Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vliv výfukového potrubí na vnější otáčkovou charakteristiku motocyklového čtyřdobého motoru
Nádvorník, David ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Smolka, Josef (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je shrnutí poznatků o výfukovém potrubí motocyklu a jeho vlivu na výkon a točivý moment motoru. Dále se práce zaměřuje na přídavné systémy výfukových potrubí napomáhajících k optimalizaci průběhu točivého momentu a výkonu motoru. V závěru práce jsou obsaženy výsledky z experimentálního měření zabývající se vlivem tlumiče výfuku na křivky otáčkové charakteristiky motoru.
Rotary part produced on CNC machine
Ratica, Filip ; Fiala, Zdeněk (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
The diploma thesis contains an overview of the development of numerical control of machine tools and a historical excursion of the beginnings of numerical control. The work deals with the design and presentation of the component, and then the calculation documentation used to determine the load and safety of the component. After computational and design analysis, the work deals with the design of component production on CNC machines and the technological process of production. Finally, the production of the part is documented and evaluated.
Moderní technologie návrhu a výroby třecích lamelových spojek
Chaura, Václav ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce shrnuje poznatky o různých druzích spojek, popisuje jejich funkci a oblasti využití. Dále se zaměřuje na rozbor jednotlivých dílů, u kterých jsou popsána jejich možná konstrukční řešení. Druhá část je zaměřena na návrh a výrobu spojek. V závěru je nastíněn další možný vývoj automobilových spojek.
Analýza elektrických a hybridních vozidel
Slaběňák, Patrik ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V současné době začínají být zdroje ropy pomalu omezené, a proto je potřeba uvažovat nad alternativními zdroji energie. Výsledkem tohoto semestrálního projektu je základní přehled o aktuálním vývoji elektrických a hybridních automobilů, s možným uplatněním v běžném provozu a také přiblížení jejich hlavních vlastností, jako jsou dojezdová vzdálenost, cena a obsluha při cestování. Energie, potřebná pro provoz elektromobilu uložena v akumulátorech, se dobíjí pomocí elektrických stanic, kterým je také věnována část práce. Dále je práce zaměřena na dimenzování pohonu a výpočet spotřeby energie pro definovanou trať čtyřkolového elektrického invalidního vozíku. Závěr práce se zabývá budoucím vývojem hybridních a elektrických vozidel, nastiňuje předpokládaný směr vývoje v oblasti výkonové elektroniky, motorů a propagace těchto vozidel zákazníkovi.
Výstavba a programování clusteru o nízkém příkonu
Hradecký, Michal ; Nikl, Vojtěch (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Projekt se zabývá výstavbou a programováním nízko-příkonového clusteru složeného z kitů Hardkernel Odroid XU4 založených na čipech ARM Cortex A15 a Cortex A7. Cílem bylo navrhnout jednoduchý cluster složený z několika kitů a vytvořit pro něj sadu testů, na nichž by šlo otestovat základní výkonnostní parametry a spotřebu. K testování byly použity zejména benchmarky HPL, Stream a různé testy pro rozhraní MPI. Celkový výkon clusteru složeného ze 4 kitů měřený v benchmarku HPL byl 23~GFLOP/s ve dvojité přesnosti, přičemž cluster vykazoval efektivitu výpočtu cca 0,58~GFLOP/W. Práce dále popisuje instalaci plánovače PBS Torque a frameworku pro kompilaci a správu HPC softwaru EasyBuild na 32bitové platformě ARM. Po srovnání se superpočítačem Anselm vyšlo, že Odroid cluster poskytuje přibližně stejnou efektivitu výpočtu jako velký superpočítač, ovšem za vyšší pořizovací cenu za srovnatelný výkon.
Mikropohon s lineárním piezomotorem
Grmela, Petr ; Vrba, Jaromír (oponent) ; Koláčný, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popis funkce a struktury piezoelektrického motoru „piezowawes“, vytvoření jeho laboratorní sestavy a následné změření jeho základních statických charakteristik (rychlost posuvu a tažné síly). Kromě experimentálních výsledků je práce zaměřena i na teoretický rozbor a fyzikální vysvětlení piezoelektrického jevu. Analýza se týká materiálů, ve kterých se tento jev vyskytuje a důležitých pojmů, pomocí kterých se piezoelektrický jev charakterizuje. Dále práce obsahuje základní členění typů piezoelektrických motorů a je pojednáno o možnostech jejich praktického využití.
Návrh synchronního spoke motoru
Kopecký, Jan ; Bulín, Tomáš (oponent) ; Knebl, Ladislav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena v první části na teoretickou rešerši oblasti týkající se synchronních motorů s permanentními magnety. Dále jsou rozebírány jednotlivé metody návrhu magnetického obvodu motoru a porovnávány jejich výhody a nevýhody. V poslední části je navrhnuta odporová síť pro zadaný motor, pomocí níž je vypočtena magnetická indukce ve vzduchové mezeře a vnitřní moment motoru. Výsledky jsou následně porovnány s metodou konečných prvků.
Úprava motoru Babetty
Poulíček, Matěj ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o jedné z možných úprav dvoudobého jednoválcového motoru Babetta 210 pro zvýšení výkonových parametrů. Dále o vyráběných typech motorů mopedů Babetta se zaměřením na jejich přednosti a nedostatky. Pozornost je hlavně věnována možným konstrukčním změnám pro odstranění nedostatků.
Konstrukce EC motoru s vnějším rotorem
Smrž, Ondřej ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na konstrukci EC motoru s vnějším rotorem. Jejím úkolem je seznámení s konstrukcí, základními vztahy, uplatněním tohoto typu motoru, s postupem návrhu magnetického obvodu s permanentními magnety a následným návrhem motoru. Dále pak dojde k ověření navrhnutého motoru metodou konečných prvků. V neposlední řadě shrne charakteristické vlastnosti a veličiny návrhu a dojde k porovnání prvotního návrhu s dalšími dvěma návrhy s určitými změnami v oblasti zubů statoru.
Nepřímé měření momentu na výstupu převodovky zatěžovacího pohonu
Jelének, Marek ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Pro zatěžování pohonných jednotek bagrů je nutné použít elektromechanické zátěže s vysokým krouticím momentem až 16 000 Nm v nízkém rozsahu otáček (0 až 150) ot/min při výkonu maximálně 50 kW. Elektromechanickou zátěž tvoří sestava asynchronního dynamometru s naklápěcím systémem měření momentu ve spojení s čelní třístupňovou převodovkou. Dynamometr je napájen měničem s vektorovým řízením. Pro určení krouticího momentu na výstupu převodovky je nutné provést korekci a zohlednit vliv provozní teploty a provozních otáček. Experimentálním odměřením těchto vlivů a závislostí je možné vytvořit matematický model, který lze implementovat do napájecího měniče pro regulaci momentu na výstupu převodovky. Cílem diplomové práce je popsání stručného návrhu zatěžovacího pohonu, návrh a provedení experimentálního měření účinnostních map a vyhodnocení vlivu nelinearity účinnosti převodovky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.