzdělávání. Charakterizuje zájmové vzdělávání, jako součást celoživotního učení, definuje jeho cíle, funkce, motivace a bariéry v rámci jazykového vzdělávání dospělých. Podrobněji se zaměřuje na alternativní metodu sugestopedii, její vznik, vývoj, znaky a principy. Popisuje jednotlivé fáze učení, které tvoří charakteristický profil této netradiční metody. Empirická část je zaměřena výhradně na prostředí sugestopedického kurzu. Za použití případové studie jsou sledovány podoby sugestopedického vzdělávání, procesy a podmínky sugestopedie z hlediska prožitků a postojů samotných aktérů jednotlivých kurzů, resp. výhody a nevýhody této metody.
Proměna kostýmu od konvence k experimentu
Nguyenová, Ha Thanh ; KRÁLOVÁ, Andrea (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Ve své magisterské diplomové práci se zabývám tématem odklonu kostýmu od základní funkce habitus. Zmiňuji historické epochy a zlomy, které posunuly hranice kostýmního výtvarnictví dál a předurčily tak vývoj směrů, kterými se kostým může dále odebírat. Poukazuji na jeho úlohu v akční scénografii. Ke všem kategoriím uvádím příklady tvorby výtvarníků, kteří v tomto oboru pracovali. Dále velkou pozornost věnuji kapitole o inovativních materiálech a technologiích, které mohou být pro kostýmní tvorbu přínosné. V praktické části se odkazuji na magisterský projekt, hru Pěnu dní (Boris Vian) a její realizaci. V neposlední řadě uvádím některé vlastní projekty v rámci tanečních představení a v nich použité zajímavé principy technologického řešení kostýmů.
Vztah hudební a dramatické výchovy
Michlová, Kateřina ; KOLAFA, Tomáš (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Diplomová práce se věnuje vztahu hudební a dramatické výchovy. V první části hledá společné principy a styčné body obou výchov. Druhá část sleduje hudební a dramatickou výchovu směrem k základní umělecké škole, zabývá se tedy vztahem hudebního a literárně-dramatického oboru základních uměleckých škol. Třetí a čtvrtá část práce je výzkumná, sleduje vliv dramatické výchovy na rozvoj hudebních schopností, dovedností, na oblast interpretace, komunikace a vztahů.
Evropský zatýkací rozkaz - komparace extradice a evropského zatýkacího rozkazu
Klimová, Kateřina ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Novotná, Markéta (oponent)
Rámcové rozhodnutí Rady EU o evropském zatýkacím rozkazu a postupech předávání mezi členskými státy (2002/584/SVV) ze dne 13. června 2002 zavedlo mezi členskými státy institut evropského zatýkacího rozkazu, který zcela nahradil dosavadní postupy extradice mezi členskými státy Evropské unie. Zavedení evropského zatýkacího rozkazu bylo vyvoláno jak rozšiřující se přeshraniční kriminalitou, tak i teroristickými událostmi 11. září 2001 v USA. Cílem jeho zavedení bylo zefektivnit mezi členskými státy Evropské unie dosavadní postupy extradice. Bakalářská práce s názvem: "Evropský zatýkací rozkaz - komparace extradice a evropského zatýkacího rozkazu" se zabývá srovnáním evropského zatýkacího rozkazu a klasické extradice na základě srovnání principů obou institutů. Zdůrazňuje významnou zásadu při realizaci evropského zatýkacího rozkazu, a to zásadu vzájemného uznávání soudních rozhodnutí. Práce dále analyzuje přínos a nedostatky evropského zatýkacího rozkazu. Nedostatky se objevují především v praktické realizaci evropského zatýkacího rozkazu, ale jeho přínos je mnohonásobně větší a právem se jedná o průlomovou právní normu.
Uplatnění štíhlé výroby ve vybraném podniku
BICANOVÁ, Lenka
Cílem této bakalářské práce je posoudit uplatnění štíhlé výroby ve vybraném podniku. První část této práce, literární přehled, se zaměřuje na charakteristiky štíhlé výroby, na její původ, historii, principy a metody. Práce vznikla ve spolupráci se společností jménem Fronius Česká republika, s. r. o., která má sídlo v Českém Krumlově. Druhá část, vlastní práce, se skládá z charakteristik vybrané společnosti, její historie, struktury a výroby. Je zde také popsáno, jaké metody a principy štíhlé výroby Fronius používá a jaké přínosy tyto metody do podniku přinesly.
Postavení fairtradových produktů na regionálním trhu
ZEMENOVÁ, Edita
Fair trade je koncept, který přináší lepší podmínky pro producenty v rozvojových zemích a má za cíl zlepšovat jejich sociální, ekonomický a environmentální profil. Pokud chceme charakterizovat trh fair trade v Jihočeském kraji, musíme se zabývat prodejními místy a spotřebitelskými preferencemi. Na sílící fenomén fair trade mají vliv i mnohé kampaně a projekty podporující filosofii fair trade.
Využití projektové metody ve výuce studentů střední zemědělské školy
JELÍNKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce pojednává o využití projektové výuky ve středním odborném vyučování. V teoretické části shrnuje vymezení pojmů, včetně diskuze o postavení projektové výuky v pedagogické teorii. Dále je popsán historický kontext, charakteristika a vymezení působení v kurikulárních dokumentech. Praktická část pojednává o tvorbě a realizaci vlastního projektu na střední odborné škole v rámci ekologického vzdělávání. Výzkum práce se zaměřuje na zhodnocení principů projektové výuky v praxi. Výsledky práce jasně ukazují naplnění principů a vysoký potenciál využití projektové výuky pro naplnění definovaných klíčových kompetencí v rámci rámcového vzdělávacího programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.