Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,859 záznamů.  začátekpředchozí33850 - 33859  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.81 vteřin. 

Moţnosti a vyuţití neziskových organizací při řešení mimořádných událostí
BÍLEK, Jaroslav
V dnešním světě se stále častěji setkáváme s nejrůznějšími druhy ohrožení lidstva mimořádnými událostmi a krizovými situacemi, jak ze strany přírody (záplavy, zemětřesení) či samotného lidského faktoru (únik nebezpečné chemické látky, požár apod.). I když v dnešní době se snažíme podobným situacím předcházet, nemůžeme nikdy s jistotou vyloučit, že tyto situace znovu nenastanou. V těchto případech by měly být na takovou situaci připraveny státní složky, které představují krizový management, Integrovaný záchranný systém - Zdravotnická záchranná služba , Hasičský záchranný sbor a Policie České republiky. Touto problematikou se dále zabývá veřejná správa a jiné právnické a podnikající fyzické subjekty. Je v zájmu společnosti, aby každý jednotlivec nebyl bezohledný, a pokud možno se k této situaci postavil čelem, neboť každý z nás může pomoci nejen jako jednotlivec, ale také v rámci některých občanských sdružení, která se dají v těchto krizových okamžicích využít. V České republice je evidováno nepřeberné množství občanských sdružení a podobných organizací, která jsou určena pro pomoc lidem k řešení mimořádných událostí a krizových situací. Existuje však markantní rozdíl mezi těmito sdruženími a to hlavně z důvodu jejich zaměření. Společné mají to, že jsou sdružení založena za účelem pomoci lidem. Určité organizace jsou zaměřena na pomoc lidem v krizových situacích, jiná na pomoc alkoholikům, toxikomanům, seniorům, cizincům, dětem apod. Pod pojmem krize si vybavuje každý z nás něco jiného. Člověk je velmi rozmanitý tvor, schopný se přizpůsobit i těžkým životním okamžikům. Otázkou však zůstává, kdy je člověk ještě schopen zvládnout situaci vlastními silami a kdy už jsou jeho možnosti vyčerpané, tudíž je nucen a pravděpodobně sám vyhledává pomoc nebo alespoň radu právě v těchto občanských sdruženích. Mimořádné události se na území Jihočeského kraje vyskytují od nepaměti. Účinná a kvalitní pomoc zasaženým má být všestranná, proto je důležité, aby byla poskytována ve vzájemné spolupráci všech místních zdrojů.

Sportovně-regenerační zařízení a jejich význam pro cestovní ruch
JOUNOVÁ, Nikol
Hlavním cílem bakalářské práce bylo analyzovat provoz sportovních zařízení a jejich vliv na cestovní ruch v Českých Budějovicích. V práci byla provedena situační analýza Jihočeského kraje, regionu Českobudějovicko a města České Budějovice. Dále byla provedena analýza provozu vybraného sportovního zařízení {\clq}qBudvar arény``. Na základě terénního dotazníkového šetření byla zjištěna zejména spokojenost návštěvníků s poskytovanými službami a návštěvnost tohoto zařízení. Posledním krokem bylo stanovení návrhů na zlepšení současné situace {\clq}qBudvar arény``, které by vedli k větší návštěvnosti. Závěrem bylo konstatováno, že zařízení má příznivý vliv na rozvoj cestovního ruchu v Českých Budějovicích, ale v možnostech zařízení je přilákat více turistů do této destinace.

Pohřebiště bylanské kultury v Lovosicích
Půlpán, Marek ; Salač, Vladimír (vedoucí práce) ; Koutecký, Drahomír (oponent)
Materiálovou základnou práce jsou archeologické nálezy získané v roce 2002 na lokalitě Lovosice (okr. Lovosice, Ústecký kraj, Česká republika). Podstatnou náplní práce je popis a kresebná dokumentace 15 vesměs velmi bohatě vybavených hrobů ze starší doby železné (doba halštatská Ha C1 - Ha D1, kultura bylanská). Movité artefakty jsou analyzovány z typologicko-chronologického hlediska. Pohřební ritus je hodnocen v rámci prostorově- funkčních vztahů mezi lidskými ostatky a milodary. Nemovité nálezy jsou analyzovány s ohledem na parametry jam, konstrukci a výbavu. Na tomto základě jsou hroby roztříděny do nálezových skupin. Pohřebiště je hodnoceno s ohledem na podobu, strukturu, celkový rozsah a chronologicko-chorologický vývoj. Hlavní úkol práce spočívá v definici vývojových horizontů pohřebiště a v jejich komparaci s českými a středoevropskými chronologickými systémy. Stanovené horizonty mohou do budoucna tvořit jednu z hlavních opor při hodnocení hrobových a sídlištních nálezů doby halštatské nejen v severozápadních, ale i ve středních Čechách. Lovosická nekropole je interpretována jako lokalita centrálního významu a zesnulí jako elita, která měla zásadní podíl na kulturním a hospodářském rozvoji regionu. Lovosice představují v současné době jedno z nejbohatších, nejkomplexněji prozkoumaných, a...

Program výchovy a vzdělávání občanů v oblasti ochrany obyvatelstva se zvláštním důrazem na zdravotně postižené osoby
MAZÁK, Tomáš
Cílem práce bylo provést rozbor současného stavu výchovy a vzdělávání na úseku ochrany člověka za mimořádných událostí se zvláštním důrazem na postižené osoby. Za tímto účelem bylo realizováno dotazníkové šetření, kdy byly vytvořeny dva dotazníky, a to dotazník pro pedagogický personál speciálních škol a dotazník pro jejich ředitele na území Jihočeského kraje. Dotazník pro pedagogický personál obsahoval 37 otázek a byl uspořádán do dvou tematických bloků. V dotazníku byla kombinace otevřených a uzavřených otázek. Prvních sedm otázek sloužilo k získání potřebných informací pro charakteristiku zkoumaného souboru. Blok první byl zaměřen na znalost respondentů, otázky byly zaměřené na problematiku integrovaného záchranného systému, ochrany obyvatelstva, otázky první pomoci a vybraných mimořádných událostí (povodeň, radiační havárii, biologické agens), dále pak na znalost doporučených způsobů chování při vzniku vybraných mimořádných událostí. Cílem prvního bloku dotazníku bylo zjistit informovanost pedagogických pracovníků. Blok druhý byl zaměřen na sebevzdělávání v předmětné oblasti a na hodnocení důležitosti výuky této problematiky na školách. Odpovědi pedagogů tohoto tematického bloku sloužily k doplnění názorů, zkušeností či připomínek respondentů vztahujících se k dané problematice. Dotazník pro ředitele obsahoval 19 otázek. V dotazníku byla kombinace otevřených a uzavřených otázek. Prvních 6 otázek sloužilo k získání potřebných informací pro charakteristiku zkoumaného souboru. Druhá část dotazníku byla zaměřena na otázky, které se zabývaly vlastním názorem ředitelů škol na území Jihočeského kraje. Výsledky dotazníkového šetření byly vyhodnoceny pomocí programu Excel ze softwarového balíku Microsoft Office. Hlavním cílem práce bylo zjistit informovanost pedagogů. Pro dobrou míru informovanosti jsem si stanovil hranici 75 % správných odpovědí. Výsledky lze zhodnotit, jako velice zarážející. Dozvěděl jsem se, že většina pedagogických pracovníků nemá základní znalosti v problematice ochrana člověka za mimořádných událostí. Z toho důvodu by se chtěli nechat proškolit formou organizovaných školení. Tento zájem projevili i ředitelé, kteří si také myslí, že na jejich škole je dostatek pomůcek pro výuku jak normálních, tak i zdravotně postižených žáků. To nám ale vyvrátily odpovědi pedagogických pracovníků, kteří tvrdí opak. Jako výsledek lze tedy chápat, že současný stav výchovy a vzdělávání na úseku ochrany člověka za mimořádných událostí je velice individuální a záleží pouze na přístupu pedagogického pracovníka. Neexistují totiž speciální výukové materiály nebo jednotný systém, který by všechny školy sjednotil a poskytl jim potřebné pomůcky. Práce poskytuje náhled na problematiku výuky ochrany člověka za mimořádných událostí a vlastní názory pedagogických pracovníků na ní. Mé výsledky mohou být použity jako podklad pro další výzkumné šetření, neboť se domnívám, že by bylo vhodné některé pasáže více rozpracovat. Výkon práce na speciálních školách pro zdravotně postižené s sebou nese řadu psychicky, ale i fyzicky náročných situací. Tyto situace pedagogičtí pracovníci a ředitelé zvládají velice obstojně. V této oblasti existuje mnoho škol, zaměřených speciálně na jedno zdravotní postižení, ale i takové, kde pracují s různě zdravotně postiženými. Školní vzdělávací programy, a tedy i výuka tematiky ochrany člověka za mimořádných událostí je potřebné přizpůsobit potřebám dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami tak, aby bylo dosahováno souladu mezi vzdělávacími požadavky a skutečnými možnostmi těchto žáků. V současné době školy používají k výuce řadu kompenzačních pomůcek odpovídající speciálním vzdělávacím potřebám žáků, avšak neexistují didaktické pomůcky, speciální učebnice (studijní materiály v Braillově písmu, nahrávky ve znakové řeči) v předmětné oblasti, které by svou formou a obsahem odpovídali potřebám zdravotně postižených osob.

Spliceosome assembly
Hausnerová, Viola ; Staněk, David (vedoucí práce) ; Chalupníková, Kateřina (oponent)
Introny jsou vystřiženy z eukaryotických transkriptů a exony jsou spojeny dohromady během procesu zvaného sestřih pre-mRNA. Sestřih je katalyzován sestřihovým komplexem. Jedná se o velký ribonukleoproteinový komplex složený z pěti malých jaderných RNA a více než stovky proteinů. Tento komplex rozpoznává 5' sestřihové místo, místo větvení a 3' sestřihové místo a následně provádí dvě transesterifikační reakce, jejichž výsledkem je zralá molekula mRNA. V rámci časného sestřihového komplexu je 5' sestřihové místo definováno pomocí U1 snRNP a na rozpoznání místa větvení a 3' sestřihového místa se podílí U2 pomocný faktor (U2 auxiliary factor, U2AF). Spolupráce sestřihových míst byla částečně popsána in vitro, ale situace in vivo není dosud zcela objasněna. V této studii jsme použili fluorescenční rezonanční energetický transfer (Fluorescence resonance energy transfer, FRET) a RNA imunoprecipitaci (RIP) k popsání časných kroků skládání sestřihového komplexu. Abychom detekovali interakce proteinů na RNA molekule přímo v buněčném jádře, uplatnili jsme sestřihové reportéry kódující -globinový gen a vlásenky z fága MS2. Výsledky FRETu ukazují, že intaktní 5' sestřihové místo je vyžadováno pro vazbu U2AF35 na 3' sestřihové místo a že vazba U1C je částečně omezena v přítomnosti mutace 3' sestřihového místa. Dále jsme...

Zavádění Systému včasné intervence v Hlavním městě Praze
Melšová, Tereza ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Systém včasné intervence (SVI ) je nově zaváděným systémem multidisciplinární spolupráce oblasti sociálně-právní ochrany dětí a mládeže a prevence kriminality. SVI je nástrojem k rychlejšímu a efektivnějšímu řešení těchto případů, umožňuje zlepšení komunikace, rychlé, adekvátní a účinné reakce zainteresovaných orgánů (Policie ČR, Orgánu sociálně-právní ochrany dětí, Soudu, Státního zastupitelství, Probační a mediační služby, školských, zdravotních zařízení a NNO). Ve své práci se zabývám Systémem včasné intervence a jeho možném zavedení na území Hlavního města Prahy. Představuji organizační členění Hlavního města Prahy (jako kraje), hlavní subjekty zapojené do systému, principy jejich vzájemné spolupráce, související legislativu a koncepce a základní pilíře projektu SVI. Na základě sedmi konkrétních kazuistik jsem se pokusila popsat stávající stav spolupráce institucí v rámci sociálně-právní ochrany dětí i možná rizika při jeho zavedení a území celého kraje (Hlavního města Prahy). Práce shrnuje popis stávající situace v péči o ohrožené děti a nabízí možná doporučení pro efektivnější práci v rámci Systému včasné intervence.

Raná péče a vzdělávací systém sluchově postižených ve Francii
Učíková Šafránková, Milena ; Klugerová, Jarmila (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsání současné situace v péči o neslyšící a jejich vzdělávání ve Francii. Zaměřuje se na dělení sluchových vad dle francouzského systému, na možnosti reedukace a komunikace sluchově postižených. Klíčová slova: sluchová vada, sluchově postižený, centrum rané páče, speciální pedagog vychovatel, kochleární implantát, integrace, vzdělávání, Institut pro neslyšící v Paříži. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Štukatérské dílo Santina Cereghettiho na Svaté Hoře
Hovorková, Eva ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
Resumé Bakalářská práce se zabývá dílem štukatéra italského původu Santina Cereghettiho (asi 1640- 1719) na Svaté Hoře. V první části je pojednáno o štukové technice, o tom z čeho se štuk vyrábí, od kdy je výzdoba štukovou technikou známa a ve kterých obdobích byla při výzdobě uplatňována. Protože Santino Cereghetti je umělcem italského původu, i když neznáme přesné datum jeho narození ani místo odkud pocházel, zabývá se druhá kapitola italskými umělci, kteří pocházeli z území jezer, které se nachází na dnešních hranicích Švýcarska a Itálie. Tito umělci opouštěli rodná údolí a vydávali se na cesty po Evropě, kde v nejrůznějších koutech Evropy vytvořili svá díla. Uplatnění našli především jako stavitelé, kameníci a štukatéři. Rozsáhlé dílo zanechali i v naší zemi. Jako štukatéři zde měli dominantní postavení, neboť se v Čechách nevytvořila jiná domácí konkurenční skupina. Třetí kapitola pojednává o barokní štukové výzdobě, o jejím charakteru a proměnách od raného baroka, přes vrcholné baroko a naznačuje podobu štukové výzdoby v době pozdního baroka a rokoka. Pro rané baroko jsou příznačné masivní boltcové kartuše, mohutné lišty s listovcem, vejcovcem a perlovcem, malbě štuková výzdoba vymezuje jen určitý prostor. Pokud se objevují figurativní prvky, stávají se ve většině případů ornamentem. Důraz je kladen...

Fundace Marie Markéty z Valdštejna
Svobodová, Jana ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Pučalík, Marek (oponent)
RESUMÉ FUNDACE MARIE MARKÉTY Z VALDŠTEJNA Jana Svobodová, Ústav dějin křesťanského umění KTF UK V předkládané bakalářské práci představuji Marii Markétu, hraběnku z Valdštejna, jako zakladatelku sakrálních objektů na svém panství a uvádím celkový přehled staveb s vysvětlením jejich vzniku v dané lokalitě. Bakalářská práce je součástí bádání o mecenášství Valdštejnů v severních Čechách pro připravovanou výstavu o tomto významném šlechtickém rodu v Muzeu Českého ráje v Turnově. V průběhu svého bádání jsem mapovala jednotlivé památky a popisovala je. Z mého pohledu byla důležitá tzv. práce v terénu, to znamená, pořízení fotodokumentace jednotlivých kostelů a získávání dalších informací o vzniku staveb. Nejvíce sledovaným obdobím byla léta 1724-1729, kdy hraběnka Valdštejnová byla vskutku štědrou podporovatelkou umění, což jí dovolovala i příznivá finanční situace. Její zásluhou bylo obnoveno nebo nově postaveno mnoho církevních staveb na valdštejnských panstvích, jako např. děkanský kostel sv. Jakuba v Mnichově Hradišti, sv. Mikuláše v Turnově, dále kostely sv. Vojtěcha v Kruhu u Doks, sv. Václava v Bosni a kaple sv. Jana Nepomuckého na Valdštejně, sv. Stapina v Klokočce. Cíl vytyčený pro tuto práci se mi podařilo splnit, i když jsem v této práci zůstala svému bádání dlužná ještě obsáhlejší průzkum v...

Žák s autismem
Kaimová, Jitka ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Základním tématem předkládané diplomové práce je problematika integrovaného vzdělávání žáků s autismem v běžných základních školách. Cílem diplomové práce je zmapování současné situace v integrovaném vzdělávání žáků s autismem ve Středočeského kraji, a to z pohledu krajského koordinátora pro oblast autismu jakožto nové instituce, která je zodpovědná za koordinaci poradenských a vzdělávacích služeb pro klienty s autismem v kraji, a je významným nástrojem k realizaci procesu integrace. Dílčím cílem diplomové práce je zjištění konkrétních zkušeností rodičů a asistentů pedagogů integrovaných dětí, zejména definování problémů, s nimiž se v procesu integrace nejčastěji setkávají. Diplomová práce by chtěla přispět k pedagogické praxi v oblasti integrovaného vzdělávání žáků s autismem, a to pokusem o upřesnění současných problémů, na něž bude potřeba se v budoucnosti zaměřit. Výsledky šetření považuje autorka za výchozí okruhy problémů, které by měly být dále podrobeny metodám kvantitativního výzkumu. Diplomová práce je strukturována do čtyř částí. První dvě části se zabývají vlivem charakteristik autismu na proces edukace a současnými možnostmi vzdělávání dětí s autismem, včetně integrace žáků do základních škol. Ústřední pozornost je věnována zejména specifickým podmínkám integrace dětí s autismem a institucím...