Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,813 záznamů.  začátekpředchozí32804 - 32813  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.16 vteřin. 

Výuka (základů) informatiky na vysokých školách v ČR
Domanja, Jindřich ; Řezníček, Václav (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je analyzovat náplň výuky informatiky na vysokých školách v ČR a prezentovat výsledky této analýzy v kontextu současné informační společnosti. Důraz je kladen na zjišťování, jak je vysokoškolská výuky informatiky chápána - zda jsou studenti učeni spíše práci s počítačem (počítačové gramotnosti), nebo práci s informacemi (informační gramotnosti). Téma se dotýká také hrozby digitální demence, která je podle některých odborníků vyvolávána nadměrným a dlouhodobým užívání digitálních ICT. Většina softwarových nástrojů, které se na trhu nacházejí, slouží na podporu procesů a dosahování vytyčených cílů. V prostředí školy se studenti setkávají především s učebním procesem a jejich hlavním cílem by mělo být porozumění učivu, proto se tato práce zabývá také otázkou, zda jsou studenti v rámci výuky informatiky seznamováni s tím, jak se efektivně učit a jak studijní cíle podpořit vhodným softwarem.

Analýza trendů IS z pohledu uplatnění nových technologií s orientací na open source
Holý, Michal ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tématem této práce je analýza aktuálních technologických trendů s orientací na open source z hlediska použitelnosti a významu pro podniky. Základním cílem je zhodnotit současné postavení open source softwaru v českých podnicích a charakterizovat vývoj na základě dat z let 2010 a 2015. V práci jsou popsány základní formy programového vybavení podniků, které jsou dále kategorizovány na základě funkcionality a možností uplatnění. Jsou definována specifika open source softwaru a druhy jeho licencí. Následně je rozebrán výběr konkrétních open source licencí, obecně vnímané názory na jejich použití a je popsáno postavení open source software v různých etapách jeho existence. V analytické části jsou popsány výsledky samostatného průzkumu aplikovaného v českých podnicích z pohledu uplatnění open source řešení v praxi pro rok 2015. Výsledky jsou porovnávány s daty z roku 2010 a jsou vyvozeny adekvátní závěry. V závěru práce jsou propojeny hypotézy s výsledky samostatného průzkumu, komparace dat, dostupnými open source metodikami a dalšími zdroji pro celkové zhodnocení situace v České republice.

Počítačem podporovaná výuka fyziky
SEMRÁD, Petr
Diplomová práce se zabývá tématem: "Počítačem podporovaná výuka fyziky". Uvádí přehled moderních materiálních a nemateriálních prostředků pro výuku. Zabývá se přehledem základní digitální techniky. Stručně popíše dataprojektory, audiovizuální techniku a interaktivní tabuli. Uvádí základní přehled programového vybavení pro výuku a jeho využití. Zabývá se využitím počítačové techniky při ověřování znalostí a při zkoušení. Ukazuje využití moderní počítačové techniky při výuce zapalovacích soustav motorových vozidel v teoretické výuce elektrotechniky.

Údržba a poimplementační podpora BI řešení
Procházka, Ondřej ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Tato práce se zabývá údržbou a po implementační podpory řešení Business Intelligence. Je psána ve spolupráci s firmou Clever Decision. Práce se skládá ze dvou částí. První část práce se zabývá řešením SLA (Service Level Agreement) smlouvy, vlastně navržením SLA smlouvy, kterou by společnost používala jako nadstavbu k smlouvě o podpoře. Druhá část práce je věnována helpdesku, jeho řešením, návrhem procesů a funkcionalit, ze kterých je vycházeno při výběru vhodného softwarového řešení. Cílem práce je tedy vhodně navržená SLA smlouva a řešení helpdesku včetně vybraného softwarového řešení. Na začátku práce je vysvětlen pojem Service Level Agreement, dále pouze SLA, a to rovnou z několika možných pohledů: všeobecná SLA, datová SLA a právní aspekty SLA. Dále je v práci navržena obecná SLA smlouva pro malý podnik. Ve druhé části práce je zpracován návrh a popis procesů provozovatele helpdesku. Návrh je zaměřen především na realizaci, měření a reportování, není zde řešené plnění SLA. Procesy jsou navrženy podle požadavků společnosti. V následující části se práce zabývá návrhem a popsáním funkcionality helpdesku. Závěrem práce je dle požadované funkcionality vybráno vhodné softwarové řešení.

Analýza dostupnosti zastávek MHD v Praze
Kapusta, Michal ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Lysák, Jakub (oponent)
Tato práce se zabývá síťovou analýzou dostupnosti a spádovosti městské hromadné dopravy v Praze. Odborná část práce se věnuje tematice dostupnosti a síťovým analýzám, které byly provedeny v prostředí ArcGIS 9.3 společnosti ESRI, pomocí kterého byla provedena síťová analýza za účelem určení zón časových dostupností a analýza rozmístění domácností a firem v jednotlivých zónách. Dále byla vytvořena mapa spádovostních oblastí jednotlivých zastávek MHD. Byla potvrzena hypotéza o zvětšující se velikosti spádových oblastí směrem od centra. Neprokázala se platnost hypotézy o změně počtu domácností se vzdáleností od centra v jednotlivých dostupnostních zónách metropole, zatímco podobnost struktury rozmístění firem a domácností se potvrdila pouze částečně. Klíčová slova: dostupnost, spádovost, síťová analýza, doprava, MHD Praha, ESRI ArcGIS 9.3

Výuka fyziky a tvořivost
MEŠKAN, Václav
Tato diplomová práce zkoumá jedno z předních témat současné reformy českého školství {--} rozvoj tvořivosti při výuce předmětů na základní škole. Tato problematika je nejprve nastíněna obecně a následně rozvinuta na konkrétním vyučovacím předmětu {--} fyzice. Zvláštní důraz je kladen na porovnání rozvoje tvořivosti při výuce daného předmětu pomocí tradičních prostředků a pomocí počítačem podporované výuky, která je dalším neodmyslitelným fenoménem současného školství. Významná část je věnována hodnocení současného software pro výuku fyziky na základní škole. Práce je zakončena experimentem se žáky základní školy, který má porovnat dva výše zmíněné přístupy k rozvoji tvořivosti a dát tak podnět k dalším výzkumům v této oblasti.

Vypracování digitálních výukových podkladů se stavební tématikou v AutoCADu.
NOVÁČEK, Jakub
Program AutoCAD se v dnešní době stal standardním softwarovým řešením při navrhování pozemních komunikací. Diplomová práce ukazuje správné vypracování výkresů polní cesty pomocí programu AutoCAD. Práce by měla sloužit jako studijní pomůcka při výuce technických předmětů. Výsledkem práce je kompletní výkresová dokumentace, která je nutná pro administrativní i technickou realizaci polní cesty.

Extending Java with AOP
Grék, Jan ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Hamerník, Petr (oponent)
This work aims to introduce the world of aspect-oriented programming to a Java programmer and help her/him to understand main approaches and to sharpen lines between some of the AO languages, mainly AspectJ and CaesarJ. First part is about foundations of AOP, based on the paper by Kiczales et al. and paper of Filman and Friedman. I also discuss AOP-related approaches to software development. Another theme is an impact of AOP on modularity in the context of the work of Kiczales, Mezini and work of Aldrich. In the second part I describe AspectJ. I elaborate on the jumping aspect problem and show alternative solutions to it. Then I describe qualities of Gof design patterns AspectJ implementation, based on work by Hannemann and Kiczales and explain AOP community reaction. I give alternative approaches to observer design pattern implementation in AspectJ and discuss their difficulties. The third part is about AO languages, Java Layers and CaesarJ. I explain, why mixins are not possible with Java Generics and elaborate on work by Mezini and Osterman about CaesarJ and give more detailed analysis of problems addressed by CaesarJ in relation to AspectJ and Java.

Lidé s postižením a technika
Voženílková, Pavlína ; Kuchař, Radomír (vedoucí práce) ; Vachulová, Jana (oponent)
Práce se zabývá problematikou osob se zrakovým postižením a hlavně přináší přehled o rozdělení všech aktuálně dostupných kompenzačních pomůcek na našem trhu a jejich krátkou charakteristikou. První kapitola je zaměřena na problematiku zrakových vad a jejich popis, přibližuje možné příčiny. Stěžejní částí této práce je rozdělení a popis kompenzačních pomůcek do několika kategorií, z nichž hlavní čtyři jsou tyto: optické, optoelektronické, počítačového charakteru a ostatní. Přičemž u pomůcek počítačového charakteru lze mluvit o pomůckách softwarových, hardwarových a na bázi PC. V následující části jsou popsány možnosti získání těchto kompenzačních pomůcek pomocí dvou možných cest: nákup za vlastní peníze ve specializovaných prodejnách nebo příspěvkem od zdravotní pojišťovny či od obecního úřadu. Poslední část je věnována přehledu dění a úspěchů ve vědě v této oblasti. Krátce se zde zmiňuji o pokusných implantátech na principu elektronického čipu umístěného v oční bulvě a stimulujícího přímo zakončení zrakového nervu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Souvislosti modelu Software as a Service
Žamberský, Martin ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Hrnko, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem Software jako služba (SaaS, Software as a Service). Jedná se o jeden z hlavních trendů v ICT v posledních několika letech. Cílem práce je seznámit čtenáře s tímto modelem v jeho širších souvislostech a provést srovnání vybraných aplikací z kancelářského balíku v modelu SaaS s aplikacemi z balíku Microsoft Office. Práce se dá rozdělit na dvě části -- teoretickou (kapitoly 2 -- 5) a praktickou (kapitola 6). Třetí kapitola (první dvě kapitoly jsou úvodní) popisuje model SaaS a odpovídá na hlavní a často kladené otázky vztahující se k modelu. Ve čtvrté kapitole jsou postupně představovány další vybrané hlavní trendy v ICT průmyslu a jsou hledány a nacházeny průsečíky s modelem SaaS. Následující kapitola se věnuje otázce "Does IT matter?" vztažené k modelu SaaS. V praktické části práce (kterou představuje šestá kapitola) je provedeno srovnání vybraných aplikací v modelu SaaS (z balíků Google Docs a Zoho Office Suite) s aplikacemi z balíku Microsoft Office. Práce čerpá především z veřejně dostupných zdrojů a ze zdrojů dostupných na VŠE v Praze. Hodnotnými zdroji se ukázaly být nástroje webu 2.0. Text může sloužit jako učební pomůcka pro studenty a další zájemce, může také sloužit jako zdroj argumentů pro zaměstnance s kompetencí výběru podnikových informačních systémů.