Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Náměty na badatelsky orientované vyučování biogeografie ve vzdělávacích programech pro ZOO Ohrada v Hluboké nad Vltavou
VONDRUŠKOVÁ, Jana
Diplomová práce na téma Náměty na badatelsky orientované vyučování biogeografie ve vzdělávacích programech pro ZOO Ohrada v Hluboké nad Vltavou se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část je tvořena rešerší literatury, ve které autorka diskutuje o pročtené, odborné literatuře, ze které čerpala informace pro zpracování své práce. Rovněž práce obsahuje metodiku tvorby teoretické části práce a vlastního výukového materiálu. Autorka popisuje rovněž význam mimoškolního vzdělávání v ZOO Ohrada Hluboká nad Vltavou a věnuje se charakteristice a významu badatelsky orientovaného vyučování. Praktická část se zaměřuje na samotný popis a realizaci vlastních vzdělávacích programů. Celkem byly vytvořeny tři návrhy vzdělávacích programů. Tematické zaměření programů vychází ze vzdělávací koncepce Vzdělávacího centra při ZOO Ohrada v Hluboké nad Vltavou a charakterizuje tak především zástupce ze skupiny hadů, ptáků a šelem. Každý výukový program má čtyři části prezentaci v programu SMART notebook, vlastní aktivitu žáků, soutěž pro žáky a pracovní list "na doma".
Aktivita, samostatnost a tvořivost dětí a dospělých v mimoškolním prostředí
DVOŘÁKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce s názvem Aktivita, samostatnost a tvořivost dětí a dospělých v mimoškolním prostředí je zaměřena právě na rozvoj dovedností, které byly exponovány do titulu práce. Teoretická část se proto věnuje vymezení základních pojmů a přístupů různých věd či autorů. Důležité je také poukázat na rozdíly mezi formálním, neformálních a informálním vzděláváním. Od tohoto rozdělení přechází práce k vymezení role mimoškolního vzdělávání v rámci využití volného času. Lidé tráví svůj volný čas různými způsoby, a proto jsou v další části zmíněny i prostory a prostředí, kde lze volnočasové aktivity provozovat. Při vzájemném kontaktu a komunikaci osob by měla fungovat určitá nepsaná pravidla, a proto si teoretická část práce všímá i prosociálního chování, které bývá často cílem etických výchov. Toto chování je zaměřeno především na spolupráci a schopnost dialogu. Praktická část má poté za úkol sestavení katalogu her, které by nejen podporovaly rozvoj prosociálního chování, ale zejména přispívaly k rozvíjení aktivity, samostatnosti a tvořivosti u různých věkových skupin. K výslednému projektu se v závěru práce vyjádří i fundovaní odborníci a zváží její přínos.
Bezobratlí živočichové v obydlí člověka - využití problematiky ve školním či mimoškolním vzdělávání
ČAPKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá synantropními bezobratlými živočichy. Prostřednictvím vlastního výzkumu byla zjišťována přítomnost bezobratlých živočichů ve vybraných domácnostech. Výsledky výzkumu byly srovnány s literaturou. Na základě literatury a dat z vlastního výzkumu byl sestaven projekt pro mimoškolní přírodovědné vzdělávání na téma: Výprava po stopách bezobratlých živočichů v obydlí člověka.
Srovnání volnočasových aktivit nabízených ze strany nestátních neziskových organizací v Českých Budějovicích z hlediska podpory integrace romských dětí na základních školách
ZIMANDLOVÁ, Monika
Diplomová práce se zabývá srovnáním využití volnočasových aktivit nabízených ze strany nestátních neziskových organizací v Českých Budějovicích, oproti základním školám (ZŠ), jako jedna z možností podpory integrace romských dětí ve vzdělávacím procesu. Teoretická část práce seznamuje s problematikou integrace jak z obecného hlediska, tak i ve vztahu k cílové skupině Romů a romských dětí navštěvující běžné základní školy. Dále je zde okrajově shrnuta problematika romské menšiny a její dopady na život ve společnosti. Poslední kapitola teoretické části práce je věnována problematice NNO v Českých Budějovicích ve vztahu k romským dětem a jejich integraci ve školní výuce a dále náplni volnočasových aktivit zprostředkovaných těmito organizacemi a jejími dopady na integraci romských dětí na ZŠ. V praktické části diplomové práce je použito výzkumné šetření povahy kvalitativní strategie výzkumu, které bylo realizováno pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Cílem práce je zjistit využití volnočasových aktivit nabízených cílové skupině romských dětí ze strany NNO jako jednu z možností podpory integrace, která je zprostředkována nejen ze strany ZŠ, ale i ze stany NNO zaměřených na danou cílovou skupinu.
Moodle v NTK
Kocan, Marek
LMS Moodle patří mezi nejvyspělejší a nejrozšířenější systémy pro řízení elektronického vzdělávání vůbec. Cílem příspěvku je představit tento e-learningový nástroj z různých pohledů tak, jak jej běžně nevídáme a ukázat pokročilé a uživateli oceňované vlastnosti včetně speciálních rozšiřujících modulů. Příspěvek tak nebude zaměřen na šedivou teorii, ale zajímavé aspekty a ukázky využití LMS Moodle v reálné praxi.
Prezentace: idr-518_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-518_2 - Stáhnout plný textMP4
Analýza potřebnosti a využívání environmentálních center na území České republiky
Brontosauří ekocentrum Zelený klub (BEZK), Praha ; Agentura Koniklec, o.s., Praha ; Středisko ekologické výchovy a etiky Rýchory - SEVER, Brontosaurus Krkonoše, Horní Maršov ; Činčera, Jan ; Kunssberger, David ; Lupač, Miroslav ; Činčera, Pavel ; Gollová, Dita ; Kulich, Jiří
Studie podrobně analyzuje stávající nabídku, ale i poptávku pro poskytování enviromentálního vzdělávání se zaměřením na mimoškolskou oblast a na posouzení infrastruktury environmentálních center z hlediska jejiho současného složení, trendů rozvoje a potřebnosti. Zkoumanou skupinou byla střediska a insituce provádějící EVVO v mimoškolní oblasti a okrajově též instituce tuto činnost plánující a mající pro ni potenciál. Práce se zabýva evaulací a efektivitou programů, které střediska připravují. V příloze je uveden seznam jednotlivých ORP dle IDC EVVO
Analýza potřebnosti a využívání environmentálních center na území České republiky: Katalog subjektů skupiny A
Brontosauří ekocentrum Zelený klub (BEZK), Praha ; Agentura Koniklec, o.s., Praha ; Středisko ekologické výchovy a etiky Rýchory - SEVER, Brontosaurus Krkonoše, Horní Maršov ; Činčera, Jan ; Kunssberger, David ; Lupač, Miroslav ; Činčera, Pavel ; Gollová, Dita ; Kulich, Jiří
Katalogové listy klíčových subjektů, kteří jsou nositeli většiny stávajících aktivit EVVO v ČR. Jsou uvedeny údaje: název organizace, kontaktní údaje, provozoval, údaje o činnost střediska, cílové skupiny, geografický dosah, fotografie zařízení.
Mimoškolní vzdělávání a integrace osob ze znevýhodněných sociálních skupin, se zaměřením na romskou minoritu na Táborsku.
ŘEHÁKOVÁ, Lenka
Česká republika patří k zemím mající značně vysoké nejenom absolutní, ale také relativní množství romské populace, která tak představuje jednu z nejpočetnějších menšin. Přesto žije velká část příslušníků tohoto etnika na samém okraji společnosti. Za hlavní příčinu tíživé situace této menšiny je považována nízká úroveň vzdělání a z ní vyplývající vysoká nezaměstnanost a závislost na sociálních dávkách. V této oblasti se nejvýrazněji uplatňují nejrůznější neziskové organizace, které se zaměřují na vzdělávání a následnou integraci této skupiny, kterou můžeme z pohledu přístupu k vzdělání považovat za znevýhodněnou. Cílem této bakalářské práce bylo zmapovat síť organizací zabývajících se romsku problematikou a porovnat tyto organizace na základě jejich úspěšnosti v získávání finančních prostředků. Šlo mi především o srovnání úspěšnosti romské a neromské organizace v získávání grantů a dotací. Dále jsem chtěla zjistit jaká je obeznámenost potencionálních klientů {--} Romů s existencí, těchto organizací. V souladu s cílem byly stanoveny dvě hlavní hypotézy. První hypotéza předpokládala, že romské organizace jsou méně úspěšné v získávání finančních zdrojů. Druhá hypotéza předpokládala, že romská komunita v Táboře není dostatečně obeznámena s existencí organizací, zabývajících se romskou otázkou. K ověření první hypotézy jsem použila metodu sekundární analýzy dokumentů, a to především výročních zpráv vybraných organizací a výsledků dotačních řízení. metodu dotazování. Za účelem testování druhé hypotézy, byly provedeny 2 kvantitativní výzkumy metodou dotazování technikou řízeného rozhovoru, pro které byly vytvořeny dvě struktury řízeného rozhovoru (viz. příloha 1, 2), které byly konstruované pro potřeby této bakalářské práce. Tento výzkum probíhal od 23.1. 2008 do 11.4. 2008. Doplňující metodou, kterou jsem v mé práci použila byla metoda dotazování formou dotazníku (viz. příloha 3). Dotazníkové šetření probíhalo v únoru roku 2008. Výsledky výzkumu potvrdily, že romská organizace je v získávání finančních prostředků formou dotací méně úspěšná než obě organizace neromské. V posuzovaném období dosáhlo sdružení Verdan z vybraných organizací nejnižších dotačních příjmů a jeho procentuelní úspěšnost byla u všech oslovených poskytovatelů dotací nižší než u organizací neromských. Druhá hypotéza nebyla potvrzena. Nadpoloviční počet respondentů z obou výzkumných souborů potvrdil, že zná nejméně jednu organizaci, která se zabývá romskou problematikou. Není tedy pravdou, že romská menšina na Táborsku je málo obeznámena s existencí organizací, jejichž služby může využívat. Z mých studií dále vyplynula další důležitá zjištění, která jsou podrobně rozvedena v diskusní části této práce. Vzhledem k tomu, že se touto problematikou na území města Tábora doposud nikdo nezabýval, domnívám se, že by její výsledky mohly být přínosné pro organizace, které poskytují služby romské komunitě v Táboře. K naplnění tohoto cíle proto budu svou práci prezentovat na webových stránkách města Tábora.
Nástroje soukromého financování vysokoškolského vzdělání
Schmutzler, David ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Nemec, Juraj (oponent) ; Izák, Vratislav (oponent)
The main objective of the dissertation is to evaluate and compare higher education financing instruments in regard to their practical advantageousness. None of the publications covering higher education financing so far have dealt with the question of practicability and market acceptance of the different higher education financing instruments currently being offered. The author intended to close this gap, providing a practical analysis of the mode of operation as well as a thorough comparison of private higher education financing instruments in respect to their applicability.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.